سلامت و زیبایی

 پچ زیر چشم چیست و طرز استفاده آن چگونه است؟ + بهترین ماسک زیر چشم

پچ زیر چشم

پچ زیر چشم در حال تبدیل شدن به یکی از محصولات ضروری در مراقبت پوست می باشد. پچ زیر چشم، همان ماسک هایی هستند که برای استفاده ی دور چشم، اختصاصی تولید شده اند. این پچ ها به رفع خشکی پوست اطراف چشم کمک نموده و از تیرگی زیر چشم ها نیز جلوگیری می نمایند. در این مقاله علاوه بر معرفی پچ زیر چشم و نحوه ی استفاده از آن، به شما چند محصول مناسب برای استفاده نیز معرفی می کنیم.

آنچه در این مطلب می خوانید: نمایش

پچ زیر چشم چیست؟

به عبارت ساده تر، پچ دور چشم ماسک کوچکی است که مطابق حالت چشم انسان طراحی شده و برای استفاده در پوست ظریف و حساس زیر چشم مناسب است. اکثر پچ های دور چشم حالتی هیدروژل دارند و برخی دیگر از پارچه های سلولزی و لطیف ساخته شده اند. پچ های دور چشم دارای مواد معدنی، ویتامین ها و سایر مواد مفید برای پوست زیر چشم هستند. این مواد خواه به صورت طبیعی وجود داشته باشد یا اینکه پچ زیر چشم با این مواد غنی شده باشد.

پچ زیر چشم مثل ماسک ورقه ای نیازهای پوستی را تامین می کنند، به پوست خسته شما جان می دهند و منجر به روشن تر شدن پوست هم می شوند اگر پوست اطراف چشم شما به دلایلی مثل خستگی یا کمبود آب و بی خوابی دچار تیرگی شده باشد، بعد از چند بار استفاده از پچ زیر چشم یا همان ماسک چشم، کم کم تغییرات مثبتی را احساس خواهید کرد و کمرنگ شدن حلقه سیاه اطراف چشم را شاهد خواهید بود از طرفی این پچ به شما کمک می کند تا به سادگی با دنبال کردن یک روتین هفتگی پوست خود را تغذیه کنید. پچ زیر چشم با فواید ضد پیری یک راهکار عالی است که شادابی و طراوت را به پوست شما هدیه دهد با پچ زیر چشم می‌توانید با چین و چروک‌های به اصطلاح پنجه کلاغی و پف زیر چشم خداحافظی کنید از طرفی حلقه‌های سیاه اطراف چشمتان به مرور کمرنگ خواهند شد به این صورت شادابی و طراوت را تجربه می‌کنید.

اما چند سوال ممکن است بعد از خرید پچ چشم ذهن شما را درگیر کند اینکه در هفته چند بار از باید از پچ زیر چشم استفاده کنیم؟ اصلاً چطور باید از این پچ‌ها استفاده کرد ؟ بهترین زمان استفاده از ماسک‌های زیر چشم در چه ساعتی از شبانه روز است و خلاصه اینکه چطور از این پچ‌ها استفاده کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم و پوستی شاداب و با طراوت داشته باشیم می‌دانید که چشم‌ها در زیبایی چهره تاثیر فوق العاده‌ای دارند پس با رسیدگی و روتین پوستی چشم، می‌توانی چهره زیباتری داشته باشید. با رنگدونه تا انتها همراه شوید.

 پچ زیر چشم چیست و طرز استفاده آن چگونه است؟ + بهترین ماسک زیر چشم  پچ زیر چشم چیست و طرز استفاده آن چگونه است؟ + بهترین ماسک زیر چشم

تاریخچه ماسک زیر چشم

پچ های زیر چشم، اولین بار توسط دانشمندی کره ای وارد عرصه ی زیبایی شدند. پچ های اولیه به صورت پارچه ای بودند که موادی روی آن ها قرار می گرفت و شبیه چشم زخم بودند، حالت چسبنده ای داشتند و استفاده از آن ها کمی سخت بود اما رفته رفته پیشرفت کرد و از نظر طراحی و فرمولاسیون تکامل پیدا کرد و به شکل پچ های امروزی تغییر یافت. پچ زیر چشم اولیه، تا حدودی گران بود و هر کسی نمی توانست آن را در روتین معمول خود استفاده کند اما امروزه با رایج شدن استفاده از پچ زیر چشم، محصولات مقرون به صرفه تری نیز تولید شدند که همان کارایی را داشتند. اگر به زیبایی چشم اهمیت می دهید پیشنهاد می کنیم چند دقیقه به مشاهده تمامی پچ های زیر چشم مشغول شوید.

پچ های زیر چشم چه کاری انجام می دهند؟

هدف اصلی پچ زیر چشم، مرطوب کردن پوست حساس زیر چشم است. همانطور که می دانید پوست اطراف چشم ها و زیر چشم، حساس تر از پوست سایر قسمت های صورت است. به همین دلیل مرطوب نگه داشتن پوست این قسمت بسیار ضروری است. سلول های زیر چشم به نسبت به سایر سلول های پوستی دیگر، مقدار کمتری چربی تولید می کنند به همین دلیل پچ زیر چشم، به نوعی ساخته شده است تا این خشکی را جبران نماید.

با افزایش عمر و بالاتر رفتن سن به مرور خاصیت ارتجاعی پوست کاهش می‌یابد و از طرفی کلاژن سازی طبیعی پوست نیز رو به افول می‌رود همین امر باعث نازک‌تر شدن پوست می‌شود برای همین است که با بالا رفتن سن مستعد چین و چروک هستیم و کم کم حلقه‌های اطراف چشم، چروک‌های ریز و پف آلودگی اطراف چشم را تجربه می‌کنیم پچ های زیر چشم یک درمان نسبتا موثر در بازه زمانی کوتاهی هستند که می‌تواند چروک‌های سطحی را برطرف کنند، حلقه‌های اطراف چشم را کمرنگ کنند و پنجه‌های کلاغی را به مرور از بین ببرند. مثلاً تصور کنید که چشمان شما از کار زیاد، نگاه کردن به مانیتور، آلودگی و غیره خسته شده پس ماسک زیر چشم می‌تواند تسکین خستگی چشم شما هم باشد. این پچ‌ها اصولاً حالت هیدروژن دارند و مواد موثر و مغذی مثل آنتی اکسیدان‌ها و پیتید‌ها را به صورت مستقیم به پوست زیر چشم شما منتقل می‌کنند به همین دلیل پوست، حداکثر جذب ممکن را دارد.

روش استفاده از ماسک مخصوص چشم

رساندن آنتی اکسیدان و پیتیدها باعث تحریک پوست به کلاژن‌سازی و همچنین آبرسانی عمیق و در نتیجه شادابی بیشتر خواهد شد. در زیر برخی از بازرترین ویژگی های ماسک مخصوص چشم را میبینید:

    • پچ های مخصوص زیر چشم می‌توانند یک آبرسان عالی برای پوست نازک و خشک اطراف چشم باشند.
    • پچ‌ها حالتی هیدروژن دارند و کمی خنک هستند پس بهترین تسکین دهنده برای پوست برای چشم‌های خسته محسوب می شوند پیشنهاد می‌کنیم زمانی که خسته هستید از یک پچ زیر چشم برای تسکین درد و خستگی چشمتان استفاده کنید.
    • پچ‌های زیر چشم به مرور حالت پف آلود و حلقه‌های تیره اطراف چشم را برطرف می‌کنند.
    • گذاشتن ماسک زیر چشم باعث بهبود گردش خون می‌شود و همین امر منجر به روشن‌تر شدن پوست اطراف چشم خواهد شد.
    • برطرف کننده خطوط ریز اطراف چشم و چین و چروک های سطحی هستند.
    • شادابی و طراوت پوست را به همراه دارند.
    • تامین ویتامین سی برای پوست نازک زیر چشم از مزایای ماسک مخصوص چشم است.
    • پچ هیدروژل خنک کننده و آرامش دهنده و البته مرطوب کننده است.
    • درمان لکه های ریز اطراف پوست چشم هم از دیگر ویژگی های فوق العاده پچ محسوب می شود.

پچ های زیر چشم همچنین برای کاهش چین و چروک اطراف چشم و کاهش سیاهی زیر چشم ها مفید عمل می کنند یک یا دو بار در هفته می‌توانید از پچ زیر چشم استفاده کنید یا هر زمان  که احساس کردید پوست خسته شما به ماسک مخصوص زیر چشم نیاز دارد. اما اگر می خواهید پچ های زیر چشم را برای هدف خاصی استفاده کنید، نکات زیر راهنمای شما خواهد بود.

درمان سیاهی دور چشم

حتماً سیاهی یا همان حلقه‌های اطراف چشم را تاکنون دیده‌اید همه ما حداقل یک بار با این مشکل در طول زندگی خود مواجه بوده‌ایم این حلقه‌ها عموماً به دلیل کمبود آب، منقبض شدن رگ‌های ریز اطراف چشم، افزایش رنگدانه‌ها، کمبود غدد چربی در زیر پوست نازک چشم و موارد این چنینی ایجاد می‌شوند در چنین شرایطی پوست شما مستعد خطوط ریز و قرار گرفتن در حالت خسته و پیر است بنابراین بهترین زمان ممکن برای تغذیه پوست اکنون است رسیدگی به پوست اطراف چشم زمانی اهمیت پیدا می‌کند که با بالا رفتن سن کلاژن سازی کاهش می‌یابد پس می‌توانید از پچ‌های زیر چشم به عنوان راهکار جلوگیری از پیری زودرس و به تعویق انداختن آن استفاده کنید اگر برای رفع سیاهی دور چشم می خواهید پچ مناسبی استفاده کنید، پچ هایی را انتخاب کنید که حاوی ترکیبات زیر باشند:

  • کافئین
  • پانتنول
  • حاوی روغن های اساسی آرامبخش مانند نعناع، اسطوخودوس و بابونه

ماسک مخصوص درمان پف زیر چشم

برای درمان پف زیر چشم از ماسک های مخصوص چشم حاوی کافئین استفاده کنید این پچ‌ها بر خلاف تصور، با آبرسانی عمیق نقشی بسیار موثر در برطرف کردن چین و چروک و صد البته رفع پف چشم و حلقه‌های سیاه دارند. اگر پچ مناسبی برای رفع پف زیر چشم می خواهید باید پچ هایی انتخاب کنید که ترکیبات زیر را در فرمولاسیون خود داشته باشند:

  • هیالورونیک اسید
  • کافئین

برطرف کردن چروک های اطراف چشم

اگر دقت کنید بعد از برداشتن پچ از زیر چشم، پوست نازک اطراف چشمتان کمی مرطوب و لطیف تر از قبل شده است. پوست اطراف چشم بسیار نازک است و از طرفی لایه بسیار نازکی از چربی در زیر این بخش از پوست بدن قرار دارد همین دو امر کافیست تا پوست زیر چشم مستعد خشکی و چین و چروک های ریز باشد. برای همین باید به صورت مداوم پوست زیر چشم به کمک ماسک و پچ تغذیه شود تا علاوه بر آبرسانی و حفظ رطوبت، خطوط نازک اطراف چشم و چین و چروک های دور چشم محو شوند. اگر پچ مناسبی برای رفع چین و چروک دور چشم می خواهید، بهتر است از پچ هایی استفاده کنید که حاوی ترکیبات زیر باشند:

  • آنتی اکسیدان
  • ویتامین C
  • رتینول
  • پپتیدها
پچ زیر چشم چیست؟ بهترین پچ زیر چشم کدام است؟

طرز استفاده از پچ دور چشم

برای استفاده از پچ زیر چشم چند مرحله ی ساده وجود دارد. برای نتیجه گیری بهتر، این موارد را رعایت کنید. راستی قبل از اینکه ماسک یا همان پچ را زیر چشم بگذارید، از کرم دور چشم یا اسانس و مرطوب کننده استفاده نکنید چرا که اثربخشی پچ را کاهش می دهند در حقیقت بهتر است بعد از جذب کامل مواد مغذی پچ این لوازم مراقبتی را استفاده کنید. خب برای دریافت بهترین نتایج مثل دستورالعمل زیر اقدام کنید:

1. آرایش صورتتان را پاک کنید و با استفاده از یک شوینده ی مناسب، پوست را تمیز کنید.
2. تونر بزنید. تونرها به پاکسازی عمیق تر پوست کمک می کنند. برای مطالعه ی بیشتر در مورد تاثیر تونرها بر روی پوست، به مقاله ی آن در مجله ی زیبایی رنگدونه مراجعه نمایید.
3. به مدت 15 تا 20 دقیقه پچ ها را زیر چشم قرار دهید.
4. بعد از گذشت زمان مورد نیاز، پچ ها را برداشته و از سرم یا کرم دور چشم استفاده نمایید.

روش استفاده از پچ چشم

استفاده از پچ زیر چشم در کنار مرطوب کننده و کرم‌های مخصوص دور چشم می‌تواند یک روتین کامل برای چشم باشد در حقیقت علاوه بر داشتن یک روتین منظم پوستی باید یک روتین مخصوص برای پوست اطراف چشم در نظر بگیرید مثلاً می‌توانید از پچ‌های زیر چشم به صورت هفتگی استفاده کنید و در کنار آن  ضد آفتاب مخصوص دور چشم، کرم دور چشم و مرطوب کننده را فراموش نکنید.

باید ها و نبایدهای استفاده از پچ زیر چشم

  • شما می توانید به دفعات دلخواه در هفته از پچ زیر چشم استفاده نمایید. این کار هیچ مشکلی ایجاد نمی کند.
  • در هنگام استفاده از پچ زیر چشم حتما به دستورالعمل های روی جلد آن توجه نمایید. این دستورالعمل ها توسط متخصصان پوست و پزشکان معتبر نوشته شده اند. پس آن ها را نادیده نگیرید.
  • هرگز با پچ زیر چشم نخوابید. همه ی پچ های زیر چشم، باید در همان مدت زمانی که روی جلد آن ها نوشته شده است استفاده شوند. مثلا اگر روی جعبه ی آن نوشته شده باشد، بیست دقیقه، بعد از این زمان آن را بردارید. خوابیدن با پچ زیر چشم، باعث ایجاد چین و چروک در اطراف چشم و خشک شدن پوست این ناحیه می شود.
  • برخی از افراد می گویند که می توان از پچ زیر چشم، برای بینی نیز استفاده کرد. اگر چه این کار هیچ ممانعتی ندارد اما پچ ها به طور اختصاصی برای پوست زیر چشم ساخته شده اند. استفاده از آن ها برای پوست نواحی دیگر، ممکن است تاثیری نداشته باشد.
  • بیست دقیقه قبل از استفاده از پچ زیر چشم، می توانید آن را در فریز بگذارید. این کار باعث افزایش تاثیر آن ها در کم کردن پف زیر چشم می شود.
  • قبل از استفاده از پچ زیر چشم از کرم یا سرم خاصی استفاده نکنید، این مواد تاثیر پچ ها را کاهش می دهند.
  • بعد از مصرف ماسک های ورقه ای حاوی رتینول یا آبرسان هایی با برچسب AHA  استفاده از پچ زیر چشم توصیه می شود.
  • هیچ وقت از یک ماسک زیر چشم برای دوبار استفاده نکنید، این پچ ها یکبار مصرف هستند. این کار ممکن است باعث ایجاد لک در پوست زیر چشم شود.
  • بعد از برداشتن ماسک مخصوص چشم، کمی فرصت دهید تا اسانس جذب شود و نیاز به شست و شو نیست.

بهترین زمان استفاده از ماسک زیر چشم

سوالی که اغلب کاربران می‌پرسند این است که بهترین زمان استفاده از پچ زیرش چشم در طول شبانه روز چه ساعتی است؟ به نظر کارشناسان رنگدونه و تجربه کاربران بهترین زمان استفاده از پچ‌های زیر چشم در دو بازه زمانی زیر است:

  1. صبح‌ها بعد از تمیز کردن پوست یعنی قبل از اینکه سایر محصولات مراقبت پوستی را استفاده کنید.
  2. شب ها بعد از شستن صورت و  قبل از اینکه بخوابید. (البته با ماسک چشم نخوابید!)

گذشته از این تفاسیر شما در هر روز و هر ساعت از شبانه روز می‌توانید از این پچ استفاده کنید اما اغلب ترجیح می‌دهند که صبح‌ها قبل از آرایش و یا شب‌ها قبل از خواب از این پچ‌ها استفاده کنند چرا که مدت زمان بیشتری برای جذب مواد مغذی وجود دارد با این حال هیچ محدودیتی در زمان استفاده از آنها وجود ندارد پیشنهاد رنگدونه این است که از تکه‌های هیدروژن را قبل از خواب شبانه استفاده کنید تا صبح روز بعد با پوستی شفاف و شاداب بیدار شوید. این پچ‌ها پوست زیر چشمتان را هیدراته می‌کنند و از سوی دیگر با رساندن ویتامین E و نیاسینامید پف اطراف چشم کاهش می‌یابد.

پر فروش ترین کرم های دور چشم

3 توصیه مهم در زمان استفاده از ماسک مخصوص دور چشم ها

  1. اگر از پچ در بعد از ظهر استفاده می کنید حتماً دقت داشته باشید که بدون آرایش باشید پس حتما پوست خود را کاملاً تمیز کرده و پچ‌ها را زیر چشمتان بگذارید در این زمان بعد از گذراندن یک روز طولانی، خستگی چشمانتان زدوده می‌شود به یک تسکین عالی برای شماست.
  2. اگر شب‌ها پچ را زیر چشمتان می‌گذارید در حقیقت در طول شب به پوست خود فرصت می دهید تا مواد عالی را جذب کند اما با ماسک نخوابید.
  3. اگر ماسک را صبح روی پوستتان قرار می دهید، حتما قبل از آن صوررت را تمییز کنید.

پچ چشم از چه موادی ساخته شده؟

انواع متنوعی از ماسک‌های زیر چشم و البته پچ‌ها ارائه شده‌اند و تنوع بسیار زیادی را در بازار دارند بنابراین پچی را انتخاب کنید که مناسب پوست شما باشند اصولاً پچ‌ها حاوی ویتامین سی و رتینول هستند و هدف از استفاده آنها افزایش کلاژن سازی و بهره‌گیری از خواص ضد پیری، درمان چین و چروک‌ها و خطوط ریز اطراف چشم است البته نمی‌توان گفت درمان قطعی اما به منزله جلوگیری و رفع خطوط ریز و سطحی توصیه می‌شوند از طرفی پچ‌ها حاوی هیالورونیک اسید هستند همچنین آنتی اکسیدان موجود در پچم منجر به افزایش کلاژن سازی می‌شود رساندن ویتامین E هم خستگی و و پف چشم شما را رفع می کند. همانطور که گفتیم حاوی پیتید هم هستند که در کاهش التهاب اطراف چشم موثر اند. ویتامین E و نیاسینامید هم از دیگر ترکیبات موثر ماسک های مخصوص زیر چشم هستند.

معرفی بهترین ماسک زیر چشم [5 پچ چشم عالی]

پچ زیر چشم

1- پچ زیر چشم آبرسان لانبنا

همانطور که گفتیم، کار عمده ای که پچ زیر چشم انجام می دهدف مرطوب کنندگی پوست است. پچ زیر چشم لانبنا، برای این کار اختصاصی شده است. از ترکیبات موثر این پچ می توان به هیالورونیک اسید و گلیسیرین اشاره کرد. این پچ ها از پارچه ی سلولزی ساخته شده اند، که از مناسب ترین مواد برای ساخت پچ زیر چشم می باشند. پچ زیر چشم لانبنا، برای کاهش پف زیر چشم، رفع خشکی پوست زیر چشم و برطرف کردن سیاهی زیر چشم مناسب است. این پچ ضد چین و چروک بوده، پوست زیر چشم را آبرسانی نموده و باعث نرم شدن آن می شود.

پچ زیر چشم آبرسان لانبنا

 

 2- پچ زیر چشم سفید کننده لانبنا

پچ زیر چشم سفید کننده، دارای ترکیباتی است که برای رفع تیرگی زیر چشم موثرند. این پچ زیر چشم از جنس پارچه ی سلولزی می باشد که قدرت جذب 98 درصد را به همراه دارد. پچ زیر چشم سفید کننده لانبنا، حاوی تمامی مواد مغذی لازم برای پوست زیر چشم است. این پچ ها حاوی کلاژن بوده و پوست زیر چشم را آبرسانی می کنند. با استفاده از این پچ پوست روشن، درخشان و نرم می گردد. همچنین پچ زیر چشم لانبنا به کاهش چین و چروک و آثار پیری پوست نیز کمک می کند.

پچ زیر چشم سفید کننده لانبنا

3- پچ زیر چشم کلاژن لانبنا

از ترکیبات موثر این پچ می توان به کلاژن، عصاره ی بابونه و طلا اشاره نمود. پچ کلاژن لانبنا، به گونه ای ساخته شده است که جذب سریعی دارد و سبب ایجاد حساسیت پوستی نمی گردد. کلاژن از پروتئین های طبیعی پوست است که سبب افزایش حالت کشسانی و شادابی پوست می گردد. این پروتئین به طور طبیعی در این ماسک به کار رفته است و سبب کاهش آثار پیری پوست زیر چشم می گردد. با استفاده از این پچ، می توان به کاهش گوذی زیر چشم کمک نمود. پچ کلاژن، سبب نرم شدن، لیفت شدن و افزایش خاصیت الاستیته پوست می شود.

پچ زیر چشم کلاژن لانبنا

4- پچ زیر چشم مرطوب کننده و مغذی لانبنا

اگر به دنبال پچی هستید که نیازهای غذایی پوست زیر چشم را به طور کامل تامین کند، این محصول مناسب شما است. پچ مغذی لانبنا، حاوی تمامی مواد مغذی مورد نیاز برای پوست زیر چشم است. این مواد شامل روغن هسته انگور، ویتامین های ضروری، کلاژن و گلیسیرین می باشند. ویتامین های به کار رفته در این پچ، از ضروری ترین ویتامین ها برای سلامت پوست هستند. این ماسک، بافت زیر چشم را تقویت می کند وباعث کاهش پف زیر چشم می گردد. مواد مغذی موجود در آن، سبب شادابی و افزایش انرژی پوست می شوند. در نتیجه پوست عمیقا آبرسانی و تغذیه می گردد. در نهایت این ماسک به کاهش آثار پیری و چین و چروک، همچنین حذف پف زیر چشم کمک می کند.

پچ زیر چشم مرطوب کننده و مغذی لانبنا

5- پچ دور چشم بیوآکوآ شکوفه گیلاس

پوستی به لطافت شکوفه های گیلاس داشته باشید. با اطمینان می توان گفت که این توصیف بدون اغراق است. زیرا این ماسک غنی از عصاره ی شکوفه های گیلاس است. پچ زیر چشم شکوفه ی گیلاس سرشار از نانو پپتیدهای لازم برای پوست است. عصاره ی شکوفه های گیلاس در کنار کلاژن، سبب رفع تیرگی زیر چشم و بازسازی سلول های آسیب دیده می شود. این ماسک شامل مواد مغذی مورد نیاز پوست زیر چشم است، به همین جهت بعد از استفاده از ان، انرژی پوست افزایش می یابد. این پچ با تغذیه ی پوست زیر چشم، سبب کاهش چین و چروک های این ناحیه شده و با آثار پیری مقابله می کند. در نتیجه گودی زیر چشم کاهش پیدا کرده و باعث ایجاد پوستی سفید و درخشان می شود.

پچ زیر چشم چیست و نحوه استفاده از پچ زیر چشم + به همراه معرفی 5 پچ مناسب پچ زیر چشم چیست و نحوه استفاده از پچ زیر چشم + به همراه معرفی 5 پچ مناسب
تمامی ماسک های بالا را می توانید از سایت رنگدونه با بهترین قیمت تهیه نمایید. همچنین برای مشاهده ی سایر محصولات مراقبت پوست، به دسته بندی مربوط به این محصولات مراجعه کنید. راستی انواع مختلفی از پچ‌ها در بازار وجود دارد از جمله پچ‌های کاسه‌ای و پچ‌های ورقه‌ای مخصوص چشم و همچنین پچ‌ یا ماسک مخصوص لب که استفاده از آنها را پیشنهاد می‌کنیم.

سوالات پرتکرار کاربران درباره انواع ماسک زیر چشم

ماسک زیر چشم برای چه سنی مناسب است؟

همانطور که گفتیم پچ زیر چشم در روتین مراقبتی پوستی همه افراد جای می‌گیرد بنابراین افراد در سنین جوانی برای به تعویق انداختن و جلوگیری از چین و چروک‌های ریز اطراف چشم می‌توانند از آن استفاده کنند همچنین توصیه می شود که افراد در میانسالی به دلیل کاهش میزان کلاژن‌سازی پوستشان، استفاده از ماسک چشم را در روتین مراقبت پوستی خود قرار دهند.

آیا پچ زیر چشم یکبار مصرف است؟

پچ زیر چشم دقیقاً مثل ماسک ورقه یکبار مصرف است و نمی‌توانید از یک پچ دو بار استفاده کنید چرا که با این کار امکان انتقال آلودگی بسیار زیاد است. یک پچ زیر چشم را، بیشتر از دفعات نوشته شده بر روی جلد آن استفاده نکنید. استفاده بیش از حد از یک پچ، ممکن است نتیجه ی عکس بدهد و باعث خشکی پوست زیر چشم نیز بشود.

پچ زیر چشم چند دقیقه باید بماند؟

در استفاده از پچ چشم باید دقت داشته باشید که نباید بیش از مدت زمان مشخصی زیر چشمتان باقی بمانند این نوع پچ درست مثل ماسک ورقه ای در مدت زمان معینی بین 15 الی 20 دقیقه باید روی پوست گذاشته شوند نگه داشتن آن ها بیش از زمان مذکور نه تنها تاثیر مثبتی ندارد، بلکه می تواند معکوس عمل کرده و رطوبت پوست زیر چشم را به خود جذب کند این امر باعث دهیدراته شدن پوست و از طرفی نمایان شدن چروک های ریز اطراف چشم می شود. زمان خریداری پچ زیر چشم حتما روی بسته بندی را مطالعه کنید زمان بندی مشخصی که اصولا کمتر از 20 دقیقه است، روی بسته درج شده.

چند بار در هفته از پچ زیر چشم استفاده کنیم؟

با توجه به خواص پچ‌های زیر چشم و آبرسانی و همچنین مرطوب کردن پوست باید در روتین مراقبتی شما قرار بگیرند استفاده روزانه از آنها مضر نیست اما بهتر است در هفته استفاده از آنها به دو یا نهایتاً سه بار در طول هفته محدود شود.

آیا ممکن است به ماسک زیر چشم حساسیت داشته باشیم؟

باید دقت داشته باشید نکات مورد استفاده بچ های زیر چشم با ماسک‌های ورقه یکسان است هر دو با مواد عالی و مغذی پوستی فرموله شده‌اند و تاثیر ماسک‌های ورقه یا پچ های زیر چشم تقریباً یکسان است با این تفاوت که پچ زیر چشم تامین کننده مواد مغذی پوست زیر چشم است و دقیقاً با فرم زیر چشم طراحی شده و به گونه‌ای فرموله شده که بیشترین تطابق را با پوست نازک و حساس زیر چشم داشته باشد برای همین حاوی مواد محرک پوستی نیست کمتر افرادی به آن حساسیت نشان می‌دهند.

کدام پچ چشم بهتر است؟

پچ چشم برند لانبنا، پچ زیر چشم ایمیجز، پچ دور چشم کره ای مدل کاسه ای و پچ برند بیوآکوآ را پیشنهاد می کنیم. در بالا 5 مدل از بهترین ماسک های زیر چشم را معرفی کرده ایم که می توانید در وبسایت رنگدونه آن ها را به همراه جزئیات بیشتر بررسی کنید.

ماسک چشم را کجا نگهداری کنیم؟

دقت داشته باشید همیشه قبل از استفاده دستورالعمل درج شده روی بسته‌بندی ماسک زیر چشم را مطالعه کنید اصولاً پیشنهاد می‌شود که پچ‌های مخصوص زیر چشم و یا ماسک‌های ورقه مخصوص چشم در یخچال یا حداقل در یک محیط خشک و خنک نگهداری شود به این دلیل که علاوه بر احساس خوبی که به شما منتقل می‌کنند تسکین دهنده پوست هم خواهند بود و تا حد بسیار زیادی انقباض رگ‌های خونی ریز اطراف چشم را رفع می‌کنند. همین مورد می‌تواند تاثیر بسزایی در درمان تیرگی اطراف چشم داشته باشد. راستی فراموش نکنید قرار دادن تکه‌های هیدروژنی در یخچال چند ساعت قبل از استفاده می‌تواند تا حد بسیار زیادی پف چشمان شما را درمان کند. پس یخچال می تواند بهترین محل نگهداری پچ زیر چشم باشد.

کدام نوع ماسک زیر چشم بهتر است؟

پچ های چشمی انواع مختلفی دارند. ماسک های مخصوص چشم در دو نوع ورقی و کاسه ای ارائه می شوند ولی همگی آن ها با هدف تغذیه پوست نازک چشم و آبرسانی و لطافت فرموله شده اند.

بعد از استفاده از پچ زیر چشم چه باید کرد؟

بعد از برداشتن پچ زیر چشم نیاز به شستشوی صورت ندارید و می‌توانید اجازه دهید ژل یا اسانس باقیمانده روی پوستتان به آرامی جذب شود. استفاده از ضد آفتاب مخصوص دور چشم، کرم دور چشم و مرطوب کننده را فراموش نکنید. حالا که صحبت از روتین چشم شد، حتما در نظر داشته باشید همیشه علاوه بر روتین پوستی روزانه و هفتگی باید یک روتین مراقبتی از پوست اطراف چشم نیز داشته باشید. این پچ ها آنتی اکسیدان، ویتامین سی، ویتامین E، روغن‌های ضروری و موادی مغذی را به طور مستقیم به پوست زیر چشم شما می‌رسانند.

 نتیجه ی نهایی

پچ زیر چشم در حال تبدیل شدن به یکی از موارد روتین پوست است. این پچ ها سبب مرطوب شدن، فع تیرگی و پف زیر چشم می شوند. با اطمینان می توان گفت که استفاده از پچ های زیر چشم، برای پوست این ناحیه نتیجه ای عالی به همراه دارد. پوست زیر چشم نسبت به پوست سایر قسمت های صورت خشک تر و نازک تر است. این همان دلیلی است که استفاده از پچ زیر چشم را ضروری می کند. زیرا این ماسک ها به طور اختصاصی باعث تغذیه ی پوست این قسمت می گردند. در نتیجه پوست زیر چشم کمتر دچار چین و چروک، پف و سیاهی می شود.

اگر به مسائل آرایشی و بهداشتی بانوان علاقه مندید، توصیه می کنیم روزانه در مجله ی زیبایی رنگدونه با ما همراه باشید.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
11 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها