سلامت و زیبایی

کرم دور چشم چیست و چه کاربردی دارد؟

کرم دور چشم چیست و چه کاربردی دارد؟ کرم دور چشم چیست و چه کاربردی دارد؟

پوست یکی از مهم‌ترین بخش‌های بدن است که می‌تواند نشان‌دهنده‌ی سلامت نیز باشد. هرچه پوست صورت شما شفاف‌تر و شاداب‌تر باشد، نشان‌دهنده‌ی حوانی و شادابی خود شما نیز هست. با این‌حال یکی از مهم‌ترین‌ بخش‌های پوست صورت، پوست دور چشم است. دور چشم شما نشان‌ می‌دهد تمام این سال‌ها چه با خود کرده‌اید‌ زیاد خندیده‌اید یا اخم کرده‌اید‌. اما این پوست به دلیل نازکی و حساسیت بیش از حد باعث می‌شود تا زودتر از باقی پوست صورت شما، شل، افتاده، تیزه یا پف کرده باشد. هر چه پوست شما بیشتر درگیر این عوارض باشد، سن شما را بالاتر نشان می‌دهد.

امروزه مراقبت از پوست دور چشم یکی از کارها و دغدغه‌هایی است که همه‌ی افراد با سنین بالا دارند. هر چه پوست افراد کشیده‌تر باشد، گویی جوان‌تر هستند. کارخانه‌ها و شرکت‌های تولید محصولات مراقبتی نیز بیکار ننشسته‌اند. آن‌ها نیز به یاری آمده‌اند و رکم‌های مختلفی در اسن زمسته تولید کرده‌اند که یا مجموعه‌ی همه‌ی خوبی‌ها است یا یکی از ایرادات پوست دور چشم را رفع می‌نماید.

اما کدام کرم برای شما مناسب‌تر است؟ با ما همراه باشید تا بتوانیم شما را در خرید کرم دور چشم یاری‌کنیم.

بهترین کرم دور چشم، چه کرمی است ؟

دور چشم از آن نواحی است که پوستی بسیار نازک و حساس دارد. همین امر موجب شده است تا برای محافظت از آن مجبور باشید از لوازم آرایشی مخصوص آن استفاده کنید. از آنجا که این پوست بسیار نازک و حساس است، درنتیجه نمی‌توانید هر گونه لوازم ارایشی نامرغوبی را برای این قسمت استفاده کنید.

ناحیه‌ی اطراف دور چشم، زودتر از بقیه پوست صورت شل و افتادهومی‌شود یا در اثر عواملی می.تواند تیره شود.

هرچه این قسمت شل و افتاده‌تر باشد یا تیره‌تر باشد، سن را بالاتر نشان می‌دهد. به همین دلیل کرم دور چشم باید دارای ویژگی‌هایی باشد تا بتوان با خیال راحت برای این قسمت استفاده نمود. این کرم‌ها باید بتواند برخی از عیوب و نواقص این ناحیه را رفع کند.

رفع کاهش چین و چروک دور چشم، از بین بردن پف دور چشم،  روشن کنندگی پوست دور چشم، بازسازی و جوان سازی پوست دور چشم، ترمیم، جوانی، آبرسانی و سفت کردن پوست ناحیه‌ی دور چشم، همهواز کارهایی است که یک کرم دور چشم برای شما انجام می‌دهد.

البته توجه کنید گاه این ویژگی‌ها همه در یک کرم دور چشم مرغکب یافت می‌شود. اما گاه لازم است تا برای هر کدام از این خواص کرم مخصوص به همان ویژگی را تهیه و استفاده نمایید.

کرم های پوستی

ماسک دور چشم بیواکوا

چه زمانی باید کرم دور چشم بزنید؟

کرم دور چشم، سن و سال خاصی ندارد. بهتر است از هر زمان که می‌توانید از این کرم‌ها در روتین پوستی خود استفاده کنید. هرچه سنی که برای استفاده از کرم دور چشم انتخاب می‌کنید زودتر باشد، نتیجه‌ی‌بهتری را می‌گیرید. در واقع همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.

اما بهتر است حتما توجه کنید که در سنسن پایین‌تر باید از کرم دور چشم‌هایی استفاده کنید که ننها خاصبت ابرسانی و مرطوب کنندگی بالایی دارند. این کار باعث جلوگیری از پیری زودرس دور چشم می‌شود. سعی کنید در سنین زیر سی سال از کرم‌هایی که برای جوانسازی و ًد چین و جرک است استفاده نکنید.

اما زمان استفاده از این کرم‌ها در طول شبانه روز نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.  اینکه چه  زمانی از شبانه روز  از کرم دور چشم استفاده کنید، خود عامل مهمی برای جلوگیری از پیری دور چشم است.

ناحیه‌ی دور چشن، هم حساس و هم نازک است و هم در طول روز مدام در حال فعالیت است. شما مدام چشم‌های خود را باز و بسته می‌کنید و مدام از این نواحی استفاده می‌کنید. در طول روز بارها پلک می‌زنسد و بسیار از این پوست نازک استفاده می‌کنید.

حتی این پوست بیش از بقیه‌ی نواحی صورت در مقابل آفتاب یا گرد و غبار قرار می‌گیرد. مجموعه‌ی همه‌ی این عوامل باعث می‌شود تا استفاده از کرم‌های دور چشم هم در روز لازم‌ باشد هم در شب.

به همین‌منظور بهتر است هم به برچسب روی کرم نگاه کنید هم از متخصص این لوازم بخواهید تا به شما در انتخاب بهترین کرم کمک نماید. اما اگر از کرم‌های مختلفی استفاده می‌کنید بهتر است اول و در لایه‌های زیر از نوع مایع کرم استفاده نمایید. ترتیب بقیه‌ی این‌مواد، شامل ژل، سرم، کرم و در نهایت محلول‌های روغنی است که استفاده می‌کنید.

با این حال برخی از کرم‌ها مخصوص استفاده از روز و برخی دیگر برای استفاده در شب طراحی و تولید شده‌اند. پیشنهاد ما استفاده‌ی ترکیبی از دو نوع کرم هم برای شب و هم برای روز است.

بهترین کرم دور چشم برای زیر 30 سال

با تغییر دهه‌های زندگی، نوع کرمی که مصرفومی‌کنید متفاوتومی‌شود. همانگونه که در قسمت قبل هم گفتیم کرم‌های دور چشم زیر سی سال بهتر است بیشتر حالت ابرسانی و مرطوب کنندگی داشته باشد.

با این حال که هنوز استفاده از کرم دور چشم برای زیر ۳۰ سال مرسوم نیست و تصور عموم بر این است که لزومی ندارد، اما متخصصین نظری متفاوت دارند. علاوه بر آن، کارخانه‌ها و شرکت‌های تولید کرم نیز اقدام به تولید این کرم کرده‌اند.

با این حال در حین حرید حتما توجه کنید که برچسب روی کرم تکصیه کرده باشد که کرم مناسب سن شما است. زیر کرم‌های بالای سی سالگی مناسب چروک‌های عمیق‌تر هستند و به درد چروک‌های پراکنده و ریز زیر سی سال نمی‌خورند

لیزر صورت و هر چیزی که در مورد آن باید بدانید

پچ دورچشم هیالورونیک اسید لانبنا

بهترین کرم دور چشم بالای 40 سال

اگر بالای ۴۰ سال هستید، بهتر است تعارف را کنار بگذارید. دیگر چه بخواهید چه نخواهید چروک‌های دور چشم مدتی است آغاز شده‌اند و با پوشاننده‌ها نمی‌توانید ان‌ها را مخفی کنید‌ . باید دست به کار شوید و کرم‌های مخصوص دور چشم را تهیه کنید تا بتوانید از عمیق شدن این چروک‌ها جلوگیری کنید.

تنها سن‌ نیست که این چروک‌ها را ایجاد کرده است، هورمون‌ها، خنده، گریه، حتی خوردن غذا، ارتفاع از سطح دریا و مسائلی از این دست همه باعث می‌شوند که دور چشم شما دیگر نتواند مقاومت کند و این جروک‌ها در آستانه‌ی ۴۰ سالگی ظاهر شود.

کرم‌هایی برای دور چشم شما مناسب است که خاصیت ضد چروک داشته باشد.

بهترین کرم دور چشم برای افتادگی پلک

افتادگی پلک مانند شتری است که جه زود و چه دیر در خانه‌ی همه می‌خوابد. تاثیر سن و هورمون‌ها یا حتی ژنتیک می‌تواند این عارضه را جلوتر بیاندازد یا باعث شود شدت و ضعف آن برای افراد مختلف متفاوت باشد. این عارضه زن یا نرد نمی‌شناسد. برای هر کسی می‌تواند اتفاق بیافتد. به همین دلیل باید مانند چین و چروک این عارضه را نیز به نحوی درمان کرد.

شرکت‌های متعددی کرم‌های مختلفی برای درمان افتادگی پلک تهیه ، تولید و در بازار عرضه کرده‌اند. که تنها به چند نمونه می‌پردازیم‌ با این حال شما می‌توانید با مراجعه به متخصصین این امر بهترین کرمی را که برای شما مناسب است را انتخاب و تهیه کنید.

  • کرم کانتور اون: متخصصین کارخانه اون توانسته‌اند کرمی تولید کنند که می‌توان گفت معجزه می‌کند. این کرم نه تنها با خاصیت مرطوب کنندگی و ضد رادیکال بودن می‌تواند افتادگی پلک دور چشم شما را برطرف نماید، بلکه جالب اینجاست که می‌تواند تیرگی و فرمزی دور چشم را نیز برطرف کند.
  • پرفورم لیفت ریگارد پایو: یکی از گزینه‌های بسیار مناسب برای لیفت پلک افتاده همین کرم می‌تواند باشد.وظیفه‌ی اصلی این کرم تقویت کلاژن و الاستین دور چشم است که باعث می‌شود چروک پوست دور چشم و خطوط پنجه کلاغی اطراف آن به خوبی محو شود و علاوه بر آن پلک نیز از حالت افتاده در آید.
  • کرم دور چشم لیراک: این کرم‌ها در مدل کوهرنس کلاژن دور چشم را تقویت می‌کنند در نتیجه باعث می‌وند تت پلک خود را جمع کرده و از افتادگی ان جلوگیری می‌کنند.
  • کرم دور چشم اوال لیفتینگ ایوروشه:ترکیبات عاای این کرم‌های دور چشم دقیقا همان کرمی است که می‌تواند افتادگی پلک‌ها را درمان نماید و شما را از شر این پلک‌های افتاده خلاص کند.

موادی در کرم چشم که باعث سوزش چشم می شوند

برخی از کرم‌های دور چشن‌باعث می‌شوند تا پس از مصرف چشمتان دچار سوزش شود. اما چرا؟ علت در تقلبی بودن این کرم‌ها است. کرم‌های تقلبی دور چشم از موادی استفاده می‌کنند که می‌تواند به چشم آسیب برساند.

این کرم‌ها از موادی مانند آرسنیک، بریلیوم و کادمیوم در کرم‌های خود استفاده می‌کنن. این مواد باعث سوزش چشم می‌شود. اما فراموش نکنید که سرطان‌زا هم هستند.

البته داستان به همین‌جا ختم نمی‌شود. این کرم‌های دارای باکتری‌هایی هستند که با ایجاد عفونت می‌توانند باعث ایجاد زخ، سوزش و خارش در  ناحیه‌ی دور چشم نیز بشوند.

بهتر است در هنگام  خرید هم به برچسب‌های روی کرم توجه کنید، هم حتما دقت کنید از مکانی معتبر کرم‌ها را خریداری کنید‌.

با این حال اگز با استفاده از کرم دور چشم دچار خارش یا سوزش در ناحیه‌ی چشم شدید، هم به مزشک مراجعه کنید هم دیگر کرم را استفاده ننمایید.

البته خود کرم‌های دور چشم میز موادی را شامل می‌شوند که باعث سوختن چشم می‌شود.‌ این مواد عبارتند از:

  • AHA و BHA: این دو ماده که شیمیایی هستند، وظیفه‌ی لایه برداری از پوست را بر عهده دارند. این دو لایه بردار که در مقایسه با باقی مواد بسیار نرم و لطیف عمل می‌کنند، در بسیاری از کرم‌های لایه برداز و کرم‌های دور چشم دیده می‌شوند. در هنگام خرید به این دو ماده توجه نمایید. زیرا با نفوذ به موست باعث سوزش می‌شوند.
  • سورفاکتانت‌ها و امولسیون کننده‌ها: این دو ماده ه در اکثر مواد آرایشی و بهداشتی و نراقبت از موست وجود دارند این اطمینان را به سازنده‌ می‌دهند که آب از روغن جدا نمی‌شود. این مواد حتی اگر در مواد عذایی هم به کار روند مانع از جدا شدن آب و روِن می‌شوند. با این حال می‌توانند به چشم شما آسیب بزنند.
  • مواد نگهدارنده: حتی در کرم‌ها هم از نواد نگهدارنده استفادهومی‌شود. علت استفاده از این مواد این است که باکتری‌ها و مخمرها در کرم رشد نکنند و خاصیت کرم از بین نرود. با این حال برخی از این مواد می‌توانند ایجاد حساسیت کنند. به این موارد در هنگام خرید دقت کنید.
  • الکل:حتما هنگام خرید دقت کنید محصولی که می‌خرید از الکل ساخته نشده باشد. الکل می‌تواند برای چشم شما مضر باشد.
  • عطرها: حتما دقت کنید که کرم دور چشم شما رایحه نداشته باشد . برخی از این عطرها می‌توانند باعث تحریک پوست و چشم شما شوند.

کرم دور چشم چیست و چه کاربردی دارد؟ کرم دور چشم چیست و چه کاربردی دارد؟

پچ دور چشم پرتقال خونی ایمیجز

آموزش قدم به قدم استفاده از کرم مخصوص دور چشم

حال که بهترین و مناسب‌ترین کرم را برای دور چشمان خود انتخاب کردید  وقت آن رسیده است که با نحوه‌ی استفاده‌ی صحیح آن آشنا شوید. به این منظور باید گام‌های زیر را طی کنید:

  • شستن صورت: اگر می‌خواهید نتیجه‌ی بهتری عایدتان شود بهتر است ابتدا صورت خود را بشویید تا کرم بهتر جذب صورتتان شود. برای این منظور ابتدا صورتتان را آب نیمه گرم بشویید. برای شستن از  مواد شوینده‌ی ملایم استفاده کنید. ابتدا صورت را خیس و با مواد شوینده به صورت دورانی ماساژ دهید. سپس دوباره صورت را بشویید و با ملایمت خشک کنید.
  • کرم دور چشم:این اخرین لایه‌ای است که باید با دستان کاملا تمیز بر روی پوست خود بمالید. چون این کرم‌ها از نظر تراکم ، نسبت به کرم‌های دیگر تراکم بیشتری دارند، در نتیجه بهتر است تا کمی از این کرم را دور چشمان خود بمالید. بهترین نوع زدن کرم این است که با استفاده از انگشت حلقه این کرم را به صورت ضربه‌ای به دور چشم خود بمالید. اگر احساس نیاز کردید دوباره این کار را انجام دهید. اگر از کرم شب استفاده می‌کنید یک ربع قبل از خواب این کار را انجام دهید.

کلام آخر

اگر از سنین پایین تلاش کنید که به پوست خود مرتب و با استفاده از مواد مرغوب رسیدگی کنید، در سنین بالاتر پوست درخشان‌تر و جوان‌تری خواهید داشت. استفاده نکردن از کرم‌های نامرغوب و تقلبی هم پوستتان را تهدید نمی‌کند، هم آینده‌ی آن را روشن خواهد کرد.

اگر دوست دارید همیشه جوان و شاداب به نظر برسید، بهتر است از حدود ۲۵ سال به بعد از کرم‌های دور چشم استفاده کنید. در ابتدا از کرم‌های آبرسان و سپس با بالا رفتن سن از کرم‌های ضد چروک استفاده کنید و نگذارید چروک‌های دور چشمتان عمیق‌تر شود. با این روش همیشه شاهد جوانی پوست خود خواهید بود‌.

فقط باسد سعی کنید زیر نطر یک متخصص کرمی را انتخاب کنید که در بهترین حالت برای پوست شما منتسب باشد و به پوست شما آسیب نرساند. به برچسب روی کرم‌ها دقت کنید و بعد با خیال راحت از جوانی لذت ببرید. باقی کارها را این کرم‌های معجزه آسا انجام خواهند داد‌.

 

کرم دور چشم

مشاهده تمامی محصولات دور چشم

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها