سلامت و زیبایی

میسلار واتر چیست؟ چه مزایا و کاربردهایی برای پوست صورت دارد؟

میسلار واتر

میسلار واتر که از قفسه‌های داروخانه‌های فرانسوی سرچشمه می‌گیرد، محصول زیبایی شگفت انگیز است که به نظر می‌رسد آرایشگران، متخصصان پوست و علاقه‌مندان به زیبایی از آن سیر نمی‌شوند.

درک دلیل آن کار سختی نیست. پاک کننده بدون شستشو یکی از ساده ترین و موثرترین پاک کننده های آرایشی است که می توانید در روتین مراقبت از پوست خود استفاده کنید. در زیر، همه چیزهایی را که باید در مورد این محصول محبوب بدانید و اینکه چگونه می توانید در اسرع وقت شروع به استفاده از آن کنید، می گوییم.

میسلار واتر چیست؟

آیا آب است؟ آیا پاک کننده است؟ آیا پاک کننده آرایش است؟ این همه موارد فوق است. میسلار واتر یک محصول مراقبت از پوست چند منظوره است که معمولاً برای از بین بردن کثیفی، چربی و آرایش از روی صورت قبل از پاک‌سازی استفاده می‌شود. همچنین می‌توان آن را به تنهایی بدون شستشو استفاده کرد.

میسلار واتر از ترکیبی از آب تصفیه شده، مواد مرطوب‌کننده مانند گلیسیرین یا آلوئه و میسل‌هایی که گلوله‌های کوچکی از مولکول‌های روغن هستند، تشکیل شده است که کثیفی‌های ناخواسته را از پوست شما جذب، بلند کرده و از بین می‌برند.

برخلاف دستمال‌های آرایشی که تمایل دارند به سادگی کثیفی‌ها را در اطراف سطح پوست شما حرکت دهند، این میسل‌های ریز و در عین حال قدرتمند می‌توانند به طور موثر آلودگی را یک‌بار برای همیشه از بین ببرند. ترکیب آب تصفیه‌شده و مواد مرطوب‌کننده موجود در فرمول‌های میسلار واتر چیزی است که آن را به «محبوب بزرگی در بین تأثیرگذاران زیبایی و متخصصان پوست» تبدیل کرده است.

مواد تشکیل دهنده میسلار واتر

ممکن است انتظار داشته باشید که فهرستی طولانی و پیچیده از مواد تشکیل دهنده برای میسلار واتر داشته باشید، اما به طرز طراوت آوری ساده است. آب پاک کننده میسلار فقط آب تصفیه شده و غیر معدنی شده با سورفکتانت های ملایم (پاک کننده ها) و میسل های معلق در آن است.میسلار واتر

آب میسلار چگونه کار می کند؟

کلید نحوه عملکرد آب میسلی در سورفکتانت های موجود در آن نهفته است.

مولکول های سورفکتانت دو سر دارند: یکی که آب را جذب می کند و دیگری که روغن ها را جذب می کند. این بدان معناست که سورفکتانت ها می توانند آب و روغن را که معمولاً با هم مخلوط نمی شوند، با هم ترکیب کنند.

این همان چیزی است که سورفکتانت ها را به یک عنصر رایج در پاک کننده ها و صابون ها تبدیل می کند. تفاوت آب میسلار در مولکول های توپی شکل آن است. انتهای جذب کننده آب هر مولکول رو به بیرون است، در حالی که انتهای جذب کننده روغن به سمت داخل است.

این به میسل‌ها اجازه می‌دهد تا در مایع شناور شوند و روغن‌هایی را که با آن‌ها در تماس هستند جذب و متصل کنند. وقتی فردی میسلار واتر را به صورت می‌مالد، میسل‌ها آرایش و سبوم را به دام می‌اندازند و آنها را از پوست دور می‌کنند.

برخی از سورفکتانت‌ها خشن و خشک‌کننده هستند، اما میسلار واتر حاوی سورفکتانت‌های غیریونی است که ملایم‌تر هستند، به این معنی که فرد می‌تواند آنها را روی پوست بگذارد.

فواید میسلار واتر چیست؟

علاوه بر پاک کردن کامل تمام آثار آرایش از روی پوست، چندین مزیت وجود دارد که میسلار واتر را به یک محصول زیبایی پوست ضروری تبدیل می کند. اول، فوق العاده راحت است.

استفاده از راه حل های مراقبت از پوست سریع و آسان، دشوار است. اگر وقتتان کم است، از باشگاه به سمت مطب عجله دارید، یا انرژی لازم برای مراقبت از پوست را ندارید، میسلار واتر یک راه حل عالی برای پاک کردن آرایش، پاکسازی و آبرسانی به پوست است.

آب نرم برای پوست شما بهتر است. آب مورد استفاده در فرمول های میسلار واتر، آب تصفیه شده (یا آب نرم) است و عاری از مواد معدنی است که اغلب در آب سخت یافت می شود (نوعی که احتمالاً از سینک حمام شما خارج می شود) که هم می تواند آب بدن شما را کم کند و هم روی پوست شما تجمع کند. از سوی دیگر، آب نرم، تمیز کردن کامل تر و ملایم تر را امکان پذیر می کند.

کمی جزئی تر به فواید میسلار واتر بپردازیم.

پاک کردن آرایش

پاک کردن آرایش کاری سخت نیست و نباید هم باشد. میسلار واتر یک پاک‌کننده آرایش ایده‌آل است زیرا به آرامی آرایش چشم و صورت را در یک مرحله پاکسازی و پاک می‌کند. سبک و طراوت‌بخش است و میسل‌های کوچک آن واقعاً به هدف قرار دادن بقایای باقی‌مانده روی پوست شما کمک می‌کنند.

میسلار واتر فقط آرایش شما را مانند بسیاری از پاک‌کننده‌ها یا دستمال‌های مرطوب دور صورتتان آغشته نمی‌کند. همچنین، حاوی الکل نیست و هرگز نیش نمی زند، بنابراین می توانید با خیال راحت از آن در اطراف چشم خود استفاده کنید.

صورت خود را با آب میسلار تمیز کنید (بدون نیاز به آبکشی!)

می توانید از میسلار واتر به عنوان یک شستشوی سبک صورت استفاده کنید. کار آن دقیقاً همین است. این محصول سبک وزن، استفاده آسان، طراوت بخش است و مانند برخی از آن پاک کننده های صورت و پاک کننده های روغنی، پوست شما را چرب نمی کند. میسلار واتر آنقدر مغذی و آبرسان است که حتی  بعد آن نیازی به آبکشی ندارید!

از آن برای تقویت پوست خود استفاده کنید

می توانید از میسلار واتر به عنوان یک تونر سراسری استفاده کنید. آب میسلار در واقع تمام چربی و کثیفی را که می توان روی سطح پوست شما یافت می کند و منافذ پوست شما را شستشو می دهد.

فرمول سبک آن ممکن است شبیه آب به نظر برسد، اما خواص آن، آن را به یک پاک کننده عالی برای پوست شما تبدیل می کند، بدون اینکه مواد پاک کننده چربی که اغلب در تونرها یافت می شود، در آن استفاده شود. پس از پاکسازی صورت با شستشوی دلخواه، یک تکه پنبه را با آب میسلار آغشته کنید. به آرامی تمام پوست خود را بپوشانید، سپس بقیه رژیم پوست خود را دنبال کنید.میسلار واتر

پوست خود را در حال حرکت آبرسانی و شاداب کنید

از آنجایی که نیازی به آبکشی نیست، این محصول تازه‌کننده‌ای عالی در سفر است. استفاده از آن بعد از تمرین یا هر زمانی که نیاز به برداشتن سریع دارید، ساده است.

می‌توانید برای تمیز کردن سریع بعد از باشگاه، یک بطری کوچک را در کیف بدنسازی خود بیندازید. همچنین برای زمانی که به کمپینگ می روید، بسیار با طراوت و عالی است. در نهایت، اما مطمئناً نه کم اهمیت، آن را با خود به پرواز ببرید تا در اواسط پرواز خود را تقویت کنید! مطمئن شوید که آن را در کیف دستی خود بسته بندی کنید.

ضدعفونی کننده دست خود را با این جایگزین غیر خشک کننده تعویض کنید

ضدعفونی‌کننده‌های دست اغلب مبتنی بر الکل می‌توانند پوست را خشک یا تحریک می کنند. اگر ضدعفونی‌کننده‌های سنتی پوست شما را خشک می‌کنند، آب میسلار جایگزین فوق‌العاده‌ای برای تمیز کردن دست‌هایتان به‌موقع است. به سادگی کمی در کف دست خود بریزید و دستان خود را به هم بمالید تا دست شما ضد عفونی شود.

برس های آرایش خود را تمیز کنید

آخرین اما مطمئنا نه کم اهمیت ترین، شما می توانید از میسلار واتر به عنوان پاک کننده برس استفاده کنید. آنچه در مورد میسلار واتر خوب است این است که برای از بین بردن کثیفی و چربی ساخته شده است، که به خلاص شدن از شر تمام تجمعات روی برس های آرایشی شما کمک می کند

می‌توان از میسلار واتر به عنوان یک پاک‌کننده، یک تونر، پاک‌کننده آرایش و حتی مرطوب‌کننده پوست استفاده کرد که آن را به یک خرید جذاب و اقتصادی برای هر معتاد زیبایی تبدیل می‌کند.

مناسب برای پوست های حساس

میسلار واتر می تواند برای انواع پوست مناسب باشد. یک مطالعه در سال 2020 به این نتیجه رسید که میسلار واتر آب حتی برای افراد مبتلا به روزاسه نیز مناسب است، تا زمانی که حاوی مواد محرک نباشد.

افرادی که پوست حساس یا روزاسه دارند می توانند به دنبال آب های میسلار باشند که حاوی موارد زیر نباشد:

  • الکل
  • عطر
  • روغن ضروری

علاوه بر این، آب میسلار اغلب حاوی مواد تسکین دهنده مانند گلیسیرین است که ممکن است تحریک را کاهش دهد. یک مطالعه حیوانی نشان داد که گلیسیرین موضعی می تواند تحریک پوست را کاهش دهد و نشانگرهای التهاب را کاهش دهد.

با این حال، از آنجایی که این مطالعه به جای انسان، موش ها را مورد بررسی قرار داد و به طور خاص خود میسلار واتر را آزمایش نکرد، مشخص نیست که آیا میسلار واتر نیز چنین تأثیری را داشته باشد یا خیر.

همچنین استفاده از میسلار واتر می تواند پوست را شفاف کند.میسلار واتر

آیا آب میسلار برای درمان آکنه موثر است؟

در اینجا پاسخ سریع است: بله، آن را انجام می دهد! اما میسلار واتر چیست و چگونه به آکنه کمک می کند؟ همانطور که این مطالعه توضیح می‌دهد، وقتی سلول‌های مرده پوست و همچنین کثیفی و چربی در دهانه منافذ ایجاد می‌شوند، سبوم (تولید شده توسط پوست به عنوان یک مرطوب‌کننده طبیعی) نمی‌تواند از منافذ خارج شود. سپس در غده چربی تجمع می یابد که منجر به ایجاد جوش سرسفید یا سر سیاه می شود.

وقتی این جوش سر سیاه یا سرسفید ملتهب می شود، به جوش آزاردهنده تبدیل می شود. از آنجایی که میسلار واتر به حذف کثیفی، چربی و سلول‌های مرده پوست از روی صورت شما کمک می‌کند، به کاهش احتمال مسدود شدن منافذ پوست کمک می‌کند، که دلیل ایجاد آکنه است.

چگونه از آب میسلار استفاده کنم؟

برای استفاده از میسلار واتر، به سادگی یک پد پنبه ای یا گلوله پنبه ای بزرگ را با محصول آغشته کنید و آن را روی صورت خشک پاک کنید تا آرایش چشم، آرایش صورت و چربی اضافی پاک شود. (نکته: به آرامی پد پنبه‌ای را روی پلک‌های بسته‌تان فشار دهید تا آرایش چشم‌تان از بین برود). پس از استفاده از میسلار واتر، پوست شما باید تمیز و کاملاً بدون آرایش باشد.

بنابراین کارایی میسلار واتر مانند یک تونر به نظر می رسد  آیا این یکسان هستند؟ در حالی که میسلار واتر و تونر به یک روش استفاده می شوند، مهم است که توجه داشته باشید که این دو محصول قابل تعویض نیستند.

آب میسلار آرایش را می‌شکند و به از بین بردن آلودگی‌های چربی از منافذ کمک می‌کند، در حالی که تونرها و پاک‌کننده‌ها با تمیز کردن و بستن منافذ به سفت شدن پوست شما کمک می‌کنند. تونرها نیز اغلب با مواد فعال فرموله می‌شوند تا نگرانی‌های خاص مراقبت از پوست را هدف قرار دهند، در حالی که همیشه در مورد فرمول‌های میسلار واتر اینطور نیست. با این حال، این می تواند بسته به آب میسلاری خاصی که انتخاب می کنید متفاوت باشد.

بهترین تونر موجود در بازار
تونر صورت چیست؟ نحوه استفاده از تونر صورت
صبح پوست خود را تمیز کنید

آیا نمی دانید وقتی پوست شما واقعاً کثیف نیست، میسلار واتر در برنامه صبحگاهی شما چه کاری باید انجام دهد؟ خوب، باید بدانید که ممکن است وقتی از خواب بیدار می شوید پوستتان تمیز به نظر برسد، اما همچنان در طول شب روی صورتتان چربی جمع شده است.

تمیز کردن با میسلار واتر می تواند این تجمع چربی را از بین ببرد. علاوه بر این، اگر همیشه عجله دارید و وقت تجملی برای صرف یک رژیم مراقبت از پوست صبحگاهی را ندارید، میسلار واتر قطعا می تواند به شما کمک کند. به سادگی مقداری از آن را روی یک پد پنبه ای قرار دهید و پد را روی صورت خود پاک کنید. سریع و آسان!میسلار واتر

آیا استفاده از آب میسلار مضراتی دارد؟

در حالی که همه انواع پوست می توانند از میسلار واتر به عنوان پاک کننده آرایش استفاده کنند، اگر از آن به عنوان یک پاک کننده بدون شستشو استفاده می کنید، باید چند نکته را در نظر بگیرید.

اگر پوست مستعد آکنه یا چربی دارید، اگر بعد از استفاده از میسلار واتر صورت خود را با پاک کننده نشویید، روغن های باقی مانده ممکن است منجر به مسدود شدن منافذ یا ایجاد جوش شوند. همچنین، روغن و هیدراتاسیونی که به جای می گذارد ممکن است ترکیبات فعال را مسدود کند.

اساساً، اگر از میسلار واتر به عنوان یک پاک‌کننده بدون شستشو استفاده می‌کنید، روغن‌هایی که از آن باقی می‌ماند ممکن است مانع از نفوذ صحیح سرم‌ها و سایر درمان‌ها به لایه‌های بالایی پوست شوند. اگر به یک روتین مراقبت از پوست چند مرحله‌ای متعهد هستید روتین کامل با تونر، سرم، کرم‌های دور چشم، مرطوب‌کننده‌ها و روغن‌ها بهتر است از میسلار واتر فقط به عنوان مرحله اول از روتین پاکسازی مضاعف استفاده کنید.میسلار واتر

چند وقت یکبار می توانید از آن استفاده کنید؟

اگر هر روز آرایش می‌کنید، مطمئناً می‌توانید از میسلار واتر روزانه استفاده کنید تا به سرعت و به طور کامل تمام آثار آرایش را پاک کنید. اما از آنجایی که ممکن است مقداری باقی بماند، توصیه نمی شود که پاک کننده خود را کاملا با آب میسلار واتر جایگزین کنید. در عوض، میسلار واتر برای پاک کردن آرایش عالی است و اگر در حال حرکت هستید و وقت پاک کردن ندارید، اما من از آن به عنوان پاک‌کننده یا مرطوب‌کننده روزانه استفاده نمی‌کنم.

اگر بخشی از یک روال پاکسازی مضاعف است، ادامه دهید و روزانه از میسلار واتر استفاده کنید، اما سعی کنید آن را با پاک کننده معمولی صورت خود عوض نکنید، مگر اینکه کمی درگیر آن باشید.

میسلار واتر برای کدام نوع پوست مناسب است؟

میسلار واتر می تواند برای انواع پوست از جمله پوست های خشک، چرب و حساس مناسب باشد. با این حال، این بستگی به ترکیبات خاص در هر فرمول دارد که از برندی به برند دیگر متفاوت است. برخی از آب‌های میسلار مخصوص پوست‌های حساس یا خشک هستند، در حالی که برخی دیگر بیشتر برای پوست‌های چرب مناسب هستند.

بیشتر با روتین مراقبت از پوست آشنا شوید.

چه کسانی باید از آب میسلار اجتناب کنند؟

افرادی که واکنش های نامطلوب به میسلار واتر دارند ممکن است نیاز به اجتناب از آن داشته باشند. همچنین ممکن است برای کسانی که شرایط پوستی خاصی دارند مفید نباشد. به عنوان مثال، افراد مبتلا به اگزما ممکن است دچار شکستگی یا خونریزی پوستی باشند که میسلار واتر را نامناسب می کند.

بیشتر با بیماری اگزما آشنا شوید.میسلار واتر

کلام آخر

میسلار واتر یک محصول مراقبت از پوست است که حاوی میسل است که دسته‌های کوچکی از مولکول‌ها هستند. این میسل‌ها به روغن متصل می‌شوند، آرایش و مواد زائد را از بین می‌برند و در عین حال پوست را آبرسانی می‌کنند.

میسلار واتر راهی برای پاکسازی پوست بدون شستن یا شستشوی صورت به افراد ارائه می دهد. بنابراین، می تواند جایگزین ملایمی برای پاک کننده های تندتر باشد.

میسلار واتر همچنین می تواند برای موقعیت هایی مفید باشد که فردی می خواهد آرایش را پاک کند اما به آب جاری دسترسی ندارد، مانند زمانی که در سفر است. همچنین این محصول پوست را شفاف و آبرسانی می کند.

با این حال، برخی ممکن است متوجه شوند که تنها استفاده از آب میسلار برای پاکسازی پوست، آرایش سنگین یا ضد آب را به طور کامل پاک نمی کند.

افراد باید فرمول‌های بدون عطر را در نظر بگیرند، به‌ویژه افرادی که پوست حساس یا روزاسه دارند.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها