سلامت و زیبایی

بهترین آبرسان‌های پوست صورت

بهترین آبرسان‌های پوست صورت

تمام درمان‌های آرایشی مرطوب‌کننده صورت، با  هدف نرم‌تر کردن پوست صورت تولید می‌شوند. اما ارائه آن‌ها، به صورت کرم، لوسیون یا ژل، می‌تواند بر روی نتیجه کار آن‌ها تأثیر بگذارد و بسته به نوع پوستی که برای آن تجویز شده است، نتایج متفاوتی داشته باشد. همچنین بسته به فصل، بافت پوست، آبرسان‌های پوست می‌توانند تاثیر متفاوتی داشته باشند.

اگر به دنبال بهترین آبرسان‌های پوست صورت هستید بهتر است ابتدا نوع پوست خود را بدانید و با توجه به زمان استفاده و انتظاری که از آن دارید، یکی از آن‌ها را خریداری نمایید.

کرم مرطوب کننده صورت

آبرسان پوست تقریباً در هر جایی پیدا می‌شود، این نوع کرم یکی از محبوب‌ترین محصولات مراقبت از صورت است. فرمولاسیون غلیظ آن غلظت بالایی از مواد مرطوب کننده و مغذی فعال دارد. قوام متراکم‌تر آن برای افرادی که پوست خشک دارند ایده آل است. در واقع این محصول حتی در صورت داشتن پوست‌های بسیار خشک قادر است تمام آبرسانی مورد نیاز را به صورت بدهد.

با این حال، افرادی که پوست چرب دارند باید در حد اعتدال از آن استفاده کنند زیرا خطر مسدود شدن منافذ پوست و اشباع شدن صورت با مواد چرب را به همراه دارد. برای جلوگیری از این ناراحتی‌ها، نسخه‌هایی از مرطوب کننده‌های خاص برای این نوع پوست وجود دارد.

بهترین آبرسان‌های پوست صورت مناسب انواع پوست:

بهترین آبرسان‌های پوست صورت

لوسیون مرطوب کننده صورت

یکی از بهترین آبرسان‌های پوست صورت لوسیون‌های مرطوب کننده هستند. لوسیون‌های مرطوب کننده چسبندگی کمتری نسبت به کرم و با قوام مایع بیشتر دارد. لوسیون مرطوب کننده صورت سریع‌تر جذب می‌شود. به همین دلیل این محصول برای انواع پوست به خصوص پوست‌های معمولی مناسب است.

لوسیون صورت معمولا در روزهای گرم بیشتر استفاده می‌شود زیرا پوست را چرب نمی‌کند. مواد فعال آن به مرطوب شدن پوست و حفظ رطوبت طبیعی آن کمک می‌کند، بنابراین برای استفاده روزانه ایده آل است. در تابستان فراموش نکنید که استفاده از لوسیون‌ها را با محصولات حاوی فیلترهای ضد آفتاب حداقل SPF30 یا حتی SPF50 تکمیل کنید تا اثرات رادیکال‌های آزاد ساطع شده از تابش خورشید را محدود کنید.

معرفی بهترین لوسیون مرطوب کننده صورت:

  • لوسیون نیکوتین آمید ونزن
  • لوسیون بدن شیر گاو بیوآکوا
  • امولسيون مرطوب كننده و آبرسان گل افتابگردان بيواكوا
  • لوسیون بدن یاس
  • لوسیون بدن هلو بیوآکوا
  • لوسیون بدن یانگمی
  • لوسیون پاک کننده صورت شیر بیوآکوا

بهترین آبرسان‌های پوست صورت

ژل آبرسان صورت

این گزینه ترجیحی برای افرادی است که پوست چرب دارند یا احساس چسبندگی دست را دوست ندارند. از این ژل‌های آبرسان می‌توان به عنوان بهترین آبرسان‌های پوست صورت استفاده کرد. در واقع، ژل‌ها یا کرم ژل‌ها بافت بسیار سبکی دارند و حاوی روغن نیستند، بنابراین پوست پس از استفاده از آنها چرب نمی‌شود.

این نوع محصول امکان جذب سریع را فراهم می‌کند و در عین حال پس از استفاده یک لمس خشک به دست می‌آورد. اگرچه در دوره‌های گرما انتخاب خوبی است، اما برای افرادی که پوست بسیار خشک دارند یا مستعد خشک شدن هستند توصیه نمی‌شود. اگر برای صورت شما اینطور نیست و می‌خواهید از بافت نرم و با طراوت یک ژل استفاده کنید، به خصوص در فصل گرما درنگ نکنید.

معرفی ژل آبرسان صورت:

  • واتر ژل آبرسان هیدرو بوست نوتروژینا
  • ژل کرم هیدرو بوست نوتروژینا

بهترین آبرسان‌های پوست صورت

چگونه مرطوب کننده صورت را استفاده کنیم؟

از لحظه هیدراتاسیون برای درمان خشکی پوست خود از بهترین آبرسان‌های پوست صورت که ترکیب قوی دارند، استفاده کنید. آبرسان را به مقدار متوسط ​​استفاده کنید، اما بسته به نیاز نوع پوست شما، می‌توان آن را کم یا زیاد کرد. چه در عصر و چه در صبح صورت خود را  با محصولات آرایشی مورد علاقه خود تمیز کنید. از یک پاک کننده صورت استفاده کنید و این مرحله اول را با استفاده از تونر صورت کامل کنید.

وقتی صورت را لایه برداری می‌کنید ، بعد از آن به خوبی آن را مرطوب کنید، مثلا با ماسک. این فرآیند ظرفیت جذب پوست را افزایش می‌دهد و سطح هیدراتاسیون آن را در طولانی مدت بهبود می‌بخشد.

مقدار مرطوب کننده مشخص شده برای صورت خود را بمالید و آن را به خوبی ماساژ دهید. با حفظ فشار متوسط ​​و استفاده از نوک انگشتان از داخل صورت به سمت بیرون حرکت کنید.

در مراسم صبحگاهی خود، پس از مرطوب کردن صورت، چند دقیقه صبر کنید تا محصول به خوبی جذب شود. فرامشو نکنید که همیشه از ضد آفتاب برای صورت خود استفاده کنید که مناسب نوع پوست شما است.

اگر شب‌ها از یک درمان ضد چروک استفاده می‌کنید، استفاده از مرطوب کننده ضروری نیست. این درمان همچنین پوست را عمیقا آبرسانی کرده و در هنگام خواب آن را بازسازی می‌کند.

بهترین آبرسان‌های پوست صورت

آیا واقعا نیاز به مرطوب کردن پوست دارم؟

یک سوال رایج بسیاری از افراد این است که آیا حتما به مرطوب کننده نیاز دارم؟ برای اکثریت، پاسخ مثبت است. حتی اگر بدن شما سیستم روان‌کاری طبیعی خود را دارد که شامل غده‌هایی است که روغن (یا سبوم) ترشح می‌کنند تا یک پوشش محافظ در برابر شرایط سخت بیرونی و عفونت‌ها حفظ کنند، به آبرسان نیاز خواهید داشت.

به خصوص آنکه اکثر ما پس از تاثیراتی که خورشید، آب و هوا و مواد شیمیایی خشن ایجاد می‌کنند، به هیدراتاسیون اضافی نیاز داریم. همچنین برخی از افراد هستند که از نظر ژنتیکی توانایی دست نخورده نگه داشتن لایه بالایی پوست و لیپیدهای لازم برای بسته شدن رطوبت را ندارند. برخی از داروها (یعنی عوامل کاهش دهنده کلسترول و ایزوترتینوئین) نیز می‌توانند بر توانایی پوست برای حفظ آبرسانی کافی تأثیر بگذارند. اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید از یک مرطوب کننده روزانه بهره مند خواهید شد.

معرفی چند نمونه از بهترین آبرسان‌های پوست صورت مناسب انواع پوست:

  • کرم مرطوب کننده پوست آلوئه ورا بیوآکوا
  • پک پنج عددی کرم دست وان اسپرینگ
  • کرم آبرسان و مرطوب کننده ی واتر بیوآکوا
  • کرم آبرسان و تقویت کننده ریچ سیمپل
  • اسپری مرطوب کننده و آبرسان هیالورونیک اسید ایمیجز
  • کرم دو قلوی روز و شب بیوآکوا
  • کرم مرطوب کننده و تقویت کننده هفت ویتامین بیوآکوا
  • کرم دست شی باتر ایمیجز

بهترین آبرسان‌های پوست صورت

آیا پوست چرب نیاز به آبرسان دارد؟

حتی افرادی که پوست چرب دارند، اگر لایه محافظ طبیعی خود را با صابون‌های خشن پاک کنند، ممکن است به مرطوب کننده نیاز داشته باشند. با این حال، افرادی با پوست نرمال تا چرب که در معرض شرایط و یا محصولات سخت خارجی قرار نمی‌گیرند و می‌توانند سبوم کافی برای محافظت از پوست تولید کنند، لزوماً نیازی به رطوبت اضافی ندارند و بهتر است روی یک سرم آنتی اکسیدانی سرمایه گذاری کنند. برای آشنایی با بهترین سرم‌های مناسب پوست چرب می‌توانید به فروشگاه اینرتنتی مراقبت از پوست رنگدانه مراجعه کنید. انواع محصولات مراقبت از پوست در این وبسایت موجود هستند.

بهترین آبرسان‌های پوست صورت

 چرا مرطوب کننده ها انواع مختلفی دارند و تفاوت هر کدام چیست؟

چندین نوع مرطوب کننده وجود دارد: مرطوب کننده، نرم کننده و مسدود کننده. مرطوب کننده‌ها آب را به لایه بالایی پوست می‌کشند، در حالی که نرم کننده‌ها به پر کردن ترک‌ها و مهر و موم شدن در آب کمک می‌کنند تا پوستی صاف و نرم ایجاد کنند. مسدود کننده‌ها یک سد محافظ ضخیم‌تری برای جلوگیری از هدر رفتن آب ایجاد می‌کنند.

اکثر مرطوب‌کننده‌های صورت دارای مرطوب‌کننده‌ها و نرم‌کننده‌هایی هستند که به صورت پشت سر هم عمل می‌کنند، در حالی که بهترین آبرسان‌های پوست صورت از نوع مسدود کننده برای قسمت‌های ضخیم‌تر بدن مانند دست‌ها، پاها، آرنج‌ها و زانوها مفیدتر هستند.

معرفی بهترین آبرسان‌های پوست صورت مناسب پوست‌های معمولی و مختلط

  • کرم آبرسان و مرطوب کننده لایت سیمپل
  • واتر ژل آبرسان هیدرو بوست نوتروژینا
  • کرم آبرسان و مرطوب کننده لایت سیمپل

بهترین آبرسان‌های پوست صورت

در مرطوب کننده به دنبال چه چیزی باشم؟

هنگام انتخاب بهترین آبرسان‌های پوست صورت، به دنبال مواد اصلی باشید. مرطوب کننده‌های محبوب عبارتند از گلیسیرین (یا گلیسرول)، اسید هیالورونیک، پروپیلن گلیکول، اوره، سوربیتول و اسیدهای آلفا هیدروکسی (به عنوان مثال، گلیکولیک و اسید لاکتیک). در غلظت‌های بالا، آلفا هیدروکسی اسیدها و اوره لایه بیرونی پوست را نرم کرده و منجر به لایه برداری می‌شود.

نرم کننده‌های رایج عبارتند از لانولین، روغن معدنی، سرامیدها، دایمتیکون، روغن نارگیل و سایر روغن‌های گیاهی. مسدود کننده‌ها نیز شامل وازلین، موم زنبور عسل و پارافین و غیره هستند.

بهترین آبرسان‌های پوست صورت

چگونه بهترین مرطوب کننده را با توجه به نوع پوستمان انتخاب کنم؟

کسانی که پوست حساسی دارند ممکن است بخواهند به محصولات حاوی گلیسیرین بچسبند زیرا سایر مواد می‌توانند در پوست تحریک شده احساس سوزش ایجاد کنند. همچنین باید از انسداد در مناطقی که مستعد آکنه هستند اجتناب کنید.

اگر تمایل به داشتن پوست خشک دارید، به دنبال کرم‌ها یا لوسیون‌های روغنی باشید. همچنین معمولاً برای افرادی که پوست خشکی دارند باید از هرگونه مرطوب کننده حاوی الکل یا عطر خودداری کرد، زیرا می‌تواند مشکل را بدتر کند. برای پوست‌های چرب یا مستعد آکنه، ژل‌ها و سرم‌های سبک وزن مفیدتر هستند.

محصول مناسب مخصوص پوست چرب و مستعد جوش

  • کرم مرطوب کننده پوست چرب و مستعد جوش نوتروژینا
  • کرم مرطوب کننده پوست آلوئه ورا بیوآکوا
  • کرم مرطوب کننده و ضد پیری مروارید بیوآکوا
  • کرم روغن اسب بیوآکوا
  • کرم مرطوب کننده زردچوبه نوتروژینا

معرفی مرطوب کننده مناسب پوست‌های خشک

  • کرم سوپر هیدراته شیر بز کتی کت
  • کرم آبرسان پوست بلوبری بیوآکوا
  • کرم مرطوب کننده شیر گاو ایمیجز
  • کرم روغن اسب بیوآکوا

بهترین آبرسان‌های پوست صورت

سخن آخر

بهترین آبرسان‌های پوست صورت اثر مرطوب کنندگی و محافظتی دارند. با استفاده روزانه، پوست را عمیقا تغذیه کرده و از آن در برابر تهاجمات خارجی محافظت می‌کند. این درمان صورت همچنین یک پایه عالی برای اعمال قبل از آرایش است. به ماندگاری بیشتر آن کمک کرده و از مسدود شدن منافذ پوست توسط مواد آرایشی جلوگیری می‌کند. اثرات یک مرطوب کننده خوب فوری است، پوست را تسکین می‌دهد و آن را فورا نرم می‌کند. اپیدرم پوست به خوبی هیدراته شده و درخشندگی پیدا می‌کند. بافت پوست پس از استفاده از مرطوب کننده‌های مرغوب و مناسب پوست شما بهبود می‌یابد.

برای خرید انواع مرطوب کننده متناسب با نوع پوست، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی محصولات مراقب از پوست رنگدونه مراجعه کنید.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها