سلامت و زیبایی

بهترین ویتامین افزایش قد کدام است؟ کدام ویتامین ها برای افزایش قد مفید هستند؟

ویتامین افزایش قد

در حالی که قد تا حد زیادی به ژنتیک بستگی دارد، دریافت مواد مغذی مفید و ویتامین افزایش قد در رژیم غذایی شما برای اطمینان از رشد و افزایش قد مناسب کاملا ضروری است.

اگرچه زمانی که به حداکثر قد خود رسیدید نمی توانید قد خود را افزایش دهید، اما برخی از غذاهای حاوی ویتامین افزایش قد می توانند با حفظ استخوان ها، مفاصل و بدن سالم و قوی به شما کمک کنند قد خود را حفظ کنید.

به عنوان مثال یک ویتامین افزایش قد، پروتئین نقش کلیدی در رشد سالم ایفا می کند و در عین حال ترمیم بافت و عملکرد سیستم ایمنی را ارتقا می دهد.

سایر ریزمغذی‌ها مانند کلسیم، ویتامین D، منیزیم و فسفر در سلامت استخوان‌ها نقش دارند که برای افزایش قد بسیار مهم است.

در همین حال، تحقیقات دیگر نشان می دهد که پروبیوتیک ها یک ویتامین افزایش قد دیگر، که نوعی باکتری مفید هستند که اغلب در غذاهای تخمیر شده یافت می شوند، می توانند در کودکان باعث افزایش قد شوند.

ویتامین چیست؟

ویتامین‌ها مولکول‌های آلی یا مجموعه‌ای از مولکول‌های مرتبط شیمیایی هستند که برای عملکرد صحیح متابولیسم موجود زنده به مقادیر کم مورد نیاز هستند. ویتامین‌ها به‌عنوان ریز مغذی‌های ضروری، نمی‌توانند به مقدار کافی یا اصلاً در بدن سنتز شوند. به همین دلیل، آنها باید از رژیم غذایی شما تهیه شوند.

ویتامین ها عملکردهای بیولوژیکی مختلفی را در بدن شما ایفا می کنند، از حفظ و ساختن بدن انسان گرفته تا افزایش سلامت کلی و افزایش قد. آنها بر اساس حلالیت خود دسته بندی می شوند، از جمله ویتامین های محلول در آب مانند ویتامین C یا ویتامین B کمپلکس و ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامین A، D و K. هر نوع ویتامین تأثیرات خاص خود را بر بدن شما دارد که باعث نیاز به همه آن ها می شود.

بهترین ویتامین برای پوست کدام است؟

ماسک ورقه ای 7 ویتامینه بیوآکوا، پیشنهاد ما به شما برای تامین نیاز های پوستی شما است.ویتامین افزایش قد

کدام ویتامین ها برای افزایش قد مفید هستند؟

در بسیاری از موارد، دلیل قد کوتاه می تواند کمبود ویتامین افزایش قد باشد. در حالی که نمی‌توانید مستقیماً از ویتامین‌ها برای رشد قد استفاده کنید، اما ممکن است نقش مهمی در رشد و تکامل داشته باشند. آنها به قوی تر و سالم تر شدن استخوان های شما کمک می کنند.

با این حال، این تنها زمانی امکان پذیر است که تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را همراه با تمام ویتامین های مورد نیاز تامین کنید. بدن به ویتامین های زیادی مانند B1، B2، D، E و C نیاز دارد.

بسیاری از مطالعات بیان کرده اند که خوردن تنها غذاهای خاص حاوی ویتامین افزایش قد کمی ممکن است به رشد کمک نکند. از این رو، یک رژیم غذایی همراه با تمام مواد مغذی مفید مورد نیاز به طرق مختلف به شما کمک می کند و ممکن است به رشد و افزایش قد بهتر کمک کند. در اینجا، ویتامین افزایش قد و مواد معدنی حیاتی مورد نیاز بدن شما را فهرست کرده‌ایم و در مورد تاثیر آن‌ها بر قد شما صحبت کرده‌ایم.

از جمله غذاهای غنی از این مواد مغذی ممکن است رشد و تکامل شما را تقویت کند. مهمتر از آن، آنها همچنین می توانند به سلامت و تندرستی کلی شما کمک کنند. برای دانستن بیشتر به خواندن ادامه دهید.

توجه: لطفاً توجه داشته باشید که رشد بدن شما پس از یک سن خاص متوقف می‌شود و تغذیه کافی ممکن است از آن به بعد فقط سلامتی را تقویت کند.ویتامین افزایش قد

ویتامین افزایش قد

  1. ویتامین D

این مهم ترین ویتامین افزایش قد است که به قوی و بلند شدن استخوان ها کمک می کند. زمانی که فرد ویتامین D را به میزان لازم دریافت نکند، استخوان ها و دندان هایش ضعیف می شوند. به غیر از نور خورشید که منبع اصلی این ویتامین افزایش قد است، می‌توانید با گنجاندن غذاهای غنی از ویتامین D مانند شیر، گوجه‌فرنگی، مرکبات، سیب‌زمینی و گل کلم در رژیم غذایی خود، مصرف آن را افزایش دهید.

این مطمئناً شما را قادر می سازد تا به ارتفاعی که قرار است از نظر ژنتیکی به آن برسید، برسید. ویتامین D، بهترین ویتامین افزایش قد همچنین ممکن است با کمک به بدن برای جذب موثر فسفر و کلسیم که برای رشد استخوان‌ها مهم هستند، به افزایش قد کمک کند.

  1. ویتامین B1

این ویتامین افزایش قد برای رشد قد در تقویت رشد بدن مفید است. همچنین به منظم کردن روند هضم کمک می کند. ویتامین B1 به حفظ سلامت قلب و سیستم عصبی کمک می کند. اگرچه اینها ممکن است مستقیماً به قد کمک نکنند، ممکن است از سلامت جسمانی فرد حمایت کنند که ممکن است در این زمینه کمک کند. برخی از منابع رایج ویتامین افزایش قد B1 برنج، بادام زمینی، گوشت خوک و سویا هستند.

  1. ویتامین B2 (ریبوفلاوین)

ریبوفلاوین به عنوان ویتامین B2 نیز شناخته می شود. جدا از اینکه یک ویتامین افزایش قد است برای بدن حیاتی نیز محسوب می شود. این ویتامین افزایش قد باعث رشد استخوان ها، پوست، مو و ناخن ها می شود. غذاهای غنی از ریبوفلاوین عبارتند از تخم مرغ، ماهی، شیر و سبزیجات با برگ سبز.

  1. ویتامین C (اسید اسکوربیک)

این ویتامین به نام اسید اسکوربیک نیز شناخته می شود که به تقویت استخوان ها و دندان ها و تقویت رشد آنها کمک می کند. این ویتامین افزایش قد از آنتی اکسیدان غنی است و از بیماری جلوگیری می کند. منابع غنی این ویتامین افزایش قد گوجه فرنگی، سیب زمینی، مرکبات و انواع توت ها هستند.

 خواص پودر ویتامین Cبرای پوستویتامین افزایش قد

  1. ویتامین F

ویتامین F حاوی گروهی از چربی‌های غیراشباع چندگانه به نام اسیدهای چرب ضروری (EFAs) است که برای رشد سلولی، تولید هورمون و بازسازی استخوان‌ها اجباری هستند. بنابراین، یک تقویت کننده موثر برای تسریع روند رشد است.

غذاهای غنی از این ویتامین افزایش قد عبارتند از غذاهای دریایی (مانند ماهی قزل آلا، شاه ماهی، ماهی خال مخالی و غیره)، روغن های گیاهی (زیتون، کانولا، کنجد و غیره)، آجیل و حبوبات.

  1. ویتامین A

ویتامین A به عنوان یکی از کلیدی ترین ویتامین افزایش قد، برای رشد طبیعی بدن، ایجاد و تجدید استخوان‌ها و بافت‌ها و همچنین تولید سلول‌های جدید ضروری است که همگی به ساخت ساختار بدنی قوی کمک می‌کنند. ویتامین A همچنین به عملکرد سیستم ایمنی و بینایی خوب کمک می کند. این به شما امکان می دهد از عفونت ها دور بمانید.

برخی از غذاهای غنی از ویتامین افزایش قد A عبارتند از جگر، ماهی، روغن ماهی، محصولات لبنی، تخم مرغ، سبزیجات سبز برگ مانند بروکلی، میوه ها و همچنین سبزیجات زرد و نارنجی مانند گوجه فرنگی، هویج و کدو.

  1. ویتامین K

ویتامین K، یک ویتامین افزایش قد است که به صورت غیر مستقیم روی رشئ و قد تاثیر می گذارد. این ویتامین افزایش قد در رشد استخوان نقش بسزایی دارد زیرا نقش قدرتمندی در سنتز پروتئین عملکردی موجود در ماتریکس استخوان دارد.

نه تنها شکستگی و فرسایش استخوان را به حداقل می رساند، بلکه باعث ایجاد استحکام و تراکم استخوانی مناسب نیز می شود. علاوه بر این، این ویتامین برای استفاده و متابولیسم کلسیم در بدن حیاتی است و از این رو روند رشد قد را بالا می برد.

سبزیجات، به ویژه سبزیجات برگدار، معمولاً سرشار از ویتامین K هستند. این سبزیجات شامل اسفناج، کلم پیچ، جعفری، کولارد، کلم بروکلی، کلم، گل کلم و کلم بروکسل. شما همچنین می توانید ویتامین K را از جگر، ماهی، تخم مرغ و گوشت دریافت کنید.

مواد معدنی مفید برای افزایش قد

ویتامین های ذکر شده در بالا مهم ترین ویتامین افزایش قد هستند. با این حال، فقط ویتامین ها تضمین نمی کنند که شما تا حداکثر قد خود رشد کنید. همچنین مهم است که مواد معدنی ضروری مانند کلسیم و فسفر را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا به پتانسیل قد ژنتیکی خود برسید.ویتامین افزایش قد

کلسیم

بعد از ویتامین افزایش قد، مواد معدنی افزایش قد هستند که بیشترین تاثیر را برای رشد و حفظ قد در بدن دارند. کلسیم یکی از مهمترین مواد معدنی مورد نیاز بدن برای تسریع رشد استخوان است. مصرف منظم کلسیم می تواند طول عمر و استحکام استخوان های شما را افزایش دهد. منابع اصلی کلسیم شیر و سایر محصولات لبنی هستند. همچنین می توان آن را از منابع غذایی دیگر مانند کلاد، اسفناج، محصولات سویا غنی شده و سبزی شلغم نیز تهیه کرد. همراه با کلسیم، فسفر نیز به تقویت رشد استخوان ها کمک می کند.

دستورالعمل های برای دریافت کلسیم:

1 تا 3 سال: 500 میلی گرم کلسیم

4 تا 8 سال: 800 میلی گرم کلسیم

9 تا 18 سال: 1300 میلی گرم کلسیم

19 تا 50 سال به بالا: 1000 تا 1200 میلی گرم کلسیم

فسفر

کلسیم به تنهایی برای تقویت بافت ها و استخوان ها کافی نیست. ما به فسفر همراه با کلسیم نیاز داریم. علاوه بر این، مصرف ویتامین افزایش قد ترکیبی از کلسیم و فسفر برای دستیابی به حداکثر نتایج ضروری است. کارهایی که فسفر انجام می دهد عبارت هستند از:

  • به هضم ویتامین ریبوفلاوین کمک می کند.
  • کمبود آن باعث از بین رفتن استخوان می شود. به پیشگیری از پوکی استخوان کمک می کند.
  • 80 درصد از فسفر بدن در استخوان ها وجود دارد.
  • با پیشگیری از بیماری های استخوانی مانند راشیتیسم از رشد آهسته استخوان ها در کودکان جلوگیری می کند و در نتیجه به رشد قد کمک می کند.

برخی از غنی ترین منابع فسفر عبارتند از ماهی، بادام زمینی، نوشیدنی های کولا و گوشت.

به جز ویتامین افزایش قد، مواد معدنی افزایش قد، تغذیه، خواب و ورزش هم در افزایش قد موثر است. یک تغذیه مناسب در کنار ورزش کردن  و خواب کافی شما را می تواند به قد دلخواهتان برساند چون یک تغذیه مناسب می تواند حاوی ویتامین افزایش قد و مواد معدنی مفید برای افزایش قد باشد.

تغذیه مناسب

تغذیه نقش اساسی در ارتقاء رشد و توسعه مناسب دارد. رژیم غذایی خود را با انواع مختلف پر کنید مواد مغذی نه تنها می توانند سلامت کلی را تقویت کنند، بلکه به شما کمک می کنند قد بلندتر شوید یا قد خود را حفظ کنید. بنابراین، مصرف غذاهای سالم و غنی از مواد مغذی برای اطمینان از دریافت ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن مهم است.

در اینجا 11 ماده غذایی حاوی ویتامین افزایش قد وجود دارد که می تواند در افزایش قد به شما کمک کند یا قدتان را حفظ کنید.ویتامین افزایش قد

  1. لوبیا

لوبیاها فوق العاده مغذی هستند و منبع خوبی از پروتئین هستند. نشان داده شده است که پروتئین سطوح فاکتور رشد شبه انسولین 1 (IGF-1) را افزایش می دهد، هورمونی مهم که رشد را در کودکان تنظیم می کند.

لوبیا حاوی ویتامین افزایش قد یعنی آهن و ویتامین های B است که می تواند به محافظت در برابر کم خونی کمک کند، وضعیتی که با کمبود گلبول های قرمز سالم در بدن مشخص می شود. نه تنها آهن برای رشد بافت مورد نیاز است، بلکه کم خونی ناشی از فقر آهن نیز ممکن است به تاخیر در رشد در کودکان کمک کند. علاوه بر این، لوبیا  سرشار از چندین ویتامین برای افزایش قد دیگر مانند فیبر، مس، منیزیم، منگنز و روی است.

به طور خلاصه می توان گفت: لوبیا سرشار از پروتئین و آهن است که می تواند از کم خونی محافظت کند و رشد مناسب را تقویت کند.

  1. مرغ

مرغ سرشار از پروتئین همراه با طیف وسیعی از مواد مغذی ضروری دیگر، می تواند افزودنی عالی برای یک رژیم غذایی سالم باشد. مرغ، بخصوص سرشار از ویتامین افزایش قد B12 است، یک ویتامین محلول در آب که برای افزایش قد و حفظ قد بسیار مهم است. همچنین این غذای حاوی ویتامین افزایش قد سرشار از تورین است، اسید آمینه ای که تشکیل و رشد استخوان را تنظیم می کند.

علاوه بر این، مرغ سرشار از پروتئین است که حاوی حدود 20 گرم پروتئین در یک وعده 3 اونس (85 گرم) است. اگرچه مشخصات غذایی دقیق می تواند بر اساس روش پخت و برش کمی متفاوت باشد، این ترکیب حاوی ویتامین افزایش قد همچنین منبع خوبی از نیاسین، سلنیوم، فسفر و ویتامین B6 است.

  1. بادام

بادام سرشار از مواد معدنی لازم برای افزایش قد است. علاوه بر اینکه مقدار زیادی چربی سالم را در خود دارند، سرشار از فیبر، منگنز و منیزیم هستند.

به علاوه، بادام سرشار از ویتامین E است، یک ویتامین محلول در چربی که به عنوان یک آنتی اکسیدان شناخته می شود. کمبود این ویتامین افزایش قد مهم می تواند با عوارض جانبی جدی، از جمله توقف رشد در کودکان همراه باشد.

بادام همچنین ممکن است به تقویت سلامت استخوان کمک کند. در یک مطالعه کوچک روی 14 نفر، مشخص شد که مصرف بادام از تشکیل استئوکلاست ها، که نوعی سلول تجزیه کننده بافت استخوانی هستند، جلوگیری می کند.

  1. سبزی های برگ دار

سبزی های برگ دار مانند اسفناج، کلم پیچ، آروگولا و کلم از نظر تغذیه چون حاوی ویتامین افزایش قد هستند، فوق العاده اند. در حالی که مقدار دقیق مواد مغذی بین انواع مختلف در نوسان است، سبزی‌های برگ‌دار معمولاً مقدار متمرکزی از ویتامین C، کلسیم، آهن، منیزیم و پتاسیم را ارائه می‌کنند.

آنها همچنین سرشار از ویتامین K هستند، یک ماده مغذی که می تواند تراکم استخوان را برای حمایت از رشد بیشتر و کمک به حفظ قد شما افزایش دهد. یک مطالعه بر روی 103 زن حتی نشان داد که مصرف منظم سبزیجات با خطر قابل توجه کاهش توده استخوانی مقابله می کند.ویتامین افزایش قد

  1. ماست

ماست منبع خوبی از چندین ماده مغذی کلیدی است که برای رشد مهم هستند، از جمله پروتئین. در واقع، فقط در 7 اونس (200 گرم) ماست نزدیک به 20 گرم پروتئین بسته بندی می شود . انواع خاصی نیز حاوی پروبیوتیک هستند که نوعی باکتری مفید است که می تواند به سلامت روده کمک کند.

علاوه بر بهبود عملکرد سیستم ایمنی و کاهش التهاب، برخی تحقیقات نشان می دهد که پروبیوتیک ها می توانند به افزایش رشد در کودکان کمک کنند (منبع 4، منبع معتبر 23).

ماست نیز منبع بسیار خوبی از چندین ماده مغذی و ویتامین افزایش قد است که در متابولیسم استخوان نقش دارند، از جمله کلسیم، منیزیم، فسفر و پتاسیم.

  1. سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین علاوه بر سرزنده بودن و همه کاره بودن، فوق العاده سالم است. آنها به خصوص غنی از ویتامین A، ویتامین افزایش قد هستند که می تواند سلامت استخوان ها را بهبود بخشد و به شما کمک کند قد بلندتر شوید یا قد خود را حفظ کنید. سیب زمینی شیرین همچنین حاوی فیبر محلول و نامحلول است که می تواند سلامت گوارش را تقویت کرده و رشد باکتری های خوب روده را تقویت کند.

حفظ یک میکروبیوم روده سالم همچنین می‌تواند جذب مواد مغذی را افزایش دهد تا اطمینان حاصل شود که ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای رشد و تکامل را دریافت می‌کنید. بعلاوه، سیب زمینی شیرین سرشار از مواد مغذی مهم دیگری از جمله ویتامین C، منگنز، ویتامین B6 و پتاسیم است.ویتامین افزایش قد

  1. کینوا

کینوا یک نوع دانه بسیار مغذی است که اغلب با سایر غلات در رژیم غذایی جایگزین می شود. این یکی از معدود غذاهای گیاهی است که به عنوان یک پروتئین کامل در نظر گرفته می شود، به این معنی که حاوی تمام 9 اسید آمینه ضروری است که بدن شما به آن نیاز دارد.

کینوا همچنین منبع عالی منیزیم است، جزء ضروری بافت استخوانی که می تواند تراکم مواد معدنی استخوان را افزایش دهد. علاوه بر این، هر وعده از این غذای حاوی ویتامین افزایش قد حاوی مقدار زیادی منگنز، فولات و فسفر است که همگی برای سلامت استخوان‌ها نیز مهم هستند.

  1. تخم مرغ

تخم مرغ واقعا منبع تغذیه است. آنها حاوی مقدار زیادی ویتامین افزایش قد و مواد معدنی ضروری برای رشد هستند، از جمله ویتامین D، که می تواند جذب کلسیم را برای کمک به حفظ سلامت اسکلتی افزایش دهد.

یک مطالعه کوچک نشان داد که دادن مکمل ویتامین D به کودکان با سطوح پایین ویتامین D منجر به افزایش رشد در یک دوره 6 ماهه می شود.علاوه بر این، یک مطالعه روی 874 کودک مشاهده کرد که خوردن منظم تخم مرغ با افزایش قد ماهانه مرتبط است.

  1. توت ها

انواع توت ها مانند زغال اخته، توت فرنگی، شاه توت و تمشک همگی سرشار از مواد مغذی مهم هستند. آنها به خصوص سرشار از ویتامین C، ویتامین افزایش قد هستند که باعث رشد سلولی و ترمیم بافت می شود. ویتامین C همچنین سنتز کلاژن را افزایش می دهد که فراوان ترین پروتئین در بدن شماست.

مطالعات نشان می دهد که کلاژن می تواند تراکم استخوان را افزایش دهد و سلامت استخوان را بهبود بخشد، که می تواند به رشد قد یا حفظ قد شما کمک کند. توت ها همچنین طیف وسیعی از ویتامین افزایش قد و مواد معدنی دیگر از جمله فیبر، ویتامین K و منگنز را ارائه می دهند.

  1. ماهی قزل آلا

سالمون یک ماهی چرب است که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است. اسیدهای چرب امگا 3 نوعی چربی سالم برای قلب هستند که برای رشد و نمو بسیار مهم است.

برخی تحقیقات همچنین نشان می‌دهند که اسیدهای چرب امگا 3 می‌توانند در سلامت استخوان نقش داشته باشند و ممکن است برای به حداکثر رساندن رشد، گردش استخوان را تقویت کنند. به علاوه، سطوح پایین اسیدهای چرب امگا 3 می تواند با افزایش خطر مشکلات خواب در کودکان مرتبط باشد، که می تواند بر رشد نیز تأثیر منفی بگذارد. علاوه بر این، ماهی قزل آلا سرشار از پروتئین، ویتامین افزایش قد B، سلنیوم و پتاسیم است.

  1. شیر

شیر اغلب جزء کلیدی یک رژیم غذایی سالم و کامل در نظر گرفته می شود. همچنین می‌تواند با تامین چندین ماده مغذی که برای سلامت استخوان‌ها مهم هستند، از جمله کلسیم، فسفر و منیزیم به رشد کمک کند.

علاوه بر این، شیر سرشار از پروتئین است و تقریباً 8 گرم پروتئین در یک پیمانه 1 فنجان (244 میلی لیتر) از ماده غذایی مفید وجود دارد. نه تنها این، بلکه تحقیقات نشان می دهد که شیر گاو می تواند باعث افزایش رشد در کودکان شود و ممکن است به افزایش وزن و عضله سازی کمک کند.

با این حال، در صورت وجود حساسیت یا عدم تحمل، باید از شیر اجتناب شود.ویتامین افزایش قد

کلام آخر

ژنتیک شما عمدتاً قد شما را تعیین می کند. با این حال، برخی از افراد علیرغم اینکه ژن‌هایشان مستعد قد خوب هستند، رشدشان متوقف می‌شود. دلیل اصلی این امر کمبودهای تغذیه ای به ویژه ویتامین هایی مانند D، B1، B2، C و مواد معدنی مانند کلسیم است. این مواد مغذی به استخوان‌های قوی‌تر و سالم‌تر کمک می‌کنند و باعث رشد بدن می‌شوند.

بنابراین، برای رشد قد از غذاهای غنی از این ویتامین ها استفاده کنید. برای حداکثر رزولوشن بنابراین، هر روز ورزش کنید و به فعالیت‌های ورزشی مانند ایروبیک، دوچرخه‌سواری، و شنا بپردازید تا متابولیسم بدن خود را بهبود بخشیده و قد خود را افزایش دهید.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها