سلامت و زیبایی

سرم پوست چیست؟

سرم پوست چیست؟

سرم پوست چیست؟ سرم پوست بهتر است یا کرم؟ اصلاً فرق این دو در چیست؟ سرم صورت قبل از آرایش استفاده می‌شود یا باید روزانه و به طور درمانی از آن استفاده کرد؟ سرم شستشو صورت چیست؟

این سؤالات و ده‌ها سؤال دیگر، پرسش‌هایی هستند که وقتی از خرید سرم پوست یا هر محصول جدید دیگری نام برده می‌شود ذهن مخاطب را درگیر می‌کند.

شما تنها کسی نیستید که هیچ ایده‌ای راجع به سرم تراپی صورت ندارد. حتی اگر شما صاحب چندین سرم از برندهای مختلف باشید، اما شاید به‌وضوح پاسخ این‌ها را ندانید.

به تناقضات فکر کنید: مرطوب کننده است اما با این وجود شما از مرطوب کننده هم استفاده می‌کنید. می‌تواند روغنی باشد، اما لزوماً روغن صورت نیست.

می‌تواند آبکی باشد، شاید هم اسانس یک گیاه است؟ سؤال‌های زیادی وجود دارد و ما هنوز به لیست مواد تشکیل دهنده نرسیده‌ایم!

مراقبت از پوست هرگز نباید شما را تحت فشار قرار دهد (این امر به نوعی برخلاف هدف ما است)، بنابراین ما اطلاعات خود را جمع کردیم، کمی بیشتر تحقیق کردیم و این مقاله را تهیه کردیم.

قرار نیست از شما امتحانی گرفته شود، اما به هر حال لطفاً با دقت مطالعه کنید!

سرم پوست چیست؟

سرم پوست چیست؟

سرم یک محصول مراقبت از پوست است که می‌توانید بعد از پاک کردن روزانه‌ی پوست در روتین پوستی از آن استفاده کنید، اما قبل از مرطوب کردن آن به منظور رساندن مستقیم مواد لازم به داخل پوست، آن را روی پوست خود بمالید.

غالباً، سرم‌ها شفاف، مبتنی بر ژل یا مایع هستند و ضخامت آنها کمتر از مرطوب کننده است.

سرم مخصوصاً برای رساندن مواد مورد نیاز به پوست مناسب است زیرا از مولکول‌های کوچک‌تری نسبت به کرم تشکیل شده است که می‌تواند به عمق پوست نفوذ کند و غلظت بسیار بالایی از مواد فعال را تحویل پوست دهد.

این باعث می‌شود سرم تراپی پوست ابزاری عالی برای هدف گیری نگرانی‌های خاص مراقبت از پوست مانند چین و چروک باشد. خداحافظ، نشانه‌های پیری!

به طور کلی، سرم‌ها حاوی آنتی‌اکسیدان‌های موضعی از جمله ویتامین A ، C و E هستند. آنها همچنین حاوی رتینول‌های موضعی و موادی هستند که رنگ پوست را یکنواخت می‌کنند.

وقتی لایه‌، لایه زیر مرطوب‌کننده‌ها قرار می‌گیرند، سرم‌ها به عنوان درمانی قوی برای چین و چروک، رنگ‌دانه و قرمزی عمل می‌کنند.

آیا سرم مثل کرم‌های مرطوب کننده است؟

بله و خیر. سرم‌ها می‌توانند پر از مواد با خاصیت مرطوب کننده (اسید هیالورونیک، سرامیدها) باشند تا به پوست در حفظ رطوبت کمک کنند.

اما، این باعث نمی‌شود که سرم‌ها معنای مرطوب کننده بدهند. لوسیون‌ها و کرم‌های صورت غنی‌ترند و در بالای پوست مانعی ایجاد می‌کنند تا همه مواد خوب در آن حفظ شود.

هر چند وقت باید از سرم استفاده کنم؟

خوب، همه اینها به سرم بستگی دارد. اطلاعات روی بسته بندی سرم خود را بخوانید یا از یک متخصص مشورت بگیرید، چرا که پوست هرکس متفاوت است،

اما به طور متوسط ​​باید حدود 7 هفته به آن فرصت دهید تا ببینید پوست شما چگونه به روال جدید سرم واکنش نشان می‌دهد. بسته به سرم و وضعیت فعلی پوست، حتی ممکن است فقط در چند روز نتایج اولیه را ببینید.

به طور کلی، شما باید قبل از استفاده از مرطوب کننده، دو بار در روز از سرم در سراسر صورت و گردن خود استفاده کنید، یک بار صبح و سپس دوباره عصر.

تفاوت بین سرم و روغن صورت چیست؟

تفاوت بین سرم و روغن صورت چیست؟

سؤال خوبی بود. سرم‌های سنتی مبتنی بر آب هستند. اگر چه با افزایش تولید روغن صورت (و روغن‌های موجود در بازار)، روغن‌های بیشتری به عنوان “سرم” به بازار عرضه شدند.

در حال حاضر، ما سرم‌های پایه آب و سرم‌های پایه روغن داریم. سرم‌های پایه آب زیر کرم می‌روند و بسیار مهم هستند. (سرم صورت قبل از آرایش)

این سرم‌ها، سرم تقویتی صورت می‌باشند که لایه داخلی پوست را هدف می‌گیرند زیرا مولکول‌های تشکیل دهنده‌ی آن‌ها بسیار کوچک هستند و بنابراین نفوذ می‌کنند (البته به دلیل P50).

سرم‌های پایه روغن به دلیل داشتن مولکول بزرگ‌تر در بالای مرطوب کننده قرار می‌گیرند و قرار است خود کرم را حفظ کنند.

محصولات زیادی وجود دارد و همه ادعا می‌کنند که بهترین هستند، بنابراین مصرف کنندگان گیج می‌شوند که چه چیزی برای آنها مفید است.

برای همین، بهتر است شما انواع گوناگون سرم را تست کنید تا ببینید به صورت تجربی کدام‌ یک به پوست شما سازگارتر است.

ماهیت سرم‌ها چطور؟ آیا اسانس است؟

ماهیت سرم‌ها چطور؟ آیا اسانس است؟

اساساً سرم‌ها و اسانس‌ها بر اساس محلی که معمولاً دارند (بعد از تمیز کردن صورت، قبل از مرطوب کردن و آرایش) و عملکردی که دارند (نیاز به مراقبت از پوست علاوه بر آبرسانی ساده)، بسیار شبیه به هم هستند.

در صورت وجود، از نظر بافت متفاوت هستند. سرم‌ها غلیظ‌تر هستند، در حالی که اسانس‌ها با بافت مایعات کمتری سیراب می‌شوند (به‌عنوان‌مثال اسانس درمان صورت Facial SK-II).

با این حال، بیشتر تفاوت در بازاریابی است. به‌عنوان‌مثال، در کره، Estee Lauder’s Advanced Night Repair Serum “جوهر یا همان اسانس” نامیده می‌شود.

قیمت سرم تقویتی صورت

قیمت سرم زیبایی صورت در برندهای گوناگون متفاوت است. اما به طور کلی، بله، سرم‌ها در گران‌ترین طیف لاین مراقبت از پوست قرار دارند.

اما به یک دلیل کاملاً مناسب! این نکته را در مورد فوق‌العاده متمرکز بودن و قدرتمند بودن سرم‌ها به خاطر می‌آورید؟ بله! دقیقاً به همین دلیل است.

سرم پوست برای چه سنی مناسب است؟

معمولاً استفاده از سرم‌های پوستی در سنین بیست سال به بالا رایج است. سرم‌های ضد پیری برای انواع پوست مفید هستند، نه فقط برای پوست افراد بالغ، و می‌توانید از همان 20 سالگی شروع به استفاده از آنها کنید.

سرم پوست بهتر است یا کرم؟

سرم پوست بهتر است یا کرم؟

نمی‌توان دقیق گفت، چرا که هر کدام ویژگی‌های مخصوص خود را دارند. همان‌طور که قبل‌تر هم گفتیم، سرم‌ها مولکول‌های ریزتری دارند و راحت‌تر جذب پوست می‌شوند،

اما کرم‌ها در روی پوست مانعی به وجود می‌آورند که از مواد روی پوست محافظت شود.

استفاده از هر دوی این محصولات در روتین پوستی ضروری است، غالباً یک سرم قادر به هیدراتاسیون مؤثرتر از حتی سنگین‌ترین کرم‌ها است.

این مولکول‌های ریز موجود در سرم‌ها قادرند به عمق پوست نفوذ کرده و آن را هیدراته کنند، در حالی که کرم‌های سنگین‌تر بر روی لایه‌های بالایی قرار می‌گیرند.

سرم‌های آبرسان لزوماً جایگزین مرطوب کننده شما نیستند، اما می‌توانند اثرات آبرسانی مرطوب کننده را تقویت کنند.

انواع سرم پوست

انواع سرم پوست

همان‌طور که گفتیم، تعداد بی شماری سرم تقویتی صورت در بازار موجود است. انتخاب از بین آن‌ها کار ساده‌ای نیست.

بهتر است حتماً هنگام شروع استفاده از یک سرم، با دقت روند تغییرات پوست خود را ارزیابی کنید تا بتوانید بهترین نوع سرم مخصوص پوست خود را انتخاب کنید.

  • سرم‌های ضد پیری

هدف سرم‌های ضد پیری این است که با ارائه مواد ضروری ضد پیری برای مقابله با خطوط ریز و چین و چروک، کمک می‌کنند تا زمان را به عقب برگردانند و روند پیری را کند کنند.

مواد لازم برای تشخیص در سرم‌های ضد پیری رتینول، کافئین، چای سبز، پروتئوگلیکان‌ها و اسید هیالورونیک (به طور کلی با عنوان هیالورونات سدیم) است.

نکته: اگر پوست خشک دارید و می‌خواهید از رتینوئید در سرم استفاده کنید، توصیه می‌شود با دوز کم، 25٪ شروع کنید تا مطمئن شوید که پوست شما می‌تواند آن را تحمل کند البته قبل از اینکه آن را به دوز بیشتری برسانید.

  • سرم‌های روشن کننده پوست

یکی دیگر از معجزات بزرگ سرم‌های صورت، توانایی آنها در روشن کردن پوست مات است.

سرم‌های روشن کننده با صاف کردن چهره، کم رنگ کردن لکه‌های آفتاب، رنگ پوست را روشن و رنگ‌دانه‌های پوست را متعادل می‌سازند، این باعث درخشش طبیعی و درخشان پوست شما می‌شود.

این سرم‌های خاص ممکن است حاوی عصاره‌هایی مانند چای سبز، ریشه شیرین بیان و گریپ‌فروت یا آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین E و ویتامین C باشند.

سایر ترکیبات روشنایی و روشنایی عبارت‌اند از اسید کوجیک، اسید فرولیک، پپتیدها و بازتابنده‌های نور یا پخش کننده‌های نوری که بلافاصله درخشش بی عیب و نقصی به پوست شما می‌بخشد.

  • سرم‌های ضد آکنه

سرم‌های مبارزه با آکنه برای از بین بردن جوش‌های آزار دهنده برای همیشه هستند. هدف سرم‌ها جلوگیری از ایجاد هرگونه جوش و آکنه قبل از تشکیل آن است.

سرم‌ها با مولکول‌های کوچکی فرموله شده‌اند که می‌توانند به راحتی در پوست فرو رفته و مواد فعال قوی را تحویل دهند. این در مقایسه با شستشوی صورت و کرم‌هایی است که بیشتر در سطح پوست کار می‌کنند.

سرم‌ها قبل از شروع جوش، به جلوگیری از آکنه کمک می‌کنند، آنها همچنین می‌توانند باعث از بین رفتن جای زخم‌های آکنه شوند، در حالی که به آرامی هرگونه تجمع سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برند.

سرم‌های ضد آکنه پوست را سفت می‌کنند، منافذ پوست را از بین می‌برند و به حداقل می‌رسانند، چربی اضافی را جذب می‌کنند و هرگونه قرمزی یا تحریک را به حداقل می‌رسانند.

از ترکیبات مفید سرم‌های ضد آکنه می‌توان به سالیسیلیک اسید، آلفا هیدروکسی اسید (AHA) و بتا هیدروکسی اسید (BHA) ، اسید گلیکولیک، اسید سیتریک، روی و عصاره‌های گیاهی مانند درخت چای، آویشن، خیار و چای سبز اشاره کرد.

  • سرم‌های آب‌رسان صورت

وقتی پوست شما خشک و کم آب است، گاهی اوقات مرطوب‌کننده‌ها و لوسیون‌ها از عهده‌ی آن بر نمی‌آیند، اینجاست که سرم‌های صورت وارد عمل می‌شوند.

با این حال، همان طور که قبلاً هم گفتیم، قرار نیست سرم‌های صورت جایگزین مرطوب کننده روزانه شما شوند. آنها برای تقویت اثرات آبرسانی با مرطوب کننده شما هماهنگ عمل می‌کنند.

این سرم‌های خاص صورت به عمق منافذ پوست نفوذ می‌کنند تا لایه اضافی آبرسانی ایجاد کنند. مرطوب کننده شما باید بعد از سرم استفاده شود زیرا به قفل شدن این مواد مفید کمک می‌کند.

برای افزایش رطوبت در پوست تشنه، به دنبال موادی مانند روغن آرگان، گلیسیرین، اسید هیالورونیک، آلوئه‌ورا، روغن گل محمدی، سرامید، گلاب، جوجو با و ویتامین E باشید.

  • سرم‌های صورت لایه بردار

لایه برداری جایگاه ویژه‌ای در برنامه مراقبت از پوست ما دارد زیرا از بسیاری جهات برای پوست مفید است.

یک سرم لایه بردار برای صاف و لطیف ساختن چهره، کاهش خطوط ریز و چین و چروک‌ها و اصلاح رنگ و هایپر پیگمان تاس یون ناشی از پیری طبیعی و آسیب‌های نور خورشید عمل می‌کند.

پوست ما با افزایش سن، همراه با تولید کلاژن و الاستین کمتر، در از بین بردن سلول‌های مرده پوست تنبل‌تر می‌شود. این لایه‌های جمع شده به دلیل تجمع سلول‌های پوستی مرده منجر به پوستی کدر، خشک و ترک خورده می‌شود.

پوست به راحتی تحریک می‌شود، کمتر محافظت می‌شود و مانع کارایی سایر محصولات صورت شما می‌شود زیرا به درستی جذب نمی‌شوند.

سرم‌های لایه بردار راهی آسان برای اطمینان از عملکرد طبیعی و مطلوب پوست شما است. آنها همچنین برای از بین بردن منافذ پوست و جلوگیری از ایجاد شکستگی نیز مؤثر هستند.

مواد اصلی در سرم‌های لایه بردار صورت، اسیدهای هیدروکسی آلفا مانند اسید گلیکولیک یا اسید لاکتیک، رتینول، آنزیم‌های عصاره‌های گیاهی یا میوه‌ای و اسید سیتریک هستند.

  • سرم‌های ترمیم کننده و تجدید کننده صورت

همان‌طور که سرم صورت برای ضد پیری معجزه می‌کند، در ترمیم پوست نیز مؤثر است. در حقیقت، سرم صورت قادر است ساعت را به عقب برگرداند و آن درخشش جوانی را که همه ما آرزو می‌کنیم بازگرداند.

شما آن چهره لطیف و شبنم را که همه ما در نوجوانی و اوایل 20 سالگی داشتیم به یاد دارید. چهره ما سال به سال با آنچه روزانه پشت سر می‌گذارد تغییر می‌کند و با مرور اتفاقات گوناگون و گذر زمان، سختی‌های روزگار روی پوست اثرات خود را به جا می‌گذارند.

سرم صورت قادر است پوست شما را بدون دردسر ترمیم و تجدید کرده و آن را از ساییدگی محافظت کند.

سرم‌های ترمیم کننده و تجدید کننده صورت عملکرد طبیعی ترمیم پوست را تحریک می‌کنند بنابراین پوست شما می‌تواند در هسته خود بهبود یابد.

این سرم‌ها به اپیدرم شما کمک می‌کنند تا سطح رطوبت و روغن بهینه را حفظ کند تا پوست را مرطوب، لطیف و صاف نگه دارد. آنها همچنین برای محافظت از شما در برابر رادیکال‌های آزاد مضر ناشی از متجاوزان روزمره، سخت کار می‌کنند.

برخی از مواد اصلی موجود در این سرم‌های صورت، جلبک دریایی، عصاره نونی، آب گل، چای سبز، سرامیدها، رتینول، رسوراترول (از گیاه گره خورده ژاپنی)، آنتی‌اکسیدان‌ها، روغن‌های اساسی و اسیدهای چرب امگا 3 است.

انواع سرم پوست

همان‌طور که گفته شد، سرم‌ها محصولات مراقبت از پوست هستند که برای رساندن غلظت بالای مواد فعال خاص به پوست طراحی شده‌اند.

انواع مختلفی از سرم‌ها در بازار وجود دارد که کارهای مختلفی را انجام می‌دهند، از هیدراتاسیون و جوان‌سازی گرفته تا روشن کردن پوست. توجه داشته باشید ازآنجاکه سرم‌ها فوق‌العاده قوی هستند، استفاده بیشتر آن لزوماً همیشه بهتر نیست.

قبل از زدن آن روی پوست دقت کنید که به اندازه بزنید و نه کمتر و نه بیشتر. مواد قدرتمند می‌توانند پوست حساس را تحریک کنند.

سرم تراپی صورت این روزها در مراکز فیشال نیز انجام می‌شود و مختص به استفاده‌ی روزانه در خانه نیستند. شما می‌توانید با مشورت متخصص از نوع پوست خود آگاه شده و سرم متناسب با نیاز خود را تهیه کنید.

از اینکه ما را همراهی کردید متشکریم!

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها