سلامت و زیبایی

کدام دسته بندی محصولات بهداشتی مناسب من است

دسته بندی محصولات بهداشتی

انواع مختلفی از محصولات بهداشتی وجود دارد، بعضی از موارد که در دسته بندی محصولات بهداشتی وجود دارد ضروری است و استفاده از آن جزو اقلام روزمره است.

لوازم بهداشتی باکیفیت با محافظت از بدن (به خصوص پوست و مو) در برابر آسیب‌های محیطی و داخلی به فرد کمک می‌کند تا بهتر به نظر برسد. در زیر لیستی از لوازم آرایشی و بهداشتی با توضیح دقیق در مورد کاربرد آنها آورده شده است.

مراقبت از صورت ( کرم روز، کرم شب، کرم دورچشم، بهترین کرم ضد آفتاب، مرطوب کننده و…)

مرطوب کننده‌ها و مواد مغذی، ضدآفتاب‌ها، پایه‌های آرایشی و پرایمرها و بسیاری موارد دیگر در دسته بندی محصولات بهداشتی قرار دارند. برای آشنایی با هر کدام ادامه مطلب را دنبال کنید.

  • کرم‌ها:

کرم‌‌های روز، محبوب‌ترین شکل محصولات مراقبت از زیبایی هستند. مهم نیست که یک کرم یا یک امولسیون چه برندی داشته باشد، آنها از سه جزء یا فاز تشکیل شده اند:

  • روغن
  • آب
  • امولسیفایر

طرز تولید آن به این شکل است که این اجزا به طور جداگانه از یکدیگر گرم می‌شوند، سپس در حالی که داغ هستند به طور کامل ترکیب می‌شوند و با تمام مواد فعال لازم غنی می‌شوند و در نهایت اجازه داده می‌شود تا خنک شوند.

فاز روغن و آب به ذرات اتمی مواد فعال کمک می‌کند تا به طور یکنواخت پراکنده شوند و امولسیفایر غلیظ تر باشد، در نتیجه کرم آرایشی سنگین‌تر میشود.

  • کرم شب:

کرم شب که در دسته بندی محصولات بهداشتی است برای استفاده در هنگام شب کاربرد دارد. بهترین زمان برای بازسازی سلول‌های پوست و ماهیچه‌ها در طول شب و زمان خواب عمیق است.

در این زمان سلول‌های پوستی می‌توانند بهتر منابع مورد نیاز خود را جذب کنند. با استفاده از کرم شب می‌توانید مواد مغذی و مفید پوست را در طول شب را دریافت کنید.

یکی از انواع آفتاب‌ها، کرم ضد آفتاب است. البته شما می‌توانید از لوسیون، ژل و اسپری نیز به عنوان ضد آفتاب استفاده کنید. برای افرادی که پوست خشک دارند بهتر است از کرم ضد آفتاب استفاده کنند. برای قسمت‌های بزرگتر بدن می‌توانید از لوسیون ضد آفتاب استفاده کنید.

به طور کلی، کرم ضد آفتاب را باید هر دو ساعت یکبار تجدید کرد، مخصوصاً بعد از شنا یا تعریق، استفاده از آن لازم است. حتی یک قدم زدن کوتاه در هنگام ناهار می‌تواند پوست شما را در معرض تعریق قرار دهد.

به خاطر داشته باشید که هیچ ضد آفتابی به تنهایی کافی نیست. بنابراین از کلاه‌های لبه پهن، عینک آفتابی یا سایر لباس‌های محافظ استفاده کنید و تا حد امکان به دنبال سایه باشید.

کرم دور چشم مدت‌هاست که در مرکز بحث‌های داغ در صنعت زیبایی بوده است. برخی از متخصصان پوست استفاده از آن را برای مراقبت از پوست بسیار ظریف و حساس اطراف چشم توصیه می‌کنند، در حالی که برخی دیگر معتقدند که این یک مرحله اضافی غیرضروری و گران قیمت است.

از سوی دیگر، کرم دور چشم به‌طور خاص برای استفاده در زیر چشم، ناحیه‌ای که پوست بسیار ظریف و مستعد نشان دادن علائم پیری است، فرموله شده است. به این ترتیب، از نظر بافت سبک‌تر است و دارای مواد فعالی مانند اسید هیالورونیک یا ویتامین C است که نگرانی‌های خاصی را هدف قرار می‌دهد.

بسته به مواد تشکیل دهنده، یک کرم دور چشم می‌تواند اثرات مرطوب کننده، ضد التهابی یا آنتی اکسیدانی داشته باشد که به محافظت از پوست در برابر عوامل استرس زای محیطی که می‌تواند باعث پیری زودرس مانند اشعه UV و آلودگی شود کمک می‌کند. همچنین می‌تواند پف‌ چشم را کاهش دهد، پوست را روشن کند یا خطوط ریز در ناحیه اطراف چشم را کاهش دهد.

کرم دور چشم مرطوب کننده دور چشم است و با داشتن ویتامین‌های مختلف به بازسازی بافت دور چشم کمک می‌کند. زمان استفاده از کرم دور چشم در روز و شب ممکن است. کرم دور چشم مخصوص روز، خاصیت ضد آفتابی دارد. شما می‌توانید از سن کم مصرف کرم دور چشم را شروع کنید. پوست دور چشم بسیار نازک است، بنابراین نگهداری و مراقبت از آن بسیار اهمیت دارد‌.

دسته بندی محصولات بهداشتی

  مراقبت از بدن (شوینده بدن، لوسیون بدن، دئودورانت و خوشبو کننده و …)

عرق کردن بدن، یکی از مشکلات رایج مخصوصا در فصل گرما است. همچنین، عرق کردن بدن در زمان بعضی از فعالیت‌ها مانند ورزش و پیاده‌روی بیشتر می‌شود. شما می‌توانید چند وسیله در دسته بندی محصولات بهداشتی بیابید که این مشکل را حل می‌کند. انواع شوینده بدن، لوسیون‌ها، دئورانت و خوشبو کننده‌ها از انواع این محصولات هستند. در ادامه مطلب به معرفی بیشتر این محصولات بهداشتی می‌پردازیم.

  • دئورانت:

دئورانت، یکی از محصولاتی است که نوع استفاده از آن بسیار مهم است. کم و زیاد بودن میزان دئورانت می‌تواند تأثیر منفی روی پوست داشته باشد، بنابراین توصیه می‌شود که قبل از استفاده بروشور آن را بخوانید.

  • لوسیون بدن:

لوسیون بدن یکی از انواع محصولات است که در دسته بندی محصولات بهداشتی قرار می‌گیرد و بعضی از انواع آن بعد از استفاده نیاز به شستشو ندارند و برای انواع پوست مناسب هستند.

  • شوینده بدن:

شاید متداول‌ترین محصول شستشوی بدن، شامپو بدن باشد‌. با استفاده از شامپوهای بدن می‌توانید پوستی شاداب و جوان داشته باشید.

اصلاح بدن ( بهترین کرم موبر، وکس و…)

حتما شما هم قبول دارید که انواع محصولات بهداشتی موبر از ضروری ‌ترین وسایل بهداشتی هستند. هر فردی با توجه به نوع پوست و موی خود می‌تواند هر کدام از انواع موبرها که در دسته بندی محصولات بهداشتی قرار دارد را انتخاب کنید.

  • وکس:

مواد موبر شیمیایی که به عنوان کرم، لوسیون یا ژل نیز شناخته می‌شوند از مواد شیمیایی مانند تیوگلیکولات کلسیم یا هیدروکسید سدیم تشکیل می‌شوند و پیوندهای کراتین را می‌سازند، یعنی همان چیزی که مو از آن تشکیل می‌شود. پس از حل شدن مو، می‌توان آن را پاک کرد.

قرن‌هاست که مردم موی زائد را با روش از بین می‌برند. کرم‌های موبر روشی مدرن برای انجام این کار هستند، بسیاری از روش‌های از بین بردن از بدن زائد مانند وکس می‌تواند ناخوشایند باشد و کمی دردناک باشد.

  • کرم‌های موبر:

کرم‌های موبر می‌توانند بدون درد موهای زاید را از بین ببرند که می‌توان در خانه از آنها استفاده کرد. این کرم‌ها مواد غلیظی هستند که در دسته بندی محصولات بهداشتی قرار دارد و بعد از زدن کرم موبر روی پوست، بعد از چند دقیقه تارهای مو را ضعیف می‌کند. بعد از این کار می‌توانید کرم را بدون درد پاک و نرم و لطیف کنید.

ماده اصلی فعال در کرم‌های موبر، اسید تیوگلیکولیک است. این اسید تیوگلیکولیک به شکل نمک‌های مختلف مانند تیوگلیکولات پتاسیم و کلسیم و همچنین به عنوان اسید تیوگلیکولیک خالص شناخته می‌شود. این اسیدها همراه با سایر مواد تشکیل دهنده، کراتین، پرورش دهنده که به طور طبیعی در مو وجود دارد را تجزیه و تحلیل می‌کند.

شما می‌توانید از کرم‌های موبر برای بین بردن موهای زاید در هر منطقه از بدن خود استفاده کنید. برخی از کرم‌ها به طور خاص برای مکان‌های حساس مانند صورت و ناحیه بیکینی شما ساخته شده اند.

قبل از استفاده از کرم موبر، مهم است که مطمئن شوید پوست شما واکنش بدی به کرم موبر نشان نمی‌دهد. همیشه قبل از استفاده از چنین کرمی روی قسمت بزرگی از بدن، آن را روی قسمت کوچکی از پوست خود آزمایش کنید.

به طور کلی، اگر در هنگام استفاده از کرم احساس سوزش کردید، آن را با آب خنک بشویید. اگر پوست شما خشک است، از کرم مرطوب کننده بدون عطر روی آن مکان استفاده کنید.

دسته بندی محصولات بهداشتی

بهداشت دهان و دندان ( بهترین مسواک، بهترین خمیر دندان، بهترین دهان شویه و…)

مسواک زدن حداقل دو بار در روز توسط دندانپزشکان توصیه می‌شود. در این قسمت معرفی دسته بندی محصولات بهداشتی، یکی از مهم‌ترین محصولات را معرفی می‌کنیم. محصولات بهداشتی دهان و دندان از اهمیت بسیاری برخوردار هستند.

  • خمیردندان:

کودکان زیر 3 سال باید از خمیر دندان حاوی فلوراید به اندازه یک دانه برنج استفاده کنند. هنگامی که کودکان 3 سال یا بزرگتر شوند، می‌‌توانند از یک قطره به اندازه یک نخود خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنند. کودکان باید توسط یک بزرگسال کمک یا تحت نظارت باشند و باید به آنها آموزش داده شود که خمیر دندان اضافی را پس از مسواک زدن بیرون بریزند.

  • دهان شویه:

دهانشویه چیست؟ پزشک  راه حلی برای بوی بد دهان ارائه می‌دهد و همچنین می‌تواند راهی عالی برای تکمیل روال بهداشت دهان و دندان شما باشد. دهان شویه طوری طراحی شده است که برای مدتی در دهان نگه داشته شود، در داخل دهان بچرخد و سپس به بیرون ریخته شود.

دهان شویه، یکی از محصولات بهداشتی است که در دسته بندی محصولات بهداشتی ویژه دهان و دندان قرار می‌گیرد و برای کاربردهای مختلف در دهان استفاده می‌شود.

  • مسواک:

شاید نمی‌دانستید که مسواک نیز در دسته بندی محصولات بهداشتی قرار دارد. شما باید به محض شروع رویش دندان‌ها مسواک زدن را شروع کنید. توصیه ما این است که افراد دو دقیقه در روز دندان‌های خود را با مسواک‌هایی که دارای براش نرم است مسواک بزنند.

دو نوع مسواک برقی و دستی وجود دارد.  در حالی که مسواک برقی گران‌تر از بسیاری از مسواک‌های دستی است، اما برخی افراد مدل برقی مسواک را ترجیح می‌دهند.

افرادی که مشکلات مهارتی دارند: مانند افراد مسن، افراد دارای معلولیت یا کودکان، ممکن است استفاده از مسواک برقی را ترجیح می‌دهند. هر دو نوع مسواک‌های دستی یا برقی، برای دندان‌ها مفید هستند.  برخی از نکات مراقبت از مسواک وجود دارد که آن را بررسی می‌کنیم:

  • مسواک‌ها نباید مشترک باشند. استفاده مشترک از مسواک می‌تواند منجر به تبادل مایعات و میکروارگانیسم های بدن بین افراد شود.
  • پس از هر بار استفاده مسواک را کاملا بشویید تا خمیر و مواد زائد باقی مانده از آن پاک شود.
  • مسواک‌ها را پس از استفاده در حالت ایستاده قرار دهید و اجازه دهید در هوای آزاد خشک شود. نگهداری یک مسواک مرطوب در یک ظرف دربسته، رشد میکروبی را بیشتر از قرار دادن آن در هوای آزاد افزایش می‌دهد.
  • زمان استفاده از هر مسواک سه یا چهار ماه تست، با ساییدگی موهای مسواک، کارایی برس مسواک کم می‌شود و به خوبی کار تمیز کردن را انجام نمی‌دهد.

دسته بندی محصولات بهداشتی

سخن پایانی

استفاده از انواع محصولات که در دسته‌بندی محصولات بهداشتی قرار دارند می‌تواند خلق و خوی فرد را بهبود بخشد، ظاهر او را بهتر کند و عزت نفس او را افزایش دهد. لوازم بهداشتی به مردم کمک می‌کند تا سلیقه و سبک مد خود را به نمایش بگذارند.

برخی از عوارض جانبی لوازم بهداشتی می‌تواند شامل بسته شدن منافذ، پیری نابهنگام، جوش‌های پوستی، پوست چرب/خشک، واکنش‌های پوستی آلرژیک، عفونت‌های چشم، سرطان پوست و غیره است.

برای‌ جلوگیری از حساسیت پوستی محصول مناسب پوست خود را خریداری کنید و برای جلوگیری از خشکی پوست و آفتاب سوختگی از مرطوب کننده‌ها و ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.

همچنین از محصولات بهداشتی تاریخ گذشته استفاده نکنید و برس‌های خود را به طور مرتب تمیز و استریل کنید، قبل از رفتن به رختخواب آرایش خود را بشویید و کیت‌ها و محصولات آرایش خود را به اشتراک نگذارید. این اقدامات احتیاطی از ایجاد شکاف‌های پوستی و مسدود شدن منافذ جلوگیری می‌کند.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها