سلامت و زیبایی

موس مو چیست؟+ چگونه موهای شما را درخشان و حجیم می کند؟

موس مو

موس مو شاید واژه ای آشنا باشد اما می دانید که موس مو چیست؟ مزایا موس مو چیست؟ موس مو را چگونه انجام بدهیم؟ موس های مو چگونه موهای شما را درخشان و خوش حالت می کند؟ معایب موس مو چیست؟ آیا موس مو در درمان موخوره تاثیر دارد؟ موس مو از چه موادی تشکیل شده است؟ موس مو چه تاثیری روی مو دارد؟ در این مقاله با ما باشید تا آنچه لازم است در مورد موس مو را بدانید.

موس مو محصولی حالت دهنده مو است که برای هر نوع مویی مناسب است در کنار حالت دهنده بودن باعث رشد بیشتر مو، حجم بیشتر، درمان قارچ سر، درمان وز شدن و درخشان و براق شدن مو می شود جادویی نیست رشد بیشتر مو با استفاده از حالت دهنده مو؟ برای اینکه بیشتر با مزایا موس های مو آشنا شوید فقط به خواندن این مقاله ادامه دهید.موس مو

موس مو چیست؟

قبل از اینکه به جواب سوال بالا برسید بهتر است با موس مو آشنا شوید. موس مو محصولی حالت دهنده است. بسته به موس مو انتخابی، اثرات متفاوت است. به عنوان مثال، موس‌ استرالیایی برای محافظت، کاهش موخوره و وز شدن موها عمل می‌کنند و حالتی طبیعی به موها می‌دهند.

موس معمولاً به شکل کف غلیظ است. ازآن در ریشه تا انتها مو استفاده می شود، روی مو شانه می شود و با سشوار خشک می شود. موس مو زیاد هستند و بسته به نیاز مو و موسی که انتخاب می کنید تاثیر موس می تواند متفاوت باشد.

موس در زبان فرانسوی به معنای کف است. موس های مو نسبت به ژل مو فرمولاسیون سبک تری دارد و نسبت به کرم قوی تر است. موس حاوی کوپلیمرهای نرم است و چسبندگی سبکی به موها می دهد تا ظاهری طبیعی تری به مو ببخشد.

موس مو می تواند برای طیف وسیعی از انواع مو از مجعد تا نازک مفید باشد، همه به موس مو انتخابی بستگی دارد. درست مانند شامپو، نرم کننده و محصولات زیبایی، موس مو بسته به فرمول می تواند نتایج متفاوتی به شما بدهد.موس مو

مزایای موس مو

موس های مو می توانند موهای شما را درمان کرده و از آن محافظت کند. همچنین می تواند با رطوبت مبارزه کند، به موها درخشندگی و شفافیت ببخشد و حتی می تواند دفاع حرارتی ایجاد کند.

  • این ماده بدون توجه به شرایط آب و هوایی از مو در برابر رطوبت محافظت می کند و مدل مو را حفظ می کند.
  • حالت دهنده ای جادویی است و مو را افسانه ای حالت می دهد.
  • کمک به دتوکسی تراپی مو

دتوکسی تراپی مو چیست؟+ دتوکسی تراپی مو در خانه

  • موس می تواند سر سخت ترین موهای فر را نرم و درخشان کند. موها را سنگین نمی کند و فرها را چرب نمی کند، اما آنها را نرم، بدون خراشیدگی و درخشان میکند.
  • موس مو دارای بافتی کرکی است که به مو ظاهری پرتر، ضخیم‌تر و درخشان‌تر می‌دهد.
  • اگر موهای نازکی دارید، موس می تواند آن را فورا بلند کرده و حجم دهد.
  • موس مناسب می تواند از موهای شما در برابر ابزارهای گرم کننده محافظت کند، زیرا دارای پوشش خاصی است که از آسیب حرارتی جلوگیری می کند.
  • رطوبت مو را به تعادل می رساند و از موخوره جلوگیری کند.

جلوگیری از موخوره+ 14 درمان خانگی

  • موس باعث رشد مو می شود و از ریزش مو تا حدی جلوگیری می کند.

ترکیب های جادویی برای رشد سریع تر موموس مو

معایب

موس بسته به فرمول و برند حاوی مقادیر مختلفی از الکل است. الکل بخش مهمی از فرمول موس های مو است چون به زود خشک شدن مو کمک می کند. استفاده بیش از حد از موس های مو می تواند تارهای مو به خصوص نوک مو را خشک کند و باعث شکاف، شکستگی و وز مو شود. استفاده بیش از حد از موس ممکن است بر موهای رنگ شده و تحت شیمی درمانی تأثیر بگذارد.

چنان چه استفاده صحیح و به اندازه موس مو مفید است و به موخوره کمک می کند و باعث رشد سریع موها می شود در مقابل استفاده زیاد از آن نتایج را معکوس می کند و باعث موخوره و ریزش مو می شود. در صورت استفاده بیش از حد باعث موارد زیر می شود:

  • ریزش مو
  • موخوره
  • خشکی مو
  • شکاف و شکستگی مو
  • اگر با چشم یا بینی شما تماس پیدا کند، می تواند باعث تحریک شود.
  • اگر به هر ماده ای که در موس استفاده می شود حساسیت دارید، ممکن است دچار آلرژی شوید.موس مو

مراقب این مواد شیمیایی باشید:

  1. SLS ( سولفات موجود در شامپو)
  2. ایزوپروپیل
  3. پروپیلن

این مواد باعث خشکی مو می شوند و مو را شکننده می کنند. بهتر است از این مواد دوری کنید و از شامپو بدون سولفات استفاده کنید. برای حالت دادن به موهای خود به هر شکلی که می خواهید می توانید از موس مو استفاده کنید.

پر فروش ترین محصولات مو

بهترین شامپو بدون سولفات

پیشنهاد ما به شما استفاده از شامپو جنسینگ ایمیجز است که به واسطه تاثیر گذاری سریع و خواص باور نکردنی از جذابیت زیادی بین دوست داران پوست و مو برخوردار است. این شامپو مرطوب کننده به دلیل داشتن ترکیباتی مانند جنسینگ طبیعی خواص شگفت انگیزی دارد. از جمله این خواص میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فوق العاده مغذی
  • ضد شوره
  • نرم کننده
  • مرطوب کننده مو
  • تقویت رشد مو
  • ضد ریزش مو
  • ضد مو خوره و شکستن مو
  • افزایش شادابی موموس مو

نحوه استفاده از موس مو

بعد از اینکه مزایا موس مو و تاثیر آن بر مو را دانستید مهم است یاد بگیرید که چگونه از آن استفاده کنید تا بهترین نتیجه را از آن بگیرید. با توجه به نوع موسی که انتخاب کردید می تواند مراحل استفاده از آن متفاوت باشد اما در بیشتر موس ها مراحل استفاده شامل پنج مرحله است. قبل از استفاده از موس های مو، کمی از آن را روی مو تست کنید اگر به آن حساسیت نداشتید آن را روی موهایتان استفاده کنید.

موهایتان را بشویید

اولین مرحله استفاده از موس مو تمیز کردن مو است قبل از اینکه هر کاری روی موهایتان انجام دهید با شامپوی ملایم و فاقد از سولفات آن را بشویید تا تمیز شود تا تاثیر محصولی که می خواهید به موهایتان بزنید، بازدهی بالاتری داشته باشد. موس مو هم از این قاعده استثنا نیست برای داشتن موهای سالم و جلوگیری از ریزش مو ابتدا موهای خود را تمیز کنید سپس موس مو را روی آن اعمال کنید.

شامپو فاقد سولفات خاویار دکترلانا

این محصول به سبب ترکیباتی چون پروتئین، کلاژن، کراتین و عصاره خاویار خواص شگفت انگیزی دارد جدا از خاصیت پاک کنندگی به تقویت رنگ مو، افزایش شادابی مو، نرم و مرطوب شدن مو کمک می کند این محصول فاقد سولفات و پارابن است.موس مو

موهایتان را مرطوب نگه دارید

موس بهتر است روی موهای مرطوب بعد از شستشو استفاده شود زیرا مرطوب بودن مو باعث می شود موس مو راحت تر پخش شود و پوشش یکنواختی از آن را روی موهای خود بینید. بنابراین، هنگامی که از حمام بیرون آمدید، به آرامی با یک حوله مو را خشک کنید که خیس نباشد ولی مرطوب بماند. بعد از آن بستگی به مدل مویی که می خواهید می توانید موهایتان را شانه بزنید یا بگذارید موهایتان شلخته بماند.

کف را روی دست بریزید

مقدار زیادی از موس مو که شبیه کف است را روی دستتان بریزید. این مقدار باید به همه مو برسد تا همه مو را درخشان و درمان کند.

به مو بمالید

انگشت خود را به کف دستتان بزنید تا انگشتتان حاوی کف موس  شود سپس آن را به طور یکنواخت به موهایتان بمالید عجله نکنید بیشتر به موهایتان بمالید تا نتیجه با کیفیت تری بگیرید برای پخش شدن بیشتر موس مو می توانید از شانه دندانه پهن استفاده کنید. از پشت گردن شروع کنید و به سمت پایین بروید. همچنین موهای خود را با موس مو ماساژ دهید این ماساژ باعث جذب شدن موس می شود و ماساژ مو در نزدیکی ریشه باعث می شود که موس جذب ریشه مو بشود و فولیکول مو را تقویت کند.موس مو

خشک کنید و حالت دهید

موهایتان را خشک کنید و حالت دهید از سشوار معمولی برای خشک کردن می توانید استفاده کنید موس های مو محافظ ضد حرارت مو هستند و از مو در برابر گرما سشوار محافظت می کند. اکنون شما موهای درخشانی دارید که از موخوره دور است.

تاثیر موس بر انواع مو

  1. موهای صاف

وقتی صحبت از موهای صاف می شود، موس های مو به حجم دادن مو کمک نمی کنند. بلکه در ساختار و بافت مو تاثیر می گذارند و آن را تقویت می کنند تا مو ظاهری بهتری پیدا کند.

موی صاف و بلند با رعایت این 10 نکته

  1. موهای زبر

مدیریت موهای زبر اغلب دشوار است. از این رو برای کنترل آن به مواد زیادی نیاز دارید. اگر موهای زبری دارید از موس مو برای مرتب کردن مو استفاده کنید. موس ها، مو را نرم کرده و مدیریت آنها را آسان می کند.

بهترین ماسک برای موهای خشک

  1. موهای مجعد

خشک، کدر و وز می تواند ویژگی موهای کسی باشد که مو مجعد دارد. مقدار کمی از این حالت دهنده جادویی را روی مو استفاده کنید. موس مو، این ماده جادویی موخوره را از بین می برد و مو را درخشان می کند. پس از استفاده از این حالت دهنده مو، از دیفیوزر یا سشوار برای خشک کردن موهای خود استفاده کنید.

چگونه با انجام کارهای ساده موهای بدون وز و نرم داشته باشم؟موس مو

  1. موهای نازک

اکثر افراد با موهای نازک تمایل دارند به موهای خود حجم دهند. موس مو دو یا سه برابر به مو حجم می دهد. اما اگر قبل از استفاده از موس، موها را با شامپوی حجم دهنده بشویید، نتیجه بهتری خواهید گرفت.

بهترین شامپو برای موهای نازک و چرب

  1. موهای آسیب دیده

اگر موهای شما آسیب دیده است، بهتر است فعلا تمام محصولات آرایشی مو را کنار بگذارید. وسایل گرم کننده وضعیت موهای شما را بدتر می کنند. می توانید از مقدار کمی موس برای بهبود بافت موهای خود استفاده کنید و اجازه دهید موهایتان در هوا خشک شود.

مواد تشکیل دهنده موس مو چیست؟

  1. دایمتیکون

دایمتیکون ماده اولیه مورد استفاده در موس های مو است که از گره خوردن مو جلوگیری می کند. این ماده روغنی سیلیکونی است که اغلب در محصولات مختلف مراقبت از مو و مرطوب کننده های پوست استفاده می شود. دایمتیکون به موهای شما ظاهری درخشان و صاف می بخشد.موس مو

  1. لیمونن:

از دیگر ترکیبات موجود در موس مو لیمونن است. لیمونن در محصولات مراقبت از مو و پوست به دلیل رایحه قوی مرکبات استفاده می شود. این ماده از مرکبات استخراج می شود. لیمونن دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی نیز می باشد. لیمونن به مو رایحه ای افسانه ای می دهد و کمک می کند که چربی و رطوبت به تعادل برسند همچنین باعث می شود عفونت های موی سر بهبود بیابند و شوره سر را کمتر کند.

البته لیمونن موجود در موس کم است به همین دلیل است موس های مو نمی توانند به تنهایی دتوکسی تراپی مو را انجام دهند و باعث از بین بردن شوره سر شوند فقط در کنترل و کاهش آنها موثر هستند.

  1. متیل پارابن:

موس مو دارای متیل پارابن به عنوان یک ماده نگهدارنده و ضد قارچ است. همچنین ممکن است پروپیل پارابن، بوتیل پارابن و اتیل پارابن را در موس های مو پیدا کنید چون همان خاصیت متیل پارابن را دارند و کمک می کنند به دتوکسی تراپی مو و همچنین در درمان بیماری های قارچی پوست می توانند موثر باشند.

  1. لسیتین:

لسیتین به عنوان یک سورفکتانت در موس مو عمل می کند. سورفکتانت بافت چربی است که در گیاهان و حیوانات یافت می شود. این ماده موها را درخشان و تقویت می کند که باعث می شود مو جذاب، افسانه ای و از شکنندگی و موخوره دور بماند.موس مو

  1. پانتنول:

پانتنول یا اسید پانتوتنیک عنصری مرطوب کننده در موس ها است. همچنین در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست نیز استفاده می شود. این ماده موخوره را درمان می کند  موها را زیبا می کند. سازمان غذا و داروی ایالات متحده پانتنول را به عنوان یک ماده ایمن فهرست کرده است که برای پوست های حساس مفید است.

  1. لانولین:

لانولین مومی است که از حیوانات پشم‌دار مانند گوسفند استخراج می‌شود. موس ها به دلیل خاصیت ضد آب بودن حاوی لانولین است. لانولین رطوبت مو را کنترل می کند و از وز شدن مو جلوگیری می کند.

  1. بهنتریمونیم کلرید:

از این ماده موجود در موس مو به عنوان نرم کننده استفاده می شود. بهنتریمونیوم کلرید مو را نرم کرده و از شکنندگی جلوگیری می کند همچنین اصطکاک را کاهش می دهد و مانع زبری مو می شود.موس مو

سوالات متداول

موس مو برای چه کسانی مناسب است؟

موس های مو محصولی همه کاره هستند که می‌تواند برای هر نوع مویی استفاده شوند.  چه موهای شما فر، صاف و یا در این بین باشد، می توانید از موس استفاده کنید. حتی کسانی که موهای نازکی دارند می توانند از این محصول استفاده کنند. موهای بسیار خشک بهتر است از موس استفاده نکنند البته برخی از موس ها برای موهای خشک طراحی شده اند این موس ها برای موهای خشک مناسب است.

آیا می توانیم روزانه از موس های مو استفاده کنیم؟

خیر. بسیاری از موس های مو حاوی الکل و مواد خشک کننده هستند که در صورت استفاده بیش از حد موهای شما را خشک می کند. بهتر است از موس فقط در صورت نیاز استفاده کنید.

آیا موس موها را مجعد می کند؟

خیر. موس های مو باعث مجعد شدن موها نمی شوند. با این حال، می تواند به شما کمک کند موهای صاف خود را به صورت فر درآورید. می توانید قبل از سشوار کشیدن و استفاده از اتو مو، موس بزنید. اگر به طور طبیعی موهای مجعد دارید، موس تنها می تواند در درخشانی و نرم کردن مو تاثیر بگذارد.موس مو

آیا موس موها را وز می کند؟

نه. برعکس، موس مو باعث جلوگیری از موخوره و وز شدن می شود. با این حال، استفاده بیش از حد از آن می تواند منجر به خشکی مو و آسیب شود.

آیا موس برای پوست سر مضر است؟

استفاده بیش از حد از موس های مو می توانند منجر به تجمع محصول شود و برای پوست سر شما ناسالم باشد. اما اگر به اندازه استفاده شود فولیکول مو را تقویت می کند.

چه زمانی از موس مو استفاده کنیم؟

موس باید همیشه روی موهای مرطوب زده شود. بهتر است بعد از شستن موهایتان با شامپو و نرم کننده، آن را روی موهای مرطوب بمالید. به این ترتیب موهای شما عمیقاً تغذیه می شود و پایه عالی برای امتحان کردن هر مدل مویی ایجاد می کند.

اما گاهی اوقات، افراد از آن برای بلند کردن فرهای خشک استفاده می کنند.موس مو

جمع بندی

موس مو حالت دهنده مو است که کمک می کند موهای خود را بهتر حالت دهید جدا از این باعث رشد بیشتر مو، افزایش حجم مو، درمان موخوره و وز شدگی می شود. استفاده از این محصول جادویی آسان است فقط باید احتیاط کنید زیاد از آن استفاده نکنید چون باعث خشکی مو می شود.

این حالت دهنده جادویی به دلیل ترکیبات موجود در خود باعث می شود که آلودگی ها از مو پاک شود با این حال برای داشتن موهای بلند تر و درخشان بهتر است قبل استفاده از موس مو، موهایتان را با نرم کننده و شامپو ملایم فاقد سولفات بشویید و آن را روی موهای مرطوب استفاده کنید تا بهترین نتیجه را از آن بگیرید.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها