سلامت و زیبایی

چرا پاک کردن آرایش صورت قبل خواب ضروری است؟

پاک کردن آرایش صورت قبل خواب

پاک کردن آرایش صورت قبل خواب بسیار مهم است، زیرا خوابیدن با آرایش می تواند آسیب های زیادی به پوست شما وارد کند. پوست هنگام خواب استراحت می کند. همچنین سلول های پوستی هنگام خواب ترمیم می شوند. خوابیدن با آرایش باعث می شود، هنگام خواب پوست استراحت نکند و ترمیم نشود.اگر قبل خواب آرایش صورت را پاک نکنید، منافذ پوستی بسته می شوند. در نتیجه پوست نمی تواند نفس بکشد و آثار خستگی به زودی در چهره شما نمایان می شود.

چرا توصیه به پاک کردن آرایش صورت قبل خواب تا این حد زیاد است؟ این موضوع یک دلیل بسیار ساده دارد. اغلب مواد آرایشی بر پایه روغنی ساخته شده اند. این روغن باعث مسدود شدن منافذ پوستی می گردد. در نتیجه شما بیشتر مستعد آکنه و جوش خواهید بود.

اما علاوه بر این، آرایش می تواند آسیب های زیادی به پوست وارد کند اگر تمام شب روی پوست بماند. به همین دلیل پاک کردن آرایش صورت قبل خواب مهم است. در ضمن بهتر است بعد از پاک کردن آرایش صورت یک سری کارها و مراقبت های پوستی دیگر را نیز انجام دهید.

 

چرا پاک کردن آرایش صورت قبل خواب مهم است؟

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که بعد از یک روز خسته کننده به رختخواب بورید و متوجه شده باشید هنوز آرایش روی صورتتان باقی مانده است؟ همه می دانند که شستشوی منظم صورت و رعایت روتین مراقبت از پوست تا چه حد برای سلامتی و زیبایی پوست مهم است. اما ممکن است بعضی مواقع بخواهید از زیر این کار در بروید.

در این مواقع ممکن است وسوسه شوید و با خود بگویید که یک شب خوابیدن بدون پاک کردن آرایش صورت مشکلی ایجاد نمی کند. اما بهتر است این مقاله را بخوانید و بدانید که خوابیدن با چهره ای پر از ریمل، فونداسیون و رژ گونه ممکن است چه بلاهایی سر پوست شما بیاورد.

پاک کردن آرایش صورت قبل خواب

خوابیدن با آرایش صورت چه آسیب هایی به پوست می زند؟

تیره شدن پوست

پوست انسان تمایل درد در طول شب خود را ترمیم و تجدید کند. به همین دلیل موقع صبح پوست شاداب تر و روشن تر است. خوابیدن با آرایش مانع از آن می شود که پوست این کار را انجام دهد. همچنین یک مورد بدتر نیز هست. آرایش در چین و چروک ها و منافذ پوست ته نشین می شود. این موضوع باعث می شود تا پوست در طولانی مدت تیره تر و کدرتر گردد.

آکنه

بیشتر آرایش ها بر پایه مواد روغنی هستند. این موضوع باعث می شود که آرایش ها منافذ پوست را مسدود کنند. اما خوابیدن با آرایش احتمال ایجاد چین و چروک را افزایش می دهد. در صورت عدم پاک کردن آرایش صورت قبل خواب، مواد روغن آرایش با چربی پوست شما ترکیب می شوند و باعث بسته شدن منافذ پوستی می شود. این ترکیب روغنی آکنه، جوش سر سیاه و انواع دیگری از جوش ها را به وجود می آورد.

سوزش چشم

خوابیدن با آرایش چشم، مانند ریمل یا خط چشم، می تواند باعث ایجاد سوزش، خارش و عفونت چشم شود. زیرا ذرات آرایش روی بالش باقی می مانند و می توانند وارد چشم شوند. در موارد شدید، در صورت عدم پاک کردن آرایش صورت قبل خواب و خوابیدن با ریمل، می تواند بعث ایجاد کیست پلک شود.

پیری پوست

ترک آرایش در هنگام خواب می تواند صورت شما را پیرتر کند. در این هنگام پوست به دلایل غیر ضروری در معرض رادیکال های آزاد قرار می گیرد. در طول روز، پوست انسان در معرض رادیکال های آزاد و سایر عوامل اکسیداسیون قرار می گیرد که می تواند باعث از بین رفتن کلاژن پوست شود. نبود کلاژن باعث پیری پوست و ایجاد چین و چروک می شود.خوابیدن با آرایش در طول شب، پوست را در معرض این رادیکال های آزاد قرار می دهد. در واقع شب ها زمانی برای استراحت پوست است. اما با این کار، زمان استراحت و ترمیم را از پوست خود می گیرید.

پاک کردن آرایش صورت قبل خواب

خشکی پوست

عدم پاک کردن آرایش صورت قبل خواب می تواند باعث خشکی پوست شما شود. زیرا وجود لایه ی آرایش روی پوست مانع آن می شود تا مرطوب کننده جذب پوست گردد. علاوه بر این برخی از مواد آرایشی دارای ترکیباتی هستند که رطوبت پوست را از بین می برند. خوابیدن با آرایش، پوست را ساعت ها در معرض این مواد قرار می دهد و رطوبت را از پوست می گیرد.

دیگر مشکلات مربوط به چشم

خوابیدن با ریمل مژه، برای مژه های شما بسیار مضر است. استفاده طولانی مدت از ریمل می تواند باعث شود مژه های شما خشک و شکننده شوند. افرادی که زیاد با ریمل مژه و ابرو می خوابند، معمولا مژه ها و ابروهای نازکی دارند که ریزش در آن ها نیز زیاد است.

برای جلوگیری از تمامی این مشکلات، فقط لازم است یک کار را انجام دهید و آن کار پاک کردن آرایش صورت قبل خواب است. برای این کار می توانید یک پد پاک کننده آرایش را در کنار تخت خود بگذارید. به این ترتیب در شب هایی که خیلی خسته هستید، می توانید خیلی سریع آرایش صورت خود را پاک کنید. اما اگر قبل خواب عجله ندارید و می خواهید آرایشتان را پاک کنید، ما به شما شیوه درست آن را یاد می دهیم.

پاک کردن آرایش صورت قبل خواب به چه شکل است؟

اغلب افراد در طول روز با آرایش به سر کار یا جاهای دیگر می روند. شب ها زمانی است که به خانه باز می گردید و علاوه بر جسم، پوست نیز باید استراحت کند. برای این کار قدم اول پاک کردن آرایش صورت است.

برای پاک کردن آرایش شوینده ها بهتر از دستمال مرطوب ها عمل می کنند. اما بهتر است طبق روتین خاصی برای پاک کردن آرایش صورت قبل خواب استفاده کنید.

به این منظور ابتدا آرایش صورت را با استفاده از پدهای پاک کننده ی آرایش پاک کنید. پاک کننده ها دارای موادی هستند که بهتر می توانند مواد روغنی آرایش را در خود حل کنند. از پاک کننده های بدون الکل و بدون پارابن استفاده کنید تا هیچ ضرری برای پوست نداشته باشد.

همچنین می توانید از میسلار واتر استفاده کنید. میسلار واتر یک تفاوت عمده با پد های پاک کننده دارد. این ماده علاوه بر پاک کردن آرایش، می تواند باعث آبرسانی پوست نیز بشود. بعد از استفاده از میسلار واتر نیازی به شستشوی پوست نیست.

پاک کردن آرایش صورت قبل خواب

اما اگر نمی خواهید از هیچکدام از این مواد استفاده کنید ما یک توصیه ی دیگر نیز داریم. برای پاک کردن آرایش صورت می توانید از روغن نارگیل یا روغن زیتون نیز استفاده کنید. به این شکل که روی پد های آرایش پاک کن، چند قطره روغن می ریزید و با آن آرایش صورت را پاک می کنید.

هیچکدام از پاک کننده ها نمی توانند به طور کامل آلودگی را حذف کنند. پس در قدم دوم از شوینده ی صورت استفاده نمایید. شوینده ها، باقی مانده ی چربی و آلودگی را از از صورت پاک می کنند. همچنین کار مهم دیگر آن ها این است که پاک کننده های آرایشی را نیز پاک می کنند. زیرا گاهی خود پاک کننده های حاوی مواد شیمیایی هستند که باعث خشکی پوست می شود.

بعد از استفاده از شوینده، هنوز مقداری آلودگی در میان منافذ پوست و چین و چروک های ریز باقی مانده است. تونر زدن برای پاک کردن همین آلودگی ها است. ما در مقاله تونر چیست، علاوه بر معرفی تونر، نحوه ی استفاده از آن را نیز به شما آموزش داده ایم.

بعد از انجام این 3 مرحله تقریبا می توان گفت که صورت از آلودگی و آرایش پاک شده است. اما اگر جزو کسانی هستید که به سلامت پوست خود اهمیت می دهند، هنوز چند مرحله باقی مانده است.

بعد از تمیز شدن صورت از کرم دور چشم استفاده کنید. پوست دور چشم بسیار نازک و ظریف است. هنگام پاک کردن آرایش صورت قبل خواب، پوست این ناحیه بیشتر از جاهای دیگر پوست صورت دچار خشکی می شود. به همین دلیل استفاده از دور چشم مناسب می تواند به شما در حفظ جوانی پوست این ناحیه کمک کند. همچنین هر چند وقت یک بار می توانید از پچ های دور چشم استفاده کنید تا مطمئن شوید که پوست دور چشم بدون چین و چروک و تیرگی باقی می ماند.

حال نوبت به استفاده آبرسان برای کل صورت می رسد. می توانید با مراجعه به قسمت آبرسان و مرطوب کننده محصولات مناسب رنگدونه برای این دسته از محصولات مراقبتی پوست را ببینید. آبرسان برای برگرداندن رطوبت پوست ضروری است. در طی مراحل پاک کردن آرایش صورت قبل خواب، مقداری از رطوبت و چربی طبیعی پوست نیز از دست می رود.

پاک کردن آرایش صورت قبل خواب

با استفاده از آبرسان، می توانید رطوبت را به بافت پوست برگردانید. به این شیوه پوست کمتر در معرض پیری، خشک بودن و کدر شدن قرار می گیرد.

اما آبرسان تنها برای حفظ رطوبت پوست کافی نیست. محصولات آبرسان بر پایه ی آب به وجود آمده اند. اگر روی این محصولات از محصول دیگری استفاده نکنید، بعد از نیم ساعت تمام آبرسانی که استفاده کرده اید توسط محیط از بین خواهد رفت. مرطوب کننده ها موادی بر پایه روغنی هستند که آبرسان را داخل بافت پوست به دام می اندازند. در واقع آبرسان رطوبت را تامین می کند. مرطوب کننده نیز آن رطوبت را درون پوست حفظ می نماید.

به این ترتیب شما می توانید یک روتین کوچک مراقبت از پوست برای بعد از پاک کردن آرایش صورت قبل خواب داشته باشید. این روتین مدت زمان زیادی نیاز ندارد اما پوست شما را تمیز، روشن و شاداب نگه می دارد. روتین مراقبت از پوست بعد از آرایش، به پوست کمک می کند تا بعد از پاک کردن آرایش صورت قبل خواب بهتر خود را ترمیم کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها