سلامت و زیبایی

ماسک برای جوش های سر سیاه بینی

جوش های سر سیاه

یکی از دغدغه هایی که اکثر افراد را به خود مشغول کرده است، جوش های سر سیاه بینی است. جوش های سر سیاه بینی، ظاهر نازیبایی به بینی و کل صورت داده و اگر برای طولانی مدت در پوست بمانند و تخلیه نشوند، باعث ایجاد فرو رفتگی در پوست می شوند. بنابراین برای بسیاری ، این سوال است که چگونه می توان جوش های سر سیاه روی بینی را از بین برد یا چگونه از شر جوش های سر سیاه خلاص شد؟. در این مقاله تلاش کردیم تا راه های از بین بردن جوش های سر سیاه بینی برای شما شرح دهیم.

جوش های سر سیاه چیست؟

جوش های سر سیاه نوعی آکنه هستند که بر اثر انعقاد فولیکول های مو روی پوست ایجاد می شود. به این برجستگی ها جوش های سر سیاه گفته می شود زیرا تیره یا سیاه هستند.

جوش های سر سیاه علاوه بر صورت، در قسمت های دیگر بدن نیز ظاهر می شوند:

  • دور کمر
  • قفسه سینه
  • گردن
  • شانه ها
  • درون گوش ها

جوش های سر سیاه

چرا جوش های سر سیاه به وجود می آیند؟

جوش های سر سیاه بینی، زمانی ایجاد می شوند که یک لخته یا پلاک در دهانه فولیکول های مو در پوست ایجاد می شود. هر فولیکول شامل یک مو و یک غده سبابه( نوعی غده چربی) است.  غده سبابه روغنی به نام سبوم تولید و ترشح می کند که به نرم شدن پوست کمک می کند.

سلولهای مرده پوست و چربی تجمع یافته در دهانه فولیکول پوست ، یک برآمدگی به نام کمدو ایجاد می کند. اگر پوست روی برجستگی بسته بماند، باعث ایجاد جوش سر سفید و عفونی می شود اما هنگامی که پوست روی برجستگی باز می شود ، در معرض هوا  می گیرد و با آن واکنش ی دهد و اکسید و تیره می شود. این برآمدگی های تیره را جوش های سر سیاه می نامند.

عواملی که منجر به ایجاد جوش های سر سیاه می شود.

  • تولید بیش از حد چربی
  • ایجاد آکنه باکتری پروپیونی باکتریوم آکنس بر روی پوست
  • تحریک فولیکول های مو زمانی که سلول های مرده پوست در یک روال عادی لایه پوست ریزی نکرده اند.
  • تغییرات هورمونی
  • مصرف برخی داروها
  • تغذیه
  • ژنتیک
  • آلودگی و رعایت نکردن بهداشت
  • جوش های سر سیاه

تاثیر تغدیه بر جوش های سر سیاه

محققان هنوز متقاعد نشده اند که رژیم غذایی مستقیماً بر آکنه تأثیر می گذارد. اما تجربه نشان داده که غذاهایی با قند مصنوعی زیاد، مصرف بیش از حد لبنیات، غذاهای چرب ممکن است در ایجاد جوش های سر سیاه  نقش داشته باشند.

روش های از بین بردن جوش های سر سیاه

1)میکرونیدلینگ راهی موثر در درمان جوش های سر سیاه

میکرونیدلینگ روشی موثر برای شفافیت پوست و رفع آکنه است. در این روش با استفاده از سوزن‎ های مخصوص و استریل شده، بافت مرده پوست از بین می رود و خارجی ترین لایه پوست که منبع جوش های سر سیاه در آن قرار دارد، می ریزد. این کار به بسته شدن منافذ باز پوستتان کمک می کند. با بسته شدن این منافذ دیگر چربی و باکتری ها در آنها جمع و اکسید نمی شوند تا به جوش های سر سیاه تبدیل شوند.

می توانید از مزایای درمان میکرونیدلینگ  برای رفع جوش های سر سیاه استفاده کنید.

2) منافذ باز پوست را ببندید

بستن منافذ باز صورت و بینی باعث جلوگیری از ایجاد جوش های سر سیاه بینی و دیگر نواحی صورت می شود. می توانید محصولات بهداشتی مختص منافذ باز را از داروخانه ها و آنلاین شاپ های معتبر تهیه کرده و استفاده کنید.

در اینجا سعی کردیم محصولات درمانی از برند های معتبر و با کیفیت در جهت بستن و کوچک کردن منافذ معرفی کنیم.

  • سرم کوچک کننده منافذ باز لانبنا؛

  • گفتیم که جوش های سر سیاه به دلیل چربی پوست ایجاد می شوند. اکثر درمان های مورد استفاده، باعث کاهش چربی پوست می شوند. اما سرم لانبنا علاوه بر تعدیل چربی پوست و از بین بردن جوش های سر سیاه، باعث خشکی پوست نیز نمی شود. این سرم بافت سبکی داشته و باعث صاف و یکدست شدن سطح پوست می شود. استفاده روزانه از این سرم، می تواند به از بین رفتن جوش های سر سیاه و داشتن پوستی زیبا کمک کند.

سرم کوچک کننده منافذ لانبنا

 

  • ماسک ورقه ای کوچک کننده منافذ لانبنا؛ ماسک های ورقه ای به علت تاثیرات سریع و آنی، طرفداران زیادی پیدا کرده اند. با استفاده از ماسک ورقه ای لانبنا،کوچک شدن منافذ خود را سرعت ببخشید. ماسک های ورقه ای با استفاده از مواد مفیدی پوشانده شده اند. به علت نحوه ساختار این ماسک ها مواد آن خیلی سریع تر جذب پوست شده و باعث بهبود وضعیت پوست می شود. همچنین این ماسک به روشن شدن صورت، کاهش لکه های پوستی و رفع جوش های سر سیاه کمک می کند. به جرات می توان گفت با استفاده از ماسک های ورقه ای سایت رنگدونه می توان جوش های سر سیاه، لکه های پوست و امثال آن را از بین برد.

 

3)از محصولات بهداشتی _ درمانی ضد جوش های سر سیاه استفاده کنید.

محصولات زیادی برای رفع جوش های سر سیاه وجود دارند؛ اما باید در خرید و انتخاب خود دقت کنید زیرا بسیاری از آنها تقلبی بوده و نه تنها روند درمانی ندارند بلکه آسیب های شدیدی به پوست وارد می کنند. برای از بین بردن جوش های سر سیاه، قبل از بستن منافذ، باید جوش ها را از بین ببرید.

تونر ها برای پاک کردن عمقی صورت مناسب اند. این مواد باعث پاک شدن منافذ پوست از آلودگی و چربی می شوند. یکی از ویژگی های تونر انار ایمیجز کاهش جوش های سر سیاه و سر سفید است. از دیگر ویژگی های بی نظیر آن می توان به تنظیم کننده PH و چربی صورت، روشن کنندگی و مرطوب کردن پوست اشاره کرد.

  • ماسک ورقه ای چای سبز بیسوتانگ:
  • این ماسک خواص زیادی از جمله کاهش جوش های سر سیاه، کاهش آکنه و کاهش لک صورت دارد. چای سبز برای روشن شدن پوست و تعدیل چربی پوست مفید است. هنگامی که از این ماده برای تولید ماسک های ورقه ای استفاده می شود، تاثیر ان چند برابر افزایش می یابد.

ماسک ورقه ای چای سبز بیسوتانگ

 

4) استفاده از ماسک های خانگی برای رفع جوش های سر سیاه

  • ماسک عسل و لیمو

نصف قاشق عسل را با یک قاشق غذا خوری آب لیمو مخلوط کرده و به مدت 15 دقیقه روی جوش های سر سیاه خود قرار دهید. سپس آن را با آب ولرم شسته و با حوله نرم خشک کنید. برای اثر بخشی بیشتر، این کار را 3 الی 4 بار در هفته انجام دهید.

  • از بین بردن جوش های سر سیاه با شیر

یک قاشق غذا خوری شیر و یک قاشق غذا خوری عسل خالص را با هم مخلوط کرده و به مدت 10 دقیقه در مایکروویو قرار دهید. مدتی صبر کنید تا سرد شود. آن را روی جوش های سر سیاه زده و سپس یک پارچه تمیز( ترجیحا کتان) روی صورت قرار دهید. پس از 15 دقیقه پارچه را برداشته و صورتتان را با آب ولرم بشویید.

  • بخور جادویی رزماری و بابونه

بخور باعث باز شدن منافذ و تاثیرگذاری بیشتر مواد دارویی می شود. بابونه خاصیت ضد التهابی دارد ودر شفافیت پوست نیز تاثیر دارد. رزماری در درمان عفونت نقش دارد. ترکیب این دو و استفاده از بخور آنها تاثیر فوق العاده ای در رفع جوش های سر سیاه و سفید می گذارد.

4 الی 5 لیوان آب، دو قاشق غذا خوری بابونه خشک شده، دو قاشق غذا خوری رزماری را درون یک ظرف مخلوط کنید. سپس ظرف را روی اجاق قرار دهید تا آب به جوش بیایید. پس از اینکه خنک شد یک حوله دور سر خود و روی ظرف قرار داده و به مدت 2 تا 5 دقیقه سر خود را بالای ظرف بخور قرار دهید. برای نتیجه گیری بهتر حداقل یک بار در هفته این بخور جادویی را انجام دهید.

توجه داشته باشید که جذب مواد توسط پوست بعد از انجام بخور علت باز بودن منافذ، چندین برابر افزایش می یابد. بنابراین توصیه می شود بعد از انجام بخور از کرم های موضوعی با خاصیت آبرسانی و حاوی اسید سالیسیلیک، بنزیول پروکسید و رزورسینول هستند. استفاده کنید. این مواد با کشتن باکتری ها، خشک کردن چربی اضافه و پوست اندازی سلولهای مرده پوست( اسکراب اندک) عمل می کنند.

شما می توانید از کرم ضد جوش چای سبز بریلی؛ پس از انجام بخور استفاده کنید. این کرم باعث نرمی پوست و جلوگیری از خشکی پوست می شود. مهم ترین خاصیت این کرم، پیشگیری از جوش و آکنه و رفع جوش های سر سیاه و سفید است.

جوش های سر سیاه

  • ماسک جوش شیرین و روغن نارگیل

یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل و یک قاشق غذا خوری جوش شیرین را با هم مخلوط کرده به صورتی که به حالت خمیر در بیایند. پس از در حمام متوجه شدید پوست صورتتان نرم شده و منافذ آن باز شده است این ماسک را  بین 5 الی 10 دقیقه روی صورت خود قرار دهید و سپس با آب ولرم صورتتان را بشورید.

 

 

  • استفاده از چسب بینی برای جوش های سر سیاه

استفاده از چسب بینی یکی از راه های سریع برای از بین بردن جوش های سر سیاه است. چسب های بینی به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که بتوانند جوش های سر سیاه را از پوست خارج کنند. اما دقت داشته باشید، اگر چه این چسب ها پوست را تمیز می کنند، اما راهکار نهایی نیستند و بعد از آن باید همیشه یک روتین مراقبتی درست داشته باشید. دقت کنید در هنگام خرید، محصول با کیفیت خریداری کنید. زیرا اگر محصول تقلبی باشد، باعث جوش های زیر پوستی و حساسیت پوست می شود.

چسب بینی ضد جوش سر سیاه لابنا، یکی از با کیفیت ترین چسب های بینی با قیمت مناسب است که رضایت زیادی را به خود اختصاص داده است.

چسب ضد جوش سر سیاه بینی بریلی؛ یکی دیگر از چسب های بینی برای رفع جوش های سر سیاه است که مورد رضایت بسیاری از افراد واقع شده است و تاثیر فوق العاده ای داشته است.

جوش های سر سیاه

  • جوش های سر سیاه را تخلیه کنید

یکی از روش های  از ین بردن جوش های سر سیاه، تخلیه آنها با استفاده از ابزار های فلزی یا پلاستیکی که سر آن ها فلزی است، می باشد. این راهی بی خطر بدون آسیب زدن به پوست یا زخم کردن آن است. البته دقت کنید باید روش استفاده از قلم کمدون را بلد باشید. در واقع این کار باید به صورت حرفه ای انجام شود.

می توانید برای راحت تر تخلیه جوش های سر سیاه، قبل از استفاده از کمدون بخور انجام دهید. بخور باعث شدن باز شدن منافذ پوست و نرم شدن صورت می شود.

برای تهیه قلم کمدون می توانید به سایت رنگدونه مراجعه کنید.

  • اسکراب کردن راهی برای خلاصی از جوش های سر سیاه

درگذشته باور بر این بود که لایه برداری تاثیر منفی بر آکنه دارد. این موضوع برای جوش های التهابی و فعال درست است. اما برای جوش های سر سیاه و جای جوش کاملا غلط است . و نه تنها اسکراب به اندازه مناسب، موجب تشدید جوش ها نمی شود، بلکه به رفع سریع تر آنها کمک می کند.

لایه برداری برای جوش های سر سیاه، به آرامی و به مرور زمان باعث حذف آنها می گردد. اگر می خواهید با لایه بردارهای خوب آشنا شوید، می توانید به مقاله لایه بردار خوب برای صورت و بدن مراجعه نمایید.

به جای سکراب های سخت که پوست را حساس کرده و موجب پیری زود رس پوست می شود، از اسکراب های شیمیایی استفاده کنید.  توصیه می شود از اسید های آلفا و بتا هیدروکسی استفاده کنید. اسید گلیکولیک رایج ترین نوع AHA  و سالیسیلیک اسید معروف ترین BHA است.

هر دو نوع اسید با براشتن خارجی ترین لایه پوست کار می کنند. این کار منجر به: کاهش چین و چروک و لکه های حاصل از پیری و جوان سازی پوست می شود. همچنین این لایه برداری باعث پاکسازی منافذ و نرمی پوست شما می شود.

برای نگارش و تهیه این مقاله، از مطالب سایت Healthline استفاده شده است.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها