سلامت و زیبایی

درمان ترک های پوستی در خانه

درمان ترک های پوستی

اوایل که دانشگاه قبول شدم باشگاه را ترک کردم و در خوابگاه دانشگاه چون تغذیه مناسبی نداشتم بدنم خیلی سریع لاغر شد. بعد از دو ماه که خوابگاه بودم با یکی از دوستام تصمیم گرفتیم باشگاه برویم و برنامه غذایی منظمی چیدیم. یک ماهی که گذشت دوباره ماهیچه هام بزرگ شدن؛ ولی در باشگاه راحت نبودم و همیشه سعی می کردم پیراهن ورزشی آستین دار بپوشم تا کسی بازوهایم را نبیند که ترک زده است. بعد از مدتی از این کار خسته شدم.

یک روز که مربی باشگاه آنجا بود پرسید تو چرا هیچ وقت آستین کوتاه نمی پوشی من هم بعد از کمی کلنجار با خودم، خودم را راضی کردم دلیلش را بگویم. مربیم برگشت و گفت نمی دونی می توانی در خانه ترک های پوستی را درمان کرد. درمان ترک های پوستی خیلی آسان است فقط باید… . در ادامه این مقاله با ما باشید تا این درمان ها را معرفی کنیم.درمان خانگی ترک های پوستی

علت ایجاد ترک های پوستی چیست؟

قبل از اینکه درباره درمان ترک های پوستی در خانه صحبت کنیم لازم است بدانید ترک های پوستی چرا و کجا ایجاد می شود. ترک های پوستی بیشتر به دلیل بارداری، نوسانات سریع وزن و تمرین با وزنه ایجاد می شود و ظاهری زشت ایجاد کند. آن ها می توانند روی کمر، بازو، ران، شکم و باسن ایجاد شوند. در ادامه این مقاله با ما باشید تا بهترین درمان ترک پوستی را بشناسید.

سایر عوامل ایجا ترک های پوستی عبارتند از:

  • استفاده از یک داروی کورتیکواستروئیدی
  • کاهش یا افزایش وزن سریع
  • انجام جراحی بزرگ کردن سینه افزایش سریع اندازه عضلات، به عنوان مثال از طریق بدنسازی

درمان خانگی ترک های پوستی Treatment of stretch marks at home

  1. آلوئه ورا

یکی از بهترین ترکیبات برای سلامتی و زیبایی آلوئه ورا است. آلوئه ورا تاثیرات زیادی روی پوست و مو دارد همین باعث شده است این گیاه آچار فرانسه زیبایی لقب بگیرد. یکی از فواید این گیاه خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که در آن مواد مغذی، آنزیم و ویتامین ها وجود دارد. این ترکیبات باعث می شود این گیاه درمان طبیعی سوختگی، بثورات، سوزش و برخی از اسکارها است. برای همین است در بیشتر کرم ها و پمادهای دارویی از آلوئه ورا استفاده می شود. این گیاه جادویی به واسطه همین خصوصیات بالا یکی از بهترین درمان خانگی ترک پوستی است.

نحوه استفاده از آلوئه ورا برای درمان ترک های پوستی در خانه: آول لایه بیرونی گیاه آلوئه ورا را بردارید و بعد دو قاشق غذا خوری از ژل آن را با 2 قاش غذا خوری روغن نارگیل قاطی کنید. آن را روی پوست ترک خورده بمالید و بگذارید 20 تا 40 دقیقه بماند و بعد آن را بشویید. برای گرفتن نتیجه بهتر این فرایند را روزانه تکرار کنید.

اگر این کار برایتان سخت است بهتر است از محصولات حاوی آلوئه ورا استفاده کنید.درمان ترک های پوستی

کرم مرطوب کننده پوست آلوئه ورا بیوآکوا

پیشنهاد کارشناسان ما به شما استفاده از بهترین کرم آلوئه ورا برای درمان ترک های پوستی است. این درمان به دلیل جذب سریعی دارد و بافت سبکش یکی از ملایم ترین کرم های پوست است که برای انواع پوست مناسب است و هیچ عوارضی ایجاد نمی کند. این کرم به تنهایی به اندازه چندین محصول برا پوست مفید است. این کرم که با گلیسیرن و عصاره های گیاهی دیگر مخلوط شده است فواید زیر را دارد:

  • بازسازی آسیب های پوستی
  • بهبود آفتاب سوختگی
  • تسکین دهنده
  • ضد التهاب
  • مرطوب کننده
  • مغذی
  • آبرسان
  • کوچک کننده منافذ باز
  • از بین برنده سلول های مرده
  • تقویت فرایند بازسازی پوست
  • بهبود زخم و جراحت
  • بهبود آکنه و جوش
  • تنظیم کننده چربی
  • روشن و درخشان کننده
  • ازبین برنده جوش سر سیاه

2.  روغن درخت چای

روغن درخت چای یکی دیگر از مواد جادویی است که خواص ضد التهابی و درمانی دارد و در بیشتر درمان های ترک پوستی مشاهده می شود. این روغن به دلیل خواص بالایش در کاهش اکنه و زخم های سر سخت معروف است. این روغن یکی از بهترین درمان خانگی ترک های پوستی است که کاملا طبیعی است. این روغن خواص ضد قارج، باکتریایی و ویروسی دارد و با کاهش التهاب و آلرژی های پوستی در درمان ترک های پوستی موثر است.

روش استفاده از روغن درخت چای برای درمان ترک پوستی: اول از همه چی لازم است که چند قطره از روغن درخت چای را با نصف قاشق چاس خوری روغن زیتون ترکیب کنید و بعد روی پوست ترک خورد بمالید. در صورت تمایل می توانید مقداری روغن نارگیل یا روغن ویتامین E مخلوط کنید. قبل از خواب آن را بزنید و بگذارید تا صبح بماند.

خرید ژل ضد جوش چای سبزدرمان خانگی ترک های پوستی

3.  آب سیب زمینی

سیب زمینی بیشتر از موادی برای طعم دادن به غذا یا سرخ کردن است. این سبزی شگفت انگیز در درمان جای زخم، سیاهی دور چشم، لکه های غیر ضروری و لکه های پوستی تاثیر دارد و یکی از عالی ترین درمان خانگی ترک های پوستی است. سیب زمینی سرشار از نشاسته و عناصر دیگر مثل کاتکولاز است که به روشن شدن پوست کمک می کند.

روش استفاده از سیب زمینی برای درمان ترک های پوستی: یک سیب زمینی را رنده کنید و آب آن را بگیرید و بعد آن را روی پوست بمالید و بگذارید نیم ساعت بماند و بعد آن را بشویید.

4.  زردآلو

زرد آلو فواید زیادی دارد و بیشتر از یک میوه است و در بسیاری از محصولات آرایشی مثل شامپو و مرطوب کننده، نرم کننده و محصولات دیگر مراقبت از پوست و مو استفاده می شود. از دانه های زرد آلو برای لایه برداری پوست مرد و از بین بردن جای زخم استفاده می شود.

روش استفاده از کرم زرد آلو برای درمان ترک های پوستی در خانه: دانه های چند زرد آلو را بردارید و آن ها را به شکل خمیر در بیاورید و روی پوست بمالید. آن را به مدت 15 تا 20 همان طور که هست بگذاریو و بعد با آب گرم بشویید.درمان خانگی ترک های پوستی

5.  سفیده تخم مرغ

تخم مرغ یکی از جادویی ترین مواد خوراکی است. در بیشتر ماسک های خانگی چه صورت چه مو تخم مرغ یکی از ترکیبات اصلی است، تخم مرغ حتی برای خوردن هم عالی است چون بیشتر مواد اصلی سازنده بدن را داد. از سفید تخم مرغ در درمان خانگی ترک های پوستی نیز استفاده می شود. این ماده سشار از اسیدهای آمینه و پروتئین است که می تواند پوست را التیام ببحشد.

روش استفاده از سفیده تخم مرغ برای درمان خانگی ترک های پوستی: دو عدد سفید تخم مرغ را روی پوست ترک خورده بمالید و بگذارید خشک شود و بعد آن را بشویید. بهتر است بعد از استفاده از سفیده تخم مرغ روی پوست از روغن زیتون یا هر مرطوب کننده دیگری برای جلوگیری از خشکی پوست استفاده کنید.درمان ترک پوستی

6.  ویتامین A

ویتامین A موجود در محصولات مراقبت از پوست که به عنوان رتینوئید شناخته می شود می تواند پوست را صاف تر و جوان تر کند. آنها در بسیاری از کرم های آرایشی موضعی بدون نسخه (OTC) استفاده می شوند و در درمان خانگی ترک های پوستی شگفت انگیز عمل می کنند. تحقیقات انجام شده در سال 2015 بر روی ترتینوئین، یک فرم قوی از رتینول نشان می دهد که ترتینوئین به درمان ترک های پوستی کمک می‌کند.

محصولات ویتامین A گاهی اوقات می توانند پوست را تحریک کنند، بنابراین اگر این ماده را امتحان می کنید بهتر است دستورالعمل ها را بخوانید و اول کمی از آن را روی پوست استفاده کنید و آگر حساسیت ایجاد نکرد به صورت مرتب از آن استفاده کنید. افراد زیر نباید از این ویتامین استفاده کنند:

  • حامله
  • شیردهیدرمان خانگی ترک های پوستی

7.  اسید هیالورونیک

هیالورونیک اسید یک ماده قوی برای مرطوب کردن و التیام پوست است. اغلب در کرم ها، لوسیون ها و سرم ها استفاده می شود و یکی از سریع ترین درمان های خانگی ترک پوستی است. ظاهر ترک های پوستی قابل مشاهده است؛ ولی می دانستید ترک های پوستی تغییرات نامرئی نیز روی پوست دارند؟ ترک های پوستی باعث می شوند که خاصیت ارتجاعی پوست کاهش پیدا کند چون ترک های پوستی مانع از کار کلاژن می شوند.

کرم آبرسان هیالورونیک اسید بیوآکوا

یکی از بهترین درمان ترک های پوستی طبیعی و بدون عوارض این محصول است که حاوی گلیسیرین، هیالورونیک اسید، عصاره جو دو سر پرک و روغن شی باتر است که پوست را عمیقا آبرسانی و مرطوب می کند. این کرم که جذب سریعی دارد بسیار مغذی بوده و هر چیزی که پوست برای سالم ماندن به آن نیاز دارد را در خود گنجانده است. جدا از این ها این کرم خواص زیر را دارد:

  • تنظیم کننده چربی و رطوبت پوست
  • تقویت بافت پوست
  • جلوگیری از افتادگی پوست
  • محو چین و چروک
  • ترمیم کننده آسیب های ناشی از خشکی پوست
  • افزایش شادابی پوستدرمان ترک های پوستی

8.  سنتلا

گیاه سنتلا یا Centella asiatica در درمان اسکار شگفت انگیز هستند. این گیاه با دادن آرامش و ترمیم پوست حساس به درمان ترک های پوستی کمک می کند. این درمان برای ترک های پوستی عالی است؛ ولی گران است. سنتلا به کاهش التهاب و افزایش تولید کلاژن کمک می کند.

9.  شکر

شکر یکی از معروف ترین و بهترین لایه بردارهای خانگی است. ذره های کوچک شکر به آرامی پوست مرده را پاک می کنند و احساس صافی به پوست می دهند و در درمان ترک های پوستی تاثیر گذار هستند.

برای تهیه اسکراب شکر:

نصف فنجان شکر را با یک عامل نرم کننده مانند روغن بادام یا روغن نارگیل ترکیب کنید. روغن را کم کم با شکر مخلوط کنید. اسکراب شما زمانی آماده است که شبیه شن و ماسه مرطوب ساحل باشد. ممکن است لازم باشد در مجموع تا نیم فنجان روغن اضافه کنید. مخلوط را به آرامی روی قسمتی از بدن که ترک خورده است، بمالید. این کار را ۲ یا ۳ بار در هفته در حین حمام تکرار کنید و بعد با آب گرم بشویید.درمان ترک های پوستی در خانه

10.  روغن نارگیل

روغن نارگیل خواص زیادی برای پوست دارد و یکی از آنها این است که می تواند به حفظ سد محافظ پوست شما کمک کند. تحقیقات انجام شده در سال 2018 نشان داد که روغن نارگیل خشکی پوست و برخی عفونت های پوستی را درمان می کن و در مطالعه‌ای در سال 2010، روغن نارگیل به بهبود سریع‌تر زخم‌های پوستی کمک کرد. طبق تحقیقاتی که در سال 2015 انجام شد ماساژ یک روغن روی پوست ترک خورده، می تواند باعث درمان شود.

11.  لایه برداری پوست

یکی از بهترین راه های درمان ترک های پوستی لایه برداری پوست است. این کار باعث می شود که خون رسانی پوست تقویت شود و در نتیجه پوست بهتر تغذیه می شود. با لایه برداری پوست تازه تر می شود و تیرگی حاصل از شکاف های پوستی از بین می رود. پیشنهاد ما به شما استفاده از اسکراب برنج بیوآکوا است که با بافت ملایمی که دارد برای انواع پوست مناسب است.

درمان های پزشکی برای ترک های پوستی

  • لیزر درمانی
  • میکرودرم ابریژن
  • میکرونیدلینگ
  • رادیوفرکوئنسی درمانیدرمان خانگی ترک های پوستی

کلام آخر

اگر تا اینجا آمده اید احتمالا ترک های پوستی دارید. این ترک ها ظاهری زشت دارند و بر خلاف باوری که بیشتر مردم دارند درمان ترک های پوستی در خانه خیلی آسان است.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها