سلامت و زیبایی

ترفندهایی برای کاهش درد اپیلاسیون، چگونه اپلاسیونی بدون درد داشته باشیم

کاهش درد اپیلاسیون

اعتراف می‌کنم، اپیلاسیون می‌تواند باعث درد زیادی شود. فرقی نمی‌کند که تازه به تخت موم رسیده‌اید، یا یک موم عسل در خانه دارید و میزنید، دانستن اینکه چگونه باعث کاهش درد اپیلاسیون شویم مهم است. 15 موردی که پوست شما را برای اپیلاسیون آماده می کند. نفس عمیق بکشید (در ادامه در مورد آن بیشتر خواهید شنید)، در اینجا مراحلی وجود دارد که باید قبل از قرار بعدی خود امتحان کنید.

شما ظاهر و احساس پوست صاف خود را پس از اپیلاسیون دوست دارید، درست است؟ این فقط دردی است که شما می توانید بدون آن، اپیلاسیون را انجام دهید. با این حال، اگر مرتباً اپیلاسیون می کنید، احتمالاً تصمیم گرفته اید که یخ گذاشتن روی ناحیه اپیلاسیون شده موثر است اما از یخ برای بی حس  کردن استفاده نکنید چون تاثیری در کاهش درد اپیلاسیون ندارد و برعکس است. در حالی که نمی‌توانیم احساس کنده شدن مو از پوست شما با موم داغ را به طور کامل از بین ببریم، می‌توانیم نکاتی را به شما ارائه دهیم که تا حد امکان این تجربه را بدون درد انجام دهید.

مزایا و معایب اپیلاسیون چیست؟کاهش درد اپیلاسیون

آنچه در این مطلب می خوانید: نمایش

چرا اپیلاسیون درد دارد؟

موهایی که روی سطح پوست می بینیم، زمانی روی پیاز بوده است. پیاز از طریق رگ های خونی و انتهای عصبی (ریشه) به بدن متصل می شود

این جایی است که منبع ملانین و کلاژن خود را به دست می آورد تا در مرحله رشد روی خود بسازد. ساقه و پیاز مو از فولیکول و اتصالات به منبع خون جدا می شوند. وقتی ساقه و پیاز مو از ریشه کنده می‌شوند، از انتهای عصب‌ها جدا می‌شوند.

کندن موها از ریشه با اپیلاسیون ممکن است فقط نوک کوه یخ باشد زیرا درد نیز می تواند از تورم و حساسیت خفیف ناشی شود. اگر پوست “بیش از حد محافظت کننده” باشد، می تواند باعث واکنش هیستامینی مانند کهیر یا برآمدگی شود. برخی از افراد از ترس دردناک بودن اپیلاسیون نیز درد روحی ایجاد می کنند.

اگر به طور منظم اپیلاسیون کنید، درد بسیار کمتری دارد. همچنین، موها پس از اپیلاسیون نازک‌تر و نرم‌تر می‌شوند، به این معنی که هرچه بیشتر اپیلاسیون کنید، آسیب کمتری به آن وارد می‌شود. بنابراین، احتمالاً اولین بار که این کار را انجام می‌دهید کمی دردناک خواهد بود. سعی کنید قرارهای خود را به صورت ماهانه رزرو کنید و اگر به طور منظم به آن پایبند باشید، آسیب کمتری به شما وارد خواهد شد.

چرا اپیلاسیون؟

وقتی کسی از “اپیلاسیون” نام می برد اولین چیزی که به ذهن می رسد چیست؟ برای بسیاری، این کلمه به تنهایی می تواند حس ترس، احساس درد، یا احتمالا یادآور ضرب المثل قدیمی “زیبایی درد است” باشد. در حالی که همه ما برای ماه های تابستان پاهای صاف و بدون ته مو می خواهیم، ​​درد مرتبط با آن است. با اپیلاسیون باعث می شود بسیاری از این تجربه و مزایای آن اجتناب کنند.

همه چیز که باید درباره اپیلاسیون بدانید

اما چه کار هایی می توانیم برای کاهش درد اپیلاسیون انجام دهیم تا این درد کم، کمتر شود.

ترفندهایی برای کاهش درد اپیلاسیون، چگونه اپلاسیونی بدون درد داشته باشیم

اولین قدم برای کاهش درد اپیلاسیون: پیش متخصص زیبایی اپیلاسیون کنید

اپیلاسیون کاران حرفه‌ای برای اپیلاسیون با حداقل درد آموزش دیده‌اند. اگر سعی کنید خود را اپیلاسیون کنید، به احتمال زیاد مرتکب اشتباهاتی می شوید که می تواند منجر به تجربه دردناک تری شود. عصبی بودن و دودلی نیز باعث می شود که کل فرآیند بسیار دردناکتر از آنچه لازم است باشد. پس مهم است یک متخصص اپیلاسیون پیدا کنیم و پیش آن برای کاهش درد اپیلاسیون، اپیلاسیون کنیم.کاهش درد اپیلاسیون

دومین عمل برای کاهش درد اپیلاسیون: موم سخت استفاده کنید

از موم سخت استفاده می کنید؟ هنگامی که قرار ملاقات خود را رزرو می کنید، از متخصص زیبایی بپرسید که از چه نوع مومی برای پوست شما استفاده می کند. موم سخت دردناک تر و کارآمدتر از موم نرم است که باید با نوارهای کاغذی برداشته شود.

موم نرم نوعی است که معمولاً برای کیت های خانگی دریافت می کنید، این دلیل دیگری است که اگر به متخصص مراجعه کنید، اپیلاسیون دردناک تر خواهد بود.

پس برای کاهش درد اپیلاسیون می توان از یک موم نرم در سالن زیبایی استفاده کنیم.

سومین کار برای کاهش درد اپیلاسیون: ساعت مناسب اپیلاسیون کنید

بعد از ظهر اپیلاسیون کنید. آستانه درد شما بین ساعت 3 تا 5 بعد از ظهر به بالاترین حد خود می رسد. و در پایین ترین حالت اول صبح. این بدان معناست که اگر بعد از ظهر آن را انجام دهید، همان نتیجه را می گیرید اما درد کمتری حس خواهید کرد.

چهارمین کاری که می توان برای کاهش درد اپیلاسیون استفاده کرد: روز مناسب اپیلاسیون

قرار ملاقات خود را در اواسط سیکل قاعدگی تنظیم کنید(سیکل قاعدگی معمولا 28 روز است که معولا 3 روز اخر و 4 روز اول خون ریزی رحم اتفاق می افتد). آستانه درد شما در طول قاعدگی و اغلب برای یک یا دو روز قبل و بعد از آن کمتر است. این امر به ویژه اگر در امتداد «خط بیکینی» اپیلاسیون می‌کنید، صادق است. برای اینکه اپیلاسیون خود را تا حد امکان بدون درد نگه دارید، از آن زمان از ماه اجتناب کنید.

پنجمین کار برای کاهش درد اپیلاسیون: مو مناسب برای اپیلاسیون

اگر موهای شما خیلی کوتاه (یا خیلی بلند) باشد، موم به درستی آن را نمی گیرد. تا زمانی که موهای شما حداقل یک هشتم اینچ (0.32 سانتی متر) نشده باشد، سعی نکنید موم را روی موهای کوتاه تر از یک هشتم اینج قرار دهید تا روی آن چسبیده و تمیز شود. اما زیاد منتظر نباش! اگر موهای شما بیش از یک چهارم اینچ (0.64 سانتی متر) طول داشته باشد، بیشتر نیش می زند و پوشش صافی نخواهید داشت و هیچ که کاهش درد اپیلاسیون رخ نمی دهد بلکه اپیلاسیون موهای بالای یک چهارم اینج بیشتر درد دارد. بهتر است موهای شما بین یک چهارم تا یک هشتم اینج طول داشته باشند.

اکثر متخصصان توصیه می کنند که هر 4-6 هفته یکبار اپیلاسیون انجام دهید. موها با سرعت های متفاوتی رشد می کنند، اما زمانی که چند دفعه موهای خود را اپیلاسیون کردید، احساس خوبی در مورد اینکه چند وقت یکبار باید برای آنها برنامه ریزی کنید، خواهید داشت.کاهش درد اپیلاسیون

استفاده از اسکراب مرطوب کننده ششمین کار برای کاهش درد اپیلاسیون است

حداقل هفته ای یکبار و 2 روز قبل از اپیلاسیون از اسکراب بدن مرطوب کننده استفاده کنید. اسکراب های بدن سلول های مرده پوستی را که روی سطح پوست شما ساخته شده اند را از بین می برد. این به موم کمک می‌کند تا موها را تمیزتر بگیرد و باعث کاهش درد اپیلاسیون می شود و تجربه ای با درد کمتر در اپیلاسیون خواهید داشت.

اگر در روز ملاقاتتان پوستتان خشک است، صبح قبل از نوبت بعدازظهر با یک مرطوب کننده ماساژ دهید. اجازه دهید برای چند دقیقه در هوا خشک شود تا به آن فرصت دهید تا واقعاً به پوست شما نفوذ کند. لایه برداری و مرطوب کردن نیز به جلوگیری از رشد موهای زائد پس از اپیلاسیون کمک می کند، که می تواند به خودی خود دردناک باشد.

اسکراب خیار بیوآکوا بهترین اسکراب برای این کار است. این محصول پیشنها متخصصان ما است که فواید آن فراتر از یک اسکراب است.

هفتمین کار برای کاهش درد اپیلاسیون: زیاد آب بخورید

آب خوردن باعث می شود پوست هیدراته شود. پوست هیدراته شده پرپشت تر است بنابراین موها راحت تر از بین می روند. هیدراته ماندن به طور کلی برای پوست سالم ضروری است، اما اگر می خواهید کاهش درد اپیلاسیون را در خود تجربه کنید، در روز اپیلاسیون از اهمیت بیشتری برخوردار است. در روز قرار ملاقاتتان مقدار زیادی آب بنوشید و از نوشیدنی‌های دیگری که اثر کم‌آبی دارند دوری کنید.

موای هستند که در مقابل کاهش درد اپیلاسیون قرار میگیرند. کافئین و سایر محرک‌ها نیز پوست شما را حساس‌تر می‌کنند، که می‌تواند درد ناشی از اپیلاسیون را افزایش دهد بنابراین روز ملاقات اپیلاسیون از قهوه خود صرف نظر کنید.

هشتمین عمل برای کاهش درد اپیلاسیون: الکل ممنوع

قبل از قرار ملاقات اپیلاسیون خود الکل ننوشید. ممکن است فکر کنید یک یا دو نوشیدنی به کاهش درد اپیلاسیون کمک می کند، اما الکل در واقع اثر معکوس دارد. نوشیدن آب بدن شما را کم می کند، که پوست شما را حساس تر می کند.

نهمین کاری که می توان برای کاهش درد اپیلاسیون انجام داد:یک مسکن بدون نسخه (OTC) مصرف کنید.

حدود 30 دقیقه قبل از اپیلاسیون یک ضدالتهاب بزنید. این التهاب است که بیشتر درد ناشی از اپیلاسیون را ایجاد می کند، اما یک ضد التهاب OTC با آن مقابله می کند. فقط مطمئن شوید که آن را به اندازه کافی زود مصرف کنید تا قبل از اپیلاسیون شروع به اثر گذاری کند. مصرف داروهای ضد التهابی حدود یک ساعت قبل (از داروهایی که مانند آسپرین رقیق کننده خون هستند خودداری کنید).کاهش درد اپیلاسیون

دهمین کاری که می توان برای کاهش درد اپیلاسیون انجام داد: کرم بی حس کننده

حدود 30 دقیقه قبل از قرار ملاقات از کرم بی حس کننده استفاده کنید. کرم‌های بی‌حس‌کننده نیز در داروخانه‌های محلی شما در دسترس هستند. کرم را مانند لوسیون های دیگر روی پوست خود بمالید و اجازه دهید پوست شما آن را جذب کند.

این کرم‌ها برای همه کار نمی‌کنند، بنابراین ممکن است هنوز کمی درد داشته باشید. اما اگر واقعاً برای مقابله با درد ناشی از اپیلاسیون مشکل دارید، ارزش یک واکس زدن را دارد.

یازدهمین کار برای کاهش درد اپیلاسیون: نفس عمیق

در طول واکس خود تنش نکنید. برخی از افراد هنگام اپیلاسیون نفس خود را حبس می کنند یا کل بدن خود را منقبض می کنند. در حالی که ممکن است گفتن آن آسان تر از انجام آن باشد، نفس عمیق بکشید، یک فرد آرام خیلی بهتر با درد کنار می آید

به آرامی از طریق بینی نفس بکشید و از دهان خارج کنید. نفس های عمیق قبل و حین اپیلاسیون شما را آرام می کند که به کاهش درد اپیلاسیون کمک می کند. به نفس خود توجه کنید، به آرامی دم کنید، سپس مکث کنید و با همان سرعت بازدم کنید.

12همین روش برای کاهش درد اپیلاسیوم: حواس پرت شوید

کار دیگری که می توانید برای کاهش درد اپیلاسیون انجام داد پرت کردن حواستان هست. هنگام اپیلاسیون به موسیقی گوش دهید یا ویدیو تماشا کنید. متخصصان زیبایی اغلب موسیقی یا تلویزیون در دسترس دارند تا به شما کمک کند ذهن خود را از اپیلاسیون دور کنید. اگر این کار را نکردند، بپرسید آیا می‌توانید چیزی را روی گوشی هوشمند خود قرار دهید تا حواس شما را پرت کند.

اگر مراقب زیبایی خود باشید هنگامی که اپیلاسیون می کنید.استرس دارد و احتمالاً درد را پیش بینی می کنید که باعث درد بیشتر آن می شود.کاهش درد اپیلاسیون

13همین عمل برای کاهش در اپیلاسیون: از عطر پاک بمانید

مراقب باشید که رایحه ها و عطرها حاوی مقادیر قابل توجهی قابض و الکل هستند که در حین اپیلاسیون باعث افزایش درد می شوند. وقتی تازه اپیلاسیون کرده اید، آنها می توانند بزرگترین دشمن شما باشند. پوست در عین حال بسیار خام و حساس است و مقدار کم از چنین بوهایی می تواند باعث تحریک شدید شما شود. حتی ممکن است پوست شما را دچار ترک خوردگی کند.

14 همین روش کاهش درد اپیلاسیون: آلوئه ورا

از طرف دیگر، ژل آلوئه ورا را از ساقه ها خارج کرده و آن را یک شب در یخچال قرار دهید یا از یک ژل آلوئه ورا مثل ژل آلوئه ورای بیوآکوا استفاده کنید که 92 درصد آن ژل بیوآکوا است. می توانید خیار را هم انتخاب کنید. این خنک کننده های طبیعی را می توان به محض جدا کردن موم، مستقیماً روی پوست اپیلاسیون شده استفاده کرد. اینها یک اثر تسکین دهنده برای مبارزه با تحریک ناشی از طبیعی ترین روش خواهند داشت. همچنین می توانید برای کاهش درد اپیلاسیون از روغن بچه بعد برداشتن موم نام ببرید.

آخرین روش برای کاهش درد اپیلاسیون: دوری از گرما

6 تا 8 ساعت بعد از اپیلاسیون از تمرین کردن صبر کنید. عرق و گرمای ناشی از تمرین می تواند پوست شما را ملتهب کند، که می تواند بلافاصله پس از وکس منجر به راش یا کبودی شود. پوست شما نیز حساس‌تر خواهد بود، بنابراین نباید آن را در معرض اصطکاک یا گرما قرار دهید. بخار آب یا دوش آب گرم یا حمام نیز احتمالا پوست شما را پس از وکس ملتهب می کند، بنابراین یک یا 2 روز برای آن صبر کنید.

شب قبل از اپیلاسیون ورزش کنید و به اندازه کافی بخوابید.

اگر قصد دارید ناحیه بیکینی خود را اپیلاسیون کنید، یک جفت لباس زیر نخی گشاد و تمیز پس از واکس بپوشید. الیاف مصنوعی یا لباس‌های خیلی تنگ می‌توانند پوست تازه موم شما را تحریک کنند و منجر به مسدود شدن منافذ شوند که می‌تواند به موهای زائد دردناک تبدیل شود.

چگونه درد اپیلاسیون بعد از برداشتن مو را تسکین دهیم؟

جدا از اعمال فشار بر روی پوست پس از برداشتن نوار موم، روتین مراقبت پس از اپیلاسیون و مراقبت‌های خانگی که به مشتری خود توصیه می‌کنید، کلید چگونگی تسکین درد اپیلاسیون پس از برداشتن مو هستند. بعد از اینکه قسمت برداشتن را تمام کردید، به آرامی پوست را با روغن مراقبت پس از موم ماساژ دهید تا جریان خون را پشتیبانی کند و بین پوست و محیط بافر ایجاد کند. چنین محصولی زمانی که حاوی مواد آرام بخش باشد می تواند پوست را تسکین دهد یا زمان بهبودی پوست را تسریع کند.

برای برخی افراد، اپیلاسیون می تواند منجر به واکنش های هیستامینی شود که تا حدودی بیشتر از قرمزی معمول طول می کشد. اگر واکنش‌های هیستامینی شدیدتر یا دردناک‌تری در مشتری رخ داد، از جمله کهیر، برجستگی‌های قرمزی طولانی مدت، آنتی‌هیستامینی توصیه می شود.کاهش درد اپیلاسیون

کلام آخر

اپیلاسیون روشی عالی برای زنان و مردان برای از بین بردن موهای زائد از قسمت های مختلف بدنشان است. اپیلاسیون سریع و پر فایده است و به دلیل ترس نباید از آن اجتناب کرد. قبل از اپیلاسیون، این نکات را دنبال کنید تا مطمئن شوید که موم شما تا حد ممکن صاف و بدون درد است. به زودی متوجه خواهید شد که اپیلاسیون زمانی که به خوبی آماده باشید بسیار لذت بخش تر است. رعایت کنید تا اپیلاسیون با حداقل درد به شما نزدیک تر شود.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها