سلامت و زیبایی

آموزش طریقه تهیه موم اپیلاسیون با عسل در خانه

تهیه موم اپیلاسیون با عسل در خانه

اگر می‌خواهید چند تار موی بدنتان را اپیلاسیون کنید، اما نمی‌خواهید به سالن بروید یا موم آماده را از فروشگاه بخرید، می‌توانید از تهیه موم اپیلاسیون با عسل در خانه برای اپیلاسیون استفاده کنید و مقداری از موهایتان را فقط با چند ماده معمولی خانگی درست کنید! به سادگی مخلوطی از عسل، شکر و آب لیمو را گرم کنید. صبر کنید تا کمی خنک شود و سپس مقداری از آن را روی پوست خود بمالید و سپس نوارهایی از پنبه را بمالید. سپس نوارها را جدا کنید و کارتان تمام شد!

اپیلاسیون پیست و تمام نکاتی که باید درباره اپیلاسیون بدانید چیست؟

آنچه در این مطلب می خوانید: نمایش

چرا موم عسل؟

شاید سوال شما هم این باشد چرا از موم های آماده معمولی استفاده نکنیم؟ چرا از عسل استفاده کنیم؟ جواب این است: چون عسل از نظر علمی برای فواید پوستی بالقوه آن شناخته شده است. این شامل:

  • خواص ضد میکروبی
  • خواص تعدیل کننده ایمنی
  • بهبود زخم بالقوه
  • درمان اختلالات پوستی مانند روزاسه، درماتیت آتوپیک و آکنه

است.تهیه موم اپیلاسیون با عسل در خانه

موم عسل خانگی در مقابل سایر موم ها

موم عسل خانگی معمولاً شامل افزودنی‌ها، مواد شیمیایی یا نگهدارنده‌هایی نیست که معمولاً در سایر موم های دیگر یافت می‌شوند.

بقایای باقیمانده پس از استفاده از مخلوط موم عسل خانگی را می توان با آب شستشو داد، در حالی که موم های دیگر باقیمانده اغلب باید با درمان های پس از موم یا روغن ها پاک شود.

به طور معمول، موم عسل خانگی به صورت گرم و موم داغ استفاده می شود، که باعث می شود اپیلاسون راحت تر شود و احتمال سوختن پوست کمتر شود.

در حالی که موم معمولاً در همان جهتی که مو رشد می‌کند استفاده می‌شود و سپس با کشیدن در جهت مخالف برداشته می‌شود، موم عسل خانگی معمولاً در جهت مخالف رشد مو اعمال می‌شود و در جهت رشد مو برداشته می‌شود. این کار اپیلاسیون با موم عسل خانگی را کمتر از اپیلاسیون دردناک می کند.

شاید دلتان بخواهد از شمع در خانه برای اپیلاسیون استفاده کنید. پس مهم است مزایا و معایب انجام اپیلاسیون با شمع در خانه را بدانید.

آموزش طریقه تهیه موم اپیلاسیون با عسل در خانه

وقتی می توانید شروع به ساخت موم عسل در خانه کنید، چرا اصلاح کنید؟ چرا به خریدن موم یا رفتن به سالن برای اپیلاسیون هزینه کنید؟ امروز ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه موم عسل خانگی را فقط در چند مرحله ساده درست کنید! دوران اصلاح دیگر گذشته است! اصلاح باعث رشد موهای درونی، برآمدگی های تیغ و تحریک پوست می شود. نه تنها این، بلکه اصلاح فقط چند روز طول می کشد! تا پایان سال، صدها دلار برای تیغ و کرم اصلاح خرج خواهید کرد. من فکر می کنم ما می توانیم راه های بسیار بهتری برای خرج کردن پول خود پیدا کنیم!

نکته مهم در مورد موم عسل خانگی این است که برای پوست شما بسیار بهتر از اصلاح یا اپیلاسیون است. این هم طبیعی است و موها را پاره نمی کند و باعث برآمدگی یا تحریک نمی شود. موم عسل خانگی نیز روشی بسیار ملایم تر برای از بین بردن موها است و به اندازه اپیلاسیون صدمه نمی زند.تهیه موم اپیلاسیون با عسل در خانه

مواد مورد نیاز

¼ فنجان عسل (59 میلی لیتر)

شکر سفید 1 فنجان (200 گرم)

1 قاشق غذاخوری آب لیمو

6 قطره روغن معطر (اختیاری)

همانطور که می بینید، همه مواد 100٪ طبیعی هستند و احتمالاً آنها را قبلاً در آشپزخانه خود دارید. به علاوه، مقدار پولی را که پس انداز خواهید کرد، تصور کنید! این دستور ساخت موم عسل در خانه بسیار آسان است. فقط مواظب باش خودت نسوزی در صورت امکان، از یکی از دوستان یا اعضای خانواده بخواهید که به شما کمک کند!

برای کسانی که پوست حساسی دارند، ابتدا موم عسل خانگی را روی یک تکه کوچک از پوست آزمایش کنند تا بدانند به آن حساسیت ندارند. طبیعی است که بعد از اپیلاسیون کمی قرمزی روی پوست ظاهر شود.

روش تهیه موم اپیلاسیون با عسل در خانه

تهیه موم اپیلاسیون با عسل در خانه کاری آسان است که اگر با جزئیات و مرحله به مرحله انجام شود حدود یک ربع از ساعت زمان می برد.

اولین قدم تتهیه موم اپیلاسیون با عسل در خانه: ترکیبات را در هم مخلوط کنید

مواد خود را مخلوط کنید. ¼ فنجان (59 میلی لیتر) عسل را در یک قابلمه یا ظرف قابل استفاده در مایکروویو بریزید. 1 فنجان (200 گرم) شکر سفید، سپس 1 قاشق غذاخوری آب لیمو را اضافه کنید. هم بزنید تا یکنواخت ترکیب شوند.

وقتی برای اولین بار مخلوط می شود، بافت دانه دانه به نظر می رسد.این اولین مرحلع ار ساخت موم عسل در خانه است.

مرحله دوم تهیه موم اپیلاسیون با عسل در خانه: مخلوط را گرم کنید

مرحله بعدیتهیه موم اپیلاسیون با عسل در خانه این است که مخلوط خود را گرم کنید. اگر از اجاق گاز استفاده می کنید، شعله را روی حرارت کم یا متوسط ​​قرار دهید و با گرم شدن مخلوط، مرتب هم بزنید. اگر از مایکروویو استفاده می کنید، آن را به مدت 10 تا 30 ثانیه داخل مایکروویو بزارید . سپس ظرف را بردارید، مخلوط را هم بزنید و در صورت نیاز، بسته به قدرت مایکروویو، زمان پخت ترکیبی تقریباً یک دقیقه را تکرار کنید. در هر صورت، مخلوط را قبل از اینکه به جوش بیاید یا شروع به پختن کند، بردارید.

اگر از درجه بالایی روی مایکروویو استفاده می‌کنید، در فاصله بین هم زدن به مدت 10 ثانیه استراحت کنید تا بیش از حد گرم نشود.

از دماسنج مواد غذایی برای بررسی دمای آن استفاده کنید. مخلوط نباید بیش از 110 درجه فارنهایت (43 درجه سانتیگراد) افزایش یابد.تهیه موم اپیلاسیون با عسل در خانه

مرحله سوم تهیه موم اپیلاسیون با عسل در خانه: عجله نکنید

قبل از استفاده موم عسل ساخته شده بگذارید خنک شود. حتی اگر مخلوط خود را به جوش نیاوردید، به خاطر داشته باشید که هنوز خیلی گرم است. به آن فرصت دهید تا آنقدر خنک شود که هنوز گرم است، اما برای لمس بی خطر است. حداقل قبل از آزمایش با انگشت خود، 15 یا 20 دقیقه برای خنک شدن به آن زمان بدهید.

هنگامی که احساس خوبی پیدا کردید، یک ضربه بسیار کوچک به ناحیه ای که می خواهید اپیلاسیون کنید بزنید تا آن را آزمایش کنید، فقط در صورتی که حساس تر است.

اگر می خواهید، چند قطره از روغن معطر مورد علاقه خود را به آن اضافه کنید تا خنک شود تا موم معطر بیشتری داشته باشید.

مرحله چهارم تهیه موم اپیلاسیون با عسل در خانه: مطمن شوید که موم عسل آماده است

در حالی که منتظر هستید بافت را بررسی کنید. مخلوط خود را با قاشق هم بزنید. بافت دانه ای باید ضخیم شده و در طول گرم شدن صاف رشد کرده باشد. اگر مایع به نظر می‌رسد، یک قاشق غذاخوری دیگر شکر را هم بزنید و روی حرارت برگردانید.

به یاد داشته باشید: از آنجایی که از قبل گرم است، نباید زمان زیادی طول بکشد تا شکر اضافی آب شود و با عسل ترکیب شود، بنابراین در گرم کردن آن زیاده روی نکنید.

مرحله پنجم تهیه موم اپیلاسیون با عسل در خانه در خانه: موم را پخش کنید

موم را پخش کنید. از یک چاقوی کره یا ابزاری مشابه مانند چوب بستنی یا کاردک استفاده کنید. به اندازه کافی موم اضافه کنید تا به آرامی ناحیه مورد نظر را بپوشاند. همانطور که انجام می دهید، موم را در جهتی که موهایتان رشد می کند پخش کنید. مثلاً با ساق پا، آن را از زانو به پایین تا مچ پا پخش کنید، نه برعکس.

با هر بار استفاده، آن را با حرکت سریع و تمیز بمالید تا تا حد امکان نازک پخش شود. کشیدن بیش از حد آهسته آن روی پوست ممکن است باعث ایجاد رسوبات ضخیم‌تر شود که برداشتن آن سخت‌تر خواهد بود.

این ممکن است کمی به تمرین نیاز داشته باشد، بنابراین در صورت خرابکاری، آمادگی داشته باشید نوار پاک کننده بیشتری داشته باشید و موم زیادی داشته باشید.تهیه موم اپیلاسیون با عسل در خانه

مرحله ششم از تهیه موم اپیلاسیون با عسل در خانه در خانه: پارچه خوب

پارچه خود را اعمال کنید. از نوارهای نخی با اندازه مناسب برای ناحیه ای که در حال اپیلاسیون هستید یا کمی بزرگتر استفاده کنید. آن را روی موم قرار دهید، به طوری که حداقل یک دو اینچ (حدود 5 سانتی متر) از موم در یک انتها باقی مانده باشد، بنابراین زبانه ای دارید که به راحتی کشیده می شود. سپس به آرامی قسمتی را که به موم چسبیده است، در همان جهتی که موهایتان رشد می‌کند، مالش دهید، بدون اینکه مستقیماً روی گوشتتان فشار بیاورید. این کار را دو یا سه بار انجام دهید.

می توانید یک تی شرت قدیمی یا پارچه دیگر را برش دهید و از نوارهایی از آن استفاده کنید. اگر این کار را می کنید، فقط مطمئن شوید که مواد خیلی کشدار نباشد. شما چیزی خوب و محکم برای حذف آسان موم عسل از روی پوست می خواهید.

انتهای آزاد باید در جهت رشد موهای شما باشد. به عنوان مثال، ساق پا باید به سمت مچ پا باشد نه زانو.

مرحله هفتم از تهیه موم اپیلاسیون با عسل در خانه: پارچه را همراه با موم عسل خانگی جدا کنید

پارچه را از پوست خود جدا کنید. با یک دست، از انگشتان خود استفاده کنید تا پوست اطراف را از پارچه جدا کنید تا زیبا و کشیده شود. سپس با دیگری، انتهای آزاد پارچه را بین نوک انگشتان خود ببرید. به سرعت پارچه را در جهت مخالف رشد موهایتان از روی پوست خود بکشید.

برای مثال، با ساق پا، باید نوار را به سمت زانوی خود بکشید.

همانطور که انجام می دهید، سعی کنید تا جایی که ممکن است صاف بمانید. از کشیدن آن در زاویه ای متفاوت با زاویه ای که در آن اعمال شده است خودداری کنید. با یک حرکت سریع و تمیز آن را مانند یک نوار بند پاره کنید. اگر موم باقی مانده روی پوست شما باقی مانده است، از یک پارچه نرم و آب گرم برای پاک کردن اضافی استفاده کنید.

قدم هشتم از تهیه موم اپیلاسیون با عسل در خانه: مقدار لازم

در صورت لزوم تکرار کنید، سپس تمیز کنید. موم و نوارهای بیشتری را در صورت نیاز برای واکس زدن تمام ناحیه مورد نظر بمالید. بسته به اینکه چقدر منطقه ای را که اپیلاسیون می کنید، اگر سرد یا سفت شد، مخلوط را دوباره گرم کنید تا جایی که نتوانید به راحتی آن را پخش کنید. پس از اتمام کار، پوست خود را با آب گرم تا داغ بشویید.

در صورت نیاز، موم بیشتری به همان ناحیه بمالید و از نوار دوم استفاده کنید پس از آن، از موچین برای کندن موهای باقی مانده استفاده کنید. پوست شما احتمالا برای سومین اپیلاسیون بیش از حد حساس خواهد بود.

در صورت تمایل هنگام شستشو از صابون استفاده کنید، اما لازم نیست. تنها چیزی که نیاز دارید آب گرم است، پس اگر از روغن معطر استفاده می‌کنید و می‌خواهید بوی آن ماندگار باشد، به آن بچسبید. اگر بعد از آن احساس کردید پوست شما خشک شده است، پس از شستن، روغن بچه را بمالید تا آبرسانی شود. پارچه را نیز می توان با آب داغ تمیز کرد، بنابراین می توانید دوباره از آنها استفاده کنید.

این کار آخرین مرحله نحوه استفاده و تهیه موم اپیلاسیون با عسل در خانه است.

تهیه موم اپیلاسیون با عسل در خانه

مراقبت های قبل استفاده از موم عسل خانگی

پوست خود را قبل ار استفاده موم عسل خانگی بشویید و خشک کنید. از آب و صابون برای پاک کردن هرگونه کثیفی و سایر موادی که ممکن است از چسبیدن موم به موهای شما جلوگیری کند، استفاده کنید. بعد از آن بشویید. سپس پوست خود را کاملا خشک کنید، زیرا آب باقیمانده ممکن است موم را نازک کند و پیوند آن با پارچه را ضعیف کند.

علاوه بر این، پس از خشک شدن پوست خود را با پودر بچه پاک کنید. این هر رطوبت ماندگاری را که ممکن است در پیوند موم اختلال ایجاد کند، جذب می‌کند.

انواع روش های از بین بردن موهای زائد بدن چیست؟

نکاتی در مورد استفاده از موم عسل خانگی

ابتدا موهای خود را بلند کنید. اگر به جای استفاده از سایر اشکال موم، اصلاح کرده اید، صبور باشید. به موهای خود فرصت رشد طولانی تر شوند تا هنگام اپیلاسیون راحت تر از بین بروند. حداقل یک یا دو هفته بعد از اصلاح قبل از تغییر به اپیلاسیون صبر کنید.

بعد از استفاده از موم عسل خانگی، فقط باید منتظر بمانید تا موهایتان حدود یک سانتی متر رشد کند تا دوباره بتوانیر از موم عسل خانگی برای اپیلاسیون استفاده کرد.

در ابتدا برنامه ریزی کنید که چه زمانی اپیلاسیون را انجام دهید. اگر برای اپیلاسیون تازه کار هستید، پیش‌بینی کنید که بیشتر از افرادی که مدتی آن را انجام می‌دهند، این کار را انجام دهید. پس از اولین اپیلاسیون، پوست خود را از نظر رشد مو بررسی کنید. موهای جوان‌تر ممکن است برای اولین بار خیلی کوتاه بوده باشند که موم عسل خانگی به آن بچسبد، بنابراین با رشد آنها دوباره مومعسل خانگی را استفاده کنید.

موهای فردی به طور طبیعی می ریزند، بنابراین هر رشد مجدد ممکن است در مرحله متفاوتی از موهای اطراف باشد. این بدان معنی است که شما باید چندین بار در هفته های اول اپیلاسیون کنید.

با گذشت زمان، ریشه ها قدرت خود را از دست می دهند و در این مرحله خبری از رشد طولانی مدت نخواهند داشت. همانطور که این اتفاق می افتد، هر موم عسل خانگی باید موهای بیشتری را به طور همزمان از بین ببرد، بنابراین شما مجبور نخواهید بود این کار را به دفعات انجام دهید.

پوست خود را تسکین دهید. پس از اپیلاسیون، اگر درد دارید، پوست خود را با استفاده از بسته های سرد، پرهیز از حمام و دوش آب گرم، پوشیدن لباس های گشاد و استفاده از مرطوب کننده هایی که منافذ شما را مسدود نمی کند، آرام کنید. به دنبال مرطوب کننده هایی با برچسب “بدون روغن” یا “غیر کومدوژنیک” مثل سرم مرطوب کننده و تقویت کننده پرتقال خونی ایمیجز باشید.موم اپیلاسیون با عسل در خانه

کلام آخر

در نگاه اول شاید ساخت موم عسل در خانه سخت به نظر برسد و موم های دیگر یا رفتن به سالن برای اپیلاسیون ترجیح بدهید. جدا از هزینه رفتن به سالن و خرید موم، موم عسل خانگی خواص بیشتری برای پوست دارد. و حساسیت کمتری روی پوست ایجاد می کند. فقط با چند گرم عسل، شکر و آبلیمو در چند دقیقه موم عسل خانگی بسازید دیگر هزینه های اضافی را کنار بگذارید.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها