سلامت و زیبایی

با بهترین درمان موی نازک با موهای کم حجم خداحافظی کنید!

درمان موی نازک

تا الان حس کردید که بعضی از مناطق موی سرتان کم پشت شده است؟ حتما اول به این فکر کرده اید که موهایتان ریزش دارد؛ ولی این همیشه درست نیست. خیلی از اوقات ریزش مو ندارید؛ ولی موهایتان کم پشت است چون نازک شده است. برای رهایی از این مشکل می خواهیم در این مقاله بهترین درمان موی نازک را بررسی کنیم.

نازک شدن مو با ریزش مو فرق دارد؛ ولی هر دو باعث می شوند که مو کم پشت تر به نظر برسد. نازک شدن مو دلایل مختلفی دارد و به تدریج اتفاق می افتد یعنی می توانید بعد از اولین نشانه های نازک شدن مو از آن جلوگیری کنید.

علت نازک شدن مو چیست؟

قبل از اینکه درمان موهای نازک و شکننده را بررسی کنیم بهتر است دلیل نازکی مو را بدانیم. این می تواند ناشی از سبک زندگی ناسالم یا ژنتیک باشد، البته ممکن است ناز شدن مو به دلیل ترکیبی از این دو عوامل باشد.درمان موی نازک

سبک زندگی باعث نازک شدن مو می شود

بهترین درمان موهای نازک و شکننده جلوگیری از به وجود آمدن آن است. برای جلوگیری از موی نازک و شکننده اول باید علت ایجاد آن را بشناسید و بعد از آن جلوگیری کنید.

مراقبت بیش از حد: یکی از علت های اصلی نازک شدن موی سر این است که افراد از رنگ، خشگ کننده و حالت دهنده های نامناسب مو استفاده می کنند یا بیش حد از آن ها استفاده می کنند. بهتر است از محصولات اصلی و اورجینال به روش صحیح استفاده کنید.

استفاده از محصولات خشن: این روزها محصولات مراقبت از مو زیادی در بازار وجود دارد که همه ادعا می کنند بهترین هستند؛ ولی بهتر از قبل از اینکه یکی از این محصولات را بخرید موهایتان را بشناسید و بدانید چه ترکیباتی برای موهایتان مفید است. ما در فروشگاه اینترنتی رنگدونه بهترین محصولات ملایم و اصلی را عرضه کردیم و نوشتیم که برای چه موهایی مناسب است. استفاده از محصولات خشن نه تنها باعث نازک و شکننده شدن مو می شود و مو را کم پشت می کند بلکه در ریزش مو، شوره سر، کم پشتی مو، موخوره، چرب و خشک شدن مو نیز تاثیر دارد.درمان موی نازک

استفاده از مدل‌های موی تند: فرقی ندارد موهایتان را دم اسبی و سامورایی حالت دهید یا برای ورزش کردن آنها را با کش ببندید. این کار باعث کشیده شدن موی سر می شود که به مرور پیوند فولیکول مو را ضعیف می کند و باعث نازک شدن مو می شود.

تغذیه نادرست:تاثیر تغذیه بر نازک شدن مو غیر قابل چشم پوشی است. هر چیزی برای زنده ماندن و عملکرد درست به تغذیه مناسب نیاز دارد. مو هم از این قاعد استثنا نیست و برای جلوگیری از ریزش مو و نازک شدن باید تغذیه ای مناسب داشته باشید.

پر فروش ترین محصولات مو

استرس: استرس خیلی چیز عجیبی است در همه جای بدن نقش دارد، ایمنی را ضعیف می کند، پوست را چروک می کند، انرژی را می گیرد و هزاران چیز دیگر. استرس با هورمون هایی مثل کورتیزول در ارتباط است و باعث افزایش آن می شود. این هورمون ها می توانند باعث شرایطی مثل تلوژن افلویووم شوند. در این حالت ممکن است ریزش مو اتفاق بیفتد و فولیکول های مو وارد فاز طولانی از استراحت شوند که در آن مو رشد نمی کند.درمان موی نازک

نازک شدن مو می تواند ارثی یا ناشی از بیماری های زمینه‌ای باشد.

عوامل ارثی یا بیماری که می تواند باعث نازکی مو شوند عبارت اند از:

  • اخیرا بچه دار شده
  • اخیرا مصرف قرص های ضد بارداری را متوقف کرده است
  • تغییرات هورمونی مثل پریودی و یائسگی
  • وزن قابل توجهی را در مدت زمان کوتاهی از دست داد
  • برای یک بیماری خودایمنی تحت درمان هستند
  • نقص سیستم ایمنی دارند
  • یک اختلال پوستی یا عفونت داشته باشید
  • کمبود ویتامین D دارند

درمان موهای نازک و شکننده

گفتم که بهترین درمان موی نازک و کم پشت این است که از آن جلوگیری کنید. با دوری از محرک های بالا در کنار استفاده از ماسک مو، روغن مو و شامپو که در ادامه بهترین آن ها را معرفی می کنیم، می توانید از نازک شدن مو جلوگیری کرد.

1.      ماساژ پوست سر

اولین درمان خانگی موهای نازک و شکننده ماساژ پوست سر است که یکی از مقرون به صرفه ترین درمان ها است. وقتی که موهایتان را می شویید، به آرامی با نوک انگشتان‌تان پوست سرتان را فشار دهید تا جریان خون سر را تقویت کنید، افزایش جریان خون پوست سر کمک می کند تا خون، مواد مغذی و اکسیژن بیشتری به فولیکول مو برسد و در نتیجه از نازک شدن جلوگیری شود.درمان موی نازک

2.      روغن های مو

برخی از روغن های مو می توانند در جلوگیری و درمان نازکی مو موثر باشند. از روغن درمانی در طب سنتی زیاد استفاده می شد و تاثیر آن روی مو شگفت انگیز است و جدا از درمان نازکی مو به درمان موخوره، ریزش و خشکی مو نیز کمک می کند. یکی از معایب استفاده از روغن های مو این است که اورجینال آنها خیلی کم پیدا می شود و مردم از روغن های فیک استفاده می کنند و موهایشان آسیب می بیند. از تفاوت های اصلی ما با شرکت های دیگر این است که محصولات اصلی را با بهترین قیمت عرضه می کنیم، روغن مو هم از این قاعده استثنا نیست.

روغن آرگان مراکشی لاو جوجو

یکی از بهترین روغن های موی بازار که به درمان موی نازک و شکننده کمک می کند این روغن است که غنی از آرگان طبیعی است. این روغن با ترکیبات طبیعی که دارد لایه محافظتی را روی مو ایجاد می کند و مانع از آسیب دیدن مو می شود. این روغن به جز درمان نازکی مو به درمان مو شکننده، خشک و موخوره کمک می کند و مو را عمیقا تغذیه و نرم می کند. این روغن رنگ مو را تقوبت می کند و مو را مرطوب نگه می دارد.

برای خرید بهترین روغن برای موهای نازکی مو و محصولات دیگر مراقبت از مو با بهترین قیمت و کیفیت به فروشگاه اینترنتی رنگدونه مراجعه کنید.درمان موی نازک

3.      شامپو

یکی دیگر از چندین درمان موهای نازک و شکننده استفاده از شامپو مو مناسب است. خوبی این روش به این است که با ماساژ پوست سر ترکیب می شوند. این شامپوها اولا مو را حجیم می کنند و باعث درمان نازکی مو طبیعی می شود. همچنین این شامپوها حاوی ویتامین و آمینو اسید هستند که پوست سر را سالم تر می کند.

شامپو روغن آرگان و برنج قهوه ای ایتالیایی

این شامپو بدون سولفات و پارابن غنی از ترکیبات متعدد مرطوب کننده، ترکیبات مغذی متعدد، اسید آمینه، پروتئین و ویتامین b5 است. این شامپو یکی از بهترین درمان نازکی مو است که باعث جلوگیری از ریزش مو می شود و آن را درمان می کند. این شامپو به دلیل ترکیبات ملایم و طبیعی که دارد برای انواع مو در هر جنسیتی مناسب است.

خرید بهترین شامپو برای موی نازک و محصولات دیگر مراقبت از مودرمان موی نازک

4.      مولتی ویتامین

گفتیم که یکی از دلایل نازکی مو تغذیه نامناسب است. مولتی ویتامین ها می توانند باعث درمان نازکی مو ناشی از کمبود تغذیه ای شود؛ ولی برای درمان موهای نازک چه ویتامینی لازم است؟ برای اینکه موهای سالمی داشته باشید به هر نوع ویتامینی نیاز دارید. مواظب باشید که چجوری ویتامین های بدنتان را تامین می کنید، گاهی اوقات می خواهید ویتامین بدنتان را از غذای خاصی تامین کنید، ولی مواد اضافی مضری در آن غذا وجود دارد.

5.      ماسک مو

یکی دیگر از روش های درمان موی نازک استفاده از ماسک مو است. ماسک های مو، مو را عمیقا آبرسانی و مرطوب می کنند و در تغیه مو تاثیر مهمی دارند. این دلایل باعث می شود که ماسک مو در درمان بسیاری از مشکلات مو مثل موخوره، خشکی مو، شوره سر و وزی مو تاثیر داشته باشد. البته به اندازه ای که مهم است از ماسک مو استفاده کنید به همان اندازه مهم است که از ماسک موی اصلی استفاده کنید. ماسک های فیک و جعلی هیچ که تاثیر نمی گذارند یا تاثیر کمی روی مو دارند، بلکه بعضی از آنها بافت مو را تخریب می کنند و مو را دچار آسیب می کنند.

ماسک مو زنجبیل

بهترین ماسک برای نازکی مو همه آنچه که مو برای سالم ماندن و زیبا شدن نیاز دارد را در ترکیباتش گنجانده است. برخلاف بیشتر ماسک ها، این ماسک مو طبیعی بدون سولفات و مواد شیمیایی است. دلیل معروف شدن آن هم همین است که باعث شده است در مدت زمانی که به بازار آمده است فروش شگفت انگیزی داشته باشد و بیشتر کارشناسان مو آن را توصیه می کنند. این ماسک جادویی حاوی آنتی اکسیدان های متعدد است که باعث درمان التهاب موی سر و شوره سر می شود. جدا از این ها این ماسک مو خواص زیر را دارد:

  • نرم کننده
  • افزایش حالت پذیری مو
  • ضد موخوره
  • مرطوب کننده
  • آبرسان

خرید بهترین ماسک مو برای موهای نازک و شکننده

درمان موی نازک

6.      اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6

این اسیدها با التهاب پوست سر مبارزه می کنند. التهاب موی سر می تواند باعث نازکی مو شود پس مهم است برای رهایی از موهای کم حجم آن را درمان کنید. اسیدهای چرب امگا 3 و 6 را اسیدهای چرب ضروری می نامند. چون بدن نمی تواند آن ها را بسازد. این روغن ها در ماهی و دانه های گیاهی زیاد پیدا می شود و به سلامت کلی بدن کمک می کند.

7.      ماینوکسیدیل

خیلی ها فکر می کنند کع ماینوکسیدیل فقط در درمان ریزش مو و رشد سریع مو تاثیر دارند؛ ولی ماینوکسیدیل به درمان موهای نازک نیز کمک می کند. این درمان توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شده است و هیچ گونه عوارضی ندارد. این درمان می تواند کمی طول بکشد و می تواند تا 16 هفته طول بکشد تا نتایجش مشخص باشد.

8.      درمان های دیگر

  • اسپیرونولاکتون
  • فیناستراید
  • کورتیکواستروئیدهادرمان موی نازک

نتیجه گیری

ما در این مقاله علت نازکی مو را بررسی کردیم و سپس بهترین درمان نازکی مو را معرفی کردیم تا به شما کمک کنیم موهای زیبایی داشته باشید. اگر شما هم درمانی برای نازکی مو می شناسید در زیر برایمان بنوسید تا دیگر بازدید کنندگان از آن استفاده کنند.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها