سلامت و زیبایی

علت جوش صورت بعد از کرونا چیست؟ چرا بعد از کرونا جوش میزنیم؟

جوش صورت بعد از کرونا

یکی از بیماری های که امروزه همه با آن درگیر هستند، ویروس کوید-19 است. بر اساس گزارش ها ویروس نه تنها بر ریه ها، بلکه سایر اندام های داخلی و همچنین حواس را تحت تاثیر قرار می دهد و اکنون متخصصان پوست در حال مشاهده واکنش های پوستی در بیماران مبتلا به این بیماری هستند. برخی ازعوارض بعد از کرونا شامل: ریزش مو، جوش صورت بعد از کرونا، اگزمای پوستی، خشکی و پوسته پوسته شدن پوست، بثورات کهیر مانند، لیدو رتیکولاریس و بثورات سرخک مانند می شوند.

جوش های کرونایی علاوه بر صورت در قسمت‌های دیگر بدن از جمله: بازوها، پشت گردن، ران‌ها تا انگشتان پا ظاهر می‌شود که شایع ترین آن ها جوش صورت بعد از کرونا است. این اتفاق معمولاً زمانی می‌افتد که ویروس شروع به تکثیر کرده و به لایه‌های مختلف پوستی و گوشتی حمله کند، که ممکن است این جوش ها قرمز و خارش دار باشند. بنابراین دلایل ایجاد جوش صورت بعد از کرونا و راه های درمان جوش صورت بعد از کرونا دغدغه بسیاری از افراد در طی این دو سال شده است.

جوش صورت بعد از کرونا چگونه است؟

جوش صورت بعد از کرونا در واقع راش‌ صورتی یا قرمز رنگی است که ممکن است به صورت لکه یا برجستگی‌ قرمز رنگ ظاهر شود. اندازه جوش صورت بعد از کرونا ظاهر شده بر روی پوست می‌تواند به اندازه یک سنجاق یا حتی یک بشقاب باشد. جوش صورت بعد از کرونا می تواند دردناک و خارش دار باشد. تورم ایجاد شده در یک نقطه معمولاً طی چند دقیقه تا چند ساعت از بین می‌رود اما ممکن است مجددا نیز ظاهر شود که مجددا نیز از بین می‌رود. اغلب این جوش ها ظرف مدت ۱۰ روز از بین می‌روند. جوش صورت بعد از کرونا ممکن است هم زمان با سایر عوارض ذکر شده ایجاد بروز کند.

جوش صورت بعد از کرونا

چه عواملی می‌تواند باعث بروز جوش صورت بعد از کرونا شود؟

در این روزهای کرونایی با اینکه مردم به دلیل اقامت در خانه و خارج نشدن از آن،  کمتر آرایش می کنند و کمتر در معرض آلودگی ها هستند؛ اما اوضاع پوست صورت در برخی افراد نشان می‌دهد که وضعیت این بخش از بدن چندان رضایت بخش نیست و بسیاری از افراد دچار جوش صورت بعد از کرونا می شوند. کارشناسان علت تشدید جوش صورت در بازه زمانی بعد از کرونا را بنا به دلایل مختلفی می دانند. عامل‌های بسیاری در تشدید عارضه جوش صورت بعد از کرونا اثرگذار است که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استرس

هنگامی که فرد دچار استرس می‌شود، در بدن او هورمون کورتیزول ترشح می‌شود. ترشح بیش از اندازه این هورمون سبب کاهش تولید استروژن و تولید میزان بیشتر چربی دربدن می‌شود که در نهایت بعد از بهبود بیماری با پوستی چرب روبه رو هستیم و همین چربی اضافی منجر به ایجاد جوش صورت بعد از کرونا می شود.

  • کمبود برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن

کمبود ویتامین D هم یکی دیگر از دلایل ایجاد جوش صورت بعد از کرونا در افراد مستعد جوش و دارای پوست حساس است. ویتامین D برای رشد سلولی اهمیت فراوان دارد. این ویتامین نقش مهمی در کاهش التهاب در بدن به ویژمشکل‌های پوستی دارد. حال در طی بیماری و قرنطینه به دلیل کمبود نور آفتاب و ضعیف شدن بدن، بدن دچار افت ویتامین D  می شود. بنابراین کارشناسان با توجه به  قرنطینه خانگی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری مرگبار کرونا، به افراد توصیه می‌کنند رژیم خوراکی حاوی پنیر، تخم مرغ، میوه و سبزیجات، چون قارچ و خوراک دریایی مانند ماهی سالمون حاوی ویتامین D مصرف کنند و در صورت نیاز با صلاح دید و مشاوره با پزشک مکمل ویتامین D مصرف کنند.

جوش صورت بعد از کرونا

  • رژیم خوراکی نامناسب

برخی افراد در زمان حضور درخانه و قرنطینه برای بازه زمانی طولانی به جای مصرف مواد خوراکی سالم، انواع میوه و سبزیجات از فست فود و انواع تنقلات فاقد ارزش تغذیه‌ای استفاده می‌کنند. این دسته از خوراکی به دلیل داشتن چربی، قند و نمک فراوان و دارا بودن مواد نگهدارنده سبب ایجاد جوش صورت بعد از کرونا، اضافه وزن و ابتلا به بیماری‌های مزمن غیرواگیر در دراز مدت مانند دیابت و فشار خون بالا به دلیل چربی خون بالا، می‌شوند.

  • ابتلا به برخی بیماری‌ها

  • توجه نکردن به بهداشت شخصی به علت بی حوصلگی حاصل از بیماری

  • پاسخ خود ایمنی بدن به کرونا

جالب است بدانید برخی از جوش های صورت ایجاد شده پس از بیماری کووید-۱۹ ناشی از خود ویروس نیست، بلکه ناشی از پاسخ ایمنی بدن به ویروس است. به عنوان مثال، تحقیقات نشان می‌دهد برخی از آنها ممکن است در اثر فعال شدن بیش از حد بخشی از سیستم ایمنی بدن باشد که به عنوان پاسخ “مکمل” شناخته می‌شود. این پاسخ منجر به آسیب عروق خونی می‌شود که علائم آن به صورت جوش صورت بعد از کرونا و الگوی قرمز آبی رنگ شبیه تور ماهیگیری روی پوست دیده می‌شوند. این فعالیت مکمل نیز در افراد مسن یشتر است و ممکن است به خوبی توضیح دهد که چرا جوش صورت بعد از کرونا بیشتر در بیماران مسن مبتلا به نوع شدید کووید-۱۹مشاهده می‌کنیم.

برای درمان جوش صورت بعد از کرونا چکار باید انجام دهیم؟

استرس و اضطراب را از خود دور کنید

بعد از کرونا بدن و اعصاب به شدت ضعیف و حساس هستند و ناراحتی و اضطراب به صورت جوش صورت بعد از کرونا و یا ریزش مو خود را بروز می دهند. بنابراین برای داشتن پوستی زیبا و لطیف و درمان جوش صورت بعد از کرونا و جلوگیری از بروز آسیب به پوست که روند درمان آن سخت و پرهزینه است، کارشناسان توصیه می‌کنند افراد افسردگی، استرس و اضطراب را از خود دور کنند. این مشکل‌ها سبب پیری و افتادگی پوست و بروز چین وچروک صورت می‌شود و فرایند درمان جوش صورت بعد از کرونا را نیز کند می کند. اهمیت به سلامت روان، انجام یوگا و مراقبه درمنزل، نوشیدن میزان کافی آب، صحبت تلفنی با اقوام و دوستان، مطالعه کتاب، یادگیری مهارت‌های علمی جدید، چون زبان خارجی و مواردی از این دست سبب کاهش استرس و کمک به حفظ سلامت جسم، روح و پوست صورت می‌شود.

جوش صورت بعد از کرونا

روزانه ورزش کنید

انجام ورزش سبک روزانه، داشتن تحرک و انجام کارهایی، چون نظافت و آشپزی با فعال نگه داشتن بدن سبب افزایش میزان اکسیژن در رگ‌های خونی شده و به داشتن پوستی زیبا و جوان و کاهش جوش صورت بعد از کرونا کمک می‌کند. ورزش با افزایش گردش خون و سلامت قلب، نقش حیاتی برای داشتن پوستی سالم دارد. امروزه در اشخاص مصرف کننده سیگار و قلیان یا کسانی که کلسترول بالایی دارند شاهدیم از داشتن پوست خوب و سالم بی‌بهره هستند. استفاده مداوم از داروها و نداشتن تحرک و ورزش عارضه‌های زیادی برای پوست بعد از کرونا به همراه دارد که یکی از آن ها جوش صورت بعد از کرونا است. ورزش منظم و روزانه به صورت مستقیم باعث بهبودی و شادابی پوست بدن انسان می‌شود.

خواب کافی داشته باشید و از خواب بیش از حد اجتناب کنید.

در زمان قرنطینه و بیماری بدن ضعیف برای دفع بیماری و تجدید قوا دارد، نیاز به خواب بیشتری دارد. خواب بیش از اندازه می‌تواند سبب افتادگی پوست، بروز گودی زیرچشم و حتی افزایش چین و چروک‌های پوستی شود.  همچنین در زمان خواب سموم بدن به صورت عارضه های پوستی از بدن دفع می شوند و منجر به ایجاد جوش پس از کرونا می شوند. بنابراین سعی کنید بعد از بهبود بیماری خواب خود را تنظیم کرده و در حد تعادل بخوابید. خواب به اندازه با کمک به سلول‌های بدن برای ترمیم آسیب‌ها می‌تواند به شادابی و جوان ماندن پوست صورت کمک کند. زمان خواب در دوران پس از بهبود باید عادی باشد که برای افراد سالم بزرگسال ۸ ساعت در شبانه روز توصیه شده است.

تغذیه درست و مناسب داشته باشید

تأثیر تغذیه برای حفظ سلامت انسان و پوست بسیار واضح است، مصرف مواد لازم تغذیه‌ای، ترکیبات و ویتامین‌ها برای رشد و نمو و بازسازی سلول‌های پوست آسیب دیده در اثر جوش صورت بعد از کرونا ضروری هستند. در حال حاضر نوع تغذیه افراد بیشتر به سمت خوردن فست فودها و مواد غذایی آماده و فرآوری شده پیش رفته است. به خانواده‌هایی که دچار بیماری کرونا شده بودند و از عارضه جوش صورت بعد از کرونا رنج می برند، توصیه می‌کنیم حتماً در قسمتی از رژیم غذایی روزانه استفاده از سبزیجات و میوه‌ها را فراموش نکنند. وجود لبنیات در رژیم غذایی، مصرف پروتئین، غلات، کربوهیدرات و سبزی و میوه‌ها برای حفظ شادابی و سلامت پوست و درمان جوش صورت بعد از کرونا مهم است.

جوش صورت بعد از کرونا

از ماسک مناسب و استاندارد استفاده کنید

اگر  پس از بهبود بیماری کرونا دچار جوش صورت بعد از کرونا شدید، برای داشتن پوست سالم و درمان جوش صورت بعد از کرونا باید از ماسک مناسب و استاندارد استفاده کنید تا فشار زیادی روی صوتتان وارد نشود. استفاده از ماسک های مناسب از وارد آمدن فشار به پشت گوش‌ها، ایجاد زخم، فرورفتگی در پوست جلوگیری و تحریک جوش صورت بعد از کرونا جلوگیری می کند.

روتین پوستی مناسب برای پوست جوش دار داشته باشید

سعی کنید روتین پوستی تان را مرتب و به موقع انجام بدهید. از محصولاتی استفاده کنید که پوست صورتتان را حساس نکند و جوش صورت بعد از کرونا را تحریک نکند. ممکن است پوستتان دچار خشکی شده باشد، از آبرسان مختص پوست جوش دار و حاوی روغن درخت چای و سالیسیلیک اسید استفاده کنید. چون پوست حساس است برای جلوگیری از حساس شدن پوست و تحریک جوش صورت بعد از کرونا حتما از ضد آفتاب استفاده کنید و اصلا لایه برداری نکنید زیرا لایه های پوست را تحریک به جوش زدن در نواحی ای  می کنید که جوش ندارند.

برای اطلاع بیشتر از چگونگی روتین پوستی و داشتن پوست شفاف، مقاله 15 نکته برای شفافیت پوست را مطالعه کنید.

یکی از محصولات با کیفیت که علاه بر آبرسانی پوست و فرایند ترمیم کنندگی، راه حلی عالی برای درمان جوش صورت بعد از کرونا است کرم ضد جوش چای سبز بریلی است. این کرم معجزه گر برای درمان جوش صورت بعد از کرونا، با فرمولاسیون طبیعی بدون بروز حساسیت از ایجاد جوش جدید بر روی پوست شما جلوگیری می کند و تمام جوش های ایجاد شده از کرونا را خشک و از بین می برد. علاوه بر این بخاطر وجود عصاره ها و ترکیبات فعال فراوان جای جوش را بر روی صورت شما ترمیم می کند. کاری که بدن شما بخاطر ضعف در طول بیماری آن را به کندی انجام می دهد.

 

کرم ضد جوش چای سبز بریلی غنی از روغن درخت چای سبز به همراه عصاره های گیاهی فراوان می تواند در مرطوب سازی بافت پوست، تسکین التهابات پوستی حاصل از جوش صورت بعد از کرونا ، از بین بردن کیست ها، آکنه ها و جوش ها و تنظیم چربی پوست شما بسیار موثر باشد.

علاوه بر این در این محصول از عصاره گیاه هاماملیس نیز استفاده شده که این گیاه نیز در طب سنتی چین کاربرد های فراوان دارد. این عصاره قدرت نفوذ بسیار زیادی در پوست شما داشته و باعث تسکین و آبرسانی سلول های پوست شما می شود و در نتیجه قرمزی و التهابات را کاهش می دهد و خشکی حاصل از بیماری کرونا را رطرف می کند. علاوه بر این به کاهش منافذ باز پوست و کنترل آکنه در آینده نیز کمک می کند.

جوش صورت بعد از کرونا

از ماسک های پاکسازی و ورقه ای استفاده کنید.

یکی از توصیه های اثر گذار استفاده از ماسک های پاکسازی است. البته توجه داشته باشید که برای صرفه جویی در هزینه لطفا از ماسک های دست ساز یا غیر بهداشتی استفاده نکنید، حتی اگر به شما بگویند این ماسک ها کاملا گیاهی اند. باید بدانیم تهیه ماسک‌ها خارج از سیستم بهداشتی خطرآفرین است. در رابطه با هر نظریه‌ای باید تحقیق علمی انجام گرفته باشد، و بر اساس علم و با نظارت بهداشتی و رعایت اصول تهیه شود. فقط گیاهی بودن ماسک به معنای بی ضرر بودن آن نیست. استفاده از ماسک های غیر بهداشتی نه تنها موجب بهبود جوش صورت بعد از کرونا نمی شوند بلکه آن را چندین برابر تشدید می کند. بنابراین سعی کنید برای درمان جوش صورت بعد از کرونا از ماسک های آماده و استاندار  یا ماسک های خانگی که خودتان در خانه تهیه کرده اید استفاده کنید.

اگر به دنبال ماسکی برای درمان جوش صورت بعد از کرونا هستید که کاملا بهداشتی و با فرمولاسیون موثر باشد، ما ماسک ضد آکنه سالیسیک اسید بیوآکوا را به شما معرفی می کنیم. ماسک ضد آکنه محصولی معجزه گر برای پوست های چرب، مستعد آکنه و ملتهب است و دارای بافتی فوق العاده سبک بوده و هیچ گونه چربی و حس سنگینی بر روی پوست ایجاد نمی کند. این محصول با فرمولاسیون بسیار کامل که شامل عصاره های گیاهی، ترکیبات طبیعی و شیمیایی از جمله عصاره برگ گیاه سنتلا یا گیاه قاشقی، نیاسین آمید، هیالرونیک اسید، روغن کنجد و از همه مهم تر سالیسیلیک اسید که آن را برای افرادی که دارای جوش صورت بعد از کرونا هستند مناسب می کند.

فرمولاسیون این محصول با هدف کنترل ترشح چربی اضافی که بعد از کرونا ایجاد می شود، طراحی شده است. زیرا سالیسیلیک اسید یک کنترل کننده چربی طبیعی است که میزان ترشح چربی پوست را کنترل کرده که یکی از اصلی ترین عوامل ایجاد جوش و آکنه می باشد. همچنین عصاره گیاه سنتلا نیز به بستن منافذ باز و ایجاد جوش سر سیاه و جلوگیری از ترشح بیشتر چربی کمک می کند.

ماده اصلی سازنده این محصول سالیسیلیک اسید است، سالیسیلیک اسید در ترکیبات  بیشتر دارو های ضد جوش و آکنه به چشم می خورد و این بخاطر قدرت بالا در درمان این بیماری است. این ماده علاوه بر درمان جوش صورت بعد از کرونا به عنوان یک پاکسازی کننده حرفه ای عمل می کند و سلول های مرده و آسیب دیده را از بین می برد که به پیشگیری از ایجاد جای جوش کمک فراوان می کند. این خاصیت همچنین درون منافذ را پاکسازی کرده و به جلوگیری از تجمع باکتری ها و بروز جوش های چرکی جلوگیری می کند.

جوش صورت بعد از کرونا

برای اینکه بدانید برای جوش صورت بعد از کرونا از چه ماسک های خانگی می توانید استفاده کنید، مقاله بهترین ماسک پاکسازی صورت را مطالعه کنید. همچنین برای درمان جوش صورت بعد از کرونا، استفاده از ماسک ورقه ای ضدجوش بسیار توصیه می شود. در مقاله بهترین ماسک های ورقه ای ضد جوش، ماسک های ورقه ای مناسب برای انواع جوش را توضیح داده ایم.

از دست زدن مکرر به صورتتان با دست های آلوده دوری کنید

این روزها پزشکان توصیه اکید برای خودداری از تماس دست‌ها با صورت، چشم، بینی و دهان دارند تا از انتقال ویروس به بدن جلوگیری شود، این کار افزون بر کمک به کاهش خطر ابتلا به بیماری covid-۱۹ می‌تواند از انتقال میکروب، باکتری و آلودگی به سطح صورت و بروز جوش صورت بعد از کرونا تا حد زیادی جلوگیری کند.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها