سلامت و زیبایی

چگونه با انجام کارهای ساده موهای بدون وز و نرم داشته باشیم؟

موهای بدون وز و نرم

چگونه با انجام کارهای ساده موهای بدون وز و نرم داشته باشیم؟ اگر از آن دسته افرادی هستید که موهایتان وز و خشک است یا در پاییز دچار وز شدگی مو می شوید و از موهای خود بدتان می آید، احتمالا این سوال بارها و بارها برایتان پیش آمده است و برای دست یابی به موهای بدون وز و نرم روش های مختلفی را برای صاف کردن آن‌ها انجام داده اید که علاوه بر آسیب به موهایتان و خشک تر شدن آن ها، به نتیجه دلخواه خود یعنی موهای بدون وز و نرم نرسیده اید.

باید بدانید چه موهای شما به صورت طبیعی مستعد وز شدن باشد یا عوامل دیگری باعث آن شده باشند، بدون داشتن محصولات مناسب و راهنمایی صحیح، داشتن موهای بدون وز و نرم بسیار دشوار خواهد بود.

علت وز شدن مو چیست؟ برای داشتن موهای وز و نرم چکار باید بکنیم؟ محصولات مناسب برای رفع وز موها کدامند؟ برای آگاهی از سوالات بالا و داشتن موهای بدون وز و نرم، این مقاله را مطالعه کنید.

چرا موها وز و خشک می شوند؟

دانستن علت اینکه چرا موها وز و خشک می شوند، به داشتن موهای بدون وز و نرم کمک می کند. بنابراین پیش از معرفی راهکار ها، تصمیم گرفتیم اندکی در مورد عوامل وزشدگی مو توضیح دهیم.

موهای بدون وز و نرم

مهم‌ترین علت وز شدن مو کمبود رطوبت در موی شما یا وجود رطوبت در هواست. موی شما خشک است و این یعنی موی شما تمایل دارد تا تمام رطوبت موجود در محیط را جذب کند. بنابراین موهایتان به طور ناخواسته وز می‌شود. به همین خاطر است که در فصل های سرد مانند پاییز و در هوای شرجی، حتی کسانی که ذاتا موهای لختی دارند، دچار وز شدگی مو می شوند. همچنین می دانیم که به طور طبیعی موهای مجعد و فر تمایل به وز شدن شان بیشتر است. از آنجا که موهای مجعد و فر مستعد خشک شدن هستند، در صورتی که آبرسانی نشوند، با کوچکترین رطوبتی وز می‌شوند.

علت دیگر وز شدگی و خشن شدن موها، خشکی یا آسیب دیدگی موهای شماست.این آسیب دیدگی می تواند ناشی از استفاده زیاد از ابزار های حرارتی برای صاف کردن موها باشد. تصور کنید شما موی خشک یا آسیب دیده دارید و وقتی هوا مرطوب است به خارج از منزل می‌روید. چه اتفاقی برای موهایتان خواهد افتاد؟ مسلما میزان وز شدگی موهایتان بیشتر می شود. زیرا این عوامل در کنار هم، وز شدگی مو را تشدید می کنند و مانع از داشتن موهای بدون وز و نرم می شوند.

پر فروش ترین محصولات مو

10 راهکار موثر برای داشتن موهای بدون وز و نرم

  • با موهایتان دوستانه رفتار کنید

برای داشتن موهای بدون وز و نرم سعی کنید از شامپوهای فاقد سولفات و حاوی نرم کننده استفاده کنید. سولفات ماده ای برای از بین بردن چربی کف سر است که موجب خشک شدن تارهای مو و شکننده شدن آن ها می شود. سولفات با تشدید خشکی مو در حالی که موهای وز شما به رطوبت نیاز دارند، مانع از داشتن موهای بدون وز و نرم می شوند. همچنین اگر موهایتان خیلی خشک است نیاز نیست در هر بار حمام رفتن، از شامپو استفاده کنید. زیرا حتی شامپوهای بدون سولفات و مخصوص موهای خشک و آسیب دیده کـه بـه خوبی نیز فورموله شده اند، در صورت استفاده زیاد، بـه موها آسیب مي زنند و موها را وز می کنند. بنابراین می توانید حداکثر ۱ تـا ۳ بار در هفته از شامپو استفاده کنید.

موهای بدون وز و نرم

نرم کننده برای موها چکار می کند؟ شامپو های حاوی نرم کننده به آبرسانی موها کمک می کنند و اینگونه خشکی مو را کاهش داده و در داشتن موهای بدون وز و نرم به شما کمک می کنند. همچنین حواستان باشد که شامپو و ماسک مویی که برای داشتن موهای بدون وز و نرم استفاده می کنید، الکل نداشته باشند. زیرا الکل باعث خشکی موها مي​شود و در نتیجه موها وز مي ​شوند.

  • با روغن تراپی و چرب کردن مو، جلوی وزشدگی موها را بگیرید.

سعی کنید برای داشتن موهای بدون وز و نرم و حفظ سلامت موها، از روغن های طبیعی بـرای مرطوب کردن موهایتـان استفاده کنیـد. روغن تراپی علاوه بر اینکه رطوبت مورد نیاز موها را تامین می کند و موجب نرم شدن موها می شود، موها را تغذیه می کند و به این صورت موجب استحکام بیشتر موها نیز می شود. با توجه به خواص روغن تراپی، متوجه می شویم یکی از راه های آسان و اقتصادی برای داشتن موهای بدون وز و نرم، استفاده از روغن های درمانی است. بعد از استفاده از ماسک مو و آبکشی آن ها، کمي پایین موها را با روغن​ های طبیعی چرب کنیـد. مي ​توانیـد از کرم​های مخصوص مو هم استفاده کنیـد. اما روغن​ های طبیعی بیشتر جذب موها مي​شوند.

دقت کنید برخی از روغن های درمانی را باید یک یا دو ساعت قبل از حمام استفاده کرد و برخی را طبق دستور، پس از حمام و زمانی که موها نم دار است. همچنین برخی از آن ها را باید به کف سر زد اما بعضی ها را فقط به ساقه مو.

  • برای خشک کردن موهایتان از حوله های سبک و نرم استفاده کنید.

یادتان باشد ما با موهای خود دوست هستیم. بنابراین در هنگام خشک کردن موهایتان از حوله های خشن و زیر که باعث کشیدگی ریشع مو و وز شدن مو می شود، استفاده نکنید. در عوض بـه آرامي یک حوله نرم را بـر روی مو ها فشار داده تـا آب اضافه را جذب کند. این گونه فقط آب اضافی مو و نه رطوبت خود مو گرفته می شود و داشتن موهای بدون وز و نرم را آسان تر می کند.

موهای بدون وز و نرم

  • استفاده از ماسک مو یکی از مهم ترین مراحل در داشتن موهای بدون وز و نرم است

چگونه ماسک مو، موهای بدون وز و نرم ایجاد می کند؟ ماسک مو به علت داشتن ترکیبات نرم کننده و مرطوب کننده در خود موجب رطوبت رسانی و نرمی موها می شود. همچنین زمانی که مواد ماسک مو بر روی ساقه مو قرار می گیرند، باعث سنگین شدن آن می شود که همین امر تا حدودی جلوی وزشدگی موها را می گیرد.

یکی از محصولات با کیفیتی که می توان برای داشتن موهای بدون وز و نرم از آن کمک بگیرید، ماسک مو کراتین اسطوخودوس است.

محصولی فوق العاده مغذی و کاربردی برای تقویت، ترمیم و افزایش سلامتی و بهبود ظاهر موها و داشتن موهای بدون وز و نرم است. فرمولاسیون این ماسک مو بر پایه گیاهان مغذی طب سنتی مصر باستان طراحی شده و با مواد مغذی و ترکیبات جدید تکامل یافته است. ماسک مو کراتین اسطوخودوس، کرمی بازسازی کننده غنی از کراتین گیاهی است که می تواند موهای نازک و آسیب دیده ناشی از ابزار های حرارتی برای رفع وز مو، ضخیم و بازسازی کند. فرمولاسیون این محصول با تمرکز بر ریشه و ساقه مو طراحی شده و می تواند ریشه و ساقه موها را ترمیم و تغذیه کند، مو های خشن را نرم کند، ریشه مو را تقویت و محکم کند و موهای خشک وز شده را مرطوب و لطیف کند و همچنین مو خوره را کاهش دهد و با این کار به رشد موها نیز کمک کند. خیال تان راحت باشد زیرا ماسک موی اسطوخودوس بر پایه موادی گیاهی طراحی شده و حاوی مواد آسیب رسان نیست تا با خیال راحت از آن استفاده کنید.

همچنین این ماسک مو یک مرطوب کننده عمیق برای موها نیز است. ماسک موی اسطوخودوس فرمولی متعادل برای دستیابی سریع به نتایج دلخواه برای موهای وز شما دارد. این ماسک با عصاره های طبیعی گیاهی ترکیب شده که برای آبرسانی، جوان سازی و تقویت مو و ریشه مو کاملاً مفید است. ماسک مو کراتین اسطوخودوس به نقاط ضعیف ساقه مو نفوذ کرده و از شکستگی، خشکی و مو خوره جلوگیری می کند و با تامین رطوبت آن نواحی آسیب دیده و ضعیف را تقویت می کند.

موهای بدون وز و نرم

  • استفاده از ابزار های حرارتی مو را به حداقل برسانید

علی رغم اینکـه بعضی از محصولات ادعا مي کنند کـه از مو در بـرابـر حرارت محافظت مي کنند، هیچ محصولی وجود ندارد کـه جلوی آسیب این ابزارها را بگیرد. این محصولات در بـهترین حالت تنها آسیب ها را کاهش مي دهند. حرارت زیاد هميشه بـه مو آسیب مي زند صرف نظر از این کـه چه محصولی برای محافظت در برابر گرما استفاده مي کنیـد. بنابراین بهترین راه برای جلوگیری از آسیب رساندن به موها که وز شدگی را تشدید می کند، به حداقل رساندن استفاده از لوازم حرارتی مانند سشوار و اتو مو است.

بـرای اینکـه از وزشدن موها جلوگیری کنیـد، فقط ریشه موها را با حرارت سشوار خشک کنیـد، این کار باعث مي​شود تـا ساقه و نوک​ موها زیاد خشک نشود و همانطور مرطوب باقی بماند. همچنین وقتی از سشوار استفاده می کنید یادتان باشد سشوار را مدام در اطراف موها بچرخانیـد و بـر روی یک نقطه متمرکز نشویـد. این امر باعث مي شود کـه موهایتـان سریع تر خشک شود و کمتر وز شود. همچنین گرما فقط روی یک نقطه از سر مترکز نمی کند و کمتر به آن آسیب می رساند.

  • برای شانه زدن موهایتان از شانه دندانه درشت استفاده کنید

اگر دوست دارید موهای بدون وز و نرمی داشته باشید از شانه دندانه درشت استفاده کنید. وقتی داندانه های شانه ریز باشد باعث ایجاد الکتریسته یشتر بین دندانه و شانه ها می شود. که الکتریسیته موجب وز شدگی موها می شود. اگر بعد از حمام، به موهایتان زمان می دهید که به طور طبیعی خشک شوند. می توانید با شانه دندانه درشت، موهای نم دار را شانه کرده و سپس یک شال یا حوله سبک روی سرتان قرار دهید تا موهایتان به صورت خودکار خشک شوند. این گونه موهای بدون وز و نرم خواهید داشت.

موهای بدون وز و نرم

یادتان باشد هرگز موها را بعد از اینکه خشک شد، شانه یا برس نکنید. این کار نه تنها باعث از هم گسیختگی کوتیکول موها می​ شود، بلکـه باعث می ​شود موها بیشتر کشیده شوند.

  • موهای آسیب دیده راحت تر وز می شوند پس بهتر است آن ها را کوتاه کنید.

اگر به موهای خود توجه کرده باشید، متوجه می شوید موهای آسیب دیده، خشک هستند و شکل ظاهری خوبی ندارند. به طوری که ممکن است موهای سالم شما بدون وز و نرم باشند. اما آن بخش از ساقه مو که آسیب دیده، بد شکل و دارای موخوره باشد. بنابراین یکی از راه های ساده و تاثیر گذار برای داشتن موهای بدون وز و نرم، کوتاه کردن موهای آسیب دیده، خصوصا بـرای آن هایی کـه در مناطق گرم زندگی مي کنند و در پاییز رطوبت هوا کم می شود، است. از آرایشگر خود بخواهیـد موهایتـان را نوک گیری کند و موهای آسیب دیده را کوتاه کند.

  • با آب، موهای خشک را مرطوب کنید و جلوی وزشدگی را بگیرید.

اگر موهایتان خشک شد و شانه یا برس نداشتید، مشکل شما با کمی آب برطرف مي​ شود. زیرا علت اصلی وز شدن موها، خشک شدن آن ها است. کمی دستان و انگشتان خود را خیس کنید و انگشتان را به آرامی لابه ​لای موها ببرید و کار شانه را با دست انجام دهید. این گونه وز موها گرفته می شود و موهای بدون وز و نرم خواهید داشت.

موهای بدون وز و نرم

  • سرکه سیب راه حلی طبیعی برای موهای بدون وز و نرم

يک راه حل طبيعي مؤثر ديگر بـکراي جلوگيری از وز موها و داشتن موهای بدون وز و نرم، استفاده از سركه سيب است، روند استفاده از آن به این صورت است که در حمام مثل هميشه موهايتان را بشوييد و در آخر مقداری مساوي آب و سركه سيب را با هم مخلوط كنيد و موها را با آن آب بكشيد.

  • سس مایونز نرم کننده طبیعی برای موهای خشک

یک فرمول ويژه برای نرم كردن و حالت دادن موهای خشک شما به این صورت است که یک فنجان مايونز را با نصف يک عدد آووكادو له شده مخلوط كنيد و آن‌قدر مخلوط کنید تا حالت چسبی پيدا كند. اين مخلوط را به موهايتان بماليد سپس موها را با يک كلاه پلاستيكی و با يک حوله سبک بپوشانيد، حدود 20 دقيقه به آن زمان بدهید. سپس موها را آب بكشيد، برای نتيجه بهتر در رفع خشکی موها هفته‌ای يک بار اين كار را تكرار كنيد تا موهای بدون وز و نرم داشته باشید.

موهای بدون وز و نرم

کلام آخر

راه حل هایی که در بالا گفته شد از موثرترین و نتیجه بخش ترین روش های داشتن موهای بدون وز و نرم هستند. بنابر این حداقل یک بار ارزش امتحان کردن را دارند.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها