سلامت و زیبایی

بهترین روش های مراقبت از پوست در دوران بارداری را بخوانید

مراقبت از پوست در دوران بارداری

اکنون که باردار هستید، زمان آن رسیده است که رژیم مراقبت از پوست در دوران بارداری را رعایت کنید، و این شامل روال پوست شما نیز می شود. چه به دنبال مراقبت بهتر از پوست خود باشید، چه می خواهید پوست خود را در مدت زمانی قبل از رسیدن فرزند کوچک خود زیبا کنید، لازم است بهترین محصولات مراقبت از پوست را که می توانید در دوران بارداری خود استفاده کنید، بشناسید.

متأسفانه، به دلیل هورمون های بارداری، پوست کاملاً کدر می شود. وقتی باید با هیپرپیگمانتاسیون، جوش‌ها و قرمزی مقابله کنید، می‌توانید احساس کنید که هرگز آن درخشش قبل بارداری را نخواهید داشت که بیشتر شما را با آن به یاد میارند.

برخی از مادران آکنه را تجربه می کنند، علیرغم اینکه قبلاً هرگز از آن رنج نمی بردند. برخی دیگر متوجه می شوند که پوست آنها به طور ناگهانی بسیار خشک و پوسته پوسته می شود. ترک‌های پوستی تغییر اجتناب‌ناپذیر دیگری است که بسیاری از زنان تجربه می‌کنند و احتمالا تا مدت‌ها پس از پایان بارداری باقی خواهند ماند. این دلیل ها باعث می شود یادگیری بهترین روش های مراقبت از پوست در دوران باردارای اجباری شود.

تغییرات پوستی در دوران بارداری برای بسیاری از افراد اتفاق می افتد. هورمون‌ها می‌توانند مقصر باشند یا هر دلیل دیگری داشته باشد و باعث شود پوست شما دچار شل شدن، جوش و لک شود حتی باعث می شود از سفیدی و روشنی پوست شما کاسته شود به همین دلیل مراقبت از پوست در دوران بارداری خیلی مهم است.

چند روش کاربردی برای جلوگیری از افسردگی پس از زایمانمراقبت از پوست در دوران بارداری

چرا روتین مراقبت از پوست در دوران بارداری لازم است؟

قبل از اینکه دلیل لزوم مراقبت از پوست در دوران بارداری را بررسی کنیم مشکلات پوستی بارداری را می گوییم مه می اواند به طور غیر مستقیم جواب این سوال را بدهد.

رایج ترین مشکلات پوستی در دوران بارداری عبارتند از:

  • پوست خشک
  • تیره شدن پوست (شرایطی به نام ملاسما یا کولاسما)
  • آکنه

افراد مبتلا به بیماری های پوستی از قبل موجود مانند اگزما، پسوریازیس یا روزاسه نیز ممکن است تغییری در علائم خود (برای بهتر یا بدتر شدن) تجربه کنند. این باعث می شود که روتین مراقبت از پوست در دوران بارداری د این افراد مهمتر باشد.

و از آنجایی که بدن شما در دوران بارداری همه به هم مربوط است، تغییرات پوستی می‌تواند بر جاهای دیگر نیز تأثیر بگذارد به علائم کشیدگی، رگ‌های عنکبوتی، رشد مو و حتی ریزش مو تبدیل شود اگر مراقبت از پوست در دوران بارداری را بدانید و رعایت کنید این مشکل پیش نمی آید.

در دوران بارداری، تغییرات زیادی ممکن است روی پوست شما رخ دهد. این تغییرات به افزایش هورمون های زنانه (استروژن و پروژسترون) به رنگدانه های پوست، رگ های خونی، غدد و سیستم ایمنی بدن شما مربوط می شود. این تغییرات می تواند فیزیولوژیکی باشد یا به صورت اختلالات پوستی ظاهر شود.

موارد زیر در دوران بارداری دیده می شوند و پس از زایمان بهبود می یابند.

تمام چیزی که باید درباره مراقبت های ماه آخر بدانیدمراقبت از پوست در دوران بارداری

رنگدانه

متوجه خواهید شد که رنگ نوک سینه ها، پوست اندام تناسلی و مرکز شکم شما تیره می شود. کک و مک و “خال” از قبل موجود، تیره می شود. یک لکه تیره می تواند روی گونه ها، پیشانی، بینی و چانه شما ظاهر شود که ملاسما نامیده می شود.  در اینجا رسوبات ملانین در سطح و وسط پوست افزایش می یابد. خوشبختانه رنگدانه پس از زایمان برطرف می شود.

بسیاری از زنان به طور معمول دارای یک خط سفید کم رنگ (به نام خط آلبا) هستند که از ناف آنها تا مرکز استخوان شرمگاهی امتداد دارد. در سه ماهه دوم، این خطه آلبا ممکن است تیره شود تا قابل مشاهده باشد. این خط اکنون خط سیاه نامیده می شود. در برخی از زنان این خط از ناف به سمت بالا امتداد می یابد. خط سیاه در زنان از پوست تیره‌تر است و معمولاً چند ماه پس از زایمان روشن می‌شود.

بیماری دیگری با رنگدانه های موضعی در زیر بغل و کشاله ران به نام آکانتوز نیگریکانس وجود دارد که در آن پوست ضخیم و تیره می شود. اگر روتین مراقبت از پوست در دوران بارداری را رعایت کنیم احتمال بروز این مشکلات تا حد زیادی کاهش و نزدیک صفر می شود.

علائم کشش

کشیدگی و انبساط شکم باعث شکافتن پوست می شود. به این خطوط شکاف striae gravidarum می گویند. این خطوط مواج مایل به ارغوانی هستند که روی شکم، سینه ها، ران ها و کشاله ران ظاهر می شوند. پس از زایمان، رنگ آنها کم رنگ تر می شود، اما استریاها به صورت اسکار دائمی باقی می مانند.

تغییرات عروق خونی

تغییرات مربوط به رگ های خونی به عنوان قرمزی کف دست ظاهر می شود که به عنوان اریتم کف دست شناخته می شود. واریس وریدی پاها، توده‌های عروقی روی لثه‌ها و «خال‌های عنکبوتی» یا تکثیر رگ‌های خونی روی صورت و قفسه سینه.

افزایش حجم خون همچنین باعث می شود گونه ها به دلیل وجود رگ های خونی در زیر سطح پوست، رژگونه جذابی به خود بگیرند. علاوه بر این قرمزی، افزایش ترشحات غدد چربی به پوست درخشندگی مومی می بخشد. بسیاری این را به عنوان “درخشش بارداری” می دانند.

افزایش رگهای واریسی ممکن است در واژن در پایان سه ماهه دوم یا سوم رخ دهد. این ممکن است باعث ایجاد احساس “سنگینی” در کشاله ران شود.مراقبت از پوست در دوران بارداری

تغییرات مو و ناخن

به نظر می رسد حجم بیشتری از مو روی پوست سرتان وجود دارد. این به این دلیل است که استروژن افزایش یافته از چرخه زندگی طولانی تر موهای شما پشتیبانی می کند. متأسفانه، موهای افزایش یافته سر پس از زایمان می‌ریزد و بیشتر خانم‌ها از ریزش مو که هنگام شامپو کردن موهایشان به صورت توده‌هایی روی لگن دیده می‌شود، بسیار ناراحت هستند.

از دست دادن می تواند سه تا شش ماه طول بکشد. علاوه بر این، مو می تواند روی صورت، پشت و پاها افزایش یابد. ناخن های شما ممکن است شکننده شده و در انتها شکافته شوند. یک روتین مراقبت از پوست در دوران بارداری به طور چشمگیری مانع این موارد می شود.

هر چیزی که بایددر مورد ریزش مو در بارداری باید بدانیم

آکنه در دوران بارداری

بیشتر خانم ها با فعال تر شدن غدد عرق، بیشتر عرق می کنند. به خصوص در سه ماهه سوم، غدد چربی فعال می شوند و شما می توانید جوش یا آکنه ایجاد کنید. یک روش مراقبت از پوست در دوران بارداری مناسب می تواند اکنه را به طور شگفت انگیزی کاهش دهد

بثورات پوستی در دوران بارداری

پوست بسیار خارش می کند و این ناراحت کننده است. این به دلیل اختلال در انتقال صفرا به کبد است و صفرا در بدن شما گردش می کند.

برخی از بیماری های پوستی در دوران بارداری بدتر می شوند. اینها عبارتند از اگزما، پسوریازیس، آکنه و لوپوس اریتماتوز و عفونت کاندیدیایی (قارچی) واژن.مراقبت از پوست در دوران بارداری

موارد اولیه مراقبت از پوست در دوران بارداری

قبل از اینکه وارد بهترین روش های مراقبت از پوست در دوران بارداری شویم، باید اشاره کنیم استفاده از بعضی از محصولات خاص را باید در بارداری محدود کنید این مواد می توانند غذا، دارو و محصولات زیبایی و مراقبت از پوست باشند.

سازمان غذا و دارو (FDA) محصولات آرایشی و بهداشتی را بر اساس کاربردها و برچسب‌گذاری‌های خاصشان می‌خواهد “ایمن” کند، اما برای فروش در بازار نیازی به تایید FDA ندارند..

رتینوئیدها

ویتامین A یک ماده مغذی حیاتی است که برای سلامت پوست، سیستم ایمنی، تولید مثل و چشم مورد نیاز است. پس از مصرف یا جذب از طریق پوست، بدن شما آن را به رتینول تبدیل می کند. مصرف صحیح و مقدار صحیح از رتنینول ها، یکی از بهترین روش های مراقبت از پوست در دوران بارداری است.

برخی از محصولات مراقبت از پوست ضد پیری از نوعی رتینول به نام رتینوئیدها استفاده می کنند که به جام مقدس تبدیل شده اند زیرا می توانند به معکوس کردن آکنه و کاهش خطوط ریز کمک کنند. رتینوئیدها این کار را با کمک به لایه برداری سریعتر سلول های سطحی پوست و افزایش تولید کلاژن برای جوان سازی پوست انجام می دهند. این نوع مراقبت از پوست در دوران بارداری جلوی شل شدن پوست حین بارداری را می گیرد.

محصولات بدون نسخه دارای سطوح پایین تری از رتینوئیدها هستند، در حالی که داروهای تجویزی مانند رتین-A (ترتینوئین) و آکوتان (ایزوترتینوئین) حاوی دوزهای بسیار بالاتری هستند. مقدار رتینوئیدهای جذب شده توسط محصولات موضعی احتمالا کم است. مصرف همه رتینوئیدهای موضعی در دوران بارداری توصیه می شود. مصرف رتینوئید های موضعی، روشی از روش های مراقبت از پوست در دوران بارداری است.

رتینوئیدهای تجویزی مانند آکوتان به طور گسترده ای مستند شده است که منبع معتبری برای ایجاد 20 تا 35 درصد خطر نقص های مادرزادی شدید است، به طوری که تا 60 درصد از کودکان مشکلات عصبی شناختی را با قرار گرفتن در معرض رحم نشان می دهند. از مهم ترین روش های مراقبت از پوست در دوران بارداری جلوگیری و پیشگیری از مصرف بعضی از مواد است که می توان به آکوتان اشاره کرد

این دارو را 1 تا 2 ماه قبل از اقدام به بارداری قطع کنید.مراقبت از پوست در دوران بارداری

اسید سالیسیلیک با دوز بالا

اسید سالیسیلیک به دلیل قابلیت‌های ضدالتهابی مانند آسپرین، یک ماده رایج برای درمان آکنه است. اما یک مطالعه در سال 2013 به این نتیجه رسید که محصولاتی که دوز بالایی از اسید سالیسیلیک را ارائه می کنند مانند لایه بردارها و داروهای خوراکی باید در دوران بارداری اجتناب شود. مصرف دوز کم از این ماده می تواند یکی از روش های مراقبت از پوست در دوران بارداری است و پیشگیری از مصرف دوز بالای آن روش اولیه مراقبت از پوست در دوران بارداری است.

هیدروکینون

هیدروکینون یک محصول تجویزی برای روشن کردن پوست یا کاهش رنگدانه های پوستی ناشی از ملاسما و کلواسما است که می تواند توسط PR ایجاد شود.

هیچ ارتباط ثابت شده ای بین نقایص شدید مادرزادی یا عوارض جانبی و هیدروکینون وجود ندارد. اما از آنجایی که بدن می تواند مقدار قابل توجهی هیدروکینون را در مقایسه با سایر مواد (مطابق با این مقاله 25 تا 35 درصد) جذب کند، بهتر است قرار گرفتن در معرض آن (در صورت وجود) در دوران بارداری محدود شود. دوری از آن یکی از روش های اولیه مراقبت از پوست در دوران بارداری است.

فتالات ها

فتالات ها مواد شیمیایی مختل کننده غدد درون ریز هستند که در بسیاری از محصولات زیبایی و شخصی یافت می شوند. در مطالعات حیوانی، اختلالات جدی تولید مثل و اختلال عملکرد هورمونی با قرار گرفتن در معرض فتالات مرتبط است پس روش اولیه مراقبت از پوست در دوران بارداری می تواند دوری از فتالات ها باشد.

مطالعات انسانی کمی برای حمایت از این موضوع وجود دارد، اما منبع قابل اعتماد اختلالات غدد درون ریز به طور فزاینده ای توسط منبع معتبر FDAT و سازمان های پزشکی حرفه ای مانند آکادمی اطفال آمریکا به دلیل نقش بالقوه آنها در تأثیر منفی بر سلامت باروری مادرزادی مورد مطالعه قرار می گیرند.

لوازم آرایشی و بهداشتی منبع اصلی قرار گرفتن در معرض فتالات هستند و رایج ترین فتالاتی که در محصولات زیبایی پیدا می کنید دی اتیل فتالات (DEP) است. که باید مراقبت از پوست در دوران بارداری به طوری باشد که از فتالات دوری شود.

فرمالدئید

فرمالدئید دیگر به ندرت به عنوان نگهدارنده و ضدعفونی کننده در محصولات زیبایی استفاده می شود زیرا یک سرطان زا شناخته شده است و به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری،دوری از این ماده یا جای ندادن آن در روتین روش اولیه مراقبت از پوست در دوران بارداری اسن چون فرمالدئید می تواند خطر ناباروری و سقط جنین را افزایش دهد.

اما مواد شیمیایی آزادکننده فرمالدئید وجود دارد که معمولاً در لوازم آرایشی و بهداشتی یافت می‌شود که اثرات بالقوه خطرناک مشابهی دارند. همانطور که توسط کارگروه محیط زیست ذکر شده است، این موارد شامل موارد زیر است:

  • برونوپل
  • هیدانتوئین DMDM
  • دیازولیدینیل اوره
  • هیدروکسی متیل گلیسینات
  • ایمیدازولیدینیل اوره
  • کواترنیوممراقبت از پوست در دوران بارداری

ضد آفتاب های شیمیایی

اکسی بنزون ​​و مشتقات آن پرکاربردترین فیلتر اشعه ماوراء بنفش (UV) در ضد آفتاب ها هستند. ثابت شده است که برای محافظت از پوست موثر است، اما اثرات نامطلوب سلامتی و محیطی بالقوه اکسی بنزون ​​آن را به نور نامطلوب تری تبدیل می کند.

از آنجایی که اکسی بنزون ​​یک ماده شیمیایی مختل کننده غدد درون ریز شناخته شده است، نگرانی برای استفاده در بارداری این است که می تواند هورمون ها را مختل کند و باعث آسیب دائمی به مادر و نوزاد شود. پس دوری از آن روش اولیه مراقبت از پوست در دوران بارداری است.

یک مطالعه حیوانی در سال 2018 به این نتیجه رسید که قرار گرفتن در معرض اکسی بنزون ​​در دوران بارداری در سطوحی که انسان معمولاً از آن استفاده می کند، تغییرات دائمی در غدد پستانی و شیردهی ایجاد کرده است.

سایر مطالعات حیوانی این ماده شیمیایی را با آسیب دائمی جنین مرتبط دانسته‌اند که احتمالاً با ایجاد بیماری‌های عصبی در بزرگسالی، مانند بیماری آلزایمر مرتبط است. این روش مراقبت از پوست در دوران بارداری به آن جهت مهم است که در صورت رعایت نکردن و استفاده از دآن مواد شیمیایی می تواند باعث خطراتی روی نوزاد و مادر شود که از بین رفتن آن آسان نیست و گاهی غیر ممکن است.

بهترین روش های ثانویه مراقبت از پوست در دوران بارداری

در اینجا چند جایگزین برای غلبه بر ایمن ترین مشکلات پوستی (و خسته کننده) بارداری آورده شده است.

آکنه و هایپرپیگمانتاسیون

اگر مستعد جوش‌ها هستید یا متوجه می‌شوید که ناگهان در حال سفر به گذشته با فلاش‌بک‌های پوستی شبیه نوجوانان هستید  جایگزین‌های مطمئن‌تری برای استفاده از محصولات مبتنی بر رتینوئید در حالی که انتظار دارید وجود دارد. یکی از موثرترین و بهترین روش های مراقبت از پوست در دوران بارداری استفاده از اسید گلیکولیک است.

اسید گلیکولیک در مقادیر زیاد در دوران بارداری توصیه نمی شود، اما احتمالاً در مقادیر کم در محصولات زیبایی بدون نسخه یافت می شود، بی خطر است. اسید گلیکولیک و اسیدهای مشابه مانند اسید آزلائیک می توانند به کاهش خطوط ریز، روشن کردن پوست و کاهش افزایش رنگدانه پوست کمک کنند و یکی از روش های مراقبت از پوست است.

علاوه بر بنزوئیل پراکسید موضعی و اسید سالیسیلیک موضعی، گلیکولیک و آزلائیک اسید را به عنوان یک محصول مراقبت از پوست در دوران بارداری برای درمان آکنه هستند.

ماسک ضد اکنه سالیسیک اسید بیوآکوامراقبت از پوست در دوران بارداری

ضد پیری / چین و چروک

همانطور که برای تقویت سیستم ایمنی و دفع رادیکال های آزاد در بدن شما مانند جادو عمل می کنند، آنتی اکسیدان های موضعی مانند ویتامین C می توانند با محافظت از پوست در برابر آسیب و حفظ کلاژن، شادابی پوست را افزایش دهند.

سایر آنتی اکسیدان های ایمن بارداری که باید در محصولات مراقبت از پوست در دوران بارداری خود امتحان کنید عبارتند از:

  • ویتامین E
  • ویتامین K
  • ویتامین B3
  • چای سبز

سرم ویتامین سی بریلی

پوست خشک و علائم کشش

شکی نیست که بارداری به مقدار زیادی از بدن شما نیاز دارد، بنابراین اگر کودک آینده شما در هر نقطه به آب بیشتری نیاز داشته باشد، آن را از بدن شما خواهد کشید. این علاوه بر تغییرات هورمونی می تواند منجر به خشکی پوست شود.

علاوه بر نوشیدن آب فراوان، محصولات مرطوب‌کننده‌ای که دارای روغن نارگیل، کره کاکائو، پپتیدها و اسید هیالورونیک (HA) هستند، می‌توانند هیدراتاسیون را بهبود بخشند و وقتی نوبت به ترک‌های پوستی می‌شود، یک استراتژی برای جلوگیری از آنها مرطوب کردن مکرر مناطق مستعد برای کمک به کشش طبیعی پوست با رشد برآمدگی شما (و کودک) است.

مراقبت از پوست در دوران بارداری فقط استفاده از کرم ها نیست نوشیدن آب نیز بخشی از آن است.

محافظت در برابر آفتاب

محافظت در برابر آفتاب یکی از مهمترین کترهای ماقبت از پوست در دوران بارداری است که می توانید برای محافظت طولانی مدت از چین و چروک و سرطان پوست انجام دهید. اما این سوال بزرگ است که چگونه می توانید از پوست خود در دوران بارداری محافظت کنید.

حکم ایمنی ضدآفتاب های شیمیایی با طیف وسیع هنوز منتشر نشده است، بنابراین ضد آفتاب های حاوی مواد معدنی را امتحان کنید که با وادار کردن پرتوهای فرابنفش به طور کامل از پوست، از پوست محافظت می کنند. ترکیبات ضد آفتاب بر پایه مواد معدنی شامل اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم است. و کلاه لبه پهن را فراموش نکنید تا کمی سایه شیک به آن اضافه کنید تا مراقبت از پوست در دوران بارداری در مقابله با آفتاب را به بهترین شکل انجام دهید.

چطوری ضد آفتاب بزنیم

مراقبت از پوست در دوران بارداری

چگونه مطمئن شوید که آیا محصولات مراقبت از پوست شما ایمن هستند یا خیر

ابتدا، ایمنی محصولات مراقبت از پوست خود را با متخصص پوست و مو در میان بگذارید، به خصوص اگر از داروهای تجویزی استفاده می کنید یا نگران یک بیماری پوستی از قبل موجود هستید.

در مرحله بعد، می‌توانید فهرست مواد تشکیل دهنده محصولات خود را برای هر موردی که ما بررسی کرده‌ایم اسکن کنید یا موارد دیگری که ممکن است برای شما نگران کننده باشد.

این روتین مراقبت از پوست در روز و شب را برای بارداری ایمن امتحان کنید

ما می دانیم که به تازگی اطلاعات زیادی را بیان کرده ایم  و بررسی لیست های محصولات و مواد ممکن است خسته کننده به نظر برسد بنابراین در اینجا یک روال کلی مراقبت از پوست صبح و شب با انواع محصولات مراقبت از پوست در دوران بارداری ایمن برای شما آورده شده است تا شما را درپیدا کردن بهترین مراقبت از پوست در دوران بارداری کمک کند.

  • ابتدا از آب ولرم برای شستشوی صورت خود با یک پاک کننده ملایم استفاده کنید.
  • بعد، یک تونر اعمال کنید.

این تونرها را بر اساس نوع پوست خود بررسی کنید:

بهترین تونر پوست

  • برای دنبال کردن، یک ضد آفتاب با طیف وسیع مواد معدنی اضافه کنید.

بهترین ضد آفتاب

بهترین مرطوب کننده پوست

  • برای جلوگیری از ترک های پوستی، مرطوب کننده را روی شکم، باسن و ران ها بمالید.
  • سپس از کرم دور چشم (در صورت نیاز) استفاده کنید.

غذای آماده

دست کشیدن از رژیم مراقبت از پوست مورد علاقه خود آسان نیست، اما ما می دانیم که شما برای محافظت از کودک خود هر کاری انجام خواهید داد.

این شامل پرهیز از محصولاتی است که می‌تواند برای شما یا کودکتان در دوران بارداری مضر باشد با شواهدی که نشان می‌دهد محصولات حاوی رتینوئید به احتمال زیاد به نقایص مادرزادی شدید منجر می‌شوند دوری از فست فود ها و غذاهای دارای رتینوئید از روش های اولیه مراقبت از پوست در دوران بارداری است.مراقبت از پوست در دوران بارداری

کلام آخر

مراقبت از پوست در دوران بارداری هنگامی مهم می شود که بدانیم بارداری باعث هاپیر پیگماتسیون، اکنه، جوش، شل شدگی و چروک می شود و یک روتین مراقبت از پوست در د.ران بارداری از آن جلوگیری می کند.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها