سلامت و زیبایی

آیا می دانید گلیتر چیست و چه کاربردی در آرایش و زیبایی دارد؟

گلیتر _ اکلیل آرایشی

گلیتر (glitter) که معنی زرق و برق دارد یکی از محصولات زیبایی است که در فارسی به آن اکلیل نیز می گوید. این زرق و برق های کوچک اما زیبا می توانند چهره شما را جذاب تر جلوه دهند و شادابی و پویایی خاصی به آرایش شما بدهند.

گلیتر یکی از آن موادی است که دوست داریم از آن برای آوردن زیبایی و هیجان به لوازم آرایشی استفاده کنیم. می‌توان از آن در لوسیون‌ها و کرم‌ها استفاده کرد تا فقط کمی درخشندگی روی پوست ایجاد کند، به لب برای درخشندگی بیشتر، یا فقط مستقیماً روی پوست برای اثرات آرایشی چشمگیر استفاده شود. اگر از فروشگاه‌های صنایع‌دستی یا آنلاین خرید می‌کنید، ممکن است وسوسه شوید که شکل یا اندازه یا رنگ جذاب جدیدی بخرید، اما زرق و برق گلیتر شرکت های آرایشی و گلیتر سنتی اصلاً یکسان نیستند. استفاده از گلیتر سنتی برای پوست یا مو می تواند کاملاً خطرناک باشد.

چرا از گلیتر استفاده کنیم

آرایش براق هنوز هم قوی است. چشم‌ها، گونه‌ها، لب‌ها و حتی بدن، یک تلالو می‌تواند شما را مانند یک الماس جلا داده و درخشان کند. دیگه چی؟ این تکه های براق در رنگ های مختلفی وجود دارند، بنابراین می توانید همزمان با تطبیق آنها با آرایش، قدرت تخیل خود را افزایش دهید. آرایش براق آنقدر محبوب است که بسیاری از برندهای لوازم آرایشی طیف وسیعی را به گلیتر اختصاص داده اند.گلیتر _ اکلیل آرایشی

انواع گلیتر

گلیتر آرایش ظریف تر است و از مواد ایمن برای چشم ساخته شده است. اگر لوازم آرایشی در آن وجود داشته باشد، همچنان چشم شما را تحریک می کند، اما به چشم شما آسیب نمی رساند یا خطری برای سلامتی شما ایجاد نمی کند.

گلیتر کاردستی از ذرات بزرگتر ساخته شده است، اغلب با لبه های ناهموار که می تواند بریدگی های ریز در چشم شما ایجاد کند و شما را در معرض درد، عفونت و آسیب بینایی قرار دهد. حتی اگر ظاهر آنها شبیه به هم باشد و اکلیل آرایشی کاردستی هزینه کمتری نسبت به گلیتر آرایش دارد، لطفاً از زرق و برق کاردستی در نزدیکی چشمان خود استفاده نکنید.

اگر باید از اکلیل کاردستی استفاده کنید، آن را روی بدن خود استفاده کنید (برای یک لباس جذاب یا یک ظاهر جشنواره!) اما از استفاده آن به طور کامل از ناحیه اطراف چشم خودداری کنید.

گلیتر سنتی

گلیتر سنتی یا کار دستی در شکل‌ها، اندازه‌ها و رنگ‌های متنوعی وجود دارد. معمولاً با موادی ساخته می‌شود که خود را در پروژه‌های صنایع دستی «نگه‌دار» می‌کنند و با طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها رنگ‌شده است. این امر استفاده از گلیتر کاردستی در لوازم آرایشی را بسیار وسوسه انگیز می کند. ممکن است شکل یا رنگی را ببینید که کاملاً منحصر به فرد و زیبا است، اما اگر از گلیتر سنتی یا کاردستی در لوازم آرایشی خود استفاده می کنید، ممکن است با پدیده ناخوشایندی مواجه شوید.

اکلیل های آرایشی سنتی برای استفاده در صنایع دستی طراحی و ساخته شده است، مواد مورد استفاده برای ساخت گلیتر توسط FDA تایید نشده است. نه تنها ممکن است با FDA مشکل داشته باشید، بلکه ممکن است متوجه شوید که مواد استفاده شده باعث تحریک پوست می شوند یا رنگ مورد استفاده ممکن است بر روی پوست، باعث خونریزی پوست شود. حتی بدتر از آن، می‌توانید با استفاده از شکلی که پوست را برش می‌دهد، آسیب به پوست وارد کنید یا موادی که برای براق کردن کاردستی استفاده می‌شود ممکن است شامل براده‌های فلزی باشد.

تصور کنید براده های فلزی را به پوست خود مالیده اید – اوه! به این دلایل بسیار مهم است که از گلیترهای آرایشی استفاده کنید.

گلیتر آرایشی و بهداشتی

در حالی که FDA “درخشش” را به عنوان یک ماده آرایشی تأیید نکرده است، رنگ و مواد قابل استفاده در لوازم آرایشی را تنظیم و تأیید می کند و این شامل رنگ و مواد برای گلیتر لوازم آرایشی می شود. گلیترهای آرایشی از پلاستیک ساخته شده اند تا پوست را برش ندهند و با رنگ های مورد تایید FDA رنگ می شوند که روی پوست خونریزی نمی کنند. گلیترهای آرایشی نیز به شکل هایی ساخته می شوند که شامل گوشه های تیز نمی شوند که در صورت استفاده در ناحیه چشم می توانند به پوست یا احتمالاً چشم آسیب برسانند. اگرچه، هنگام استفاده از هر چیزی در ناحیه چشم باید بسیار احتیاط کنید.گلیتر _ اکلیل آرایشی

پالت های براق آرایش حاوی گلیتر

یک پالت براق مانند یک پالت سایه چشم معمولی به نظر می رسد، اما به جای استفاده از سایه های مات و براق، همه تابه ها با اکلیل پر می شوند!

این یک راه بسیار راحت برای داشتن رنگ های مختلف براق است و به راحتی آنها را در مجموعه آرایش خود ذخیره می کند.

متأسفانه، تعداد زیادی از شرکت های لوازم آرایشی معتبر که پالت های براق حاوی گلیتر تولید می کنند وجود ندارد. می‌توانید مجموعه‌ای از آن‌ها را به صورت آنلاین پیدا کنید، اما اغلب از شرکت‌های کوچکی ساخته شده‌اند که اطلاعات زیادی درباره محصول ارائه نمی‌دهند. برخی از این محصولات می‌توانند کیفیت بالایی داشته باشند، اما در واقع می‌توانند به جای گلیتر لوازم آرایشی، گلیتر کاردستی باشند. مراقب باشید و قبل از خرید تحقیق کنید!

گلیتر شل

این همان نوع گلیتر است که ابتدا به ذهن می رسد، فقط ذرات زرق و برق شل که در یک شیشه کوچک نگهداری می شوند!

اکلیل های شل معمولا به صورت جداگانه در طیف گسترده ای از رنگ ها فروخته می شوند. آنها بهتر است با یک برس صاف و یک چسب گلیتر یا پرایمر براق استفاده شوند.

بزرگترین مشکل اکلیل های آرایشی شل این است که می تواند بسیار نامرتب باشد. تمیز کردن اکلیل ممکن است سخت باشد، زیرا بسیار کوچک است و به همه جا می رسد به خصوص اگر به طور تصادفی شیشه ای از آن را بکوبید!

علاوه بر این، حذف کامل براقیت از روی پوست دشوار است. بیشتر اکلیل ها نسبتاً به راحتی از بین می روند، با این حال احتمال دارد که در چند روز آینده چند اکلیل سرگردان روی صورت خود ببینید. اما در نهایت، گلیتر شل کلاسیک‌ترین ظاهر «براق» را دارد و نحوه جذب نور کاملاً زرق و برق‌دار است!

گلیتر مایع یا سایه چشم مایع آرایشی براق

در چند سال گذشته، سایه چشم های براق مایع به طور فزاینده ای محبوب شده اند. این محصول مایع یا کرمی است که به صورت تیوپی بسیار شبیه به تیوپ براق کننده لب می باشد.

از چوب دستی یا برس آن را روی پلک خود بمالید، بگذارید خشک شود! بدون استفاده از اکلیل های آرایشی شل، جلوه ای درخشان خواهید داشت. استفاده از گلیتر مایع فوق العاده سرگرم کننده است، و بسیار راحت تر از اکلیل آرایشی شل است (نباید نگران این باشید که اکلیل آرایشی در سراسر کیسه های آرایش شما پخش شود!) و استفاده از آن آسان تر است.

با این حال، برخی از گلیترهای مایع بیشتر فلزی هستند تا پلاستیک. اگر می‌خواهید زرق و برق واقعی داشته باشید، پیشنهاد می‌کنم از نسخه شل استفاده کنید، اما اگر می‌خواهید درخشش با راحتی بیشتری داشته باشید، سراغ اکلیل آرایشی مایع بروید اما اول در مورد آن تحقیق کنید فلزی نباشد.گلیتر _ اکلیل آرایشی

چسب گلیتر

هنگام استفاده از اکلیل آرایشی  شل، باید راهی داشته باشید تا ذرات زرق و برق به چشم شما بچسبند. بسیاری از افراد از چسب مژه خود به عنوان چسب گلیتر استفاده می کنند! این یک روش عالی است اگر شما در تنگنا هستید و هیچ چسب مخصوصی برای گلیتر ندارید. چسب مژه ایمن برای چشم است و به راحتی می توان از آن برای چسباندن گلیتر استفاده کرد.

بهترین ریمل مژه چسبنده

ریمل حجم دهنده مژه بیو آکوا می تواند مناسب ترین ریمل مژه برای این کار باشد که جدا ار خاصیت چسبندگی مرطوب کننده، براق کننده، حالت دهنده، ضخیم کننده، پرپشت کننده و ضد آب است که زود خشک میشود و شما را اذیت و معطل نمیکند.

آرایش براق روی چشم ها بسیار چشمگیر به نظر می رسد، اما یادگیری و اعمال آن بسیار آسان است. همه فکر می کنند که شما یک نابغه آرایش هستید، در حالی که در واقعیت کمتر از 5 دقیقه وقت صرف کرده اید تا چشمان خود را برجسته و درخشان کنید! یک چشم براق نقره ای یا طلایی را با یک لب قرمز پررنگ ست کنید تا آرایشی کلاسیک در تعطیلات داشته باشید!

از اکلیل های آرایشی رنگی استفاده کنید، آن را با لباس مجلسی خود ست کنید، و در طول شب با یک چشم براق رنگارنگ برقصید! اگر در گذشته مرعوب آرایش براق شده اید، امیدوارم این دانش به شما اعتماد به نفس بدهد تا در آینده نزدیک آن را امتحان کنید.

نحوه استفاده از گلیتر

استفاده از اکلیل آرایشی در بزرگسالی می تواند ناراحت کننده باشد، به خصوص اگر به تازگی شروع کرده اید یا می خواهید وارد لیگ براق شوید. بنابراین، در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا مانند یک حرفه ای آرایش از گلیتر استفاده کنید.

نحوه انجام آرایش چشم براق

اگر فکر می کنید آرایش چشم براق فقط برای باند فرودگاه است، شاید لازم باشد دوباره فکر کنید. به پایین بروید تا برخی از مراحل انجام آرایش چشم درخشان و نشان دادن زیبایی زرق و برق دار خود را به دنیا نشان دهید!

گلیتر چشم

ابتدا یک ویژگی را انتخاب کنید.

اگر برای اولین بار است که آرایش براق را امتحان می کنید، هر بار با یک ویژگی شروع کنید. به عنوان مثال، یا چشم‌های براق بپوشید یا به دنبال غلاف براق باشید. هر دو را امتحان کنید یا بیش از حد آن را استفاده کنید، و ممکن است در نهایت شبیه یک توپ دیسکو بشوید.گلیتر _ اکلیل آرایشی

ناخن های درخشان را به رخ بکشید

استفاده از اکلیل آرایشی روی ناخن شاید ساده‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای امتحان کردن گلیتر بدون ترس باشد. یک مانیکور با گلم بالا بگیرید یا به سادگی ناخن های خود را با لاک براق بپوشانید. شما می توانید انتخاب خود را از جسورانه ترین رنگ ها انتخاب کنید و حتی شاید رژ لب خود را با آن هماهنگ کنید.

نحوه استفاده اکلیل  های آرایشی روی ناخن

پوشش پایه خود را به طور معمول اعمال کنید.

در مرحله بعد، باید پوست اطراف ناخن های خود را با لاتکس مایع بپوشانید تا با لاک پوشانده نشود.

لاک ناخن براق دلخواه را روی لبه اسفنج آرایشی بمالید.

سپس اسفنج را بردارید و آن را روی ناخن خود بکشید.

سپس لاتکس مایع را جدا کنید.

تاپ کت خود را بزنید تا گلیتر به این راحتی از بین نرود.گلیتر _ اکلیل آرایشی

پلک های ظریف و رنگارنگ

در حالی که سایه‌های پر زرق و برق می‌توانند اثر اکلیل ها را تقویت کنند، استفاده نکردن صحیح از آن‌ها می‌تواند شما را زشت نشان دهد. بنابراین، با پیروی از قانون «کمتر، بیشتر است»، به‌جای مصرف بیش از حد سایه‌های پر زرق و برق، روی خط مژه‌ها انگشت خود را روی خط مژه بکشید تا حالتی برگرداننده داشته باشید.

یکی دیگر از راه های ساده برای استفاده از اکلیل روی چشم، استفاده از براق کننده در گوشه داخلی یا خارجی چشم است. این کار بلافاصله به آرایش چشم شما درخشندگی می بخشد.

یا به جای پوشاندن تمام پلک ها بعد از استفاده از سایه چشم، مقداری از گلیتر را به مرکز پلک بزنید. ساده است و نیازی به مهارت آرایش خاصی ندارد. مقداری گلیتر روی یکی از انگشتان خود بردارید و عجله نکنید و به آرامی روی وسط پلک ها بمالید. این یک درخشش پیچیده را اضافه می کند و آرایش چشم شما را سه بعدی می کند. این آرایش چشم براق شگفت انگیز و ساده را امتحان کنید!

یک پیگمنت روشن و شل غلیظ است که یک آرایش حرفه ای بی عیب و نقص را ارائه می دهد.

نحوه استفاده از سایه چشم براق:

یک سایه رنگی از رنگ روشن را در چین و چروک چشم خود جارو کنید.

سپس رنگ دیگری را انتخاب کنید و از یک برس صاف استفاده کنید تا رنگ را روی تمام پلک خود گردگیری کنید.

سپس رنگ تیره تری را برای گوشه بیرونی چشم خود انتخاب کنید.

سپس رنگ را از گوشه چشم خود با رنگ پلک ترکیب کنید و ظاهر را نرم کنید.

اکنون زمان آن است که کمی اکلیل به چشمان خود اضافه کنید و برای جلوه ای چشمگیرتر، می توانید خطی از گلیتر را زیر ابروی خود بکشید تا با درخشندگی پلک خود مطابقت داشته باشد.

بهترین مداد چشم ضد حساسیت که میتواند چشمانتان را زیباتر نشان دهد چیست؟

گلیتر _ اکلیل آرایشی

لب های براق

آیا به فکر جفت کردن لب برهنه با چشم دودی برای مهمانی بعدی خود هستید؟ سعی کنید سایه لب خنثی را با براقی درخشان عوض کنید. این به خوبی با چشم دودی جفت می شود و همچنین بدون رفتن به OTT جذابیت می بخشد. پس از استفاده از رژ لب، مقداری اکلیل آرایشی را روی کمان کوپید و مرکز لب پایین بکشید تا لب‌های هولوگرافی فوری داشته باشید.

چگونه انجامش بدهیم:

به عنوان اولین گام، باید لب‌هایتان را طرح‌ریزی کنید تا برجسته‌تر به نظر برسند. سپس خط لب خود را بردارید و به آرامی روی لب های پایین و بالایی خود خطی بکشید.

سپس باید رژ لب خود را کمی بیشتر از حد معمول بزنید. این کار باعث می شود که گلیتر به رژ لب شما بچسبد.

سپس ظرف براق خود را باز کنید و پایه مایع خود را بردارید، آن را به آرامی فشار دهید یا شاید حدود دو قطره از پایه را به شکل مایع روی درب بریزید. برس آرایش خود را به آرامی در این پایه بکشید.

سپس برس آرایش خود را در ظرف براق خود بمالید و از آنجایی که اکنون برس شما خیس است، گلیتر باید به راحتی به برس بچسبد.

سپس با حرکات آهسته، اکلیل را روی لب های خود فشار دهید و شروع به فشار دادن اکلیل آرایشی در مرکز لب خود کنید. و سپس به سمت بیرون در هر جهت انجام دهید.

در آخر، اکلیل  را در جای خود نگه دارید و لب های خود را محکم به هم فشار دهید و چند ثانیه نگه دارید.گلیتر _ اکلیل آرایشی

کلام آخر

گلیترها محصولاتی کوچک و زیبا هستند که می توانند شما را جذاب تر کنند و آرایش شما را تک کنند. این محصولات بیشتر روی گونه، لب، مو و چشم ها به کار می رود. استفاده از آن کاری راحت است اما اگر با سلیقه باشید می توانید چهره ای جدید و ترکیبی جدید به پوست خود ببخشید که نگاه همه را به سمتتان بکشاند.گلیتر _ اکلیل آرایشی

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها