سلامت و زیبایی

دتوکسی تراپی مو چیست؟ 3 روش سم زدایی مو در خانه

دتوکسی تراپی مو

شاید در مورد دتوکسی تراپی صورت شنیده باشید، اما آیا تا به حال در مورد دتوکسی تراپی مو چیزی شنیده اید؟ می دانید دتوکسی تراپی مو چیست؟ روش های خانگی سم زدایی مو کدام هستند؟ فواید دتوکسی تراپی برای مو چیست؟ محافظت از مو دتوکسی تراپی شده چگونه است؟ آیا می دانید روش های جلوگیری از آلودگی و چربی مو کدام هستند؟ در این مقاله با ما باشید تا به پاسخ برسید.

دتوکسی تراپی مو مو جدیدترین روش مراقبتی از مو است که به صنعت وارد شده است. اگر به فکر تغییر روتین مو هستید یا موهایتان درمان های شیمیایی زیادی را پشت سر گذاشته است، یادگیری نحوه دتوکسی تراپی مو ضروری است.

آنچه در این مطلب می خوانید: نمایش

دتوکسی تراپی مو چیست؟

دتوکسی تراپی یا سم زدایی مو معمولاً به معنای فرآیند از بین بردن کثیفی، چربی و تجمع محصولات از روی مو با یک شامپو و نرم کننده سم زدا است. دتوکسی تراپی مو، تمیزی عمیق‌ و کامل تری به مو می دهد. حذف ناخالصی‌هایی که شامپوها و نرم‌کننده‌های ممکن است از خود باقی بگذارند هدف دتوکسی تراپی هستند.دتوکسی تراپی مو

فواید دتوکسی تراپی مو

قبل از اینکه دتوکسی تراپی مو را انجام دهیم، بهتر است دلیل استفاده از دتوکسی مو را بدانیم و برای جواب به این سوال به مزایا دتوکسی تراپی مو نگاهی می اندازیم. سم زدایی مو توسط هر فردی، در هر سنی و با هر نوع موی قابل انجام است. سم‌زدایی مو برای خلاص شدن از شر تمام مواد شیمیایی و آلاینده‌ها ایجاد شده است. با از بین بردن مواد بد، موهای شما آماده رشد خواهند بود.

دتوکسی تراپی می تواند شادابی را به موهای کسل کننده بازگرداند و حجم و درخشندگی بیشتری به موهایتان بدهد. همچنین برای موهای چرب عالی است چون چربی مو را متعادل می کند، ریزش مو را کاهش دهید و خارش سر را تسکین می دهد. اگر هر مشکلی در موهایتان احساس می کنید، دتوکسی تراپی مو را امتحان کنید چون درمان بیشتر مشکلات مو است.

پر فروش ترین محصولات مو

چه زمانی از دتوکسی تراپی مو استفاده کنم؟

کاملا ساده است. اگر پوست سر خارش دار، چرب، ملتهب، فولیکول های خشک، ریزش مو و موخوره دارید زمان دتوکسی تراپی مو فرا رسیده است.

دتوکسی تراپی مو در خانه

دتوکسی تراپی مو در خانه را با شستن موهایتان با شامپوی شفاف کننده شروع کنید تا موهایتان از تجمع و چربی اضافی خلاص شود. می توانید با مخلوط کردن نمک دریا درشت با یک شامپوی معمولی و با استفاده از نسبت 2 به 3 خودتان آن را درست کنید. یا اگر سالن را ترجیح می‌دهید، یک درمان حرفه‌ای مانند شامپو سم‌زدایی را انتخاب کنیددتوکسی تراپی مو

  1. ماسک سم زدایی مو

باور کردنی نیست، اما محصولان دتوکسی تراپی مو ارزان هستند و از سه ماده ساده استفاده می کنند که می توانند در پنج مرحله آسان انجام شوند. مانند تمام روش‌های خانگی، قبل از استفاده تست کنید و اگر حساسیت ایجاد کرد یا موجب ناراحتی شد، فوراً آن را بشویید.

ماسک مو خانگی برای دتوکسی تراپی مو

پودر خاک رس بنتونیت

این پودر دارای غلظت بالایی از مواد معدنی از جمله سیلیس، کلسیم، منیزیم، سدیم، آهن و پتاسیم است. همچنین منافذ مسدود شده از  فلزات سنگین، ناخالصی ها و مواد شیمیایی را جذب و پاک می کند.

سرکه سیب

سرشار از ویتامین های B و C و مواد معدنی برای مو است. همچنین یک ضد التهاب است که می تواند به شوره سر کمک کند.

ژل آلوئه ورا

آنزیم های پروتئولیتیک موجود در این ژل ممکن است به ترمیم سلول های مرده پوست روی پوست سر کمک کنند. همچنین آلوئه ورا یک نرم کننده عالی است و از خارش جلوگیری می کند.

ژل آلوئه ورا بیوآکوا

چگونه انجام می شود؟
  • 1/2 فنجان پودر خاک رس بنتونیت، سرکه سیب و ژل آلوئه ورا را با هم ترکیب کنید.
  • روی مو و پوست سر بمالید.
  • کلاه دوش را بگذارید و 20 تا 30 دقیقه بنشینید. اجازه ندهید مخلوط خشک شود.
  • موهای خود را با 1 فنجان سرکه سفید بشویید و اجازه دهید حداقل 1 تا 3 دقیقه بماند، سپس از شامپوی شفاف کننده استفاده کنید.
  • بعد از شستشو از نرم کننده استفاده کنید.
  1. دتوکسی تراپی موماساژ پوست سر با روغن

روغن ها را بر اساس نیاز موهای خود انتخاب کنید، در صورت لزوم رقیق کنید و سپس آن را به مدت 15 دقیقه روی پوست سر خود ماساژ دهید. در آفتاب بنشینید تا گرما منافذ موهایتان را باز کند. ماساژ پوست سر با روغن برای دتوکسی تراپی مو مناسب ترین راه سم زدایی برای مو و پوست های حساس است.

فواید روغن ها

معدنی: درخشندگی و اصطکاک.

آفتابگردان: درخشش و اصطکاک.

نارگیل: موهای آسیب دیده را مرطوب می کند.

زیتون: موهای ضخیم، فرآوری شده و آسیب دیده را مرطوب می کند.

جوجوبا: موهای آسیب دیده، خارش سر را مرطوب می کند.

آرگان: سلامت پوست سر را بهبود می بخشد و از آسیب و ریزش مو محافظت می کند.

روغن مو ارگان مراکشی لایکو

روغن های ضروری: تقویت کننده های رشد مو و درمان، آکنه، خارش و موارد دیگر.

دتوکسی تراپی مو

 ماسک روغن دارچین

دارچین یک ماده آنتی اکسیدانی عالی است که در آشپزخانه یافت می شود. آن را با مقداری جوش شیرین و روغن زیتون مخلوط کنید تا یک ماسک مو تشکیل شود. بگذارید 20 دقیقه روی مو بماند و با آب سرد بشویید. این ماسک تمام کثیفی ها را از پوست سر پاک می کند و در عین حال آن را تغذیه می کند.

ماسک مو زنجبیل

  1. ایجاد دتوکسی تراپی

اگر در استفاده از خاک رس یا روغن روی مو احتیاط می کنید، مواد طبیعی دیگری نیز وجود دارد که می تواند برای کمک به از بین بردن آلودگی از مو مفید باشند.

  • میسلار واتر

این پاک کننده آلودگی ها را بدون خشک کردن پوست از بین می برد.

میسلار واتر چیست و چه تاثیر بر پوست و مو دارد؟

  • جوش شیرین

ممکن است چربی و رسوب را از بین ببرد، اما برای موهای خشک، فرآوری شده یا آسیب دیده گرما خوب نیست.

  • سفیده تخم مرغ

برخی ادعا می کنند که مخلوط کردن سفیده تخم مرغ با روغن نارگیل باعث تقویت مو می شود، اگرچه ممکن است روغن ها را از بین نبرد.

  • سیر

به عنوان یک ماسک، سیر ممکن است به رشد مو کمک کند، اما ممکن است بخواهید آن را با روغن حامل رقیق کنید تا از سوختگی های شیمیایی جلوگیری کنید.https://rangdoneh.com/product/%da%98%d9%84-%d8%a2%d9%84%d9%88%d8%a6%d9%87-%d9%88%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%db%8c%d9%88%d8%a2%da%a9%d9%88%d8%a7/

  • جوش شیرین

یک  قاشق چایخوری جوش شیرین را با آب داغ مخلوط کنید. طبق معمول موهای خود را بشویید و در انتها این مخلوط را روی موهای خود بریزید. خوب ماساژ دهید و بشویید. آب داغ مسئول بیدار کردن کوتیکول های شماست. در عین حال، جوش شیرین برای از بین بردن چربی و شوره سر از روی پوست سر شما کار می کند.

  • خیارو لیمو

خیار و آب لیمو را با هم مخلوط کنید و چند قطره از اسانس مورد علاقه خود را به آن اضافه کنید. این خمیر برای تمیز کردن پوست سر چرب بسیار مناسب است زیرا اسید سیتریک روی باقی مانده روغن اثر می گذارد و خیار مو تسکین می دهد.

ژل آلوئه ورا را روی پوست سر خود بمالید

ژل آلوئه ورا سرشار از ویتامین‌های A، C و E است که همگی باعث بهبود گردش سلولی می‌شوند، یعنی باعث سلامت پوست سر می‌شوند. علاوه بر این، به مبارزه با پوسته پوسته شدن و شوره سر کمک می کند و گردش خون را افزایش می دهد. نحوه استفاده از آن به این صورت است: یک برگ آلوئه ورا را به آرامی روی پوست سر خود بمالید و اجازه دهید ژل حاصل حدود یک ساعت بماند و سپس آن را با یک شامپوی ملایم بشویید.

پوست سر خود را با عسل تغذیه کنید

عسل را با مقداری آب مخلوط کنید و این مخلوط را روی پوست سر و طول موهایتان بمالید تا سم زدایی شود. اجازه دهید ماسک چند ساعت بماند، قبل از اینکه آن را با شامپوی ملایم بشویید.

همیشه کار را با یک نرم کننده مغذی به پایان برسانید

هنگامی که موهای خود را به طور کامل تمیز کردید، همیشه با یک نرم کننده مغذی رطوبت را به موهایتان اضافه کنید تا موهای خوش حالتی داشته باشید.

https://rangdoneh.com/product/%da%98%d9%84-%d8%a2%d9%84%d9%88%d8%a6%d9%87-%d9%88%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%db%8c%d9%88%d8%a2%da%a9%d9%88%d8%a7/

چند توصیه درباره دتوکسی تراپی مو

اگر به دنبال توصیه‌های سم‌زدایی روزانه مو و پوست سر هستید، در اینجا چند نکته برای حفظ سلامت مو وجود دارد:

  • حداقل یک بار در روز موهای خود را شانه کنید.
  • نوشیدن مقدار زیادی آب.
  • از استفاده از ابزار داغ خودداری کنید.
  • از استفاده زیاد از محصولات سنگین خودداری کنید.

بعد از اینکه دتوکسی تراپی مو را انجام دادید باید از موهایتان مراقبت کنید تا تاثیر سم زدایی مو پایدار بماند.

محافظت از دتوکسی تراپی

  1. شامپوی مناسب با نوع موی خود انتخاب کنید

وقتی دتوکسی تراپی مو را انجام دادید و صحبت از شامپو به میان می‌آید، بهتر است از شامپوی پاک‌کننده برای موهایتان استفاده کنید.

مو می تواند:

  • نازک
  • خشک
  • چرب
  • طبیعی
  • آسیب دیده
  • رنگی

لازم است محصولی تهیه کنید که به طور خاص برای نوع موی شما ساخته شده است. در غیر این صورت، به آسیب رساندن به موهای شما ادامه می دهد و از درخشندگی و نرمی بهینه جلوگیری می کند.

بهتر است شامپوی شفاف کننده را تهیه کنید. این شامپو توانایی حذف تجمع مواد معدنی و باقی مانده های حالت دهنده را دارد. از مزایای شامپو شفاف کننده این است که رطوبت موهای رنگ شده را از بین نمی برد.دتوکسی تراپی مو

 

2. پوست سر خود را با برس های مناسب شانه کنید

بهترین انتخاب برای مو بعد سم زدایی استفاده از شانه دندانه پهن است. از شانه دندانه پهن برای موهای خشک، از ریشه تا نوک مو استفاده کنید.

قبل از شامپو زدن، روغن به مو بمالید تا به روان شدن ساقه مو کمک کند. این به جلوگیری از آسیب در طول فرآیندهای شامپو و خشک کردن کمک می کند. سپس در زمان دوش گرفتن از یک اسکراب پوست سر استفاده کنید که همیشه باید زیر آب استفاده شود. پوست سر را با حرکات دایره ای ماساژ دهید تا آلودگی و باقی مانده محصولات از بین برود. این کار باعث افزایش ماندگاری دتوکسی تراپی مو می شود.

3. برای حفظ سلامت مو و پوست سر از روغن های طبیعی استفاده کنید

روغن ها یک عنصر ضروری برای داشتن مو، آرامش یا طبیعی هستند. روغن ها موها را زنده، شاداب و براق نگه می دارند. ما نمی توانیم پوست سر را فراموش کنیم، زیرا باید به درستی روغن کاری شود. این پایه و اساس مو است.

بر اساس یک بررسی اجمالی در سال 2015 در مورد لوازم آرایشی مو، روغن می تواند روانکاری ساقه را افزایش دهد و در صورت استفاده منظم از شکستگی مو جلوگیری کند. هنگامی که محققان خواص روغن معدنی، روغن نارگیل و روغن آفتابگردان را مطالعه کردند، دریافتند که همه روغن ها به جلوگیری از آسیب مو، افزایش درخشندگی و کاهش اصطکاک کمک می کنند. با این حال، تنها روغن نارگیل می تواند از دست دادن پروتئین را کاهش دهد. جدا از این موارد استفاده از روغن ها روی مو باعث می شود تاثیر دتوکسی تراپی مو بیشتر بماند.

روغن رشد و تقویت کننده لانبنا

از بهترین محصولات ساخته شده از روغن برای مو که در آن عصاره زنجبیل و جسینگ هم یافت می شود. این محصول دارای خواصی چون موارد زیر دارد:

  • تغذیه کننده ریشه مو
  • ترمیم موهای آسیب دیده
  • تقویت کننده فولیکول مو
  • جلوگیری از طاسی
  •  ضد ریزش مو
  • تسریع در رشد مو.دتوکسی تراپی مو

   4. از مواد شیمیایی، حرارت و فرآوری اجتناب کنید

آسیب مو در اثر گرما و کشیدگی( تند بستن مو) آسیب می بیند و باعث می شود که آنها متخلخل تر و نگهداری آنها سخت تر شود. اگر مجبور به استفاده از سشوار و اتو روی مو هستید از یک ماسک محافظ مو در برابر گرما استفاده کنید.

برای افزایش تاثیر گذاری دتوکسی تراپی مو، باید از موارد زیر اجتناب کنید:

  • رنگ کردن موهایتان، زیرا دکلره و رنگ کردن می تواند به تارهای شما آسیب برساند
  • موهای خود را با اتوهای حالت دهنده یا وسایل سوزاننده گرم کنید
  • محصولات مو با سدیم لورت سولفات و سدیم لوریل سولفات

تاثیر تغذیه بر دتوکسی تراپی مو

داشتن یک رژیم غذایی متعادل می تواند به موهای شما تغذیه مناسب بدهد و پوست سرتان را از درون سم زدایی کند. خوردن غذاهای غنی از ویتامین C مانند مرکبات، سالاد، سیب زمینی پخته، پرتقال، انگور فرنگی، سبزیجات برگ سبز و گوجه فرنگی و غیره می تواند به افزایش جذب آهن در بدن کمک کند که می تواند سلامت مو را بیشتر کند.

علاوه بر این، روی که در کره بادام‌زمینی و دانه‌های کدو تنبل یافت می‌شود، می‌تواند مو را از درون تقویت کند. اسیدهای چرب امگا 3 موجود در گردو و دانه های کتان نیز می توانند مو را سالم کنند. همچنین نوشیدن روزانه سه تا چهار لیتر آب به سم زدایی بدن کمک می کند و عناصر کمیاب مورد نیاز مو را تامین می کند.دتوکسی تراپی مو

محافظت از مو

حالا که موهایتان شاداب، تمیز و درمان شده اند، آن ها را رها نکنید. آنها هنوز به عشق و مراقبت نیاز دارند. پس از سم زدایی، شما باید استفاده از درمان های شیمیایی یا سنگین را که حالت طبیعی موهای شما را تغییر می دهد، متوقف کنید. برای موهای آسیب دیده، ممکن است مدتی طول بکشد تا موهای شما بهبود یابد. صبور باشید.

با نرم‌کننده‌های غنی از مواد مغذی پر از ویتامین‌ها و بدون سولفات و پارابن حاوی روغن‌ها و کره مو برای حفظ رطوبت استفاده کنید.

تاثیر شامپو سم زدا بر مو

شامپو دتوکسی تراپی معمولاً گامی فراتر از شامپوهای معمولی است و محصولات باقی مانده و ناخالصی ها را از مو پاک می کند. ناگفته نماند، شامپوی سم زدا همچنین برای سم زدایی عمیق پوست سر کار می کند، که می تواند به پاک کردن پوسته ها و سلول های مرده پوست که مو را سنگین می کند، کمک کند. در نتیجه، محصولات مراقبت از مو بهتر می توانند به مو نفوذ کنند و موهای سالم تری داشته باشید.

سوالات متداول

چه زمانی باید موهای خود را سم زدایی کنید؟

اگر موهای چرب دارید یا به طور مداوم از محصولات حالت دهنده استفاده می کنید، هفته ای یک بار موهای خود را سم زدایی کنید. اگر موهای خشکی دارید، هر دو هفته یک بار آن را سم زدایی کنید.دتوکسی تراپی مو

سم زدایی 30 روزه مو چیست؟

سم زدایی 30 روزه مو چالشی است که هدف آن حذف ضایعات از موهای شما با استفاده نکردن از هیچ روغن یا محصول حالت دهنده بر روی موهای شما به مدت 30 روز است.

آیا دتوکسی تراپی مو بر موخوره تاثیر دارد؟

دتوکسی تراپی با سم زدایی به مو جان تازه ای می بخشد و موخوره را درمان می کند ولی بهتر است در کنار دتوکسی تراپی با روش های جلوگیری از موخوره هم آشنا شوید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

دتوکسی تراپی مو می تواند باعث رشد و جلوگیری از ریزش مو شود؟

می توان گفت سم زدایی مو درمان همه مشکلات مو است. مشکلات کمی برای مو وجود دارند که با دتوکسی تراپی حل نشوند. مانند شادابی و درمان شوره سر، دتوکسی تراپی باعث جلوگیری از ریزش مو و تقویت رشد آن می شود.

ترکیب های جادویی برای رشد سریع مو

جلوگیری از ریزش مو در پاییزدتوکسی تراپی مو

جمع بندی

دتوکسی تراپی مو از محبوب ترین روش های مراقبت از پوست مو است که به تازگی از آن روی مو استفاده می شود. سم زدایی مو درمان بیشتر مشکلات مو است که ممکن است فرد را درگیر خود کند. استفاده از این روش شگفت انگیز آسان و در خانه امکان پذیر است و هزینه بالایی ندارد.

دتوکسی تراپی جدا از درمان همه مشکلات مو در پاک کردن مو تاثیر دارد و موهای شاداب و پاکیزه را به شما می دهد.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها