سلامت و زیبایی

شیوه مراقبت از موی کودک+ نکات طلایی در مراقبت از موی نوجوانان

مراقبت از موی کودک

مراقبت از موی سرمان مهم است؛ ولی مراقبت از موی کودک‌مان مهم تر است چون بدن آن ها ضعیف تر است و موی سرشان ظریف تر است. بی شک هیچ کس دوست ندارد که موی سر بچه‌اش موخوره، شوره و مشکلات دیگر را داشته باشد. مو تاثیر زیادی در زیبایی و اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان دارد. موی وز کودک می تواند بزرگ ترین کابوس پدر و مادران باشد. برای همین مهم است بهترین روش مراقبت از موی کودکان را بدانید و از تغذیه درست برای رشد سریع موی کودکان را بدانید. در ادامه این مقاله با ما باشید تا با آن ها آشنا شوید و از آسیب دیدن موی بچه‌هایتان جلوگیری کنید.

قبل از هر چیزی لازم است بدانید که منظورمان از کودکان از افراد 18 ماه تا 16 ساله است.مراقبت از موی نوجوان

مراقبت از موی کودکان

موهای سالم به مراقبت های زیادی نیاز دارند که این نیاز در موی کودکان حیاتی تر است چون موی آن ها ظریف تر است و بیشتر در معرض محرک های آسیب رسان هستند. ما در اینجا چند نکته کاربردی مراقبت از موی کودکان آورده ایم:

شستن صحیح مو

وقتی که موهای فرزاندانتان را می شوید باید چند نکته را رعایت کنید. شستن صحیح مو خیلی به تقویت موی کودک کمک می کند. اگر فرزندتان بزرگ شده است و خودش موی سرش را می شوید بهتر است این نکات را یادش بدهید.

اولین اقدام در مراقبت از موی کودک این است که به مقدار کافی آن ها را بشوئید. هر هفته باید حداقل 2 بار موهای کودک را بشورید، کودکانی که موهایشان فر یا خشک است هفته‌ای دوبار و کودکانی که موهای چرب و معمولی دارند بیشتر. بهتر است از شامپو نرم کننده استفاده کنید که PH آن بین 4.5 تا 5.5 باشد. هیچ وقت از شامپوهایی که پارابن و سولفات دارند برای کودکان استفاده نکنید، چون این شامپوها به موی کودک آسیب می رسانند و فولیکول مو را ضعیف می کنند.

پر فروش ترین محصولات مو

اگر ممکن است از شامپوهای گیاهی برای فرزاندانتان استفاده کنید چون این محصولات ایمن تر هستند و آسیب های احتمالی خیلی کمتری به موی کودک وارد می کنند. قبل از خرید شامپو بچه یا نوجوانتان  به ترکیبات آن نگاه کنید و از وجود ویتامین، پروتئین و آنتی اکسیدان ها مطمئن شوید چون این مواد مو کودک را مرطوب می کند.

شامپو فاقد سولفات موروگولی

گفتم که بخش مهمی از مراقبت از موی کودکان و نوجوانان استفاده از شامپو مناسب به دفعات مناسب است. این شامپو یکی از بهترین شامپوها برای کودکان بالای 9 سال است، البته در هر سنی می توان از آن استفاده کرد؛ ولی بهتر است در افراد زیر 9 سال استفاده نشود. این شامپو با فرمولاسیون برزیلی و شگفت انگیزش که ترکیبات مرطوب کننده متعدد و کراتین دارد یکی از پیشنهادات متخصصان مو برای استفاده در روتین مراقبت از موی کودک است.

این شامپو نرم کننده ی موی کودک و نوجوانان بدون سولفات و پارابن است و در درمان موخوره و وز شدگی موثر است. همچنین به درمان آسیب های مو، افزایش شادابی و درخشندگی مو کمک می کند و برای انواع مو مناسب است.مراقبت از موی کودک

مراقبت از موی کودک بعد از دوش گرفتن

از حوله نرم یا تی شرت برای خشک کردن موی کودک استفاده کنید. به آرامی تی شرت ابریشمی را روی موهای بچه تان فشار دهید تا خشک شود. مالش زیاد مو با حوله نرم یا حتی استفاده از حوله نامناسب باعث وزی موی کودک می شود و به آن آسیب می رساند. البته بهترین راه خشک کردن موی کودک این است که بگذارید موهایش در هوا خشک شود.

برای شانه زدن موی کودک‌تان از شانه دندانه پهن استفاده کنید تا روغن مو را به خوبی روی مو پخش کند. هر شانه دیگر به جز برس دندانه پهن به مو آسیب می زند. بهتر است از شامپو دندانه پهن موی گراز استفاده کنید که باعث موخوره و شکستگی مو نمی شود.

از استفاده مستقیم سشوار روی مو کودک استفاده نکنید چون باعث خشکی مو می شود. اگر می خواهید از سشوار استفاده کنید بعد از اینکه 75 درصد موهایتان در هوا خشک شد، استفاده کنید.

اگر موهای کودکتان خیس است بهتر است آن را ول کنید و آن را نبندید. بعد از خشک شدن موی فرزندتان به فکر مدل موی کودک باشید.مراقبت از موی کودک

مراقبت از موی کودک با روغن درمانی

به گفته بیشتر متخصصان مو: اگر به طور منظم از روغن روی موی کودکتان استفاده کنید، موهای او بهتر رشد می کنند و به خوبی مرطوب می شود. بدانید که روغن ها باعث تقویت موی کودکان می شوند و از مشکلات احتمالی جلوگیری می کنند. بهتر است بعد از اینکه به موهای بچه تان روغن زدید پوست سرش را ماساژ دهید تا جریان خون سر بالا برود و موی سر بهتر تغذیه شود. استفاده از روغن در مراقبت از موی نوجوان هم خیلی مهم است، می توان گفت مراقبت از موی نوجوانان و کودک خیلی مشابه هم هستند.

روغن مو آرگان مراکشی لایکو

این روغن موی کودک و نوجوانان با فواید بی نظیری که دارد توانسته است طرفداران زیادی پیدا کند. این روغن برای مراقبت از موی نوجوان و کودکان خیلی مناسب است چون فواید زیر را دارد:

  • ترمیم آسیب های ساقه مو
  • نرم کننده
  • صاف و یکدست کننده
  • ضد خشکی مو
  • ضد وز شدگی
  • محافظت از مو های رنگ شده
  • براق کننده
  • مغذی
  • محافظت در برابر اشعه آفتاب

مراقبت از موی کودک

برس زدن مو

در بالا هم گفتیم بهتر است از شانه دندانه پهن استفاده کنید. در نوجوانان و کودکانی که مو فر دارند باید دندانه برس خیلی بزرگ باشد؛ ولی در افرادی که مو صاف دارند می توانید از شانه دندانه ریزتر استفاده کنید؛ ولی یادتان باشد دندانه آن زیاد ریز نباشد چون به مو آسیب می رساند. بهتر این شانه ها از جنس موی گراز باشند.

کوتاه کردن مو

فرقی ندارد زن هستید یا مرد، نوازاد، کودک، نوجوان، جوان، میانسال یا حتی پیر هستید، کوتاه کردن قسمت انتهایی مو، مو را سالم نگه می دارد و از موخوره جلوگیری می کند. بهتر است دوماه یکبار در دختران و هر ماه یکبار در پسران انتهای موهای فرزاندانتان را کوتاه کنید، اگر نوجوان هستید خودتان به آرایشگاه بروید و آن را انجام دهید.مراقبت از موی کودک

بهترین رژیم غدایی برای رشد مو کودکان و نوجوانان

میوه و سبزیجات از جمله سبزیجات نارنجی و زرد که حاوی ویتامین A هستند به سلامت مو کمک می کند و رشد مو کودک و نوجوان را افزایش می دهد.

توت فرنگی، مرکبات، سبزیجات برگ سبز تیره و گوجه فرنگی حاوی ویتامین C هستند که از شکستگی و موخوره در کودک و نوجوانان کمک می کند.

توت فرنگی، مرکبات، سبزیجات سبز تیره و گوجه فرنگی حاوی ویتامین C هستند که از شکستگی مو جلوگیری می کند.

ویتامین E موجود در سبزیجات برگ سبز و پروتئین های موجود در تخم مرغ و ماهی نیز باعث سلامت مو می شود.مراقبت از موی کودک

ورزش برای موهای سالم

ورزش منظم گردش خون و رشد مو را تحریک می کند. لازم است نوجوانان و کودکان هفته ای دو تا سه بار فعالیت بدنی و ورزش داشته باشند تا موهایشان سالم بماند. این کار در مراقبت از موی کودک و نوجوان خیلی مهم است.

ماسک مو

استفاده از ماسک های مو بخش مهمی از مراقبت از موی نوجوان ها است چون این محصولات باعث تقویت موی کودک و نوجوان می شوند و عمیقا آن را آبرسانی می کنند. البته هر یک از ماسک های مو اصلی فواید خاصی دارند مثلا یکی برای درمان شوره مناسب است و یکی برای درمان موخوره و ریزش مو؛ ولی همه مو را تقویت، مرطوب و آبرسانی می کنند.

ماسک مو کودک کراتین

این ماسک جادویی با فرمولاسیون طبیعی و ملایم خود که با عصاره شکلات ترکیب شده است، برای انواع پوست مناسب است و توانایی شگفت انگیزی در تقویت مو، مرطوب کنندگی و آبرسانی مو دارد که همین خواص باعث می شود این ماسک در روتین مراقبت از موی نوجوانان و کودکان جای بگیرد. این ویژگی ها باعث می شود که این ماسک نرم کننده خواص جادویی در درمان موخوره و وز شدگی کودک و نوجوانان داشته باشد و ساقه مو را ضخیم کند. همچنین این ماسک توانایی جادویی در ترمیم موهای آسیب دیده و تقویت مو دارد و مو را درخشان و خوش حالت می کند.مراقبت از موی کودک

درمان شوره سر در کودکان و نوجوانان

بیشتر کودکان در دوران بلوغ با شوره سر روبه رو می شوند. این مشکل همه را اذیت می کند؛ ولی درمانش خیلی آسان است. با شستن متناوب مو با یک شامپو ملایم و بدون سولفات می توانید شوره سر کودک را درمان کنید. پاک نکردن شامپو از مو می تواند باعث شوره سر شود، پس حتما از باقی نماندن شامپو روی موی کودکانتان مطمئن شوید. پیشنهاد ما به شما برای درمان شوره سر نوجوان و کودکان استفاده از بهترین شامپو موی شوره دار است.

درمان وزی موی کودک

یکی از بزرگ ترین مشکلات موی کودک و نوجوانان وزی است. موهای وز ظاهری زشت دارند و در مقابل محرک های آسیب رسان ضعیف تر هستند. مشکل موهای وز کودکان و نوجوانان این است که به خوبی آبرسانی نمی شوند. بهترین درمان این موها این است که از ماسک مو آبرسان و روغن مناسب موهای وز استفاده کنند. ما در بالا بهترین ماسک موهای وز و روغن آبرسان مو و مرطوب کننده را معرفی کردیم. برای مراقبت از موی کودکان و نوجوانان می توانید از این محصولات روی موی کودکتان یا خودتان( اگر نوجوان هستید و این مقاله را می خوانید) استفاده کنید.مراقبت از موی کودک

نتیجه گیری

بی شک یکی از بزرگ ترین دغدغه های پدر و والدین مراقبت از موی کودکان است تا فرزند دلبندشان موهای سالم و زیبایی داشته باشد. موهای زیبا تاثیر زیادی در اعتماد به نفس نوجوانان دارد چون آن ها در سن بلوغ هستند و خیلی به ظاهرشان اهمیت می دهند. ما در این مقاله بهترین راه مراقبت از موی نوجوان و کودک را بررسی کردیم تا مو را تقویت کنید.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها