سلامت و زیبایی

فیلر مو چیست؟ با مزایا و ضررهای فیلر مو آشنا شوید

فیلر مو

 

برای کسانی که نوع شدیدتری از ریزش مو مانند آلوپسی دارند، استفاده از فیلر مو یک روش مناسب است. فیلر  یک ماده تزریقی است که که بر اساس فرمول پپتید و هیالورونیک اسید و ویتامین ها،  برای احیای مو و پوست سر ساخته شده است. فیلر مو می تواند به درمان ریزش مو کمک کرده و در درمان و رشد مجدد مو موثر باشد.

یکی از ویژگی های ریزش مو، در بیماری هایی مانند آلوپسی، این است که چرخه ی عمر موها به طور کامل طی نمی شود. در واقع در بخش ابتدایی این چرخه موها می میرند و دچار ریزش می شوند.

یک تحقیق طولانی مدت توسط تیمی از دانشمندان، نشان می دهد که ترکیبات فیلر مو، از ناقص ماندن چرخه مو جلوگیری می کند. در نتیجه طول عمر موها بیشتر شده و کمتر دچار ریزش مو خواهید شد.برای این مقاله از دو منبع تخصصی استفاده شده است. که در پایان ذکر می شوند.

فیلر مو چیست؟

فیلر مو، توسط دکتر سایج تولید شده است. این ماده یک درمان تزریقی برای پرپشت کردن مو است. فیلر ، ماده ای است که فقط برای بیماری هایی مانند ریزش مو به وجود آمده است. فیلرها به پوست سر تزریق می شوند، به اعماق پوست و فولیکول مو نفوذ می کنند و باعث تقویت ریشه های مو می شوند. در نتیجه موها کمتر می ریزند و موهای ریخته شده دوباره رشد می کنند.

فیلر مو دارای مواد موثری برای مو است. فیلرها از مجموعه ای پپتیدهای بیومیتمیک و هیالورونیک اسید به وجود امده اند. این مواد، باعث افزایش جریان خون در پوست سر می شوند. در نتیجه فولیکول های مو، به وسیله ی فیلر، جوان تر می شوند.

اما فیلر مو تنها از این دو ماده ساخته نشده است. فیلرها دارای ویتامین های ضروری، مواد معدنی و فاکتورهای رشد هستند. این مواد باعث رشد قدی مو و همچنین پرپشت شدن موها می شوند. عمل مشترک این مواد باعث توقف ریزش مو و رویش مجدد موهای ریخته شده می گردد.

هیالورونیک اسید، به طور خاص سبب آبرسانی به فولیکول های مو می گردد و فیبروبلاست ها را تحریک می کند. آمینو بیومیتمیک ها نیز سبب تولید کلاژن مو می شوند. اما نقش پپتیدها تنها به کلاژن سازی محدود نمی شود، این مواد نقش محافظتی نیز دارند. پپتیدها سبب محافظت از مو در برابر خشکی، تابش نور آفتاب و حتی محافظت در برابر استرس می شوند.

تمامی این موارد در کنار هم باعث می شود فیلر، برای مو مفید باشد. این ماده سبب گسترش مرحله اناژن می شود. در نتیجه عمر تارهای مو بیشتر شده و ریزش مو به شدت کاهش پیدا می کند.

فیلر مو

فیلر مو چگونه عمل می کنند؟

تزریق فیلر مو، سبب ترشح تدریجی مواد مواد فعال در ریشه مو می شود. فیلر ها شامل هفت پپتید فعال هستند. با تزریق این ماده به پوست سر، کلیه مواد فعال لازم به پوست سر تزریق می شوند. این مواد، مستقیما فولیکول مو را هدف قرار داده و سبب تقویت آن ها می گردند. تزریق فیلر ، هم روی ریزش مو زنان و هم مردان، تاثیر مثبت دارد. این ماده سبب کاهش ریزش مو و پرپشت شدن موها می شود.

 4 عملکرد اصلی فیلر مو بر روی موها چیست؟

  1. تحریک رشد مو

پروتکل فیلر مو با می تواند باعث تقویت عملکرد بتا کانتنین و افزایش فعالیت سلول هاسی بنیادی شود. فیلر سبب افزایش بیان ژن این مواد می گردد. در نتیجه مرحله آناژن موها افزایش پیدا کرده و همچنین تارهای مو، با سرعت بیشتری رشد می کنند.

  1. مهار آلوپسی

فیلر مو با کنترل کردن دو عامل اصلی آلوپسی، سبب مهار این بیماری و توقف آن می شود.

  1. آنتی اکسیدان

کمپلکس فیلر، با کنترل آسیب های ناشی از اشعه فرابنفش، استرس و سایر آسیب ها،  باعث مهار آلوپسی می شود. همچنین آنتی اکسیدان های موجود در آن سبب تقویت ریشه مو می شوند.

  1. تحریک آنژیوژنز

مواد موجود در فیلر مو، سبب تغذیه ی ریشه ی موها می گردد. این مواد با تحریک آنژیوژنژ به تولید فولیکول های موی سالم کمک می کند. داشتن ریشه ی مو سالم، سبب کاهش ریزش مو، موخوره و خشکی مو می شود.

فیلر مو

فیلر مو باعث کسب چه نتایجی می شود؟

فیلر مو به عنوان یک روش درمانی و زیبایی برای موها کاربرد دارد. این روش سبب زیباتر شدن مو و سلامت آن در طولانی مدت می شود.

  • فیلر مو سبب افزایش ضخامت تارهای مو می گردد و کم پشتی مو ها را درمان می کند.
  • به افزاش مقاومت موها در برابر آلودگی هایی مانند گرد و غبار کمک می کند. همچنین فیلر مو مقاومت موها را در برابر نور خورشید و وسایل برقی مو افزایش می دهد. در واقع این روش نوعی محافظت از موها ایجاد می کند.
  • فیلر باعث تکثیر سلول های بنیادی پوست سر می شود. در نتیجه افرادی که دچار کچلی یا ریزش موی شدید شده اند، می توانند دوباره رویش موهایشان را ببینند.
  • فیلر مو یک درمان صد در صد برای مو است که تا کنون هیچ عارضه ای برای ان ثبت نشده است.
  • روش درمانی با فیلر کاری زمان بر است و به تعداد جلسات زیاد با فاصله مشخص نیاز دارد.
  • فیلر مو سبب افزایش رشد قدی موها نیز می گردد. پس اگر می خواهید موهای بلندی داشته باشید، یکی از روش ها فیلر مو است.

استفاده از فیلر مو برای چه افرادی توصیه می شود؟

فیلر مو بیشتر به عنوان یک روش درمانی مورد استفاده قرار می گیرد تا برای زیبایی. مردان و زنانی که موهای ضعیفی دارند، یا از نوعی آلوپسی رنج می برند؛ می توانند از این روش درمانی استفاده کنند.

فیلر مو سبب کاهش اثرات بیماری در این افراد می شود و موها را تقویت می کند.

همچین فیلر مو برای کسانی که کاشت مو انجام داده اند نیز مفید است. در این افراد، موهای کاشته شده معمولا ضعیف و کوچک هستند. برای افزایش تاثیر کاشت مو، می توان از فیلر استفاده کرد. تزریق فیلر به موها، ریشه ی موهای این افراد را تقویت می کند. در نتیجه موها ضخیم و قوی می شوند، رشد مو بیشتر شده و در نهایت فرد موهای پرپشت تری خواهد داشت.

چند جلسه ی درمانی فیلر مو لازم است؟

پروتکل های درمانی پزشکان، برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد. اما به طور کلی، برای درمان به چهار جلسه نیاز است. این چهار جلسه به فاصله ی 15 روز و در دو ماه انجام می شوند. با این حال، احتمال بیشتری دارد که پزشک با توجه به نیازهای بیمار، تعداد جلسات را مشخص کند.

فیلر مو

 

اثرات مثبت فیلر مو چه مدت زمانی طول می کشد؟

ماندگاری این روش، بر روی موی افراد مختلف متفاوت است. اما ماندگاری تاثیرات فیلر مو، معمولا یک سال است. در طول این یک سال و حتی بعد از آن، می توان دوباره از فیلر مو استفاده کرد.

علاوه بر این توصیه می شود، در این مدت از سایر محلول های تقویت کننده و احیا کننده مو ها استفاده کنید. به این ترتیب موهای قوی تر و سالم تری خواهید داشت.

پیشنهاد یک محصول ویژه برای تقویت و رشد مو

روغن رشد و تقویت مو لانبنا

زنجبیل و جنسینگ دو گیاهی هستند که برای رشد و رویش مو، تجویز می شوند. این دو گیاه در اکثر محلول های تقویت کننده مو وجود دارند. در روغن تقویت کننده مو لانبنا نیز هر دوی این ماده ها به کار رفته است. این روغن سبب تقویت فولیکول های آسیب دیده مو می شود. در نتیجه باعث افزایش رشد مو و افزایش ضخامت تارهای مو می شود.

روغن لانبنا، سبب تقویت موهای آسیب دیده نیز می شود. یعنی تاثیر این روغن تنها بر روی ریشه نیست و سبب تقویت ساقه نیز می شود. روغن لانبنا برای جلوگیری از ریزش مو و طاسی بسیار مفید است. در واقع می توان گفت استفاده از این روغن چه به تنههایی و چه در کنار فیلر مو، سبب تقویت بافت و ریشه ی مو می گردد.

روغن رشد و تقویت مو لانبنا

 

پس از انجام فیلر مو می توان انتظار چه نتایجی را داشت؟

پس از انجام اولین جلسه تزریق فیلر مو، انتظار می رود مقدار ریزش در ناحیه ی تزریق کاهش یابد. فیلر مو گردش خون در فولیکول های مو را تحریک می کند. در نتیجه رشد موها بیشتر شده و تارهای مو ضخیم تر و محکم تر می شوند.

تحقیقات بالینی نشان می دهد که هشت هفته پس از انجام فیلر مو، موها 22 درصد نسبت به روز اول پر پشت تر شده اند. همچنین ضخامت هر تار مو در مقایسه با قبل از درمان 28 درصد افزایش داشته است.طبق این تحقیق، فیلر برای درمان ریزش مو در مردان و زنان مناسب است. در واقع می توان گفت فیلر مو، به خوبی باعث مهار آلوپسی می شود. منبع

آیا فیلر مو دردناک است؟

آمپول های تزریق فیلر مو، درد بیشتری نسبت به سایر آمپول های تزریقی ایجاد نمی کنند. برای بعضی از بیماران تزریق در پوست سر دردناک تر و حساس تر است. فیلر مو هیچ نیازی به بیهوشی ندارد. اما می توان با مشورت پزشک از یک محلول موضعی برای بی حسی پوست سر استفاده کرد.

معمولا مدت زمان انجام فیلر نیم ساعت طول می کشد. در این مدت ممکن است پزشک ماساژهای آرام و دورانی را در ناحیه ی تزریق برای کاهش مقدار درد انجام دهد.

فیلر مو

فیلر مو می تواند چه عوارضی داشته باشد؟

هر ماده ای در کنار موارد مفید آن، ممکن است یک سری ضررها و عوارض نیز داشته باشد. فیلر مو نیز از این قاعده مستثنا نیست.

دردهای کوتاه مدت گذرا به علت پوست آسیب دیده

قرمزی، ورم، خارش و درد در ناحیه تزریق ممکن است تا 72 ساعت بعد ادامه داشته باشد.

آلرژی به هر کدام از مواد تشکیل دهنده فیلر، می تواند باعث واکنش های ناخواسته شود.

تمامی موارد بالا، باید قبل از انجام فیلر مو، توسط پزشک برای شما توضیح داده شود. همچنین ممکن است یک سری عوارض دیگر نیز، با توجه به بدن شما ایجاد شود. این موارد را پزشک قبل از انجام فیلر  تشخیص می دهد.

منبع مقاله: https://www.kapellari.gr/en/hair-filler-treatment/

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها