سلامت و زیبایی

خواص روغن درخت چای برای موی سر

خواص روغن درخت چای برای موی سر

آیا اسانس درخت چای را میشناسید؟ این محصول که اسانس درخت چای نیز نامیده می‌شود به عنوان معجزه روی پوست و مو شناخته شده است. در واقع، به عنوان یک ضد باکتری و ضد عفونی کننده عالی، در برابر آکنه و شوره سر بسیار موثر است. اما آیا می‌دانستید که این روغن ضروری برای مو نیز بسیار مفید است؟ خواص روغن درخت چای برای موی سر بسیار زیاد است.

در این مقاله با تمام خواص روغن درخت چای برای موی سر آشنا خواهید شد: تسکین دهنده، پاک کننده، ضد سبوم اضافی، ضد شوره سر، ایده آل برای رشد مو و ضد ریزش مو، مرطوب کننده، موثر در برابر شپش و غیره.

همچنین موارد منع مصرف این اسانس را برای شما مشخص خواهیم کرد. اگر به درستی از روغن درخت چای استفاده نکنید، می‌تواند خطرناک باشد. در نهایت نحوه استفاده از آن را برای موهای خود، چه در هنگام شامپو، چه به عنوان ماسک و چه در حمام روغنی که به مواد دیگر اضافه شده است، توضیح خواهیم داد.

شناسه درخت چای چیست؟

درخت چای یا (Melaleuca alternifolia) درختی از خانواده Myrtaceae بومی استرالیا است. در بخشی از شرق استرالیا و به ویژه در باتلاق ها و در امتداد آبراه‌ها در خاک‌های نسبتاً رسی و شنی به طور وحشی رشد می‌کند. آب و هوای استوایی و جایی که باران به وفور می‌بارد حوزه مورد علاقه اوست. از این درخت و به ویژه از انواع آن است که روغن اسانس درخت چای به دست می‌آید.

خواص روغن درخت چای برای موی سر

تاریخچه درخت چای

درخت چای سال‌ها پیش به ایالات متحده، زیمبابوه، نیوزلند و چین معرفی شد. عمدتاً در این کشورها رشد می‌کند، اما امروزه دیگر کشورهای جهان نحوه کاشت آن را در اختیار گرفته‌اند. این روغن، با بوی نسبتاً قوی و نت‌های چوبی، دارای خواص زیادی است که آن را به یک اسانس ضروری تبدیل می‌کند.

در کنار اثرات ضد التهابی و ضد باکتریایی آن بر روی پوست، جنبه‌های بسیار زیادی نیز برای مو دارد.

خواص روغن درخت چای برای موی سر چیست؟

1.  اسانس درخت چای پوست سر را تسکین می‌دهد.

اسانس درخت چای دارای خواص تسکین دهنده برای پوست سر است. در واقع یک گیاه عالی و ضد باکتری طبیعی به شمار می‌رود. با پاکسازی و رطوبت رسانی پوست سر، این اسانس به بازیابی آرامش کمک می‌کند، بدون تحریک و خارش پوست سر.

2.  اسانس درخت چای تولید سبوم را تنظیم می‌کند.

اسانس درخت چای این توانایی را دارد که تولید سبوم را تنظیم کند تا موهایی داشته باشد که با سرعت کمتری دوباره چرب می‌شوند. با پاکسازی پوست سر، روی ریشه‌های مو نیز تاثیر می‌گذارد. سبوم کمتری تولید می‌کند، بنابراین موهای شما بسیار کمتر چرب می‌شود.

 

3.  اسانس درخت چای شوره سر را از بین می‌برد.

از خواص روغن درخت چای برای موی سر می‌توان به تسکین و پاکسازی پوست سر اشاره کرد. روغن درخت چای برای کاهش تشکیل شوره سر نیز ایده آل است. ریشه‌های مو شما کمتر تحریک می‌شوند، کمتر چرب می‌شوند و بنابراین کم‌کم می‌توانید شوره سر خود را کاملاً از بین ببرید.

خواص روغن درخت چای

4.  اسانس درخت چای با ریزش مو مبارزه می‌کند و باعث رشد مو می‌شود.

اسانس درخت چای با تقویت پوست سر به رشد موهای شما نیز کمک می‌کند تا قوی‌تر و سالم‌تر شوند. بنابراین برای کسانی که می‌خواهند موهایشان سریع‌تر رشد کند ضروری است. به همین ترتیب، برای جلوگیری یا کند کردن ریزش مو، اسانس درخت چای بسیار موثر خواهد بود.

5.  اسانس درخت چای در برابر شپش موثر است.

یکی دیگر از خواص روغن درخت چای برای موی سر اثرگذاری آن بر روی نابودی شپش سر است. اسانس درخت چای در برابر شپش بسیار خوب عمل می‌کند، حتی بهتر از برخی درمان‌های شیمیایی. می‌توانید آن را با اسانس اسطوخودوس ترکیب کنید.

برای این کار، 10 قطره از هر اسانس را در 60 میلی‌لیتر روغن گیاهی (زیتون، نارگیل و غیره) مخلوط کنید، سپس بگذارید دو ساعت بماند و موهای خود را بشویید.

6.  اسانس درخت چای موها را مرطوب می‌کند.

علاوه بر تقویت مو و پوست سر، باید بدانید که روغن درخت چای هرگز به تنهایی استفاده نمی‌شود، اغلب با ماسک‌ها، شامپوهای مرطوب کننده یا روغن‌های گیاهی مغذی مخلوط می‌شود. با انجام منظم این درمان‌ها، سلامت و ظاهر موهای خود را نیز بهبود می‌بخشید. روغن درخت چای آبرسانی بیشتری نیز برای موها خواهد داشت.

خطرات اسانس درخت چای برای مو

اسانس درخت چای بسیار غلیظ و بسیار قوی است. بنابراین توصیه می‌شود هرگز از آن به تنهایی در تماس مستقیم با پوست سر یا مو استفاده نکنید. همیشه به یاد داشته باشید که این اسانس را رقیق کنید. برای این کار، چند قطره را در روغن نباتی، شامپو، ماسک و غیره بریزید.

استفاده مستقیم و زیاد از این اسانس می‌تواند باعث تحریک، حساسیت‌های پوستی و غیره شود. در صورت شک یا مشکل، از مشاوره پزشک یا داروساز دریغ نکنید.

چگونه از اسانس درخت چای برای مو استفاده کنیم؟

1-  چند قطره اسانس درخت چای را در شامپو خود بریزید.

ساده‌ترین و سریع‌ترین روش این است که هر بار که موهای خود را می‌شویید، اسانس درخت چای را در شامپو خود اضافه کنید.

برای این کار از یک شامپوی ملایم یا شامپوی معمولی خود استفاده کنید. می‌توانید چند قطره را مستقیماً در بطری ریخته یا 3 یا 4 قطره را در دستان خود مستقیماً در مقدار شامپوی مصرف شده بریزید. موهای خود را طبق معمول شسته، سپس آبکشی کنید.

چگونه از اسانس درخت چای برای مو استفاده کنیم؟

2-  ماسک مو با اسانس درخت چای

  • مواد لازم برای درمان خانگی:
  • 4 قطره اسانس درخت چای؛
  • 6 قطره اسانس لیمو؛
  • 10 سی سی روغن زیتون.

مراحل ساخت ماسک:

  • در یک کاسه، روغن زیتون را بریزید؛
  • سپس دو اسانس را اضافه کنید.
  • خوب مخلوط کنید تا اسانس ها در روغن نباتی پخش شوند.
  • ماسک شما آماده است.

برای استفاده از این مراقبت، فقط باید مقداری از آن را در ریشه موهای خود قرار دهید. پوست سر خود را ماساژ دهید و اجازه دهید ماسک حدود بیست دقیقه روی سر بماند. موهای خود را بشویید و اجازه دهید موهایتان در هوا خشک شود. در نتیجه موهای سالم و پوست سر آرامی خواهید یافت.

3-  حمام روغن مو با روغن ضروری درخت چای

مواد لازم برای تهیه حمام روغن:

  • 3 قطره اسانس درخت چای؛
  • 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل.
  • مواد حمام روغن مو با اسانس درخت چای و روغن نارگیل

مراحل ساخت ماسک:

  • در یک کاسه، روغن نارگیل را بریزید؛
  • سپس اسانس درخت چای را اضافه کنید.
  • خوب مخلوط کنید تا اسانس به درستی در روغن نباتی رقیق شود.
  • حمام روغن شما آماده است!

استفاده از این ماسک بسیار ساده است: تنها باید این مخلوط روغن را روی تمام موهای خود از ریشه تا انتها بکشید.

موهایتان را جمع کنید و بگذارید یک شب بماند. سپس موهای خود را آبکشی کرده و شامپوی معمول خود را اجرا کنید. موهای شما سلامت خود را باز خواهند یافت.

در نهایت، از مخلوط کردن اسانس درخت چای با سایر مواد بر اساس نیاز خود (روغن‌های ضروری، روغن‌های گیاهی، پودرها و غیره) تردید نکنید.

  • با اسانس اسطوخودوس می‌توانید به طور موثر شپش را درمان کنید.
  • روغن درخت چای در روغن جوجوبا می‌توانید با ریشه‌های چرب مبارزه کند، زیرا این روغن گیاهی تنظیم کننده چربی بسیار خوبی است.
  • با مخلوط آن با روغن بادام شیرین می‌توانید موهای خود را بیشتر تغذیه کنید و در عین حال پوست سر خود را تسکین دهید.
  • با ترکیب ر.غن درخت چای با روغن کرچک رشد موهای خود را تحریک می‌کنید و در عین حال ریزش آن‌ها را محدود کنید و غیره.

سخن آخر

از جمله خواص روغن درخت چای برای موی سر می‌توان به خواص ضد باکتری و ضد عفونی کننده عالی، در برابر آکنه و شوره سر اشاره کرد. همینطور به پاکسازی پوست سر کمک می‌کند، خارش را کاهش می‌دهد و تولید سبوم را تنظیم می‌کند. روغن درخت چای پوست سر را تقویت می‌کند، با ریزش مو مبارزه کرده و بنابراین رشد مو را تسریع می‌بخشد و به کاهش تشکیل شوره سر کمک می‌کند.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها