سلامت و زیبایی

روتین مراقبت از پوست در فصل تابستان چگونه است

مراقبت از پوست در فصل تابستان

روتین مراقبت از پوست، با توجه به شرایط آب و هوایی متغییر است، به همین دلیل روتین مراقبت از پوست در فصل تابستان نیز متفاوت است.

در فصل تابستان به علت گرما و نور خورشید، روتین مراقبت از پوست باید جدی تر گرفته شود، مخصوصا که امسال شرایط آب و هوایی در سراسر جهان به سمت گرم تر شدن رفته است. به همین دلیل در این مقاله به بررسی روتین مراقبت از پوست در فصل تابستان می پردازیم.

چرا باید روتین مراقبت از پوست در فصل تابستان را جدی بگیریم؟

برای همه ی افراد، پوست یک دارایی ارزشمند است که در زیبایی تاثیر زیادی دارد. بسیاری از خانم ها، از کرم های گران قیمت برای آرایش و زیبایی بیشتر پوست استفاده می کنند. اما بهتر است بدانید تا زمانی که یک روتین مراقبت از پوست در فصل تابستان و دیگر فصل ها نداشته باشید، کرم ها جز تاثیر مقطعی هیچ خاصیتی برای پوست شما نخواهند داشت.

تابستان، تابش مستقیم نور خورشید را به شما هدیه می دهد، اگر چه این فصل زیبایی های خودش را دارد، اما تابش آفتاب می تواند صدمات جدی به پوست وارد نماید.

همچنین در این فصل به علت افزایش گرما، ترشح چربی پوست نیز افزایش می یابد که باعث می شود در صورت رعایت نکردن روتین مراقبت از پوست در فصل تابستان، پوستی پر از جوش، آکنه و تیر داشته باشید.

هر دوی این عوامل در کنار هم باعث وارد شدن آسیب های جدی به پوست می شوند که با رعایت روتین مراقبت از پوست در فصل تابستان می توانید آن را به حداقل برسانید.

مراقبت از پوست در فصل تابستان

روتین مراقبت از پوست در فصل تابستان شامل چه مواردی است؟

  1. استفاده از شوینده صورت

دو موردی که در فصل تابستان هیچ گاه نمی توان از آن فرار کرد، افزایش ترشح چربی پوست و عرق کردن است. مراقبت از پوست در فصل تابستان باید به گونه ای باشد که تاثیر این دو عامل را کاهش دهد.

این دو فاکتور در کنار هم باعث ایجاد جوش، آکنه و لکه های پوستی می شوند. برای جلوگیری از این حالت بهتر است صورت خود را دو بار در روز بشویید. یک بار قبل از آن که به رختخواب بروید و بار دیگر قبل از شروع روز.

رعایت این روتین به شما کمک می کند پوستی تمیز داشته باشید و از مسدود شدن منافذ پوستی جلوگیری کنید.

  1. مرتب از لایه بردارها استفاده کنید.

اگر در فصل های دیگر روتین مراقبت از پوست شما، تعداد مشخصی استفاده از لایه بردار را داشت، روتین مراقبت از پوست در فصل تابستان باید تعداد دفعات استفاده از لایه بردارها و لایه برداری پوست بیشتری داشته باشد.

اگر چه اکثر پوست ها در تابستان چرب می شوند، اما پوست بعضی از افراد در این فصل دچار خشکی و کمبود رطوبت می گردد. به همین دلیل استفاده از لایه بردارها برای پوست معجزه می کند.

زیرا لایه بردار آلودگی ها را از روی پوست کنار می زند و باعث کنار رفتن لایه های شاخی پوست می شود. در مجموع این ساز و کار باعث جوان سازی و روشن شدن پوست می گردد.

اما توجه داشته باشید که استفاده ی بیش از حد از لایه بردار، باعث آسیب رسیدن به پوست و ایجاد حساسیت می شود، به همین دلیل یک یا دوبار در هفته از لایه بردارها استفاده کنید.

روتین مراقبت از پوست در فصل تابستان

معرفی چند لایه بردار مناسب برای این فصل

این فوم از مواد معدنی کف اقیانوس تهیه شده است و به تغذیه و تامین مواد مورد نیاز پوست کمک می کند. فوم لایه بردار اوشن لانشیو، با آبرسانی و مرطوب کنندگی عمیق پوست، باعث بازگشت حالت کشسانی و الاستیته به پوست می گردد و خشکی و کم آبی پوست را از بین می برد.

این فوم با پاکسازی عمیق پوست، به ترمیم منافذ باز پوست کمک می کند و به شما کمک می کند پوستی صاف و یکدست داشته باشید.

از مهم ترین خواص این اسکراب می توان به این نکته اشاره کرد که کنترل کننده ی رنگ پوست است، یعنی این اسکراب از تغییر رنگ پوست جلوگیری می کند. به همین دلیل باید یکی از موارد موجود در روتین مراقبت از پوست در فصل تابستان باشد.

این اسکراب، با لایه برداری ملایم پوست، باعث پاکسازی عمقی پوست شده و به داشتن پوست شاداب و سالم تر کمک می کند. اسکراب بیوآکوا، با از بین بردن سلول های مرده ی پوست، باعث از بین رفتن بافت های ناهموار شده و به شما پوستی سالم و شفاف می دهد.

اسکراب روشن کننده زردآلو بیوآکوا

حتما از تاثیرات برنج و ویتامین های آن بر روی سلامت پوست و مو آگاه هستید. این اسکراب از عصاره ی برنج، پرتقال و آلوئه ورا تهیه شده است که باعث می شود علاوه بر مرطوب کنندگی عمیق حاوی رایحه ای بسیار ملایم نیز باشد.

اسکراب برنج بیوآکوا، با فرمولاسیونی ملایم و داشتن دانه های اسکراب برنج طبیعی باعث روشن شدن، لایه برداری و تنظیم PH پوست می شود. همه ی این موارد در کنار هم استفاده ی این اسکراب را برای خانم ها و آقایان مناسب نموده است.

 

اسکراب مرطوب کننده خیار بیوآکوا، با داشتن ذرات خیار، یک لایه بردار ملایم برای پوست است. این اسکراب با ترمیم کردن سلول های مرده و آسیب دیده پوست، باعث رطوبت رسانی عمقی پوست شده و مواد مغذی لازم را برای پوست شما فراهم می کند.

اسکراب مرطوب کننده خیار بیوآکوا

همه ی این لایه بردارها و اسکراب ها را می توانید از سایت رنگدونه با بهترین قیمت تهیه نمایید.

  1. پوستتان را با یک تونر خوب احیا کنید.

کار اصلی تونرهای پوست، پاکسازی منافذ باز پوست است. همانطور که گفته شد در فصل تابستان ترشح چربی پوست افزایش می یابد. این چربی اضافه در منافذ پوست تجمع پیدا کرده و باعث ایجاد جوش و آکنه می شود. استفاده از یک تونر قوی به شما کمک می کند پوستتان را تمیز نگه دارید و از آکنه در امان باشید.

ما چند تونر مناسب را به شما پیشنهاد می دهیم:

این تونر با تنظیم چربی پوست از ایجاد آکنه در پوست جلوگیری می کند و با برطرف کردن خشکی و چین و چروک پوست، به شما پوستی روشن و درخشان می دهد. برای مطالعه ی سایر خواص محصول کافی است روی اسم آن کلیک کنید.

این تونر حاوی عصاره ی بلوبری است که به پوست حالت خوشایند و ملایمی می دهد. از خواص تونر بلوبری می توان به تاثیر طولانی مدت، پاکسازی منافذ و تنظیم PH پوست، و همچنین ایجاد خاصیت کشسانی در پوست اشاره کرد.

تونر واندر به رفع مشکلات پوستی شما کمک نموده و در کنار آبرسانی پوست، روشن کننده ی پوست نیز هست.

تونر ایمیجز، یکی از موارد محبوب روتین مراقبت از پوست در فصل تابستان شما خواهد بود، زیرا این تونر علاوه بر کنترل چربی پوست، باعث بالا رفتن سطح انرژی پوست شده و پوست شما، شاداب تر و جوان تر به نظر خواهد رسید. این تونر با قدرت نفوذ بالا باعث پاکسازی منافذ پوست شده و عمق پوست را آبرسانی می کند. در نهایت تونر ایمیجز با فعال کردن سلول های پوست، روند پیری پوست را کندتر می کند و به شما پوستی کشسان، سالم و شفاف هدیه می دهد. این محصول را می توانید هم اکنون با تخفیف ویژه از سایت رنگدونه تهیه نمایید.

تونر پرتقال خونی ایمیجز

از خواص این تونر می توان به، نرم کننده، مرطوب کننده و آبرسان و شاداب کننده ی پوست اشاره کرد. تونر رورک با جذب سریع باعث بهبود بافت پوست شده و یکی از موارد محبوب و مورد استفاده ی کاربران در روتین مراقبت از پوست در فصل تابستان است.

  1. از مرطوب کننده هایی استفاده کنید که بیشتر از یک کاربرد دارند.

فصل تابستان، پوست چرب و سنگین می شود. اگر مقدار لایه های محافظتی روی پوست بیشتر باشد، باعث ایجاد آکنه و جوش خواهد شد. به همین دلیل توصیه می شود از مرطوب کننده هایی استفاده کنید که خاصیت ضد آفتاب و آبرسانی نیز دارند و از پوست شما محافظت می کنند.

مراقبت از پوست در فصل تابستان

اشعه های فرابنفش و نور خورشید، می توانند آسیب های بسیار جدی بر پوست وارد کنند. از تاثیرات این اشعه ها می توان به خشکی پوست، چین و چروک و دیگر موارد اشاره کرد.

اگر می خواهید پوست خود را از این موارد محافظت کنید بهتر است از یک ضد آفتاب متناسب با پوست خودتان استفاده نمایید. ما در مقاله ی بهترین ضد آفتاب برای پوست ایرانی ها، به طور تخصصی به بررسی انواع پوست و ضد آفتاب های مناسب برای هر پوست پرداخته ایم. با کلیک بر روی لینک می توانید این مقاله را مطالعه نمایید.

5.مقدار زیادی آب بنوشید.

در فصل تابستان پوست در خطر دهیدراته شدن و کم آبی قرار دارد. با نوشیدن مقدار کافی آب، می توانید به حفظ رطوبت پوست و بدن خود کمک نمایید. نوشیدن آب در این فصل، علاوه بر اینکه باعث نرم شدن پوست می گردد، باعث دفع سموم از بدن نیز می شود. پس حتما در روتین مراقبت از پوست در فصل تابستان خود، نوشیدن آب و مصرف مواد غذایی آبرسان را داشته باشید.

6.استفاده از ماسک های صورت را جدی بگیرید.

داشتن روتین مراقبت از پوست، در طی روز به داشتن پوست سالم کمک می کند. اما علاوه بر آن، استفاده از ماسک های صورت را نیز در روتین پوستی خود داشته باشید.

زیرا ماسک ها، آبرسانی عمیق تری نسبت به دیگر محصولات دارند وبه پوست حالت شاداب و روشن تری می دهند.

مراقبت از پوست در فصل تابستان

چند نمونه از ماسک های قابل استفاده در فصل تابستان که علاوه بر آبرسانی روشن کننده ی پوست نیز هستند را به شما معرفی می کنیم:

این ماسک حاوی ویتامین های زیادی بوده و بهترین ماسک برای پر کردن خطوط عمیق صورت است. این ماسک تاثیر خارق العاده ای در ترمیم منافذ باز پوست دارد و چربی پوست را کنترل می کند.

از دیگر خواص ماسک گل رز می توان به، نرم کنندگی و تقویت کننده ی بافت پوست و سفید کننده بودن آن اشاره کرد. این ماسک یکی از ماسک های پر طرفدار میان کاربران سایت رنگدونه است.

ماسک صورت شب گل رز بیواکوا

این ماسک بدون استفاده از مواد شیمیایی تقویت کننده ی پوست است و با قابلیت جذب کنندگی قوی خود باعث تقویت پوست می گردد. خواصی که این ماسک را برای استفاده در روتین مراقبت از پوست در فصل تابستان مناسب کرده است استفاده ی آسان و آبرسانی قوی آن است.

این ماسک خشکی پوست را درمان می کند و باعث بسته شدن منافذ باز پوست می شود. همین دو مورد وجود این ماسک را در روتین مراقبت از پوست در فصل تابستان الزامی می کند. زیرا ماسک بن بنگ از چین و چروک و پیری پوست جلوگیری می کنند و به پوست حالتی روشن، شفاف و شاداب می دهد.

همچنین می توانید سایر محصولات مراقبتی پوست را با مراجعه به دسته بندی محصولات مراقبتی پوست در سایت رنگدونه ببینید. در این مقاله سعی شد تا مواد لازم برای مراقبت از پوست در فصل تابستان ذکر شود. برای مطالعه ی مقالات بیشتر در مجله ی زیبایی رنگدونه با ما همراه باشید.

 

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
2 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها
Narniya

سلام وقتتون بخیر مقاله خوبیه فقط برخی ازمحصولات فقط توسایته نوتواپیلیکیشن!

پشتیبانی رنگدونه

نارنبای عزبز
سلام
محصولات سایت و اپلیکیشن یکی هستند اما محصولات ناموجود در اپلیکیشن نشان داده نمی شود