سلامت و زیبایی

اوزون تراپی مو چیست؟ مزایا و معایب اوزون تراپی

اوزون تراپی مو

اوزون تراپی مو زمانی مهم می شود که بدانیم: مو، اندامی که تاثیر زیادی بر روی زیبایی و جذابیت دارد داشتن موهای سالم اعتماد به نفس می دهد و سالانه هزاران نفر برای به دست آوردن این اعتماد به نفس سراغ متخصصان مو می روند.

اوزون تراپی مو از جدیدترین و بهترین روش های درمان و محافظت از مو است که طرفداران زیادی دارد. برای اوزون تراپی مو باید بدانیم که، اوزون چیست؟ اوزون تراپی مو به چه معنی است؟ اوزون تراپی مو باعث رشد مو می شود؟ آیا فواید اوزون تراپی مو را می دانید؟ اوزون تراپی فقط برای مو مفید است؟ در این مقاله جواب این سوالات آمده است تا آنچه لازم است را در مورد اوزون تراپی بدانید.

اوزون چیست؟

اوزون گازی بی رنگ با بوی تند است که به شکل مایع یا جامد در دسترس است. برای اولین برای گاز اوزون که از سه اتم اکسیژن تشکیل شده است و در اواسط قرن 19 کشف شد. در لایه بالایی اتمسفر، لایه ای از گاز اوزون از زمین در برابر اشعه UV خورشید محافظت می کند. با این حال، در سطح زمین، اوزون آلاینده ای مضر است.

اوزون شکل بسیار واکنش پذیری از اکسیژن است که به جای دو مولکول از سه مولکول اکسیژن تشکیل شده است. از آنجایی که ساختار مولکولی اوزون بسیار واکنش پذیر و ناپایدار است، با اکسید کردن و از بین بردن هر گونه ماده مضر یا جسم خارجی، واکنش درمانی در بدن ایجاد می کند.

زمانی که فرد گاز اوزون را استنشاق کند مضر است و منجر به تحریک ریه و گلو، سرفه و تشدید علائم آسم می شود. زیاد قرار گرفتن در معرض اوزون می تواند منجر به آسیب ریه شود و می تواند کشنده باشد.اوزون تراپی مو

اوزون تراپی مو چیست؟

اوزون تراپی به درمان هایی گفته می شود که از اوزون در آن استفاده می شود. اوزون تراپی مو همان درمان مو با استفاده از اوزون است. محققان معتقدند که اوزون می تواند اثرات درمانی در زمینه های پزشکی داشته باشد. به عنوان مثال، یک بررسی در سال 2011 گزارش می دهد که اوزون تراپی فواید زیر را داشته است.

  • درمان ریزش مو
  • رشد سریع مو
  • درمان موخوره
  • دتوکسی تراپی مو
  • درخشان کردن مو
  • درمان آرتریت
  • مبارزه با بیماری های ویروسی مانند HIV و SARS
  • ضد عفونی کردن زخم ها
  • فعال کردن سیستم ایمنی
  • درمان بیماری ایسکمیک قلب
  • درمان دژنراسیون ماکولا
  • درمان سرطان
  • درمان شوره سر
  • درمان درد مفاصل

محققان در حال بررسی اثرات اوزون تراپی بر روی بدن انسان برای شناسایی هر گونه فواید درمانی دیگر هستند.

چگونه با انجام کارهای ساده موهای نرم و بدن وز داشته باشیم؟اوزون تراپی مو

تاریخچه اوزون تراپی

اوزون تراپی چندین دهه است مورد استفاده و مطالعه گسترده قرار گرفته است. اثرات آن ثابت، سازگار و با حداقل عوارض جانبی است. اوزون در پزشکی که برای ضد عفونی و درمان بیماری استفاده می شود، بیش از 150 سال است که وجود داشته است. اوزون تراپی برای درمان عفونت‌ها، زخم‌ها و بیماری‌های متعدد استفاده می‌شود. قبل از شروع قرن گذشته برای ضد عفونی آب آشامیدنی استفاده می شده است. اوزون تراپی مو شاید به اندازه آن ها قدیمی نباشد اما تاثیرات آن جادویی است.اوزون تراپی مو

 اوزون تراپی مو

اوزون تراپی مو به دلیل اثربخشی آن در درمان مشکلات مو مانند شوره سر، ریزش مو، نازک شدن مو و آسیب مو مورد تایید قرار گرفته است. این مشکلات مو عمدتاً به دلیل عواملی مانند افزایش سن، عدم تعادل هورمونی، مراقبت نامناسب از مو، رژیم غذایی ناسالم، بیماری ها و عفونت ها، ویژگی های ژنتیکی، آلودگی و سایر عوامل خارجی ایجاد می شود که به طور کلی پوست سر را کم آب می کند یا باعث آسیب بیشتر به فولیکول های مو می شود. .

اوزون با مولکول ناپایدار خود که حاوی سه اتم اکسیژن است، خاصیت اکسید کنندگی بالایی دارد. پوست سر و مو در اثر تزریق اوزون اکسیده می شود که منجر به تشکیل پپتون در ساقه مو می شود که در وسط تارها قرار دارد.

لایه محافظ، مانند لایه اوزون که از جو زمین محافظت می کند، روی هر تار مو توسط پپتون ها تشکیل می شود که از شکستگی، آسیب و ریزش مو محافظت می کند.اوزون تراپی مو

مزایای اوزون تراپی مو

اوزون تراپی مو باعث جوانسازی و تقویت فولیکول های مو برای تقویت و تغذیه مو و پوست سر می شود. اوزون تراپی مو گردش خون را بهبود می بخشد و هرگونه عفونت میکروبی موجود در پوست سر و مو را از بین می برد و به دتوکسی تراپی مو کمک می کند.

اوزون تراپی مو نه تنها مشکلات یا شکستگی مو، نازک شدن و ریزش مو را درمان می کند، بلکه به درمان سایر مشکلات جدی مانند پسوریازیس، درماتیت سبوروئیک، طاسی و آلوپسی نیز کمک می کند.

  • به موها حجم و تراکم می‌بخشد.
  • مو را ترمیم و بازسازی می‌کند.
  • موخوره را کنترل می‌کند تا موها را قابل کنترل کند.
  • اوزون تراپی مو و پوست سر را تثبیت می کند و مشکلات شوره سر را درمان می کند.
  • به بازسازی موهای جدید کمک می کند. رشد مو را تقویت می کند.
  • به ایجاد موهای صاف، نرم، درخشان و زیبا کمک می کند.

اوزون تراپی مو برای موهای رنگ شده خوب است زیرا پپتون ها پیوندهای بین تارهای مو و رنگ مو را تقویت می کنند تا از رنگ مو محافظت کنند و ماندگاری بیشتری داشته باشند و درعین حال به تارها درخشندگی می بخشند.

ترکیب جادویی برای رشد سریع موها

اوزون تراپی مو

موارد احتیاط

اگر اوزون موجود در اوزون تراپی مو به مقدار زیاد تزریق شود، می تواند اثرات بسیار سمی و مضری بر بدن داشته باشد.

مقدار کم و تنظیم شده برای اوزون تراپی مو کافی است و O3 درمانی ترجیحاً باید با توصیه و راهنمایی یک متخصص پوست یا پزشک انجام شود. برای زنان باردار و شیرده، افراد مبتلا به حساسیت های پوستی شدید اوزون تراپی مومناسب نیست.

اثربخشی اوزون تراپی مو به سرعت در سراسر جهان شناخته شد. از ریزش مو جلوگیری می کند و سلامت کلی مو را حفظ می کند. اگرچه اوزون تراپی مو در درمان مشکلات پوست سر و مو مفید است، اما می تواند در صورت استفاده بیش از حد اثرات نامطلوبی داشته باشد.

بنابراین، این درمان تنها باید با کمک یک متخصص انجام شود. باید با یک متخصص پوست باتجربه و ماهر مشورت کرد و درمان فقط با توصیه های قبلی انجام شود.

ماسک مو جلبک دریایی

این ماسک مغذی پیشنهاد ما به شما است اگر پوست حساسی دارید و نمی توانید از اوزون تراپی مو استفاده کنید این ماسک که غنی از جلبک دریایی است و در آن سولفات و پارابن یافت نمی شود دارای خواص

  • مرطوب کننده
  • مراقبت و محافظت از مو
  • پیشگیری از بروز مشکلات مو در آینده
  • درمان خشکی و وز شدگی
  • افزایش حالت پذیری مو

است.

اوزون تراپی مو

معایب اوزون تراپی مو

در سطح زمین، گاز اوزون از سوزاندن سوخت های فسیلی در واکنش با نور خورشید تولید می شود و برای سلامتی انسان مضر است، وقتی که اوزون توسط پستانداران استنشاق می شود، با ترکیبات موجود در بافت های پوشاننده ریه ها واکنش نشان می دهد و باعث ایجاد مشکلاتی می شود. اثرات پاتولوژیک از جمله ادم ریوی.

سطوح بالای اوزون استنشاقی سمی شناخته شده است، بیماران ممکن است علائمی مانند سوزش چشم، سردرد، حالت تهوع و سرفه داشته باشند. بنابراین استراحت بین جلسات درمانی مفید است.

در صورت استنشاق، اوزون تراپی مو عوارضی از جمله تنگی نفس و سایر مشکلات تنفسی، غیرفعال شدن آنزیم ها، تورم رگ های خونی، گردش خون ضعیف، مشکلات قلبی، افزایش خطر سکته مغزی را به همراه دارد، اوزون با وارد شدن به گوش، پرده گوش را دچار آسیب می رساند، در صورت تزریق داخل وریدی باعث آمبولی ریه و مرگ می شود.

اوزون تراپی مو باعث رشد سریعتر موها می شود؟

اوزون تراپی ریزش مو را کاهش می دهد و رشد مو را تحریک می کند. اگر در جایی که ریزش مو اتفاق افتاده است متوجه رشد مو نشدید، لطفا با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید زیرا ممکن است یک بیماری زمینه ای داشته باشید که باعث ریزش مو شده است.

اوزون تراپی مو و بدن به چز خواص برای مو خواص دیگری هم در دارد که ادامه به آنها می پردازیم.

 

اوزون تراپی مو

مزایا اوزون تراپی بر بدن

1. بهبود سیستم ایمنی

اوزون تراپی می تواند سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با عفونت بهبود بخشد. اوزون می تواند سیستم ایمنی بدن را برای کاهش التهاب تقویت کند. بسیاری از افراد از شرایطی رنج می برند که به طور منظم باعث التهاب مناطقی از بدن می شود. نشانه های التهابی اغلب در خون افرادی که از آسم رنج می برند یافت می شود. التهاب می تواند منجر به عدم تعادل بین رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدان ها در بدن شود که متخصصان سلامت از آن به عنوان استرس اکسیداتیو یاد می کنند. این نوع استرس با درد و ناراحتی همراه است.

این ویژگی اوزون نقش مهمی در اوزون تراپی مو دارد چون سیستم ایمنی را تقویت می کند که بیماری های پوست سر را درمان کند.

افرادی که به طور منظم اوزون تراپی را دریافت می کنند، گزارش می دهند که التهاب کاهش یافته است که معمولاً ناشی از استرس اکسیداتیو است. اوزون درمانی التهاب را قابل کنترل نگه می دارد و شرایط التهابی مانند آرتریت و بیماری کرون را نیز تحت کنترل نگه می دارد.

این ماده همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است. خواص آنتی اکسیدانی موجود در اوزون به التیام آسیب ناشی از التهاب مداوم کمک می کند و خواص آنتی اکسیدانی اوزون تراپی مو باعث می شود التهاب پوست سر کاهش یابد. اوزون تراپی با بهبودی بدن انسان خطر عفونت یا بیماری را کاهش می دهد. در سال 2014 محققان به این نتیجه رسیدند که درمان مرتبط با اوزون یک گزینه مشروع برای درمان التهاب است. بسیاری از بیماری‌های التهابی مزمن و اختلالات مربوط به سیستم ایمنی می‌توانند به طور قابل توجهی از طریق اوزون تراپی بهبود یابند.

2. توانایی های ضد باکتری، ضد قارچی و ضد ویروسی

با گذشت زمان باکتری ها در برابر آنتی بیوتیک ها سازگار شده اند. دانشمندان به دنبال راه هایی برای پیشگیری و یافتن درمان های بهتر برای عفونت های قارچی، ویروسی و باکتریایی هستند. مطالعات روی اوزون نشان داد که آنها حاوی موادی برای کنترل عفونت هستند. اوزون تراپی مو  و بدن می تواند برخی از عفونت های حاد باکتریایی را برطرف کند.

در مورد نیش کنه، اوزن عفونت را ظرف 48 ساعت درمان می کند. عفونت های ویروسی مانند آنفولانزا هر ساله به ویژه در پاییز و زمستان باعث آزار مردم می شود. خبر خوب این است که اوزون تراپی ممکن است به این عفونت ها نیز کمک کند.اوزون تراپی مو

3. جلوگیری از آسیب به بافت مغز

به جز خواص اوزون تراپی مو، اوزون تراپی  خواص دیگر هم دارد. پس از سکته مغزی که مغز نمی تواند اکسیژن کافی بگیرد. ناحیه ای از مغز که آسیب می بیند به عنوان نیم سایه شناخته می شود. بهترین اقدام برای کاهش آسیب، بازگرداندن اکسیژن در سریع ترین زمان ممکن به مغز است. جالب توجه است، مطالعه ای در سال 2012 نشان داد که اوزون تراپی در کنار اکسیژن تراپی که به بافت مغز می رسد نه تنها آسیب بیشتر را متوقف می کند بلکه مغز را به حالت اولیه خود باز می گرداند و آن را درمان می کند. این اوزون می تواند به وسیله اوزون تراپی مو به مغز برسد.

4. کاهش خطر حملات قلبی مکرر

برای افرادی که از حملات قلبی رنج می برند، وقوع حمله قلبی برای بار دوم یا سوم غیر معمول نیست. شواهدی پیدا شده است که اوزون تراپی می تواند به طور قابل توجهی شانس تکرار حمله قلبی، ایجاد بافت مرده ناشی از کمبود اکسیژن یا ضربان قلب غیرطبیعی یا نامنظم را که به عنوان آریتمی پس از حمله قلبی نیز شناخته می شود، کاهش دهد.

هرچه اوزون تراپی سریعتر دریافت شود بهتر است. اگر وقتی که داروهای حملات قلبی مصرف می شود همراه با آن از اوزون درمانی استفاده شود، خطر حمله قلبی مجدد را کاهش می دهند.اوزون تراپی مو

5. به سم زدایی بدن کمک می کند

مهم نیست که چقدر اقدامات احتیاطی انجام می دهیم، سموم اساساً اجتناب ناپذیر هستند. سموم می توانند اثرات نامطلوبی بر بدن انسان و نحوه عملکرد آن از توانایی آن در التیام خود تا مبارزه با عفونت داشته باشند.

همانطور که گفته شد، اقداماتی وجود دارد که می توانیم برای مبارزه با سموم انجام دهیم. اولین راه، بهبود رژیم غذایی است. راه دوم اوزون تراپی است. اوزون نشان داده است که متابولیسم را سرعت می بخشد و سلامت کلی را بهبود می بخشد. این مزیت روی مو باعث دتوکسی تراپی مو و پاک کردن مو از آلودگی، چربی اضافه و محصولات باقی مانده روی مو می شود.اوزون تراپی مو

6. زخم های مزمن را التیام می بخشد

تعدادی از مطالعات نشان داده اند که درمان منظم اوزون ممکن است نقشی حیاتی در درمان زخم های مزمن داشته باشد. اوزون تراپی به طور موثر در بیماران دیابتی برای کمک به زخم هایی که روی پا ایجاد شده است، استفاده می شود. علاوه بر این، افرادی که از زخم‌های دردناک دهان رنج می‌برند، از طریق اوزون درمانی زخم آنها کاهش و تسکین پیدا کرده‌اند.

7. تسکین درد

کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که 75 تا 85 درصد افراد در مقطعی از زندگی خود از کمردرد رنج می‌برند. کمردرد یکی از شایع ترین دلایل مراجعه به پزشک است. هر ساله حدود 50 میلیارد دلار هزینه مراقبت های بهداشتی برای آمریکایی ها هزینه دارد. آیا اوزون تراپی می تواند کمک کند؟ درست حدس زدید، اینطور است. متخصصان بهداشت دریافتند که خواص ضد التهابی درمان اوزون می تواند درد مبتلایان به کمردرد را تسکین دهداوزون تراپی مو

8. سلول های بنیادی ترمیم شده

سلول های بنیادی به طور مداوم برای تولید سلول در سراسر بدن انسان کار می کنند. سلول هایی که به قلب، مغز، اعصاب و بسیاری دیگر از قسمت های فعال بدن کمک می کنند از سلول های بنیادی ساخته شده اند. شواهد اخیر نشان می دهد که اوزون تراپی می تواند توانایی سلول را برای فعال شدن مجدد بهبود بخشد، که منجر به ترمیم سریعتر سلول های آسیب دیده می شود. این ویژگی باعث می شود که اوزون تراپی مو در رشد سریع مو تاثیر بگذارد.

9. اکسیژن رسانی سلولی

مرگ بافت زمانی اتفاق می افتد که دسترسی کافی به اکسیژن نداشته باشند. افرادی که از کم خونی رنج می برند بیشتر در معرض خطر هیپوکسی( کاهش اکسیژن) هستند. هیپوکسی می تواند در نواحی مانند ریه ها در طول حمله آسم در کل جریان خون رخ دهد.

اوزون تراپی ممکن است به درمان تومورهای هیپوکسیک در کنار شیمی درمانی و رادیوتراپی کمک کند، زیرا این توانایی را دارد که اکسیژنی را که در دسترس است برای بدن فراهم کند. این خاصیت روی مو باعث شاداب شدن مو و تقویت فولیکول مو می شود.اوزون تراپی مو

10. پوست سالم تر

در سال های اخیر، مردم از اوزون درمانی به عنوان راهی برای بهبود پوست خود استفاده کرده اند. همانطور که قبلا ذکر شد، اوزون تراپی اکسیژن را به راحتی در دسترس سلول ها قرار می دهد، سلول های پوست به اکسیژن نیاز دارند.

افزایش اکسیژن رسانی از طریق اوزون تراپی به بهبود و ترمیم سلول ها کمک می کند. خواص آنتی اکسیدانی اوزون تراپی می تواند فعالیت کلاژن و الاستین را افزایش دهد که می تواند منجر به بهبود و جوان سازی پوست شود. چه کسی پوست سالم تر نمی خواهد؟ اوزون تراپی مو باعث افزایش فعالیت کلاژن روی مو می شود که موهایی شاداب و جوان تر به شما می دهد.

روش های اوزون تراپی

اوزون به طور طبیعی گاز است. برای اوزون تراپی مو چند روش وجود دارد گاهی مواد حاوی اوزون را روی مو می مالند یا آب های حاوی اوزون می خورند. پوست سر را در معرض اوزون قرار دادن روش دیگر اوزون تراپی مو است فقط باید به طوری باشد که اوزون استنشاق نشود. و برای تاثیر بر بدن آن را به بدن تزریق می کنند.

برای برخی از روش‌ها، پزشک خون فرد را با اوزون مخلوط می‌کند و دوباره آن را تزریق می‌کند. این فرآیندی است که به عنوان اتوهمتراپی شناخته می شود. مطالعات علمی، ایمنی این روش را ثابت نکرده است.

جمع بندی

اوزون تراپی مو بهترین روش درمان موخوره، عفونت پوست سر، شوره، عدم تعادل روغن، بیماری های پوست سر و شکننده شدن مو است که طرفداران آن سالانه بیشتر و بیشتر می شود. با اینکه این روش جدید است اما به روشی جذاب برای مو تبدیل شده است جدا از این ویژگی ها این درمان در بهبودی بیماری ها و بعضی مشکلات بدن نقش دارد.

بهتر است اوزون تراپی مو را پیش متخصص آن انجام دهید چون در صورت استنشاق اوزون عوارض زیادی دارد.اوزون تراپی مو

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها