سلامت و زیبایی

هیدراته شدن پوست چیست؟‌ نکات طلایی برای هیدراته نگه داشتن پوست و جلوگیری از خشکی پوست

هیدراته شدن پوست

یکی از دلایلی که پوست شما کدر به نظر می رسد و فاقد انرژی است می تواند کمبود آب در آن باشد. هیدراته شدن پوست به حالتی می گویند که به پوست آب کافی رسیده باشد و از حالت کدری در آمده باشد. می توان گفت هیدراته شدن پوست نقطه ای مقابل پوست خشک است.

آنچه در این مطلب می خوانید: نمایش

هیدراته شدن پوست چرا لازم است

اطمینان از اینکه پوست خود را هیدراته نگه می دارید، به ویژه می تواند مفید باشد. پوست هیدراته شده بسیار سالم تر خواهد بود و ظاهر بسیار بهتری خواهد داشت. هنگامی که پوست خود را هیدراته نگه می دارید، می توانید به رفع بسیاری از مشکلات رایج در پوست خشک کمک کنید.هیدراته شدن پوست

چه چیزی باعث دهیدراته شدن پوست می شود؟

آب، درست مانند هوا، عنصری ضروری برای زندگی است. آب تقریباً 65 درصد از کل وزن بدن یک بزرگسال را تشکیل می دهد.

بنابراین، یک فرد با وزن 70 کیلوگرم از حدود 49 لیتر آب تشکیل شده است که 15 درصد آن در پوست متمرکز است. آب نقش اساسی در پوست دارد. پوست مخزنی است که سایر اندام ها به آن نفوذ می کنند. تبادلات با محیط خارجی را تسهیل می کند: آب از درم به سطح با آغشته کردن لایه های مختلف توسط انتشار حرکت می کند.

این جریان آب را از دست دادن آب از طریق اپیدرمی (TEWL) می نامند. لایه شاخی (لایه بیرونی اپیدرم) که به طور طبیعی توسط یک لایه هیدرولیپیدی روی سطح آن محافظت می شود، این فرآیند تبخیر را مهار می کند.

اگر این مانع فیزیولوژیکی مختل شود، TEWL سرعت می‌گیرد و در نتیجه پوست خشک می‌شود. آب در درم دیگر به اپیدرم گردش نمی کند. فیلم هیدرولیپیدی به درستی کار نمی کند.

ژنتیک: خشکی، بر خلاف کم آبی، چیزی است که شما با آن متولد می شوید.

سن: با افزایش سن، پوست برای حفظ رطوبت سخت‌تر می‌شود.

سبک زندگی: مسافرت با هواپیما، مصرف الکل و آنتی هیستامین هایی که برای آلرژی مصرف می شوند، نقش مهمی در خشکی پوست دارند.

محیط: این می تواند شامل قرار گرفتن طولانی مدت در آب و هوای خشک، آفتاب و گرما، بخاری و تهویه مطبوع باشد.

محصولات مراقبت از پوست که بیش از حد خشک می شوند: این محصولات شامل صابون، پاک کننده های با کف بالا و رتینوئیدهای تجویزی می شود.

هورمون‌ها: استروژن که معمولاً آب را در درم نگه می‌دارد تا ظاهری چاق و مرطوب داشته باشد، به طور طبیعی با افزایش سن کاهش می‌یابد. پوست خالی می شود و چین و چروک ها مشخص تر می شوند.هیدراته شدن پوست

علائم پوست خشک

پوست احساس سفت شدن می کند. این به دلیل کمبود آب در سلول های سطحی است. توجه: برخلاف پوست خشک که یک وضعیت ثابت است، پوست کم آب همیشه طولانی مدت نیست. بر اساس عوامل مختلف ممکن است یک روز احساس سفت و روز بعد طبیعی شود. البته، مگر اینکه به طور مداوم از محصولاتی که بیش از حد خشک می‌شوند یا مرتباً بیش از حد لایه‌برداری می‌کنید استفاده می‌کنید، در این صورت به طور مداوم احساس سفت شدن خواهید داشت.

اگر دقت کنید، خطوط مثلثی کوچکی را می بینید. از نزدیک در آینه نگاه کنید، سپس انگشت خود را محکم روی پیشانی یا گونه خود فشار دهید و نگه دارید و آن را در دایره های کوچک حرکت دهید. در حین انجام این کار به بافت پوست توجه کنید. کم آبی می تواند به صورت خطوط ریز مثلثی شکل ظاهر شود. من شنیده ام که به آن “پوست پیاز” می گویند زیرا پوست پیازها می تواند علائم متقاطع مشابهی داشته باشد.

  • حلقه های سیاه زیر چشم
  • یک چهره کدر
  • خارش
  • افزایش خطوط ریز و چین و چروک
  • حساسیت ها

همه علائم خشکی پوست هستند و هیدراته شدن پوست را ضروری تر می کنند.

بیشتر در مورد پوست خود بدانید

پوست به تعادل رطوبت (روغن) و آبرسانی (آب) نیاز دارد.

این تعادل روغن و آب واقعا پایه ای برای پوستی صاف، درخشان و زیبا است. این برای همه انواع پوست اعمال می شود، صرف نظر از اینکه نوجوانی هستید که جوش ها را تجربه می کنید یا پوست بالغی دارید که مستعد خشکی است.

این تعادل هنگامی که برقرار باشد می تواند باعث هیدراته شدن پوست شود.

اپیدرم مسئول هیدراته نگه داشتن پوست است

اپیدرم خارجی ترین لایه پوست است. این جایی است که فرآیندهای اساسی که سطح هیدراته شدن پوست را کنترل می کنند رخ می دهد. این فرآیندها تعادل مناسبی بین احتباس آب و از دست دادن آب حفظ می کنند. محققان هنوز این فرآیندهای بسیار پیچیده را به طور کامل درک نکرده اند. با این حال، می توانیم از دانشی که داریم به نفع خود استفاده کنیم.هیدراته شدن پوست

وقتی پوست خشک یا کم آب است، حساس تر عمل می کند

این به این دلیل است که سد رطوبتی پوست به خطر افتاده است. محرک‌ها راحت‌تر وارد می‌شوند و آب راحت‌تر تبخیر می‌شود. اگر می خواهید پوست با حساسیت کمتری داشته باشید، هیدراته شدن پوست به شما کمک می کند.

پوست خشک (که چربی کافی تولید نمی کند)، نمی تواند آب را به خوبی حفظ کند.

روغن چیزی است که آب را داخل پوست نگه می دارد، بنابراین بدون روغن، پوست نمی تواند به خوبی آب را حفظ کند. یک راه خوب برای فکر کردن به این موضوع، فکر کردن به چرم است که می تواند به مرور زمان خشک و سفت شود و برای مرطوب نگه داشتن و انعطاف پذیری آن نیاز به تهویه مکرر روغن دارد.

اگر آب را روی چرم بمالید، فقط خشک تر و بیشتر ترک می خورد. بدون روغن، آب استفاده شده به سرعت تبخیر می شود و تمام آب موجود در چرم را با خود می برد. پس هنگامی هیدراته شدن پوست انجام می شود که پوست کمبود چربی نداشته باشد.

پوست دهیدراته (که چربی کافی تولید می کند اما به آب نیاز دارد)، به محصولات ملایم نیاز دارد.

از استفاده از محصولات مراقبت از پوست خشن روی پوست های کم آب خودداری کنید، زیرا می تواند به احساس سفت کمک کند و پوستی خشک به نظر برسد اما واقعاً اینطور نیست. در عوض، به دنبال محصولاتی باشید که حاوی هیدراته شدن پوست مبتنی بر آب هستند! این برای همه چیز از پاک کننده گرفته تا مرطوب کننده شما صدق می کند.هیدراته شدن پوست

مهم است که مرطوب کننده خود را هوشمندانه انتخاب کنید

مرطوب کننده ها از مرطوب کننده ها و نرم کننده ها تشکیل شده اند. مرطوب کننده ها آب را به پوست جذب می کنند. نرم کننده ها آب را در بسته نگه می دارند. همه مرطوب کننده ها حاوی مخلوطی از هر دو هستند اما درصد هر کدام می تواند متفاوت باشد. اگر پوست چرب / مختلط دارید، احتمالاً به اندازه کافی روغن تولید می کنید که یک نرم کننده طبیعی است.

بنابراین، باید لوسیون سبک‌تری را انتخاب کنید که حاوی مرطوب‌کننده‌های بیشتر و نرم‌کننده‌های کمتری باشد. برعکس، اگر پوست شما روغن تولید نمی کنید، به کرم غنی تر با نرم کننده های بیشتر نیاز دارید. اینها به عنوان یک مهر و موم عمل می کنند و از پوست در برابر از دست دادن آب محافظت می کنند.

بهترین ماسک مرطوب کننده

پیشنهاد ما به شما استفاده از ماسک سفید کننده و مرطوب کننده پرتقال مومیام است. این ماسک جدا از اینکه باعث هیدراته شدن پوست می شود. تاثیراتی چون افزایش درخشندگی، سفید کننده و روشن کننده، افزایش تولید کلاژن، ضد پیری، ضد چین و چروک، نرم کننده، کاهش لک و جای جوش و آنتی اکسیدانی دارد.

اما صبر کنید… قبل از اینکه برای جزئیات بیشتر بخوانید، به یاد داشته باشید که این اطلاعات را بر اساس نحوه عملکرد پوست امروز خود اعمال کنید. پوست با افزایش سن تغییر می کند.

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده چیست؟

چگونه از کم آبی پوست در تابستان جلوگیری و باعث هیدراته شدن پوست شویم؟

پوست های کم آب، کدر به نظر می رسند، اما با روش های صحیح قابل ترمیم هستند. تابستان ها نه تنها بدن شما را کم آب می کند، بلکه می تواند با مکیدن رطوبت پوست باعث خشکی، خارش و کم آبی پوست شود. تعریق بیش از حد می تواند باعث از دست دادن آب و خشکی پوست شما شود.قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند با آسیب رساندن به عملکرد سد پوستی شما باعث از دست دادن آب از طریق پوست شود که منجر به کدر شدن پوست می شود.

در زیر را هایی برای هیدراته شدن پوست در تابستان آورده شده است.

مقدار زیادی آب بنوشید و پوست خود را مرطوب کنید

آب معجون جادویی است که همیشه باید در تابستان در کنار شما باشد. در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید تا بدن شما آب و روغن های طبیعی کافی تولید کند و آبرسانی به پوست را بازگرداند.علاوه بر افزایش مصرف آب، روزانه از یک مرطوب کننده خوب و مغذی نیز استفاده کنید. این کار باعث هیدراته شدن پوست می شود.

احتمالاً می دانید که باید حداقل هشت لیوان آب در روز بنوشید.

سعی کنید یک مرطوب کننده با اسید هیالورونیک انتخاب کنید تا پوستی هیدراته، سالم، صاف و درخشان تر داشته باشید.

از مصرف آب داغ روی پوست خودداری کنید

در تابستان از دوش آب گرم خودداری کنید. دمای بالای آب تمایل دارد رطوبت را از پوست گرفته و آن را خشک کند. آب داغ همچنین چربی های طبیعی تولید شده توسط پوست را از بین می برد و آن را خشک تر و زبرتر می کند. این کار مانع هیدراته شدن پوست می شود. بنابراین توصیه می شود برای هیدراته شدن پوست و جلوگیری از خارش، تحریک و خشکی پوست در تابستان، با آب سرد دوش بگیرید.هیدراته شدن پوست

از یک شوینده مرطوب کننده صورت و ضد آفتاب مبتنی بر ژل استفاده کنید

برای هیدراته شدن پوست ابتدا لازم است مانع دهیدراته شدن پوست یا خشکی پوست شویم. برخلاف تصور بسیاری، از شوینده های کف کننده صورت استفاده نکنید، با این باور که در تابستان پوست شما را بهتر تمیز می کند. چنین شوینده‌هایی چربی طبیعی پوست را از بین می‌برند و آن را به شدت خشک می‌کنند. یک شوینده ژل را برای تابستان انتخاب کنید زیرا ژل ها بدون از بین چربی و آب به خوبی تمیز می کنند.

بهترین شوینده برای پوست خشک، چرب و معمولی چیست؟

هفته ای سه بار از آبرسان صورت استفاده کنید

استفاده از آبرسان و مرطوب کننده با مواد طبیعی می تواند پوست خشک و تحریک شده را تسکین داده و باعث هیدراته شدن پوست، همچنین آن را نرم و لطیف کند.

بهتر است از آبرسان هایی که حاوی هیالرونیک اسید، آلفا هیدروکسی ها و رتینول ها هستند استفاده کنید.

غذاهای آبرسان مصرف کنید

رژیم غذایی که اغلب مصرف می کنید تأثیر زیادی بر سلامت پوست شما دارد. غذاهای مفید زیادی وجود دارد که می توانید برای بهبود سلامت پوست خود به رژیم غذایی خود اضافه کنید. آووکادو یکی از این افزودنی های مفید به رژیم غذایی شماست. هنگامی که به طور منظم آووکادو می خورید، می توانید اطمینان حاصل کنید که چربی های سالم را به رژیم غذایی خود اضافه کرده اید. این چربی های سالم می توانند به پوست رطوبت اضافه کنند که می تواند باعث دهیدراته شدن پوست شود.

آووکادو سرشار از چربی های امگا 6 و ویتامین E، پوست شما را مرطوب نگه می دارد و از پیری زودرس جلوگیری می کند.

به غیر از آووکادو، غذاهای مفید زیادی وجود دارد. به طور کلی، زمانی که غذاهای حاوی آب زیاد مصرف می کنید، می توانید به هیدراته شدن پوست خود کمک کنید. میوه ها و سبزیجات اغلب حاوی مقادیر قابل توجهی آب هستند که می تواند سطح رطوبت پوست شما را افزایش دهد. هندوانه، به ویژه، مقدار قابل توجهی آب دارد و می تواند یک مکمل عالی برای رژیم غذایی شما باشد.

میوه های خشک، آجیل، دانه ها و ماهی های چرب مانند سالمون آسیب آفتاب را از بین می برند، التهاب را کاهش می دهند و به طور طبیعی پوست شما را آبرسانی می کنند.

مرکباتی مانند لیمو و نارنگی از چین و چروک و خطوط ریز جلوگیری می کنند و پوست شما را تغذیه می کنند.هیدراته شدن پوست

از روتین مراقبت از پوست مناسب برای فصل استفاده کنید

هر فصل به روشی متفاوت روی پوست شما تأثیر می گذارد. آب و هوای زمستان اغلب خشک‌تر است، که ممکن است نیاز به استفاده از مرطوب‌کننده متفاوتی نسبت به تابستان داشته باشد. همچنین می توانید در فصول مختلف در فعالیت های مختلف شرکت کنید. هنگامی که روتین مراقبت از پوست مناسب را اجرا می کنید، می توانید به هیدراته شدن پوست خود کمک کنید. این اغلب به معنای تنظیم روتین مراقبت از پوست در طول سال است.

در شب، روغن صورت را روی بالای مرطوب کننده خود بپوشانید. این به چسباندن رطوبت به پوست کمک می کند. با این حال، استفاده صحیح از روغن صورت بسیار مهم است.

چند نکته

بهتر است این چند نکته را برای هیدراته شدن پوست در روتین مراقبت از پوست خود بگنجانید: قهوه و الکل را محدود کنید. مصرف دخانیات را محدود یا اجتناب کنید. از محصولات حاوی سرامیدها، اسید هیالورونیک، لیپیدها و اسیدهای چرب استفاده کنید. از پوست خود در برابر آفتاب، باد و سرما محافظت کنید. سعی کنید سطح استرس خود را کاهش دهید.

به طور مرتب لایه برداری کنید

لایه برداری منظم می تواند برای پوست شما فوق العاده مفید باشد. وقتی به اندازه کافی لایه برداری نمی کنید، پوست شما سلول های مرده پوست را جمع می کند. این سلول های پوستی کارکرد موثر محصولات مراقبت از پوست را روی پوست دشوار می کنند. هنگامی که پوست خود را لایه برداری می کنید، می توانید مطمئن شوید که مرطوب کننده شما بسیار موثرتر است.

به طور کلی توصیه می شود که یک یا دو بار در هفته لایه برداری کنید. این می تواند به حذف سلول های مرده پوست، بدون تحریک پوست کمک کند. هنگامی که بیشتر از دو بار در هفته لایه برداری می کنید، احتمالاً پوست شما تحریک می شود.

بهترین محصول لایه بردار مرطوب کننده برای دهیدراته شدن پوست

محصولات حاوی آلوئه ورا

محصولاتی که حاوی آلوئه ورا هستند مثل ژل آلوئه ورا بیوآکوا می توانند به ویژه برای هیدراته شدن پوست مفید باشند. هنگامی که پوست شما خشک می شود، می تواند باعث تحریک پوست شما شود. آلوئه ورا می تواند به کاهش این سوزش و ترمیم آسیب به پوست شما کمک کند. استفاده از محصولات حاوی آلوئه ورا نیز می تواند به افزایش رطوبت پوست خشک شما کمک کند که می تواند سالم ترین پوست ممکن را تضمین کند و باعث هیدراته شدن پوست می شود.

از ماسک های صورت استفاده کنید

ماسک های صورت می توانند برای پوست های خشک مفید باشند. مهم است که اطمینان حاصل کنید که از ماسک صورت استفاده می کنید که به طور خاص برای ایجاد رطوبت به پوست شما طراحی شده است. زمانی که تصمیم به استفاده از ماسک دارید، باید ماسک صورت را بعد از دوش گرفتن به جای قبل از دوش گرفتن استفاده کنید. وقتی دوش گرفتن منافذ شما را باز می کند، این کار بهتر می تواند مواد تشکیل دهنده ماسک صورت را جذب کند. این می تواند تضمین کند که ماسک صورت بسیار موثرتر عمل می کند و کمک بیشتری به هیدراته شدن پوست می کند.

بهترین ماسک صورت در بازار چه خصوصیاتی دارد؟هیدراته شدن پوست

کلام آخر

هیدراته شدن پوست، به حالت پر آبی و با نشاطی پوست می گویند. که در مقابل پوست خشک و کدر قرار دارد. هیدراته شدن پوست مهم است شاید در نگاه اول سخت باشد اما کافیست از مرطوب کننده ها و لایه بردار ها به مقدار کافی استفاده کنید و آب سرد بنوشید از آب گرم و نور آفتاب اجتناب کنید تغذیه ای حاوی موادی مانند اووکادو و سیب زمینی شیرین داشته باشید.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها