سلامت و زیبایی

راه رسیدن به چاقی صورت در خانه + 5 خوراکی که باید برای چاقی صورت بخوریم

چاقی صورت

هر سال حدود دو درصد از مردم جهان به دنبال راهی برای چاقی صورت می روند اما چرا چاقی صورت؟ چاقی صورت چیست؟ چرا همیشه صورت چاق نیست؟ بهترین راه برای چاق شدن صورت چیست؟ اقتصادی ترین راه برای حجیم شدن گونه ها کدام است؟ برای چاقی صورت چی بخوریم؟ روش جادویی و خانگی داشتن گونه های حجیم چیست؟ در این مقاله با ما باشید تا جواب این سوالات و بیشتر را بدهیم.

داشتن گونه های حجیم و صورت چاق صورتی جذاب تر می دهد و برای به دست آوردن این جذابیت عمل جراحی گونه و صورت طرفدارهای زیادی پیدا کرده است. اما همیشه عمل جراحی عوارض هایی دارد. ولی با  روش چاقی صورت در خانه گونه چاق بدون عوارض به دست آورید.

اگرچه چاقی صورت دشوار است، اما افزایش وزن به طور کلی یا بهبود تونوس عضلانی می تواند صورت فرد را پرتر نشان دهد. برخی تمرین‌ها و درمان‌های صورت نیز ممکن است باعث چاقی صورت شوند.

تونوس عظلانی چیست؟

چاقی صورت

 

چرا چاق کردن پوست لازم است؟

شکل صورت افراد به طور طبیعی در طول زندگی تغییر می کند، افزایش سن می تواند منجر به از دست دادن چربی یا تونوس عضلانی اطراف صورت شود. شکل صورت نیز می تواند بسته به وزن بدن و میزان عضله او متفاوت باشد.

ماهیچه های نرم، صورت چاق، گونه بزرگ و پوست نرم از جمله نشانه های سلامت پوست و ظاهری جوان هستند. کاهش وزن در صورت ممکن است باعث صاف افتادن گونه های شما شود. با افزایش سن، ممکن است صورت لاغر شود و باعث ایجاد چین و چروک صورت، خطوط ریز و گاهی اوقات لکه های تیره شود.

برخی از افراد ممکن است بخواهند روی صورت خود وزن اضافه کنند تا ظاهری گردتر، حجیم تر یا پرتر به آن بدهند.

چاقی صورت به چه معناست؟

پوست چاق، جوان و شاداب به نظر می رسد زیرا سرشار از مواد مغذی و رطوبت مورد نیاز برای حفظ خاصیت ارتجاعی است. پوست نیاز به کلاژن، الاستین و اسید هیالورونیک دارد تا صاف و هیدراته بماند که با هم کار می کنند تا پوست شما را نرم و لطیف نگه دارند. هر چه پوست شما حجیم تر باشد، چهره شما روشن تر و بیدارتر به نظر می رسد.

پوست به طور طبیعی تا زمانی که به اوایل بزرگسالی برسید، چاق می ماند، زمانی که تولید کلاژن حدود 1 تا 1.5 درصد در سال کاهش می یابد. هنگامی که این اتفاق می افتد، بدن شما به طور کلی با کمبود کلاژن شروع به کار می کند، به این معنی که شما بیشتر از کلاژنی که تولید می کنید استفاده می کنید. این باعث می شود که پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهد و زمانی است که چین و چروک ها شروع به شکل گیری می کنند.چاقی صورت

آیا می توانید به طور طبیعی باعث چاقی صورت شد؟

ماهیچه های صورت شما مانند هر ماهیچه دیگری در بدن شما هستند با نگهداری و تحریک مناسب، ابتدا از لاغری چهره جلوگیری می شود سپس صورت چاق و حجیم به ارمغان می آورد.

چرا افزایش وزن در صورت دائمی نیست؟

دلیل های زیادی وجود دارد که صورت چاق را لاغر می کنند مهم ترین این عوامل در زیر آورده شده است:

  • ژنتیک
  • متابولیسم در سطح سلولی
  • هورمون ها
  • سن
  • آسیب های بیرونی

چند نمونه از آسیب های بیرونی عبارتند از:

  • آسیب ناشی از نور خورشید
  • آلاینده های موجود در هوا
  • سموم و مواد شیمیایی موجود در غذای شما
  • آسیب فیزیکی
  • افزایش یا کاهش وزن
  • بیماریچاقی صورت

چاقی صورت با افزایش وزن

به دست آوردن چربی یا عضله می تواند به ایجاد فرم صورت کامل تر کمک کند. هنگام افزایش وزن طبیعی به طور خاص نمی توان صورت را هدف قرار داد. با این حال، افزایش وزن می تواند باعث چاقی صورت و کامل تر شدن چهره شود.

ورزش کردن و تمرین دادن عظلات صورت می تواند آنها را قوی تر کند، که ممکن است صورت را پرتر نشان دهد.

با این حال، برخی از افراد از تمرینات صورت برای کاهش وزن در صورت خود استفاده می کنند. این تمرینات به جای ظاهری چاق یا گرد می‌تواند منجر به چهره‌ای مشخص‌تر شود.

راه های سالم برای صورت حجیم

هر کسی که به دنبال صورت و گونه حجیم است باید مطمئن شود که رویکردی سالم در پیش گرفته است. در حالی که اساس افزایش وزن خوردن کالری بیشتر از آنچه بدن در روز می سوزاند است، انتخاب منابع خاصی از این کالری ها به فرد کمک می کند همزمان با افزایش وزن، سالم بماند.

کانتور صورت چیست؟+ آموزش مرحله به مرحلچاقی صورت

غذاهای غنی از مواد مغذی حاوی چربی های سالم بخورید

برخی از غذاهای سالم که به طور طبیعی کالری بالایی دارند می تواند به فرد کمک کنند وزن خود را افزایش دهند و باعث افزایش حجم صورت شوند. غذاهای زیادی برای چاقی صورت وجود دارد، که بهترین آنها موارد زیر هستند:

دانه ها و آجیل

این منابع انرژی طبیعی کالری بالایی دارند، اما همچنین مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و اسیدهای چرب سالم را فراهم می‌کنند و به فرد کمک می‌کنند وزن خود را به روشی سالم افزایش دهند.

شیر

شیر حیوانات معمولاً کالری بیشتری در هر وعده نسبت به نوشیدنی هایی مانند شیرهای گیاهی، چای یا آب میوه دارد. همچنین سرشار از چربی است و حاوی مواد مغذی و مواد معدنی کلیدی برای داشتن صورت و گونه حجیم است.

ماهی چرب

ماهی های چرب آب سرد مانند سالمون، شاه ماهی و ماهی کاد حاوی کالری بیشتری از چربی های سالم نسبت به سایر انواع ماهی و گوشت هستند. این چربی‌ها در کنار چاقی گونه، سلامت پوست را تقویت کنند، زیرا پوست برای حفظ جوانی به سلول‌های چربی نیاز دارد.

منابع طبیعی کلاژن بخورید

بدن شما همچنین اسیدهای آمینه گلیسین و پرولین برای تولید کلاژن نیاز دارد. هر دوی این مواد طبیعی را می توان در بسیاری از غذاهای رایج یافت.

پرولین را می توانید در غذاهایی مانند سفیده تخم مرغ، لبنیات، مارچوبه و جلبک دریایی پیدا کنید. از سوی دیگر، گلایسین با ژلاتین استخوان و پوست حیوانات مرتبط است. آبگوشت استخوان، مغز استخوان و هر چیزی که ژلاتین اصلی در آن وجود دارد، همگی دارای این ماده ساختمانی برای چاقی صورت و حجیم شدن گونه هستند.

خرید بهترین محصول برای استفاده کلاژن روی صورت، سرم ضد پیری کلاژن و طلا بریلی است.چاقی صورت

محصولات را روی پوست بمالید

محصولات موضعی می توانند پوست را آبرسانی کنند و استفاده طولانی مدت از سلول های پوست در برابر پیری محافظت کند و در نتیجه پوستی پرتر و سالم به نظر می رسد.

با وجود اینکه برخی افراد معتقدند که محصولات موضعی می توانند باعث چاقی صورت شوند، هیچ مطالعه تحقیقاتی وجود ندارد. با این حال، روش‌های رایج زیر معمولاً برای امتحان کردن و ایجاد عوارض جانبی کمی بی‌خطر هستند. بهترین موادی که برای افزایش حجم صورت استفاده می شود موارد زیر است:

عسل وشکر

عسل روی صورت می تواند مفید باشد عسل و شکر هر دو مرطوب کننده های طبیعی هستند، به این معنی که رطوبت را از محیط بیرون می کشند و در پوست ذخیره می کنند. با این کار ممکن است ظاهر کامل تری به پوست صورت ببخشند. همچنین عسل و شکر در افزایش حجم صورت مفید هستند.

عسل همچنین حاوی ویتامین‌ها، آنزیم‌ها و اسیدهای آمینه مفید است. عسل با کیفیت بالا همچنین حاوی آنتی اکسیدان های مفیدی است و دارای برخی خواص درمانی پوست است. استفاده منظم از عسل روی پوست ممکن است به تامین مواد مغذی برای سلول های پوست و محافظت از آنها در برابر آسیب کمک کند. خوردن عسل برای تقویت پوست و چاق شدن صورت، مانند استفاده موضعی از آن مفید است.

بهترین ماسک عسل کوهی برای افزایش حجم صورت و گونه هاچاقی صورت

روغن ها

استفاده از روغن‌های طبیعی روی صورت می تواند با ایجاد گونه‌های پرتر و حجیم‌تر به چاقی چهره کمک کند. افرادی که به دنبال چاقی صورت هستند بیشتر شیفته گونه های حجیم هستند.

هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد استفاده از روغن باعث چاق شدن صورت می شود. با این حال، همانطور که یک مطالعه در مجله های بالینی و زیبایی پوست اشاره می کنند، اسیدهای چرب ممکن است فضاهای بین خارجی ترین لایه های سلول های پوست را پر کنند.

روغن های خاصی می تواند برای پوست مفید باشند و باعث افزایش حجم چهره و گونه های حجیم شوند، از جمله:

  • روغن زیتون
  • روغن نارگیل
  • روغن آووکادو
  • کره شی
  • روغن بادام
  • روغن آملا
  • روغن اسب

واکنش پوست هر فردی به روغن های مختلف متفاوت است. هر کسی که قصد دارد روغن را روی صورت خود بمالد باید ابتدا آن را روی یک قسمت از پوست آزمایش کند تا ببیند آیا به آن حساسیت دارد یا نه.

خرید بهترین کرم روغن اسبچاقی صورت

ماسک های صورت

ماسک‌های صورت ممکن است رطوبت را به پوست بیاورند، که مخصوصاً برای صورتی که به دلیل پیری لاغر است، مفید باشد.

ماسک هایی که برای چاقی چهره و گونه های حجیم استفاده می شوند و دارای خواص شگفت انگیزی برای پوست هستنند اغلب شامل موادی مانند:

  • گلیسرین
  • اوره
  • اسید هیالورونیک
  • لانولین
  • نفت خام
  • روغن معدنی

بهترین ماسک های طبیعی برای چاقی گونه و مرطوب کردن پوست:

  • سیب
  • شیر
  • پاپایا
  • تخم مرغ
  • آووکادو
  • بلغور جو دوسر
  • موز
  • خیار

است.

بهترین ماسک صورت 

ماسک صورت گل رز بیوآکوا پیشنهاد کارشناسان ما به شما است که در مدت زمانی کم طرفداری زیاد پیدا کرده است و به دلیل ترکیباتی چون سدیم هیالرونات، عصاره مخمر، گل رز و شیرین بیان مورد تایید کارشناسان زیبایی اروپا است. این محصول جدا از آبرسانی، مرطوب کنندگی، درمان چین و چروک باعث بستن منافذ باز، سفید کردن پوست و تنظیم چربی پوست می شود.

بهترین ماسک صورت در بازار ایرانچاقی صورت

تمرینات صورت

یوگای صورت نوعی تمرین است که ممکن است به سفت شدن پوست صورت کمک کند. انجام منظم تمرینات صورت می تواند منجر به حجیم شدن و چاقی چهره که صورت را پرتر و کامل تر نشان می دهد، شود.

مطالعه‌ای در سال 2018 به بررسی تأثیر ورزش‌های صورت بر ظاهر پیریو چاقی صورت پرداخت. زنان بین 40 تا 65 سال که یک برنامه تمرینی متشکل از 32 تمرین صورت را به مدت 20 هفته انجام دادند، بهبودهایی را در ساختار صورت خود گزارش کردند. به طور خاص، گونه های بالا و پر را به طور شگفت انگیزی روی صورت خود احساس می کردند.

این مطالعه کوچک بود و مطالعات بیشتری برای تأیید این ادعاها ضروری است. با این حال، این باعث نمی‌شود که افراد از تمرین‌هایی مانند یوگای صورت برای پرکردن گونه‌ و چاقی صورت جلوگیری کنند. فعالیت های دیگری را که شامل حرکت صورت است مانند ماساژ صورت می تواند در چاقی صورت مفید باشد.

ویتامین سی

این ویتامین به طور جادویی در درمان و پیشگیری از اثرات پیری نور خورشید عمل است. این ماده طبیعی که در میوه هایی مانند مرکبات یافت می شود، یک آنتی اکسیدان قوی است که خوردن آن به همان اندازه که مصرف موضعی آن مفید است، مفید است.

این یکی از مهم‌ترین ویتامین‌ها در مورد بیوسنتز طبیعی کلاژن است و می‌تواند با تثبیت و ایجاد پیوند متقابل مولکول‌های کلاژن در هنگام تولید، چهره را بهبود بخشد و از آسیب بافتی جلوگیری کند. کلاژن بیشتر در پوست باعث جلوگیری از لاغر شدن پوست و باعث چاقی صورت و حجیم شدن گونه می شود.

بهترین محصول برا جلوگیری از لاغری صورت

سرم ویتامین سی بیوآکوا بهترین محصول برای استفاده موضعی که با قیمتی در حد ریال کیفیتی دلاری در اختیار شما قرار می دهد.

از این محصول برای درمان اکنه، لک و خشکی پوست نیز استفاده می شود. خواص آنتی اکسیدانی این محصول جادویی، شما را شگفت زده می کند.چاقی صورت

رتینوئیدها

رتینوئیدها مکمل های بسیار محبوب مراقبت از پوست هستند. آنها باعث چاقی صورت نمی شوند، اما در عوض به بدن شما کمک می کنند تا تولید کلاژن و گردش سلولی در پوست، استخوان گونه و خط گردن را شروع کند تا از لاغری پوست و چین و چروک پوست جلوگیری کند. رتینویید ها به صورت موضعی و خوراکی برای پوست مفید هستند.

ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا معمولاً برای درمان های موضعی سوختگی استفاده می شود، اما درمان پیری شگفت انگیزی نیز است. استفاده روزانه ژل پمپی مرطوب کننده آلوئه ورا جومتام، ظاهر چین و چروک ها را کاهش می دهد و تولید کلاژن و الاستین شما را افزایش می دهد که باعث چاقی صورت می شود. این درمان خانگی برای گونه چاق مقرون به صرفه است و عوارض جانبی ندارد. حتی ممکن است بتواند به کاهش چربی موضعی در ناحیه مورد استفاده کمک کند.

قند را محدود کنید

لازم نیست به شما بگوییم که قند بیش از حد باعث می شود که صورت به ناخوشایندترین شکل ممکن شل شود. ما به دنبال چاقی صورت و سفت شدن عظلات هستیم اما مصرف قند برای چاقی صورت مفید نیست چون صورتی چاق و شل به بار می آورد.چاقی صورت

اجتناب از الکل

اگر می خواهید به چاقی صورت برسید باید از شل شدن پوست و چین و چروک های عمیق جلوگیری کنید، مصرف الکل بدترین دشمن چاقی صورت،  باعث کم‌آبی بدن می‌شود، چربی‌ها را به صورت ناکارآمد ذخیره می کند و پوست شما را افتضاح نشان می‌دهد. پرهیز از الکل منجر به تولید کلاژن کارآمدتر، گونه های چاق و جوان تر شدن پوست صورت می شود.

سیگار نکشید

اگر یک توصیه در این لیست وجود دارد که باید دنبال کنید، آن این است: هرگز عادت سیگار کشیدن را انتخاب نکنید، مبادا خطر آسیب رساندن به سلامت جسمی و ظاهر جوان خود را داشته باشید.

استعمال دخانیات به شدت مانع روند چرخش سلولی می‌شود و از تولید کلاژن پوست جلوگیری می‌کند. این کار دشمن سرسخت چاقی صورت است که باعث چین و چروک، صورت لاغر و گونه های صاف می شود. روش های چاقی صورت در خانه که در این مقاله آمده است همگی با سیگار کشیدن تداخل دارند. سیگار کشیدن با این روش ها مثل ورزش کردن بعد از خوردن زیاد غذا می‌ماند. با اجتناب از سیگار، خودتان را از چین و چروک و لاغری صورت نجات دهید؛ سخت است؟چاقی صورت

به اندازه کافی بخوابید

آیا می دانستید که کیفیت چرخه خواب شما در واقع می تواند تفاوت زیادی در ظاهر پوست شما ایجاد کند؟

کم خوابی با عملکرد سد پوستی تداخل دارد. خواب کافی باعث بهبود توانایی پوست برای ترمیم خود می شود پس از کم آبی یا قرار گرفتن در معرض اشعه های ماوراء بنفش به همین دلیل، یکی از اقتصادی ترین راه ها برای مبارزه با پیری پوست و لاغری صورت است و برای چاقی صورت جلوگیری از پیری و لاغری پوست لازم است.

همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید

یکی از مهم ترین نکات پیشگیرانه لاغری صورت استفاده از ضد آفتاب است. ضد آفتاب کمی پوست شما را نرم نگه می‌دارد، مانند محافظت از پوست در معرض آفتاب، یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای رفع چروک، خطوط ریز و رسیدن به چاقی صورت و گونه های حجیم است.

تا حد امکان در خانه بمانید. همیشه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، حتی اگر در جایی رانندگی می کنید. این کار مانع از کاهش وزن در صورت نمی شود، اما می تواند برخی از شاخص های کاهش وزن صورت را با داشتن پوستی شاداب، انعطاف پذیر و پر از شادابی بپوشاند.چاقی صورت

روش های مصنوعی چاقی صورت

اگر روش های طبیعی برای چاقی صورت مفید نیستند، به سراغ گزینه های پزشکی بروید. افرادی که به دنبال چاقی صورت هستند ممکن است جراحی انتقال چربی را انتخاب کنند. در این روش جراحان چربی را از ناحیه دیگری از بدن گرفته و به صورت تزریق می کنند. گزینه دیگر استفاده از پرکننده های پوستی است. پزشکان به قسمتی از صورت، معمولاً گونه‌ها، فیلر تزریق می‌کنند تا ظاهری چاق‌تر به چهره بدهد.

برخی از افراد ممکن است بزرگ کردن گونه را برای چاقی صورت انتخاب کنند. جراحان یک ایمپلنت جامد را روی استخوان گونه قرار می دهند تا گونه ها بزرگ تر شوند. البته، جراحی همیشه خطراتی را به همراه دارد، بنابراین لازم است قبل از تصمیم گیری مزایا و معایب آن را بدانید.چاقی صورت

خلاصه

چاقی صورت یکی از چالش افراد مسن است از این رو مسئله مهمی است که صورت چاق، پرتر و کامل تر به نظر می رسد. گونه های حجیم یکی از اثرات چاقی صوت است که سالانه افراد زیادی از طریق عمل جراحی و تزریق ژل به آن می رسند. برخی دیگر با آرایش خاص گونه های خود را برجسته می کنند تا صورت چاق تر به نظر برسد.

صورت چاق که نقطه متقابل چین و چروک صورت است با روش های جراحی و روش های خانگی امکان پذیر است. تغذیه مناسب در کنار ورزش صورت و استفاده موضعی از برخی مواد به شکلی جادویی صورت را چاق و گونه حجیم به شما می دهد. باورنکردنی است؟ امتحان آن مجانی است.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها