سلامت و زیبایی

مزایا و معایب انجام اپیلاسیون با شمع در خانه چیست؟+ آموزش

اپیلاسیون با شمع در خانه

اپیلاسیون یکی از محبوب ترین روش هایی است که از آن برای از بین بردن موقت موهای زائد استفاده می شود. که با برداشتن موها از عمق ریشه کار می کند. حدود دو تا هشت هفته طول می کشد تا موهای جدید بعداً در ناحیه ای که قبلا اپیلاسیون شده بود شروع به رشد کنند، و در موارد بسیار استثنایی، برخی از افراد تنها در عرض یک هفته شاهد رشد مجدد مو خواهند بود. به طور کلی، اپیلاسیون تقریباً برای هر قسمت از بدن از جمله بازوها، پاها، شکم، ابروها، ناحیه بیکینی، صورت و پاها قابل انجام است. اما اپیلاسیون با شمع در خانه بیشتر روی صورت انجام می شود. اما در بقیه جاهی بدن نیز قابل استفاده است.

روش های مختلف اپیلاسیون وجود دارد که به طور خاص برای از بین بردن موهای زائد بدن مناسب هستند. همچنین توجه داشته باشید که محصولات مومی کاملاً متفاوت از محصولات قندی هستند. رویکرد و محصولات کاملاً متفاوت است. این روش ها را می توان در خانه با شمع انجام داد.

چرا اپیلاسیون با شمع در خانه؟

اپیلاسیون خانگی در از بین بردن سریع، مقرون به صرفه و ایمن مو از بیشتر نواحی بدن فوق العاده است. ما اپیلاسیون با شمع در خانه را برای لب بالایی، ابروها، چانه ارائه می دهیم.

ماندگاری اپیلاسیون خانگی بیشتر از اصلاح است که جایگزین معمولی است. در حالی که ظرف یک یا دو روز دوباره به سراغ تیغ می روید، با اپیلاسیون می توانید تا شش هفته بدون مو باشید.

مزایای اپیلاسیون با شمع در خانه

مزایای زیادی در ارتباط با اپیلاسیون با شمع در خانه مانند سایر روش های حذف مو وجود دارد. این یک راه بسیار عالی برای از بین بردن یکباره رشد موهای بزرگ و ضخیم است. از آنجایی که برداشتن موها از ریشه در مقایسه با سایر مواردی مانند اصلاح مو یا استفاده از کرم موبر برای از بین بردن موهای زائد، بسیار ارزشمند و موثر است. هنگامی که از روش اپیلاسیون با شمع در خانه استفاده می شود، موهای ناحیه شمع شده تا دو هفته یا بیشتر از مجدد رشد نمی کنند.

هنگام برداشتن مو با استفاده از کرم موبر یا حتی تراشیده شده، برداشتن موها فقط در سطح پوست انجام می شود و نه در عمق ریشه. برخلاف اپیلاسیون با شمع در خانه، موها با استفاده از این روش‌های دیگر در عرض چند روز به‌صورت ته‌ریزهای خشن روی ناحیه تحت درمان رشد می‌کنند. همچنین شواهدی مبنی بر رشد نرم تر در بخش های پوستی وجود دارد که به طور مکرر در طی دوره های زمانی طولانی اپیلاسیون می شوند. بیایید بیشتر وارد جزئیات شیم.اپیلاسیون با شمع در خانه

رشد مجدد کمتر موهای زائد

بهترین مزیت شناخته شده اپیلاسیون با شمع در خانه این است که موها خیلی سریع رشد نمی کنند.

اپیلاسیون خانگی موها را از ریشه جدا می کند. با اصلاح، موها نزدیک به سطح پوست بریده می شوند. حتی با یک تراشیدن بسیار نزدیک، هنوز هم مقدار قابل توجهی از مو درست زیر سطح آماده می شود تا ظرف یک یا دو روز ظاهر شوند.

در نتیجه، با اپیلاسیون، ظاهری فوق العاده صاف به دست می آورید. حتی کسانی که رشد سریع را تجربه می کنند، می توانند انتظار داشته باشند که از مزایای اپیلاسیون به مدت 3-4 هفته لذت ببرند.

علاوه بر این، اگر اپیلاسیون با شمع در خانه را به یک عادت روتین تبدیل کنید، فرکانس مناسب را برای خود پیدا خواهید کرد و به طور کلی رشد مجدد کمتری از مو را مشاهده خواهید کرد.

رشد مجدد ظریف تر موهای زائد

مزایا اپیلاسیون با شمع در خانه فقط در مورد میزان رشد مجدد نیست، بلکه به نوع رشد مجدد شما نیز مربوط می شود.

با تراشیدن، همانطور که گفتیم، موها را کوتاه می کنید. این منجر به یک برش صاف می شود. موها به طور طبیعی صاف نیستند! به همین دلیل است که رشد مجدد موها پس از اصلاح به شدت احساس می شود.

با اپیلاسیون خانگی، مو در فولیکول برداشته می شود. این به این معنی است که وقتی موها بازسازی می شوند و دوباره رشد می کنند، این کار را با انتهایی باریک انجام می دهند. این انتها ظریف‌تر است و سفت‌تر نیست، به این معنی که حتی در زمانی که منتظر موم بعدی خود هستید، پوست شما مانند پس از اصلاح، مودار نخواهد بود.

با گذشت زمان، رشد موها به طور کلی متوقف می‌شود و در نهایت با پوشش کم‌تری از مو مواجه می‌شوید.

اپیلاسیون خانگی با شمع مانند لایه برداری است

تجمع سلول های مرده پوست و کثیفی روی پوست شما می تواند باعث شیوع، لک و خشکی شود. به همین دلیل است که ما لایه برداری می کنیم تا همه آن را از بین ببریم.

در اپیلاسیون با شمع در خانه، همه این ها روی پوست حذف می شود. نتیجه این است که ناحیه اپیلاسیون شده صاف، درخشان، تمیز و تازه است. با این حال، این به طور خاص یک روش لایه برداری نیست، و برای بهترین نتیجه، توصیه می کنیم چند روز قبل از انجام وکس، لایه برداری کنید. به مدت 48 ساعت از دو طرف جلسه اپیلاسیون خانگی خود لایه برداری نکنید زیرا این کار می تواند پوست شما را حساس تر کند.

این لایه برداری باعث می شود که جوش های سر سیاه پوستی از بین بروند.اپیلاسیون با شمع در خانه

اپیلاسیون با شمع در خانه بثورات اصلاحی را از بین می برد

بثورات اصلاحی التهاب پوست است که در اثر تحریک ایجاد می شود. اگر مستعد راش اصلاح هستید، یکی از مزایای اصلی موم داغ این است که باید بتوانید دوباره از آن اجتناب کنید. با اصلاح، هر چند روز یک بار ناحیه مورد نظر را در معرض اصطکاک قرار خواهید داد، که فقط التهاب را بدتر می کند. با اپیلاسیون، می توانید بیش از یک ماه از این کار اجتناب کنید و به پوست خود فرصتی برای آرام شدن می دهد.

موهای زیر روییده کمتر

اصلاح موهای زائد می تواند برای بسیاری از افراد فاجعه بار باشد. موهای زائد می توانند دردناک و ناخوشایند به نظر برسند. در بدترین حالت، ممکن است عفونی شوند و منجر به زخم شوند.

یک متخصص اپیلاسیون حرفه ای با دانش مطمئن می شود که نوارهای شمع را به بهترین روشی که برای کاهش خطر رشد موهای زیر پوستی ثابت شده است، از بین می برد. این شامل برداشتن سریع در حالی که پوست سفت نگه داشته می شود.

اپیلاسیون با شمع در خانه روشی برای رهایی از خارش بعد اصلاح

بسیاری از مردم بلافاصله پس از اصلاح، خارش را تجربه می کنند و سپس به محض شروع رشد مجدد، خارش دوباره افزایش می یابد. با اپیلاسیون خانگی، گزش سریع و متعاقب آن خارش را تجربه خواهید کرد، اما پس از آن باید برای مدت طولانی‌تری بدون خارش هستید.

علاوه بر این، دیگر نیازی به استفاده از محصولات اصلاحی که پوست شما را تحریک می کند یا خارش را بدتر می کند، نخواهید داشت.

معایب اپیلاسیون با شمع در خانه

با وجود مزایای اپیلاسیون با شمع در خانه، روش اپیلاسیون دارای معایبی است. اپیلاسیون با شمع در خانه می تواند واقعاً دردناک باشد به خصوص در هنگام برداشتن نوار از لایه پوست برای اولین بار. اگرچه این درد پایدار نیست، اما معمولاً بسیار شدید است، به خصوص در پوست های حساس.

علاوه بر این، اپیلاسیون در سالن ها می تواند بسیار گران باشد، هنگامی که توسط یک متخصص زیبایی ثبت شده انجام شود. در برخی موارد، بسته به ناحیه اپیلاسیون شده یا تعداد جلسات لازم، هزینه مرتبط با این تکنیک می تواند بالا باشد. البته با روش های اپیلاسیون با شمع در خانه می توانید این هزینه ها را به حداقل برسانید و همان مزایای اپیلاسیون در سالن را بگیرید. آموزش اپیلاسیون با شمع در خانه در ادامه مقاله آمده است.

یکی دیگر از نکات برجسته برای اپیلاسیون مربوط به برخی از افراد است که برآمدگی های قرمز، موهای رشد کرده و خونریزی کمی را تجربه می کنند. این موارد اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که موها در زیر پوستی که فولیکول‌های مو سفت‌تر هستند رشد می‌کنند. موهای زائد، در حالی که از بین بردن آنها عملاً غیرممکن است، می توان با لایه برداری منظم و با استفاده از محلول روغنی مانند روغن بچه و قابض، به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

صادقانه بگویم، اپیلاسیون برای اولین بار معمولاً دردناک است، اما استفاده مجدد بعدی معمولاً درد کمتری دارد. به عنوان مثال، هنگام اپیلاسیون بدن و پاها، سطوح بی‌رویه درد ایجاد می‌شود، زیرا مو برخلاف جهت طبیعی رشد مو برداشته می‌شود. موها باید دارای طول خاصی باشند، یک چهارم اینچ برای موهای نازک و نیم اینچ برای موهای زبر، قبل از اینکه بتوان با موم زدن با موفقیت اپیلاسیون کرد.اپیلاسیون با شمع در خانه

اپیلاسیون خانگی،غیر مناسب برای موهای نازک

پوست نازک همچون مناطقی مثل نواحی جنسی، برای اینکه بدانیم پوست صورت نازک است یا نه تنها کافی است به جلوی آینه برویم اگر مویرگ در چهره خود دیدیم پوستی نازک داریم. شمع برای این نوع پوست ها مناسب نیست و در آنها باعث ایجاد جوش زیر پوستی، شل شدن پوست و برخی از التهابات دیگر پوستی مثل قرمزی و راش میشود. البته این مشکلات در صورت استفاده از اپیلاسیون با شمع در خانه در هر نوع پوستی احتمال دارد بروز پیدا کند اما در پوست های حساس و نازک احتمال بروز بیشتری دارند.

بهتر است بعد اپیلاسیون در خانه با شمع از محصولات ضد جوش استفاده کنیم تا جوش های پوستی کاهش پیدا کند. بهترین کار این است بعد از اینکه از اپیلاسیون با شمع در خانه انجام دادیم از سرم ضد جوش بیوآکوا استفاده کنیم.

این سرم با خواص ویژه خود که می توان به ضد جوش و آکنه، از بین برنده جوش سر سیاه و سر سفید، از بین برنده انواع آکنه، تغذیه کننده پوست، تقویت کننده پوست، ضد التهاب و قرمزی، کاهش جای جوش، ضد خشکی و خشنی پوست، تنظیم کننده سطح چربی و پی اچ پوست، مرطوب کننده و نرم کننده پوست اشاره کرده است که باعث شده این سرم به بهترین محصول ضد جوش دنیا تبدیل شود.

انتقال میکروب

معایب دیگری که اپیلاسیون در خانه با شمع دارد انتقال باکتری و میکروب ها از محیط به پوست است. بهتر است هنگامی که از اپیلاسیون خانگی استفاده می کنید بهداشت و دستورالعمل ها را رعایت کنید.

چند نکته که باید کسانی که اپیلاسیون با شمع در خانه انجام می دهند، بدانند

قبل انجام هر کار زیبایی و استفاده از محصولات زیبایی و بهداشتی بهتر است آن را روی پوست تست کنید که ببینید آیا حساسیت ایجاد می کند یا نه. این نکته برای اپیلاسیون در خانه با شمع هم صدق می کند. ابتدا کمی از آن را روی پوست تست می کنیم اگر تا 24 ساعت حساسیتی ایجاد نکرد آن را می توانیم روی کل پوست انجام دهیم. وقتی که بدانیم در برخی افراد که اپیلاسیون در خانه با شمع را انجام می دهند آلرژی ایجاد میشود و پوست آن ها التهاب پیدا میکند، این تست کردن مهم تر میشود.

مراقب باشیم که شمع صورت و بقیه نواحی بدن درست است شمع صورت نمی تواند موهای ضخیم و خشن پا ها را از بین ببرد. و شمع بدن هنگامی که روی صورت استفاده بشه باعث التهاب، جوش و حساسیت می شود. پس مهم است بدانیم که از کدام شمع در کدام قسمت از بدن استفاده می کنیم.

اپیلاسیون با شمع در خانه می تواند باعث حساسیت به پوست شود که بهتر است بعد از اپیلاسیون از یک ضد آفتاب استفاده کنید. بهتر است در دوران پریودی از اپیلاسیون برای حذف موهای زائد استفاده نکنیم. قبل از اپیلاسیون با شمع در خانه حمام کنیم.

بهترین ضد آفتاب برای برای پوست ایرانی ها کدام است؟ + معرفی سه ضد آفتاب برتر دنیا مناسب پوست ایرانی ها

اپیلاسیون با شمع در خانه، باعث می شود که پوست لایه برداری شود و میکروب ها و سلول های مرده از روی پوست پاک شوند و پوست خشک شود.

بهترین کار بعد استفاده از اپیلاسیون با شمع در خانه این است که از روغن ها معدنی و مرطوب کننده هایی مثل کرم مرطوب کننده شیر گاو ایمیجز استفاده کنیم.

بهتر است بلافاصله بعد از اپیلاسیون روی پوست اپیلاسیون شده یخ بگذاریم و تا چند ساعت از حمام رفتن خود داری کنیم سپس پوست اپیلاسیون شده را با آب ولرم بشورید.اپیلاسیون با شمع در خانه

نحوه استفاده از اپیلاسیون با شمع در خانه

نحوه انجام اپیلاسیون خانگی با شمع کار ساده ای است. ابتدا شمع را در یک گرم کننده شمع یا مایکروویو گذاشته و آن را تا 54 درجه سانتی گراد گرم کرده و سپس با استفاده از کارک به طور یکنواخت لایه ای نازک از آن را روی قسمتی از بدن که می خواهید موهای آن را بردارید، بزنید. سپس آن را از پوست جدا کنید.

چگونه موم را از روی پوست پاک می کنید؟

اگر از اپیلاسیون باشمع در خانه برای از بین بردن موهای زائد است، این احتمال وجود دارد که پس از فرآیند حذف موهای زائد، تکه‌هایی از شمع باقی‌مانده وجود داشته باشد که می‌خواهید از روی پوستتان جدا شود. روش‌های ایمن و آسان مختلفی برای پاک کردن شمع از روی پوست وجود دارد، بنابراین هنگام تلاش برای یافتن بهترین روش برای پوست شما صبور باشید.

روش های مختلفی برای پاک کردن شمع از روی پوست وجود دارد. قبل از امتحان هر یک از روش های زیر، محل را با آب گرم بشویید و سپس با یک لوسیون مبتنی بر آب مرطوب کنید.

کمپرس آب گرم

پس از خیس کردن یک دستمال تمیز در آب داغ، آن را روی باقی مانده شمع قرار دهید و اجازه دهید حدود 60 ثانیه بماند تا شمع نرم شود.

برای پاک کردن شمع از روی پوست، از پارچه شستشو استفاده کنید.

روغن

یک پد پنبه ای را به روغن معدنی، روغن ماساژ یا روغن زیتون آغشته کنید. روغن گرمتر بهتر از روغن سرد عمل می کند.

پد خیس شده را روی باقی مانده شمع نگه دارید تا زمانی که اشباع شود. حدود دو دقیقه.

باقی مانده شمع را با یک پد پنبه ای تمیز پاک کنید.

الکل

یک پد پنبه ای را به الکل آغشته کنید.

با استفاده از یک حرکت دایره ای، باقی مانده شمع را مالش دهید تا حل شود یا پوست کنده شود.

برای کاهش تحریک احتمالی پوست، یک لوسیون مرطوب کننده را روی ناحیه مورد نظر بمالید.

یخ

یک تکه یخ را به مدت 30 ثانیه روی شمع باقی مانده از اپیلاسیون، نگه دارید.

شمع شکننده را از روی پوست خود جدا کنید. اگر مجبور به خراشیدن یا لایه برداری هستید، می توانید به شمع باقی مانده از اپیلاسیون خانگ  آسیب بزنید و آن را خراش دهید.اپیلاسیون با شمع در خانه

کلام آخر

اپیلاسیون با شمع در خانه، روشی برای از بین بردن موهای زائد است که تاثیر آن طولانی تر از روش های دیگر است. درست است که اپیلاسیون با شمع در خانه کمی درد دارد اما باعث می شود که پوست نرم تر و تمیز تر شود و به از بین جوش های سر سیاه در کنار موهای زائد کمک می کند. این روش چیز سختی نیست فقط نیاز دارد قبل و بعد آن چند نکته را رعایت کنید تا بهترین نتیجه را از آن بگیرید.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها