سلامت و زیبایی

همه چیز در مورد عمل لیبوپلاستی یا لیپوساکشن

لیپوساکشن

 آیا به انجام عمل لیپوساکشن یا لیبوپلاستی فکر می کنید؟ برای چه هدفی می خواهید این عمل را انجام دهید؟ برای تناسب اندام یا کاهش وزن زیاد؟ اگر این سوالات در ذهنتان است، قبل از هر چیزی توصیه می کنم در مقاله امروز با ما همراه باشید تا همه چیز را در مورد عمل لیبوپلاستی یا لیپوساکشن بدانید.

 

لیپوساکشن یا لیبوپلاستی چیست؟

تزریق چربی که به لیپو یا کانتور بدن نیز معروف است. این روش یک عمل جراحی پلاستیک است که برای خارج کردن چربی اضافه بدن و بهبود انحناهای بدن به کار می رود. لیپوساکشن یکی از عمل های جراحی زیبایی است که در سال های اخیر، طرفداران بیشتری پیدا کرده است.

چربی سر سخت معمولا از نواحی مانند ران، پهلوها، شکم، باسن یا پشت گردن برداشته می شود. این چربی ها معمولا چربی هایی هستند که با رژیم و ورزش کردن از بین نرفته اند. در نظر داشته باشید که لیپوساکشن یک روش برای کاهش وزن نیست و به همه ی افراد توصیه نمی شود این عمل را انجام دهند. به همین دلیل ما اول به ورزش و رژیم توصیه می کنیم تا انجام عمل زیبایی. برای این موضوع می توانید به مقاله رژیم کتونیک چیست یا مقاله 10 نکته برای داشتن اندام ایده آل مراجعه کنید.

عمل لیپوساکشن خطرات عمده و عوارض احتمالی دارد. بنابر این قبل از انجام عمل حتما خوب تحقیق کنید و با متخصص مشورت نمایید.

لیپوساکشن

تکنیک های مختلف لیبوپلاستی چیست؟

روش های مختلفی برای لیبوپلاستی وجود دارد. در کل یک لوله نازک که کانولا نامیده می شود به خلا متصل است و برای مکیدن چربی از بدن شما از آن استفاده می شود.

برخی از روش ها شامل لیپوساکشن دستی، لیپوساکشن با لیزر، وازر، لیپوساکشن جذب آب، لیپوساکشن فرکانس رادیویی که هر کدام از آن ها را در زیر به طور خلاصه توضیح می دهیم.

لیپوساکشن با کمک مکش( SAL )

این روش یک لیپوساکشن معمولی است که برای اکثر بیماران به خوبی جواب می دهد.

تزریق چربی

لیپوشاکشن تورمی، شباهت زیادی به روش اول دارد با این تفاوت که مقدار بیشتری مایع برای برجسته سازی استفاده می شود. در این روش یک محلول استریل به بافتی از بدن که باید چربی از آن برداشته شود تزریق می گردد.

این محلول شامل سالین، اپی نفرین و لیدوکائین است. این مواد باعث می شوند هنگام مکیدن چربی، درد و خونریزی کمتری را تجربه کنید.

به نظر می رسد این لیپوساکشن در مقایسه با لیپوساکشن معمولی موثرتر و ایمن تر است. این روش لیپوساکشن رایج ترین روش است که در آن بیمار درد کمتری را تجربه می کند. همچنین این عمل به صورت سرپایی انجام می شود و نیازی به بی هوش کردن بیمار نیست.

تزریق چربی با لیزر یا smart lipo

لیپوساکشن با کمک لیزر یکی از روش های نوین است. در این روش از لیزر برای افزایش انرژی و آب کردن چربی ها استفاده می شود. همچنین این روش برای انعقاد عروق خونی و سفت شدن پوست نیز استفاده می گردد.

اگر ناحیه چربی کوچک باشد، سلول های چربی از پوست به بیرون ترشح می شوند و نیازی به مکش نیست. زیرا در این روش سلول های چربی تجزیه می شوند و می تواند از میان فاصله بین سلولی به بیرون تراوش کنند، این روش به لیپولیز معروف است.

اما هنگامی که ناحیه چربی بزرگ است از لیپوساکشن با لیزر استفاده می شود. گفته می شود این روش در مقایسه با بقیه روش ها کمتر تهاجمی می باشد. در این روش لیبوپلاستی، بهبودی سریع تر و کبودی کمتر است. همچنین این روش ایمن تر بوده و باعث سفت شدن پوست می گردد. اما در حقیقت این روش نیز به اندازه لیپوساکشن معمولی خطرناک است و می تواند عوارضی داشته باشد. میان نتایج این دو روش نیز تفاوتی وجود ندارد.

لیپوساکشن

لیپوساکشن یا وازر به کمک امواج رادیویی

لیپوساکشن اولتراسونیک با با ایجاد برش در پوست و قرار دادن دستگاه سونوگرافی با فرکانس پایین متصل به کانول انجام می شود.

با استفاده از انرژی امواج پوستی، غشای سلول های چربی از بین می رود و چربی ها به قطعات کوچک تر تبدیل می شوند. پس از ان این  ذرات کوچک با کمک یک لوله مکش سنتی خارج می گردند.

در این روش از دست دادن خون، کبودی و ورم کمتری را تجربه می کنید. این روش بدون آسیب به بافت ساختاری، بسیار آرام چربی های ذخیره ای را از بین می برد. به همین دلیل نه تنها دردی را تجربه نمی کنید بلکه پوست نیز شل نمی شود.

در این روش دوره نقاهت بسیار کوتاه تر است. روش لیپوساکشن با وازر برای پهلو و شکم بهتر عمل می کند. با این حال، هیچ مدرک علمی وجود ندارد که ثابت کند وزرا نسبت به دیگر روش ها نتایج بهتری را به جا می گذارد.

لیپوساکشن با قدرت (PAL)

اگر حجم زیادی از چربی دارید که باید حذف شود، این روش می تواند برای شما مناسب باشد. این روش با یک کانول مخصوص و موتور دار استفاده می شود. از مزیت های این روش می توان به سریع تر بود ن و به دنبال داشتن خستگی کمتر اشاره کرد. گفته می شود این روش بهترین نتایج را به همراه دارد. همچنین ممکن است مزایای بیشتری در تجزیه ی چربی مناطق متراکم داشته باشد و بهتر عمل کند.

لیپوساکشن با کیفیت بالا (HDL)

این روش لیبوپلاستی چربی های سطحی تر را از بین می برد. به این شیوه باعث تقویت پیوند بین عضلات و چربی می شود. در نتیجه عضلاتی قوی تر خواهید داشت.

این روش در مقایسه با سایر روش ها تخصصی تر است و به زمان و هزینه ی بیشتری نیز نیاز دارد.

لیپوساکشن

لیپوساکشن RF

در این روش لیبوپلاستی از یک جریان دو قطبی برای آب کردن چربی ها استفاده می شود. این روش سبب سفت شدن پوست نیز می گردد.

ایمن ترین روش لیپوساکشن چیست؟

این نکته را بدانید که در عمل های زیبایی هیچوقت بهترین وجود ندارد. بهتر بودن یک روش به پزشک متخصص و شرایط خود شما بستگی دارد. مثلا ممکن است یکی از روش های الا برای فردی بهترین باشد در حالی که برای فرد دیگر جواب ندهد.

پس قدم اول این است که با متخصص مشورت کنید و بهترین روش را انتخاب کنید. عامل دوم و تاثیر گذار در نتیجه نهایی، تخصص جراحی است که عمل را انجام می دهد.

اما حتی اگر به بهترین جراح مراجعه کنید و تمامی دستورالعمل ها را نیز رعایت کنید، باز هم ممکن است این روش برای شما عوارضی به همراه داشته باشد. پس هیچ گاه فکر نکنید انجام لیپوساکشن بدون عوارض است.

چه کسانی بهترین نتیجه را از لیبوپلاستی می گیرند؟

معمولا افرادی که قبل از انجام عمل اطلاعات دقیقی از نحوه عمل، روش ها و مراقبت های لازم دارند، نتایج بهتری نیز دریافت می کنند.

انتظارات معقولی از نتایج و عوارض دارند و به لیپوساکشن به عنوان یک چوب جادویی نگاه نمی کنند.

یک جراح متخصص و با تجربه برای انجام عمل انتخاب می کنند.

جزئیات و شرایط خود را با دقت با جراح خود در میان می گذارند تا بهترین نتیجه را دریافت کنند.

عمل لیپوساکشن تا چه اندازه خطرناک است؟

مانند هر عمل جراحی بزرگ دیگری، این عمل نیز یک عمل جراحی با خطرات جدی است. درد، خون ریزی، عفونت و واکنش به بیهوشی می توانند از عوارض این عمل باشند. عوارض و خطرات زیادی نیز وجود دارند که مستقیما به این عمل مربوط می شوند و مستقیما باید آن ها را در نظر بگیرید مانند: بی نظمی های کانتور.

پوست ناهموار، چروک و پژمرده به دلیل برداشتن ناهموار چربی. احتمال افزایش مایع میان بافتی، بی حسی موقتی یا دائمی در محل آسیب دیده و محل عمل.عفونت های پوست یا خاصیت کشسانی کم پوست، ترمیم غیر معمول و سوراخ شدن داخلی توسط کانول و آمبولی چربی از دیگر عوارض انجام عمل لیپوساکشن هستند.

خطرات این عمل معمولا با وسعت ناحیه عمل و مهارت و تخصص جراح ارتباط مستقیم دارد. اگر مطمئن شوید ک عمل خود را نزد یک جراح با تجربه و متخصص انجام می دهید، می توانید تا حدودی این عوارض را کاهش دهید.

لیپوساکشن

چرا نباید لیپوساکشن انجام دهید؟

اگر چه این عمل برای اکثر بیماران موثر است اما عوارض جانبی آن مانند ورم، کبودی، عفونت، ترومبوز رگ های عمقی و به وجود آمدن رنگدانه های نامنظم از عوارض جدی آن هستند. این خطرات برای افراد بالای 45 سال و کسانی که بیماری های دیگری نیز دارند، جدی تر است.

باید بدانید که انجام عمل جراحی یک روش برای کاهش وزن نیست. اگر چه تزریق چربی آسان است و زود بهبود پیدا می کنید، اما همچنان این روش یک عمل جراحی است. در قدم اول بر روی سبک زندگی سالم تمرکز کنید. ورزش و رعایت رژیم غذایی مناسب را در برنامه روزانه خود داشته باشید و از عادات منفی دوری کنید.

آیا احتمال مرگ در این عمل جراحی وجود دارد؟ انجام لیپوساکشن می تواند شما را بکشد؟

پزشکان عوارض این عمل را پنج درصد پیش بینی می کنند. این عوارض معمولا عوارض جزئی هستند که باعث خطرات جدی نمی شوند. با این حال از هر 5000 نفری که این عمل را انجام می دهند، ممکن است یک نفر فوت کند. این میزان در لیپوساکشن های امروزی کاهش پیدا کرده است. پس می توان گفت روش های نوین ایمن تر هستند.

در تحقیقاتی که در سال های 1980 انجام شده است، خطرات مرگ و میر در اثر این عمل جراحی بسیار بیشتر بوده است. اما با پیشرفت تکنولوژی و روش های جراحی این احتمال کمتر شده است.

در هر صورت لیبوپلاستی، یک عمل جراحی با خطرات و عوارض فراوان است که در بالا ذکر کردیم. با انتخاب بهترین روش و مناسب ترین روش برای خودتان، می توانید این عوارض را به حداقل برسانید.

 

 

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها