سلامت و زیبایی

10 مرحله ی اصولی در آرایش پوست را می دانید؟

آرایش پوست

پایه ای ترین قسمت یک آرایش، آرایش پوست است. در واقع چیزی که باعث می شود یک میکاپ به چهره ی شما بنشیند و طبیعی و زیبا به نظر برسد، آرایش پوست به صورت تمیز و حرفه ای است.
قدرت آرایش و تاثیر آن در زیبایی فرد، غیر قابل انکار است. با آرایش پوست مناسب می توان نقاطی که به آن علاقه نداریم را بپوشانیم و زیبایی های صورت را برجسته تر کنیم.
روش درست آرایش کردن، به زنان مدرن، اعتماد به نفس بیشتری می دهد. اطمینان از ظاهر،همیشه راه حل خوبی است.
وقتی در مورد آرایش پوست صحبت می کنیم موضوع مهارت بیشتر مطرح می شود. اینجا دو نکته حائز اهمیت است: وسایل و محصولات آرایشی مورد استفاده و نحوه ی آرایش کردن.

آرایش پوست

آرایش پوست مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

مهم نیست که برای چه جایی قصد آرایش کردن دارید، خواه یک مهمانی دوستانه باشد یا برای سر کار. در همه ی این موقعیت ها تمیز بودن آرایش و ماندگاری آرایش پوست برای شما اهمیت دارد.
اگر می خواهید طبیعی و زیبا به نظر برسید و در عین حال آرایش پوست را اصولی انجام دهید، در این مقاله با ما همراه باشید.

مراحل آرایش پوست را به طور کامل و اصولی بدانید!

1. شستشوی صورت با شوینده ی مناسب

قبل از شروع آرایش پوست، بهتر است صورتتان را با یک شوینده ی مناسب بشویید تا آلودگی ها و گرد و غبار از روی پوست پاک شود. به این ترتیب آرایش پوست شما ماندگاری بیشتری خواهد داشت.
با مراجعه به آدرس شوینده های صورت می توانید لیستی از بهترین شوینده ها را ببینید. در این دسته بندی، بر اساس پوست خودتان، ممکن است بعضی از محصولات بر دیگری ارجحیت و برتری داشته باشند.
مثلا شوینده ی مناسب برای پوست چرب و جوش دار، با شوینده ی مناسب برای پوست خشک بسیار متفاوت است.

آرایش پوست
2. استفاده از آبرسان صورت

قبل از شروع آرایش پوست، باید نکات مراقبتی را رعایت کنید. استفاده از آبرسان، قبل از آرایش مزیت های زیادی دارد اما به طور کلی آبرسان و مرطوب کننده، رطوبت پوست شما را حفظ می کند و مانع از آسیب هایی می شود که در اثر خشکی پوست به وجود می آیند.
آبرسان ها چندین نوع دارند که می توانید با توجه به نوع پوست خودتان یکی از ان ها را استفاده کنید. اگر می خواهید به محصولات آبرسان صورت دسترسی پیدا کنید، کافی است به آدرس آبرسان صورت مراجعه کنید. همچنین اگر قصد دارید که بهترین مواد غذایی که آبرسان پوست هستند را بشناسید، ما مقاله ای در این خصوص برایتان آماده کرده ایم.
نکته ی بعدی در استفاده از آبرسان پوست، نحوه ی استفاده از آبرسان است. قبل از آرایش پوست، حدود یک چهارم انگشت آبرسان روی انگشت خود قرار دهید. سپس از قسمت پیشانی شروع کرده و آبرسان را به حالت چرخشی روی این ناحیه پخش کنید. در مرحله بعد این کار را از بینی شروع کنید و آبرسان را از مرکز صورت به سمت خارج روی پوست خود پخش کنید. مطمئن شوید که به طور یکدست آبرسان را پخش کرده اید و منافذ پوست مسدود نشده اند.
وقتی که به اندازه ی کافی مرطوب کننده زدید، آن را با حلقه های دایره ای شکل ماساژ دهید و چند دقیقه منتظر بمانید تا خشک شود.

3. پرایمر

مورد سومی که در آرایش پوست باید رعایت کنید، استفاده از پرایمر است. استفاده از پرایمر در زیر آرایش پوست، علاوه بر پوشاندن منفذ صورت، باعث ماندگاری آرایش نیز خواهد شد.
پرایمرها منفذ صورت را می پوشانند و باعث می شوند پوست صاف به نظر بیاید.
پرایمر را می توانید با استفاده از دست یا براش های آرایشی استفاده کنید. ابتدا مقدار کمی به مرکز صورت زده و سپس آن را به آرامی به سمت گونه ها، چانه و پیشانی بکشید.
بهتر است پرایمر را برای پوست اطراف چشم استفاده نکنید. زیرا پوست این ناحیه حساس تر است و با زدن پرایمر، به مرور حالتی چرب و سنگین به خود می گیرد.
یک نکته: اگر برای کارهای روزانه آرایش می کنید، بهتر است از پرایمر استفاده ننمایید، زیرا پرایمرها باعث مسدود شدن منافذ پوست می گردند و استفاده ی زیاد از آن ها باعث ایجاد جوش، آکنه و پیری پوست می شود.

آرایش پوست
4. ضد آفتاب

مهم نیست آرایش پوست شما چقدر حرفه ای باشد، ضد آفتاب همیشه برای داشتن یک پوست سالم لازم است. واقعیت این است که کرم پودر و دیگر کرم های آرایشی، در برابر نور خورشید هیچ محافظتی از پوست انجام نمی دهند. پس برای سلامت پوستتان ضد آفتاب بزنید.
در مقاله ی بهترین ضد آفتاب برای پوست ایرانی ها، ما بهترین محصولات ضد آفتاب را به شما معرفی کرده ایم. همچنین می توانید سایر محصولات ضد آفتاب سایت رنگدونه را از این قسمت مشاهده کنید.

5. کرم پودر

افراد زیادی هستند که سال ها آرایش پوست را با کرم پودر شروع کرده اند، به این دلیل که کرم پودرها نقایص پوست را می پوشانند و به پوست صورت حالت یکدست می دهند.
در انتخاب کرم پودر باید دقت کنید که بهترین تناژ رنگی برای پوست خود را انتخاب کنید. برای این کار ابتدا مقداری از کرم پودر را در امتداد خط فک خود بزنید، اگر توانستید به راحتی آن را محو کنید، کرم پودر مناسب خود را پیدا کرده اید.

آرایش پوست
بعد از انتخاب کرم پودر مناسب باید ابزار مناسب را نیز انتخاب کنید. بعضی از افراد با دست سعی می کنند کرم پودر را روی صورت پخش کنند. به چند دلیل این کار توصیه نمی شود:
• اگر دست هایتان تمیز نباشد، آرایش پوست شما خراب خواهد شد.
• کرم پودر روی دستتان باقی می ماند و ممکن است باعث لک شدن لباس یا قسمت هایی از خانه شود.
• دست ها هیچ گاه به خوبی براش این کار را برای شما انجام نخواهند داد.
پس توصیه ی ما استفاده از اسفنج ها و براش های مناسب است. ابتدا از مرکز صورت شروع کرده و براش را به سمت قسمت های خارجی صورت حرکت دهید. بعضی از افراد از اسفنج های خیس استفاده می کنند تا مطمئن شوند که کرم پودر همه ی قسمت های پوست را پوشش می دهد.

6. کانسیلر

کانسیلرها مرحله ی بعدی در آرایش پوست هستند. این لوازم آرایشی به صورت مایع و حالت جامد وجود دارند. کانسیلرها برای قسمت هایی از صورت مانند اطراف چشم ها و اطراف لب که می خواهید روشن تر به نظر برسند استفاده می شوند و برای پوشش دادن چین و چروک های ریز مناسب اند.
ما توصیه می کنیم که دو رنگ کانسیلر داشته باشید: یکی روشن تر از پوست شما، برای استفاده از قسمت های زیر چشم و نقاط دیگر. دیگری تیره تر از پوست و برای پوشش دادن جای جوش و لک های صورت.
کانسیلر را در قسمت های زیر می توانید استفاده کنید:
• به صورت افقی و در قسمت وسط پیشانی
• قسمت پایین بینی
• پایین چشم ها
• بالای چانه و زیر خط لب پایین
در استفاده از کانسیلر همیشه مطمئن شوید که آن را به خوبی محو کرده اید.

7. پنکک

استفاده از یک پنکک در آرایش پوست صورت، باعث می شود آرایش شما کمتر برق بیندازد و دوام بیشتری داشته باشد.
برای این کار یک برس یا اسفنج بزرگ انتخاب کنید و آن را روی لایه ای از پنکک حرکت دهید. سپس آن را از قسمت مرکز صورت، به آرامی به طرف قسمت خارج صورت بکشید و امتداد دهید.
اگر قسمت هایی از پوستتان به پوشش بیشتری نیاز دارند، برس را روی آن قسمت فشار داده و بردارید تا کاور خوبی ایجاد کند.

تا اینجا به بررسی مواردی پرداختیم که معمولا به طور ثابت وجود دارند، اما چند مورد دیگر نیز هستند.

آرایش پوست
سایر مراحل تکمیل کننده ی آرایش پوست

8. کانتور

در سبک آرایش غربی، مخصوصا در سال های اخیر، کانتورینگ یکی از مراحل آرایش پوست بود. اما در 2021 تاکید بیشتری بر آرایش نچرال و سبک است. به همین دلیل توصیه ی ما این است از مقدار کمی کانتور استفاده کنید و ترجیحا رنگی را انتخاب نمایید که فقط چند درجه از پوست خودتان تیره تر باشد.

9. برنزر

برنزرها در 2021 بیشتر محبوب شده اند و بیشتر از قبل در آرایش پوست استفاده می شوند. این مواد گاهی در کنار رژ گونه و گاهی نیز به تنهایی استفاده می شوند.
برنزرها به پوست حالت شاداب و درخشان می دهند و برس های مخصوص خود را دارند. برس های مخصوص برنزر، تعداد موهای بیشتر و متراکم تری دارند.

آرایش پوست

10. رژ گونه

بعد از همه ی این موارد این رژ گونه و سایه هستند که به پوست شما رنگ می دهند و آن را شاداب نشان می دهند.
رژ گونه رنگ های متفاوتی دارند که هر کدام به تناسب رنگ، به یک نوع کاربرد دارند.
• رژ گونه ی صورتی: هنگامی که لبخند می زنید، قسمتی از گونه برجسته می شود، این همان جایی است که باید رژ گونه ی صورتی را بزنید.
• رژ گونه های آلویی: این رنگ برای کسانی است که چوست تیره تر دارند و دقیقا مانند رژ گونه های صورتی استفاده می شود.
• رژ گونه ی هلویی: رژ گونه های هلویی برای زاویه دادن به صورت هستند و از خط گونه شروع شده و به سمت گوش می روند.

در این مطلب سعی داشتیم تا مراحل کامل آرایش پوست را به طور مختصر و مفید توضیح دهیم. مجله ی زیبایی رنگدونه همواره سعی دارد تا به روزترین مطالب را در حوزه های سلامت و زیبایی و سلامت زنان منتشر کند.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
3 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها
Narniya

ممنونم.خیلی مقاله خوبیه مخصوصا برای مبتدی ها

Narniya

کاش میشد ذخیرش کرد ولی قسمت اشتراک گذاریش کارنمیکنه نمیشه اشتراک گذاریش کرد.

رنگدونه

نارنیا عزیز
سلام
کافیه روی دکمه واتساپ در آخر مقاله کلیک کنید یا آدرس سایت رو کپی کنید و برای دوستانتون بفرستید