سلامت و زیبایی

راهنمای خرید محصولات مراقبت پوست، کدام محصول مناسب پوست شما است؟

راهنمای خرید محصولات مراقبت پوست

 

خرید محصولات مراقبت از پوست، برای بسیاری از افراد، اولین قدم مراقبت از پوست محسوب می شود. اما قبل از آن باید به راهنمای خرید محصولات مراقبت از پوست توجه داشته باشید.

هر پوستی، نیازهای متفاوتی دارد. با توجه به این نیازها  و شناسایی دقیق محصولات مراقبتی پوست، می توانید روتین مناسبی برای پوست خود انتخاب کنید.

ما در این مقاله راهنمای خرید محصولات مراقبت پوستی را خدمت شما توضیح خواهیم داد.

راهنمای خرید محصولات مراقبت پوست

چند نوع پوست متفاوت داریم؟

معیارهای زیادی برای طبقه بندی انواع پوست وجود دارد. اولین طبقه بندی در سال 1975 میلادی، یعنی 46 سال قبل ارائه شد. این طبقه بندی بر اساس رنگ پوست بود. یعنی اینکه پوست در مقابل نور آفتاب چه پاسخی نشان می دهد. از این طبقه بندی برای تشخیص ضد آفتاب مناسب و داروهای ضد سرطان استفاده می شود.

با این وجود، در طبقه بندی زیبایی پوست بر اساس فاکتورهای دیگری تقسیم بندی می شود. این فاکتورها عبارتند از:

  1. میزان ترشح چربی میزان رطوبت 3. میزان حساسیت پوست

همانطور مشاهده کردید، میزان چربی و میزان رطوبت پوست دو فاکتور متفاوت هستند. بر اساس این سه عامل، هر پوستی نیازهای متفاوتی دارد.

جنس پوست معمولا توسط ژنتیک افراد تعیین می شود. اما عوامل محیطی نیز می توانند بر آن تاثیر بگذارند. همچنین ممکن است جنس پوست در طول زمان تغییر کند.

بر اساس این طبقه بندی 5 نوع جنس پوست وجود دارد که در راهنمای خرید محصولات مراقبت پوست به ذکر ویژگی و نیاز هر پوست می پردازیم.

انواع جنس پوست سالم شامل، پوست خشک، پوست چرب، پوست نرمال، پوست ترکیبی و حساس می باشد.

 

پوست حساس

پوست حساس بیشتر مستعد واکنش نشان دادن به محرک هایی است که پوست طبیعی هیچ واکنشی به آن ها نشان نمی دهد. پوست حساس با احساس ناراحتی و علایمی مانند گرما، قرمزی، خارش و گرفتگی همراه است. این پوست سد محافظتی ضعیفی دارد و میکرو ارگانیسم ها و محرک های کوچک به راحتی ان را تحت تاثیر قرار می دهند. پس احتمال بروز عفونت و واکنش های آلرژیک در پوست حساس بیشتر است.

پوست حساس بسیار ظریف و نازک است. برای جلوگیری از خشکی و زبری، همچنین حفظ ظاهر طبیعی آن باید مراقبت های بسیار بیشتری انجام دهید.

طبق راهنمای خرید محصولات مراقبت پوست مناسب برای این نوع پوست، چند مورد مناسب را به شما معرفی می نماییم. امل اول به راهنمای تشخیص انواع پوست سری بزنید.

سرم لانبنا، با افزایش ریز مولکول های هیالورونیک اسید در لایه درم پوست، به احیای آن کمک می کند. این سرم با تامین کلاژن، به ترمیم جای زخم و آسیب های پوستی کمک می کند و باعث ایجاد پوستی سفت تر و سالم تر می گردد. این محصول از کلاژن و ابریشم ساخته شده است. ابریشم طبیعی به جذب لایه ی میانی پوست می گردد و باعث کوچک شدن منافذ، همچنین تقویت پوست می شود.

 

آلوئه ورا جزو آن دسته از گیاهان جادویی است. ژل این گیاه برای جلوگیری از حساسیت های پوستی و حتی درمان سوختگی استفاده می شود. این شوینده برای پوست های حساس بسیار مناسب است، زیرا حاوی 92 درصد آلوئه ورا است. با استفاده از این شوینده از التهاب پوست حساس جلوگیری کنید و به روند بازسازی سلول های پوستی سرعت ببخشید. موردی که سبب شده است شوینده آلوئه ورا در راهنمای خرید محصولات مراقبت پوست باشد، بافت ملایم آن است که برای پوست حساس مناسب است. این شوینده با پاکسازی صورت از آلودگی های محیطی، سبب کوچک شدن منافذ پوست و صاف و یکدست شدن آن می گردد.

راهنمای خرید محصولات مراقبت پوست

پوست حساس در معرض آلرژی و قرمزی و خشک شدن قرار دارد. این آبرسان مغذی پوست است، به همین دلیل سبب تقویت بافت پوست می گردد. در کنار این موارد کرم آبرسان بلوبری، از ایجاد چین و چروک جلوگیری می نماید و حتی در درمان و از بین بردن آن نیز موثر است.

 

راهنمای خرید محصولات مراقبت پوست

 

پوست خشک

در بسیاری از موارد خشکی پوست به علت عوامل محیطی، آب گرم، هوای آلوده و مراقبت نادرست است. با این حال پوست خشک برای برخی از افراد به طور ژنتیکی وجود دارد. این نوع پوست برای تمامی عمر تغییر نمی کند.

پوست های خشک مستعد اگزما و حتی عفونت های پوستی قرار دارند. علایم این نوع پوست بسته به سن، محل زندگی و یک سری از فاکتورهای دیگر ممکن است متفاوت باشد. به طور کلی احساس خارش، کشیدگی پوست و حالت زبری، نشانه خشکی پوست است. همچنین ممکن است علایمی مانند خاکستری شدن پوست، قرمزی و لکه های پوستی نیز وجود داشته باشند.

پوست خشک مستعد ترک خوردگی است. گاهی ممکن است این ترک ها عمیق تر شوند و حتی به خونریزی منجر شوند.

حال نوبت راهنمای خرید محصولات مراقبت پوست برای پوست خشک است. اگر پوست خشکی دارید، اول باید روتین مراقبت از پوست خشک را مطالعه نمایید. ما در راهنمای خرید محصولات مراقبت پوست، استفاده از محصولات زیر را به شما پیشنهاد می دهیم:

برای خرید محصولات پوست خشک اول دقت کنید که این مواد، پوست شما را از چیزی که هست خشک تر نکند. در کنار این مورد، بهتر است محصول مورد نظر، آبرسان پوست نیز باشد.

اولین محصول پیشنهادی ما در راهنمای خرید محصولات مراقبت پوست،سرم تقویت کننده پوست حلزون ونزن می باشد.

آثار پیری خیلی زود در پوست های خشک ظاهر می شود. زیرا این پوست ها رطوبت و پروتئین کمی دارند. این سرم تقویت کننده حاوی آمینو اسید،هیالرونیک اسید و کلاژن است. این مواد در مجموع هم باعث آبرسانی و هم تقویت بافت پوست می گردند. این سرم یک آبرسان فوق العاده برای پوست است و با آثار پیری مانند چین و چروک ها مبارزه می کند.

استفاده از این سرم سبب تقویت بافت پوست می گردد. به علت خاصیت آبرسانی فوق العاده این سرم، بافت پوست روشن، درخشان و محکم تر می گردد.

راهنمای خرید محصولات مراقبت پوست

 

 

با استفاده از این تونر، با خشکی پوست صورت خداحافظی کنید. این تونر با قدرت نفوذ بالا بافت پوست را احیا می کند. در ترکیبات تونر ایمیجز مقدار زیادی هیالرونیک اسید وجود دارد. به همین دلیل برای پوست خشک بسیار مناسب است. این تونر با افزایش سطح انرژی پوست، به کند شدن روند پیری پوست کمک می کند. در نتیجه ی استفاده از این محصول پوست آبرسانی می شود و خاصیت کشسانی آن افزایش پیدا می کند.

 

 

راهنمای خرید محصولات مراقبت پوست

پوست چرب

اولین علامت این نوع پوست، جوش و آکنه است. پوست چرب ظاهری دارای منافذ باز، چرب و روشن دارد. منافذ باز پوست به دلیل تولید چربی توسط غدد چربی ایجاد می شود. دلیل داشتن پوست چرب، می تواند هورمونی یا ژنتیکی باشد. این نوع پوست برای افراد زیر سی سال شایع تر است و معمولا باعث ناراحتی آن ها می شود.

یک نکته ی مهم برای افرادی که پوست چرب دارند این است که فکر می کنند پوست چرب، مرطوب نیز هست. این تصور کاملا اشتباه است. ممکن است پوست چرب دهیدراته باشد یا نباشد.

در واقع مراقبت و تشخیص پوست چرب دهیدراته بسیار مشکل است. پوست مقدار زیادی چربی تولید می کند که باید کنترل شود و از آن سو، مقدار رطوبت پوست کم است. استفاده از شوینده های قوی، رطوبت پوست را بیشتر کاهش می دهد.

به همین دلیل برای مراقبت از پوست چرب دهیدراته، هم باید چربی را کنترل کنید و هم به مقدار کافی آبرسانی انجام دهید تا پوستی متعادل و شفاف داشته باشید.

یکی از موارد خیلی ضروری در مراقبت از پوست چرب، داشتن یک روتین منظم است. مسلما هیچکس دوست ندارد که جوش یا جای جوش همیشه مهمان صورتش باشد. پس توصیه می کنیم اول روتین مراقبت از پوست چرب را به دقت مطالعه فرمایید.

 

پوست مختلط یا ترکیبی

این پوست ها ترکیبی از پوست چرب و خشک را نشان می دهند. یعنی در جاهایی ممکن است پوست چرب و در قسمت های دیگری پوست خشک باشد. این موضوع به دلیل توزیع نایکسان غده های چربی در داخل پوست است. نواحی چرب معمولا پیشانی، بینی و چانه هستند. در حالی که ممکن است پوست گونه ها طبیعی یا خشک باشد.

برای مراقبت از پوست ترکیبی ما برای شما روتین پوست مختلط را آماده کرده ایم. برای راهنمای خرید محصولات مراقبت پوست، در این مورد کمی حساس تر عمل خواهیم کرد. زیرا انتخاب هر کدام از محصولات هم نباید پوست را خشک تر کند و هم نباید سبب ایجاد جوش گردد. پس بهتر است به قسمت محصولات سایت رنگدونه سر بزنید و محصولاتی را که برای پوست حساس مناسب اند را تهیه نمایید.

راهنمای خرید محصولات مراقبت پوست

پوست نرمال

می توان گفت داشتن پوست نرمال آرزوی هر فردی است. این پوست نه خیلی خشک است و نه خیلی چرب.

این پوست بافتی منظم، بدون نقص و تمیز و نرم دارد. اگر چه پوست های نرمال نیاز به نگهداری ویژه ای ندارند؛ اما تمیز نگه داشتن آن ها مهم است.

برای این منظور ما در رهنمای خرید محصولات مراقبت پوست، به شما توصیه می کنیم قسمت شوینده های صورت را مشاهده کنید و متناسب تا ترجیحات خودتان محصول مناسبی انتخاب کنید.

 

کلام آخر

فارغ از اینکه چه نوع پوستی دارید، راهنمای خرید محصولات مراقبتی پوست به شما کمک می کند که با نوع نیاز پوستتان آشنا شوید و به دنبال محصولاتی باشید که برای شما اختصاصی تولید شده اند.

فارغ از هر رنگ و جنس پوستی، زیبایی سهم همه ی انسان ها است. داشتن پوست سالم یکی از نکات زیبایی است. ما در سایت رنگدونه با تمرکز بر محصولات مراقبت پوست، می خواهیم به شما در داشتن پوستی شفاف و سالم کمک کنیم.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها