سلامت و زیبایی

فواید روغن زیتون برای پوست و مو

فواید روغن زیتون برای پوست و مو

آیا می دانستید روغن زیتون به همان اندازه که برای بدن و عمبکرد صحیح تندام ها موثر است در زیبا و سالم ماندن پوست و مو نیز تاثیر دارد. فواید روغن زیتون برای پوست و مو زیاد هستند و ما در ادامه آنها را بررسی می کنیم. روغن زیتون یکی از محصولات پر طرفداری است که در راه رسیدن به داشتن پوست و مو زیبا به شما کمک می کند و پوست و مویتان را افسانه ای می کند.

تاریخچه درمانی روغن زیتون

قبل از اینکه جهان چیشرفت خاصی کند و محصولات مراقبت از پوست( مثب کرم، پماد، تونر و …) ساخته شوند، مزدم قدیم و به خصوص افراد ثروتمند از این روغن برای مرطوب کردن چوست و محافظت از پئست در برار آغتاب استفاده می کردند. این یکی از مهم ترین تاثیر روغن زیتون بر پوست و مو است که به دلیل محتوای بالای اسید اولئیک، یک اسید چرب تک غیر اشباع است که به صاف و هیدراته شدن پوست کمک می کند. این روغن با داشتن آنتی اکسیدان های متعدد در محافظت از پوست عالی عمل می کند و پوست را از آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند.فواید روغن زیتون برای پوست و مو

یکی دیگر از خواص روغن زیتون برای پوست و مو که در گذشته کاربرد داشت خواص ضد التهابی آن بود. طبیبان قدیم از این روغن برای تسکین پوستی که تحریک شده است استفاده می کردند. بعد که از آن روی پوست صورت استفاده کردند از فواید آن شگفت انگیز شدند چون این روغن چین و چروک صورت را کاهش می داد و چوست را جوان تر و شاداب تر می کرد. بعد ها متوجه شدند که این روغن شگفت انگیز در درمان شوره سر و خشکی سر نفش مهمی دارد و همین دلایل بالا باعث شد که در یعضی از نقاط جهان به این روغن، روغن سلامتی و زیبایی بدن بگویند.

پر فروش ترین محصولات مو

خواص روغن زیتون برای پوست و مو

  1. فواید مرطوب کنندگی دارد

فرقی ندارد که روغن زیتون بخورید یا به صورت موضعی از آن استفاده کنید در هر دو صورت باعث مرطوب کنندگی می شود. این روغن سرشار از اسیدهای چرب ضروری و چربی های تک غیر اشباع است که باعث می شود رطوبت به پوست می شود و از ترک خوردن و خشک شدن پوست جلوگیری می کند. این باعث صاف تر شدن پوست و کاهش سوزش و درخشندگی پوست می شود. اگر پوست خشکی دارید بهتر است قبل از خواب یک لایه روغن زیتون سبک به صورتتان بمالید. اگر پوستتان چرب است از چند قطره به عنوان مرطوب کننده در روتین مراقبت از پوست خودتان استفاده کنید.خواص روغن زیتون برای پوست و مو

  1. حاوی مزایای ضد پیری است

یکی از خواص روغن زیتون برای پوست و مو این است که باعث جلوگیری از چین و چروک می شود و آسیب های پوستی را معکوس می کند. این روغن به سبب داشتن مواد ضد پیری به نام اسکوالن به تقویت سلول های پوست، محافظت از آنها در برابر اشعه ماوراء بنفش و کاهش التهاب پوست کمک می کند. مصرف آن نیز اسکوالن را در بدن افزایش می دهد، این مواد خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و آسیب های رادیکال آزاد را کاهش می دهد.

روغن زیتون سرشار از ویتامین E است که آنتی اکسیدانی قوی است که پوست را مرطوب می کند، هیپرپیگمانتاسیون را درمان می کند، التهاب را تسکین می دهد و از آسیب های اشعه ماوراء بنفش جلوگیری می کند و از پیری زودرس جلوگیری می کند.

  1. خشکی و پوسته پوسته شدن را درمان می کند

روغن زیتون یکی از بهترین مرطوب کننده های طبیعی دنیا است، پس هیچ جای تعجبی نیس که بگوییم خواص روغن زیتون روی پوست و مو جلوگیری از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست است و آن را درمان می کند، البته این در صورتی است که موضعی استفاده شود. روغن زیتون دارای خواص بازسازی پوست است که لکه های زبر پوست را درمان می کند. جدا از این ها روغن زیتون سرشار از اسید اولئیک(اسید چرب امگا 9) است که ازدست دادن آب جلوگیری می کند و اسید لینولئیک( اسید چرب امگا 6) به بازسازی سلول های آسیب دیده کمک می کند.

این ویژگی ها این روغن را به محصولی عالی برای کسانی است که اگزما، پسوریازیس یا سایر بیماری های پوستی دارند یا پوست حساسی دارند، تبدیل کرده است، چون هیچ حشاشیتی اسجاد نمی کند.خواص روغن زیتون برای پوست و مو

  1. پوست را برای مدت طولانی تری نسبت به سایر روغن ها مرطوب نگه می دارد

تاثیر روغن زیتون روی پوست و مو زیاد است یکی از آن ها مرطوب کردن پوست و مو است؛ ولی تفاوت مهمی با سایر مرطوب کننده ها دارد چون این روغن پوست را به مدت طولانی تر و بیشتر مرطوب می کند. پوستی که مرطوب باشد نرم تر است پس می توان گفت این روغن نرم کننده نیز هست.

10 اشتباه رایج در مراقبت از پوست

  1. خارش پوست و بثورات را درمان می کند

در اول این مقاله هم این خواص روغن زیتون روی بدن را گفتیم که در گذشته از این روغن به عنوان داروی ضد التهاب استفاده می کردندو امروزه از این روغن برای کاهش خارش بیماری هایی مثل اگزما استفاده می کنند. همچنین این روغن برای درمان بثورات عالی است.خواص روغن زیتون برای پوست و مو

  1. باعث بهبود زخم می شود

روغن زیتون با افزایش جریان خون، افزایش تولید کلاژن و کاهش التهاب می تواند باعث بهبود سریع زخم ها شود، مواظب باشید که از روغن های اصلی و به شیوه درست استفاده کنید که عفونت ایجاد نشود. حتی مشخص شده است که به اندازه اکثر کورتیکواستروئیدها (مانند هیدروکورتیزون) در درمان اگزما و زخم ها موثر است. علاوه بر این، مطالعه‌ای که در سال 2002 در تحقیقات فارماکولوژیک منتشر شد، نشان داد که روغن زیتون می‌تواند با تسریع اپیتلیال شدن مجدد پیوندهای پوست، ترمیم زخم را بهبود بخشد.

7.  رشد مو را تقویت می کند

از خواص روغن زیتون برای مو که باعث شده است روغن زیتون در بیشتر شامپوها پیدا شود، خاصیت آن در تقویت رشد مو است. این روغن به واسطه ترکیبات و خواصی که در بالا گفته شد سلامت پوست سر و فولیکول مو را تقویت می کند و باعث درمان نازکی مو می شود. نا گفته نماند روغن زیتون باعث جلوگیری از ریزش مو می شود و مو را بلندتر می کند.

با بهترین درمان نازکی مو از موهای کم حجم خداحافظی کنید.فواید روغن زیتون برای پوست و مو

8.  درمان موخوره و وزی مو

یکی از خواص روغن زیتون روی مو درمان موخوره و وزی است. این روغن با مرطوب کردن مو از موخوره جلوگیری می کند و موها را براق و سالم می کند.

بهترین درمان موخوره

9.  درمان ریزش مو

فواید روغن زیتون برای مو خیلی زیاد هستند که از مهم ترین آنها درمان ریزش مو در مردان و زنان است. این روغن با افزایش جریان خون در سر و مرطوب کردن مو باعث می شود که مو بهتر تغذیه شود و در نتیجه از آسیب دیدگی مو جلوگیری می کند.

بهترین درمان ریزش مو در مردان و زنانخواص روغن زیتون برای پوست و مو

10.  درمان شوره سر

گفتیم که در زمان گذشته از این روغن برای درمان خشکی سر و شوره استفاده می کردند.

روغن مو زیتون بیوآکوا

این روغن طبیعی مو که حاوی گیاهان دارویی طب سنتی آسیای شرقی است یکی از پرطرفدارترین روغن های مو جهان است که برای بسیاری از مشکلات مو گزینه مناسبی است. این روغن خواص زیادی دارد که مهم ترین آن ها:

  • مرطوب کننده
  • نرم کننده
  • محافظت از مو در برابر نور خورشید
  • درمان وز شدگی
  • براق کننده مو
  • تقویت مو
  • افزایش حالت پذیری مو
  • درمان شوره سر

برای خرید بهترین روغن مو و محصولات مراقبت از موی اصلی با کمترین قیمت به فروشگاه اینترنتی رنگدونه مراجعه کنید.خواص روغن زیتون برای پوست و مو

11.  روغن زیتون در برابر بیماری های قلبی محافظت می کند

تحقیقات ارتباط بین مصرف روغن زیتون و سلامت قلب و عروق، به ویژه در مناطقی که مصرف روغن زیتون بسیار بالا است، مانند کشورهای مدیترانه ای نشان داده است. بر اساس مطالعه ای که در مجله کالج آمریکایی قلب و عروق منتشر شده است، افرادی که حداقل 7 گرم روغن زیتون در روز مصرف می کنند، نسبت به افرادی که این کار را نمی کنند، خطر ابتلا به بیماری قلبی کمتری دارند.

در مطالعه دیگری، افرادی که روزانه بیش از نیم قاشق غذاخوری روغن زیتون مصرف می کردند، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را تا 15 درصد و ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را تا 21 درصد کاهش دادند.

12.  ضد باکتریایی

یکی از مهم ترین خواص روغن زیتون برای بدن خواص ضد باکتریی آن است که پوست را تمیز می کند و از عفونت جلوگیری می کند.  یکی از علت جوش زدن صورت این است که پوست چرب است. پوست چرب باکتری را روی خود جمع می کند و باعث ایجاد عفونت و جوش می شود. روغن زیتون چربی پوست را کنترل می کند و باکتری هایی که روی پوست جمع شده است را از بین می برد.فواید روغن زیتون برای پوست و مو

13.  درمان آفتاب سوختگی و ضد آفتاب

روغن زیتون دارای آنتی اکسیدان هایی مثل توکوفرول است که آسیب های ناشی از نور خورشید بر پوست را بهبود می بخشد و از پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری می کند. همچنین این روغن به واسطه ترکیباتی یک ضدآفتاب طبیعی و قوی است که SPF بین 2 تا 8 دارد.

14.  مراقبت از پوست دور چشم

پوست دور چشم نازک ترین پوست صورت است و اگر توجه کرده باشید می دانید که اولین آثار پیری و اولین چین و چروک دور چشم ایجاد می شود. روغن زیتون باعث تقویت این ناحیه می شود و با خاصیت افزایش کلاژنش به کاهش و درمان چین و چروک دور چشم کمک می کند. می توان گفت که این روغن نوعی کرم دور چشم طبیعی است.خواص روغن زیتون برای پوست و مو

15.  پاکسازی صورت

این روزها پاکسازی صورت به کاری مهم در روتین های مراقبت از پوست تبدیل شده است و باعث می شود پوست تمیز تر و شاداب تر شود. روغن زیتون یکی از موادی است که باعث پاکسازی پوست می شود. اگر پوست را پاکسازی نکنید منافر پوست با میکروب و چربی گرفته می شود و در نتیجه پوستتان جوش می زند که بیشتر این جوش ها زیر پوستی است.

پک 10 عددی ماسک ورقه ای زیتون ایمیجز

پیشنهاد کارشناسان ما برای داشتن پوستی زیبا و بهره گرفتن از خواص روغن زیتون برای پوست و مو استفاده از این محصول است که سرشار از روغن زیتون و آنتی اکسیدان های قوی است. این محصول همه فواید روغن زیتون برای پوست را دارد. مهم ترین خواص این محصول برای پوست عبارت اند از:

  • جوان کننده
  • مرطوب کننده
  • درخشان کننده
  • درمان چین و چروک
  • درمان آفتاب سوختگی
  • درمان جوش های پوستی
  • کاهش التهاب پوست

این محصول به واسطه ترکیب شدن با ویتامین های متعدد تاثیر گذاری سریع تر و بهتری نسبت به روغن زیتون معمولی دارد.

16.  دیگر فواید روغن زیتون برای پوست و مو

  • رفع خشکی مو
  • افزایش حجم مو
  • درمان اکنه
  • حالت دهنده طبیعی مو
  • درمان وزی مو
  • آبرسانی لب
  • بلندکردن مژه ها
  • ناخن درخشان
  • درمان ترک پاخواص روغن زیتون برای پوست و مو

کلام آخر

بی شک همه آرزوی داشتن پوست و موی سالمی دارد و خیلی از افراد برای رسیدن به آن از چندین محصول محتلف استفاده می کنند؛ ولی استفاده از چند محصول با هم دلیل نمی شود که حتما به هدفتان می رسید. روغن زیتون یکی از شگفت انگیزترین محصولات پوست و مو است که چندین کار مختلف را انجام می دهد، می توانید کمی از آن را بگیرید و از آن به عنوان جوان کننده، ضد پیری، موخوره، رشد سریع مو و درمان اکنه استفاده کرد. ما در این مقاله فواید روغن زیتون برای پوست و مو را بررسی کردیم.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها