سلامت و زیبایی

بهترین ترفندها و روش های خانگی از بین بردن خط خنده+ 4 درمان سریع

روش های خانگی از بین بردن خط خنده

روش های خانگی از بین بردن خط خنده زمانی مهم می شود که بدانید؛ خط خنده یکی از چالش های  کسانی است که به صورت خود اهمیت می دهند. افراد با ورود به میانسالی یا حتی زودتر با خط خنده روبه رو می شود پس مانند هزاران نفر دیگر در دنیا بیایید به سراغ روش های خانگی از بین بردن خط خنده برویم.

اما قبل از آن لازم است بدانیم خط خنده چیست؟ خطوط خنده چرا شکل می گیرند؟ درمان خطوط خنده چیست؟ درمان سریع از بین بردن خط خنده بدون نیاز به جراحی وجود دارد؟ در ادامه این مقاله سحر آمیز با ما باشید تا به پاسخ این سوالات برسید.

خطوط مایل که به عنوان خطوط خنده نیز شناخته می شوند، بخشی طبیعی از پیری هستند، اما مردم دوست ندارند خطوط و چین و چروک در اطراف دهان و چشمان داشته باشند، به خصوص زمانی که در قلب احساس جوانی می کنند. و اکثر مردم همچنین نمی خواهند برای بازیابی ظاهر جوانی خود تحت یک عمل جراحی دردناک با زمان استراحت زیاد قرار گیرند.

خبر خوب این است که شما مجبور نیستید دیگر برای از بین بردن خط خنده جراحی کنید. گزینه های متعدد دیگری مانند روش های خانگی از بین بردن خط خنده نیز در دسترس هستند.روش های خانگی از بین بردن خط خنده

آنچه در این مطلب می خوانید: نمایش

خط خنده چیست؟

«خطوط لبخند» و «خط‌ خنده» اصطلاحات مردمی هستند که به جای هم برای توصیف «چین‌های بینی‌ابیال» و همچنین چروک‌های کوچک و سایر چین‌وچروک‌های کوچکی که هنگام لبخند زدن و خندیدن در اطراف چشم‌های ما ظاهر می‌شوند، استفاده می‌شوند. آنها چین و چروک های زنده هستند، به این معنی که وقتی صورت خود را حرکت می دهیم ظاهر می شوند. به بالا رفتن سن این خطوط بیشتر ظاهر می شوند و درمان خانگی خط خنده در افراد مسن بیشتر دنبال می شود.

خطوط خنده چرا ایجاد می شود؟

خطوط لبخند خطوط عمودی هستند که از دو طرف بینی و اطراف دهان امتداد دارند. گاهی اوقات می توانند تا زیر چانه امتداد پیدا کنند. برخی از افراد از سنین جوانی خطوط لبخند دارند، اما چین های عمیق تر با افزایش سن، افزایش وزن، سیگار کشیدن، از دست دادن کلاژن و مشکلات دندانی (زمانی که دندان ها دیگر از بافت پوشاننده پشتیبانی نمی کنند) ایجاد می شود.

خطوط لبخند می تواند شامل چین و چروک دور چشم نیز باشد، زیرا هر بار که لبخند می زنیم پوست حرکت می کند. پس از سال ها لبخند زدن و با از بین رفتن بافت زیرین، چین های دائمی ایجاد می شود.

کرم شب ویتامین سی دکتر راشل، جذاب ترین درمان چین و چروک صورتروش های خانگی از بین بردن خط خنده

عوامل تاثیر گذار بر ایجاد خط لبخند

قبل از اینکه به سراغ روش های خانگی از بین بردن خط خنده برویم بهتر است عوامل تاثیر گذاری در ایجاد خط خنده را بدانیم.

ژنتیک

DNA تعیین می کند که آیا نوع پوستی دارید که انعطاف پذیر است و می تواند خطوط را به تاخیر بیندازد یا نوع پوستی که بیشتر مستعد ایجاد خطوط و چین و چروک است.

نور خورشید

اشعه ماوراء بنفش در نور خورشید، الاستین و کلاژن را در پوست تجزیه می کند و شما را مستعد تشکیل خطوط می کند. دوری از نور خورشید از روش های خانگی از بین بردن خط خنده نیست اما از ایجاد خط خنده و پیشرفت جلوگیری می کند.

بیشتر با کلاژن آشنا شوید+ کلاژن سازی پوست در خانه.

رفتار

کارهایی وجود دارد که اگر خط خند و چین و چروک دارید زیاد انجام می دهید مانند اخم کردن، لبخند زدن، چروک کردن یا درهم کردن ابروهای خود. ممکن است احتمال ایجاد خطوط اخم با انجام این کارها بیشتر شود. کمتر انجام دادن این کار ها شاید جزو روش های خانگی از بین بردن خط خنده اما در جلوگیری از ایجاد و پیشرفت آن نقش مهمی دارند.

فشار

فشار می تواند باعث تنش صورت شود که خط خنده و چین و چروک ایجاد می کند. اجتناب از فشار کمک می کند از خط خنده دور بمانید.روش های خانگی از بین بردن خط خنده

سیگار کشیدن

کشیدن سیگار مکرر می تواند باعث ایجاد خطوط اخم در اطراف دهان شود. دود تنباکو استنشاق شده باعث ایجاد چین و چروک و خطوط به دلیل باریک شدن رگ های خونی می شود که سپس خون اکسیژن کمتری را به آن بافت ها می رساند.

روش های خانگی از بین بردن خط خنده

  1. هیالورونیک اسید

از روش های خانگی از بین بردن خط خنده می توان به اسید هیالورونیک اشاره کرد. اسید هیالورونیک (HA) به طور طبیعی توسط سلول های بدن تولید می شود، اما بیشترین غلظت آن در پوست است. این ماده شگفت انگیز رطوبت را جذب می کند و به طور معجزه آسایی می تواند تا 1000 برابر وزن خود، آب نگه دارد و نقش مهمی در ایجاد پوستی درخشان و چاق که ما با چهره ای جوان می شناسیم، دارد.

اسید هیالورونیک ماده اولیه در اکثر پرکننده های پوستی است که می تواند برای افزایش حجم پوست و پر کردن چین و چروک ها یا خطوط ریز تزریق شود. اما HA همچنین به عنوان یک درمان موضعی برای آبرسانی به پوست و صاف کردن چین و چروک های صورت بسیار موثر است. برای همین است به عنوا روش های خانگی از بین بردن خط خنده شناخته می شود.

سرم هیالرونیک اسید لانبنا

پیشنهاد ما به شما استفاده از این محصول شگفت انگیز و مغذی است که پوست را مرطوب و آبرسانی می کند و از روش های خانگی از بین بردن خط خنده است. به جز این خواص، این سرم خواصی چون ضد پیری پوست، متعادل کننده چربی پوست، درمان جوش سرسیاه، کوچک کننده منافذ و نرم کننده بافت پوست دارد. ترکیب اسید هیالرونیک، گلیسیرین، روغن شی باتر و عصاره جو دو سر مانند کرم آبرسان هیالرونیک اسید بیوآکوا از روش های خانگی از بین بردن خط خنده است.

هر آنچه باید درباره هیالرونیک اسید بدانید.روش های خانگی از بین بردن خط خنده

  1. رطوبت شبانه

رطوبت زیادی به پوست بدهید. با بالا رفتن سن، پوست ما خشک‌تر می‌شود و همین امر باعث می‌شود چین و چروک‌ها در جای خود باقی بمانند. دلیلی وجود دارد که “کرم های شب” وجود دارد! استفاده از مرطوب‌کننده‌های سنگین‌تر در شب، چهره‌ای زیبا و درخشان را تضمین می‌کند که آماده مبارزه با چین و چروک در روز بعد است. این رطوبت شاید ساده باشد اما برای از بین بردن خط خنده بسیار محبوب است.

  1. آب بنوشید

روش های خانگی از بین بردن خط خنده سخت نیستند فقط نیاز به صبر دارد. هیچ چیز مانند نوشیدن مایعات فراوان به از بین بردن خط خنده و چروک کمک نمی کند. آیا تا به حال شده که تشنه از خواب بیدار شوید و متوجه شوید که خطوط روی صورتتان بیشتر از حد معمول مشخص است؟

کم آبی بدن با الکل و کافئین بدتر می شود. آن ها را را کاهش یا حذف کنید و مطمئن شوید که به اندازه کافی آب می نوشید تا از دست دادن آب را جبران کنید. گنجاندن میوه ها و سبزیجات غنی از آب در رژیم غذایی خود مانند خیار، کرفس و هندوانه نیز کمک می کند تا هیدراته بمانید و در عین حال با خوردن این میوه ها ویتامین های مغذی زیادی را به سیستم بدن منتقل کنید.  این نوع از روش های خانگی از بین بردن خط خنده، چین و چروک را از بین می برد و به پوست شادابی می بخشد.

هیدراته شدن پوست چیست؟+ نکات طلایی برای داشتن پوستی هیدراته.روش های خانگی از بین بردن خط خنده

  1. رتینوئیدها

از بهترین روش های خانگی از بین بردن خط خنده محصولات حاوی ویتامین A هستند. که به عنوان محصولات رتینوئید شناخته می‌شوند، طی دهه‌ها ثابت شده‌ است که ریتینوئیدها پوست را یکدست کرده و از توانایی طبیعی پوست برای تولید کلاژن استفاده می‌کنند. با بهبود حالت ارتجاعی پوست توسط این نوع از روش های خانگی از بین بردن خط خنده، خطوط لبخند شانسی برای زنده ماندن ندارند.

رتینول باعث می‌شود سلول‌های پوست سریع‌تر از حد معمول بازسازی شوند. این درمان خانگی خط خنده نه تنها باعث جلوگیری از خط خنده می شوند، بلکه ظاهر خطوط موجود را نیز نرم و پنهان می‌کند.

بهترین محصول حاوی رتینول برای از بین بردن خط خنده

  1. یوگای صورت

صورت از ماهیچه های مختلف تشکیل شده است، به همین دلیل است که ما می توانیم احساسات خود را با حرکت دادن صورت بیان کنیم. تقویت این ماهیچه‌ها می‌تواند انعطاف‌پذیری پوست را بهبود بخشد و این انعطاف پذیری باعث جلوگیری از خط خنده می شود به همین دلیل است یوگا و ورزش صورت  جزو محبوب ترین روش های خانگی از بین بردن خط خنده هستند.

برای تمرین عضلات اطراف دهان، انگشتان اشاره خود را در هر دو گوشه قرار دهید و به سمت بالا و بیرون به سمت گوش ها بکشید. این حالت را حدود ده ثانیه نگه دارید، استراحت کنید، سپس حدود ده بار دیگر تکرار کنید. در مرحله بعد، یک نفس عمیق بکشید و گونه های خود را پف کنید و هوا را از یک طرف به سمت دیگر حرکت دهید تا پوست کشیده شود. هوار را خالی کنید، سپس تکرار کنید، حدود ده بار این عمل را انجام دهید تا محبوب ترین روش های خانگی از بین بردن خط خنده اثر کند.روش های خانگی از بین بردن خط خنده

  1. روغن های صورت

در سال های اخیر روغن های صورت طرفداران زیادی پیدا کرده اند. اما در واقع، قدمت آن‌ها به هزاران سال پیش بازمی‌گردد، زیرا فرهنگ‌های باستانی از روغن‌های طبیعی برای طراوت پوست خشک و جلوگیری از چین و چروک استفاده می‌کردند.

چرا روغن؟ آزمایش شده، روغن ها یک مهر و موم انسدادی را تشکیل می دهند که آب را در سلول های پوست نگه می دارد و رطوبت را  در سلول های پوست حفظ کنند. پوست مرطوب شده همان پوست شاداب و درخشان است. ناگفته نماند، روغن‌های گیاهی با کیفیت بالا می‌توانند اسیدهای چرب ضروری و همچنین ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هایی را که پوست را محافظت و جوان‌سازی می‌کنند، فراهم کنند. به دلیل خواص زیاد، استفاده از این روغن ها روش های خانگی از بین بردن خط خنده نامیده می شوند که فراتر از درمان خطوط خنده پیش می روند.

بهترین روغن برای خط خنده

پیشنهاد کارشناسان ما به شما کرم روغن اسب بیوآکوا است که از محبوبت خاصی برخوردار است چون علاوه بر از بین بردن خط خنده خواص سفیدکنندگی، درخشان کردن، ترمیم جای زخم و بخیه، ترمیم اسکار اکنه، رفع تیرگی و کمرنگ کردن خال ها و لک ها دارد که اثر سریعی دارد و از سریعترین روش های خانگی برای از بین بردن خط خنده است.روش های خانگی از بین بردن خط خنده

  7. خواب

به اندازه کافی بخوابید تا پوست شما شارژ شود و به پشت بخوابید. خوابیدن با صورت روی بالش می تواند پوست را کشیده و خطوط اخم را تقویت کند. از روش های خانگی از بین بردن خط خنده شاید خوابیدن به اندازه آسان ترین آنها باشد.

چرا پاک کردن آرایش صورت قبل خواب مهم است؟

  8. هر روز از ضد آفتاب برای صورت خود استفاده کنید

فراموش نکنید که اشعه ماوراء بنفش خورشید حتی در روزهای ابری و در طول زمستان نیز وجود دارد. استفاده از یک ضد آفتاب از پوست شما در برابر اشعه های خورشید محافظت می کند. از روش های خانگی از بین بردن خط خنده، استفاده ضد آفتاب بیشترین کارایی را دارد چون بیشتر مشکلات پوستی می توانند به علت قرار گرفتن در معرض اشعه های خورشید باشند.

بهترین ضد آفتاب، ضد آفتاب لوفمیس است که جدا از محافظت از پوست حاوی مقادیر بالایی از ویتامین E برای تغدیه پوست است.

بیشتر درباره تاثیر آفتاب روی پوست بدانید.

چند دلیل علمی برای اینکه نباید زدن ضد آفتاب را در روزهای ابری فراموش نکنیم.روش های خانگی از بین بردن خط خنده

  9. عینک آفتابی بزنید

عینک آفتابی نه تنها مانع چروک شدن می شود، بلکه از پوست اطراف چشم در برابر اشعه های خطرناک آفتاب محافظت می کند.

  10. حداقل سه بار در روز صورت را مرطوب کنید

از مرطوب کننده استفاده کنید. پوست بین چشم و ابرو را فراموش نکنید. استفاده منظم از مرطوب کننده پوست را شاداب می کند و از مهم ترین روش های خانگی از بین بردن خط خنده است. استفاده از مرطوب کننده یی چون پکیج مرطوب کننده و تقویت کننده بلوبری که مناسب برای انواع پوست است خطوط خنده را از بین می برد.

این محصول ترکیبی از تونر، اسنس، شوینده، کرم مرطوب کننده و بیبی کرم است که سرشار از هیالرونیک اسید و بلوبری است. به واسطه این ترکیبات شگفت انگیز این محصول مغذی و آبرسان باعث روشن کننده، تقویت کننده، تنظیم کننده چربی، تقویت کننده، افزایش خاصیت کشسانی و کاهش آثار پیری بافت پوست می شود.

آیا کرم آبرسان و مرطوب کننده یکی هستند؟روش های خانگی از بین بردن خط خنده

  11. هفته ای یکی دو بار صورت خود را لایه برداری کنید

استفاده از اسکراب های لایه بردار مانند اسکراب برنج بیوآکوا برای پاک کردن سلول های مرده پوست، باعث می شود که خطوط خنده از بین برود. همچنین استفاده از اسکراب هایی چون از روش های خانگی از بین بردن خط خنده است.

بیشتر درباره خواص شگفت انگیز اسکراب بدانید و با اسکراب خانگی آشنا شوید.

  12. روش های دیگر برای از بین بردن خط خنده در خانه

  • استفاده از سفیده تخم مرغ روی خط خنده
  • ماست مخلوط با عسل، آب لیمو و مایع کپسول ویتامین E را به مدت 10 دقیقه قبل از شستشو به صورت بمالید.
  • هر شب قبل از رفتن به رختخواب، چند قطره روغن نارگیل یا روغن بادام شیرین را روی خطوط اخم خود ماساژ دهید.
  • یک قاشق غذاخوری روغن بذر کتان را دو تا چهار بار در روز بخورید.
  • با مالیدن مستقیم آب لیمو روی خطوط، مراقب باشید از ناحیه دور چشم دوری کنید.روش های خانگی از بین بردن خط خنده

چه گزینه های غیر جراحی برای درمان خطوط لبخند وجود دارد؟

چندین گزینه غیرجراحی مختلف برای کاهش ظاهر خطوط لبخند وجود دارد، از جمله:

نوروتوکسین ها

محصولات سم بوتولینوم مانند Botox و Dysport که از همان باکتری ایجاد شده است که باعث مسمومیت غذایی می شود، اولین بار در آوریل 2002 برای اهداف زیبایی مورد تایید FDA قرار گرفت و امروزه به پرمصرف ترین درمان های غیرجراحی چین و چروک در ایالات متحده تبدیل شده است. به گزارش مجله نیوزویک، تنها در سال گذشته بیش از 1.5 میلیون نفر تحت درمان بوتاکس قرار گرفتند.

هنگامی که بوتاکس و دیسپورت به عضلات تزریق می شود، به طور موقت آنها را فلج می کند و از انقباض آنها جلوگیری می کند. از آنجایی که انقباضات منجر به چروک شدن پوست می شود، بدون انقباض، ناحیه بالای عضله شل می شود و صاف تر به نظر می رسد. تزریق ها در عرض یک هفته تاثیر می گذارند و حدود سه ماه طول می کشد. نوروتوکسین جزو روش های خانگی از بین بردن خط خنده نیست اما نیازی به جراحی برای از بین بردن خط خنده ندارد.

نکاتی که باید قبل از انجام بوتاکس بدانیم.روش های خانگی از بین بردن خط خنده

میکرونیدلینگ و پلاسمای غنی از پلاکت (PRP)

میکرونیدلینگ از سوزن های ظریف برای ایجاد آسیب های میکروسکوپی در پوست استفاده می کند که باعث تولید کلاژن و الاستین در سلول های زیر پوستی می شود. این پروتئین ها باعث تقویت و استحکام پوست می شوند و به حجم جوانی می بخشند.

اگرچه میکرونیدلینگ به تنهایی یک درمان قدرتمند است، اما می توانید با افزودن پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) فواید آن را افزایش دهید. پزشک از بازوی شما نمونه خون می گیرد و آن را پردازش می کند تا پلاکت ها را جدا کند. پلاکت سلولی است که حاوی فاکتورهای رشد متعددی هستند. این فاکتورهای رشد هنگامی که با میکرونیدلینگ اعمال می شوند، از تولید کلاژن و ترمیم پوست حمایت بیشتری می کنند. درست است که این درمان ها جزو روش های خانگی از بین بردن خط خنده نیستند اما جزو روش های جراحی رفع خنده خنده هم نیستند.

پرکننده های تزریقی( فیلر)

پرکننده های انتخابی برای افرادی است که به دنبال خلاص شدن از شر خطوط لبخند بدون انجام عمل جراحی هستند. بسیاری از آنها از اسید هیالورونیک ساخته شده اند و در چین هایی که از دهان به بینی می رود تزریق می شوند. اثرات فورا قابل توجه است، اما اگر نتایج را دوست ندارید، می توانید آنها را معکوس کنید. برخی از نام های تجاری رایج عبارتند از Juvéderm و Restylane.

سایر فیلرها مانند Radiesse که از هیدروکسی آپاتیت کلسیم ساخته شده است و Sculptra که از پلی ال-لاکتیک اسید ساخته شده است، ممکن است نتایج دائمی تری ارائه دهند و می توانند عمیق تر در بافت های صورت تزریق شوند. این فیلرهای تزریقی حدود 6 تا 12 ماه دوام دارند. عوارض جانبی می تواند بلافاصله پس از تزریق اولیه رخ دهد و شامل سردرد و واکنش های آلرژیک مانند باشد. مااند چند مورد بالا این هم جزو روش های خانگی از بین بردن خط خنده نیست اما جزو روش های سریع بدون جراحی از بین بردن خط خنده است.روش های خانگی از بین بردن خط خنده

درمان های لیزری

لیزر درمانی نوعی از روش های بازسازی پوست است که لایه بالایی سلول های پوست را از بین می برد. این روش به منظور کاهش لکه ها و چین و چروک های پوست با آشکار کردن لایه زیرین پوست انجام می شود. تورم و درد از عوارض جانبی شایع هستند، اما پس از چند روز فروکش می‌کنند. اسکار و عفونت نیز ممکن است پس از آن رخ دهد.

روش های خانگی از بین بردن خط خنده یا درمان سریع خط خنده بدون جراحی؟

روش های خانگی از بین بردن خط خنده نیاز به زمان برای تاثیر گذاری دارند و یک شبه به نتیجه نمی رسید و برای دیدن نتایج آنها صبور باشید اما در مقابل هیچ عوارضی ندارند و طبیعی هستند.

در مقابل روش های سریع از بین بردن خط خنده بدون جراحی سریع تر است و فرد زوتر آثار آن را می بیند ولی نیاز به هزینه بیشتری دارد و عوارض آن بیشتر است.

کدام را انتخاب کنیم؟

پیشنهاد ما به شما استفاده از روش های خانگی از بین بردن خط خنده است چون کاملا طبیعی و بدون عوارض هستند. اگر می خواهید کسی خط خنده شما را نبیند می توانید تا زمانی که این روش ها تاثیر خود را می گذارند از آرایش برای پنهان کردن خط خنده استفاده کنید.روش های خانگی از بین بردن خط خنده

جمع بندی

خطوط خنده از مشکلاتی است که با بالا رفتن سن ایجاد می شود عوامل دیگری که در ایجا آن نفش دارند سیگار، عادات، تغذیه و ژنتیک است. درمان آن سخت نیست اما بهترین درمان آن، درمان با روش های خانگی از بین بردن خط خنده است چن عوارضی ندارد و کاملا طبیعی است.

از روش های خانگی از بین بردن خط خنده می توان به استفاده از روغن ها، مرطوب کننده و ریتینوئید ها است به جز این موارد خواب، هیدراته ماندن، اجتناب از سیگار و یوگای صورت هم از روش های خانگی از بین بردن خط خنده است. اگر به دنبال درمان های سریع تری هستید بهتر است به دنبال سراغ روش های سریع از بین بردن خط خنده بدون جراحی بروید.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها