سلامت و زیبایی

آیا ماسک ورقه ای ضرر دارد؟ [چند واقعیت سمی]

آیا ماسک ورقه ای ضرر دارد؟

ماسک های ورقه ای اصولا به عنوان محصولاتی معجزه آسا با قدرت فوق العاده اثربخش و سریع، روشن کننده و التیام بخش شناخته می شوند و برای همین شاهد رشد چشمگیر آمار خرید ماسک ورقه ای در سال های اخیر بوده ایم. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که این ماسک های ورقه ای آغشته به اسانس از چه ترکیباتی ساخته شده اند؟ آیا ماسک ورقه ای ضرر دارد؟ وجود کدام ترکیبات به پوست آسیب می زند بهترین برندهای ماسک ورقه ای و بی ضرر ترین ماسک ها کدام هستند؟ ما اینجا کنار شما هستیم تا پاسخی جامع به تمام این سوالات بدهیم.

در سال 2015 یک آزمایش جامع و کامل روی برندهای مختلف صورت گرفت تا اثربخشی تمام آن ها را بررسی کند نتایج به دست آمده را در ادامه با هم بررسی می کنیم.

آیا ماسک ورقه ای ضرر دارد؟

در ساخت تمامی محصولات از محصولات آرایشی و بهداشتی گرفته تا محصولات مراقب از پوست مثل ماسک ورقه ای از مواد نگهدارنده، گاها اسانس و ترکیبات شیمیایی استفاده می شود که به ترتیب برای افزایش طول عمر محصول و بهبود اثربخشی یا معطر بودن آن به ترکیبات محصول افزوده می شوند.

اما مساله اینجاست که وجود ترکیبات شیمیایی یا رایحه های معطر برخی از مزایای ماسک را از بین برده و اثربخشی آن را کاهش می دهند از طرفی اگر دارای پوستی حساس باشید دچار عوارض خواهید شد. خب حتما می پرسید پس چطور تشخیص دهیم کدام ماسک ورقه ای خوب است؟ در ادامه ترکیبات مضری که در برخی برندها به کار گرفته شده را نام می بریم که بهتر است به منطور سلامت پوست از آنها اجتناب کنید و به این صورت با بهترین برند ماسک ورقه ای هم آشنا خواهید و در نهایت یک ماسک ورقه ای خوب و بی ضرر متناسب با نیاز خود تهیه می کنید.

3 حقیقت سمی پشت ماسک های ورقه ای

دقت داشته باشید ماسک ورقه ای به خودی خود دارای ضرر و عوارض نیست بلکه استفاده غلط از آن ها، عدم توجه به دستورالعمل استفاده و یا انتخاب ماسکی که با پوست شما همخوانی ندارد می تواند عوارض و ضررهایی به دنبال داشته باشد. پس دو عامل زیر را رعایت کنید:

  1. ماسکی متناسب با نوع پوست خود انتخاب کنید تا دچار عوارضی مثل خشکی پوست یا التهاب نشوید.
  2. بهترین برندهای ماسک ورقه ای که دارای ترکیبات مضر نیستند را بشناسید.

1- مواد نگهدارنده در ماسک ورقه ای

برخی مواد نگهدارنده مثل پارابن، متیل پارابن، اتیل، پروپیل و بوتیل معمولا در ماسک های ورقه ای استفاده می شوند و در برخی افراد واکنش های آلرژیک ایجاد می کنند. طی تحقیقات علمی ارتباطی بین پارابن ها و سرطان سینه وجود دارد زیرا مقدار زیاد آن در تولید استروژن بدن اختلال ایجاد می کند و می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهد پس در استفاده از ماسک ها و لوازم آرایشی حالا هر وسیله ای که باشد، توجه کنید که کمترین میزان پارابن در ترکیبات آن وجود داشته باشد.

برخی برندهای تولید کننده لوازم آرایشی برای طولانی تر کردن عمر محصولات خود به سلامت کاربر دقت نداشته و از مواد نگهدارنده به میزان غیراستاندارد بهره استفاده می کنند. این مساله در بهترین برندهای ماسک ورقه ای کمتر دیده می شود برندهایی مثل بیوآکوآ که بر پایه ترکیبات گیاهی ساخته می شوند سلامت شما را تحت الشعاع قرار نمی دهند اینجاست که اهمیت برند تولید کننده ماسک ورقه ای پررنگ تر می شود رنگدونه اکیدا توصیه می کند که هر برندی را تهیه نکنید!

2- عطر و رایجه

تاکنون پیش آمده که از یک ماسک ورقه ای استفاده واز بوی خوش آن لذت ببرید؟ دقت داشته باشید برای تداعی این رایحه از عطر در ترکیبات ماسک استفاده می شود. هیچ گفته به طور دقیق متوجه نمی شویم که برای تداعی کردن این بوی خوب برای مصرف کننده ماسک، از چه ترکیباتی استفاده می شود اما قطع به یقین یکسری ترکیبات شیمیایی معطر هستند!

ماسک معطر

ممکن است نسبت به برخی از این رایحه ها حساسیت داشته باشید پس قبل از خرید ماسک ورقه ای حتما این مورد را هم بررسی کنید کسانی که دارای حساسیت هستند و یا مشکلات تنفسی دارند بهتر است از برندهایی مثل ماسک ورقه ای ایمیجز یا بیوآکوآ که کمترین ترکیبات شیمیایی مضر و رایحه را دارند، استفاده کنند.

3- مواد شیمیایی مصنوعی PEG

فهرست ترکیبات محصولات آرایشی و بهداشتی از ژل، خمیر دندان، کرم و آبرسان گرفته تا پاک کننده های صورت و انواع ماسک ها را حتما با دقت بررسی کنید. روی بسته بندی محصولات آرایشی و بهداشتی PEG مرتبط با آن را خواهید دید. PEG مخفف پلی اتیلن گلیکول، یک ترکیب شیمیایی است که در صنعت پزشکی، دارویی و… کاربرد دارد. معمولاً با یک عدد نمایش داده می شود مثلا PEG-7 یا PEG-80. این اعداد نشان می دهند که محصول حاوی چند واحد اتیلن گلیکول است.

هر چه این عدد بیشتر باشد جذب آن برای پوست سخت تر است. پس حین خرید هر نوع وسیله بهداشتی این عدد را هم بررسی کنید در خرید ماسک های ورقه ای به سمت برندهایی با PEG  پایین بروید که کمترین ضرر ا برای شما داشته باشند البته مقدار PEG در ماسک ورقه ای بسیار کم است اما باز هم روی این ارقام حساس باشید تا در نهایت بتوانید بی ضرر ترین و بهترین برند ماسک ورقه ای را تهیه کنید. خبر خوب این است که برخی تولید کننده های لوازم آرایشی و بهداشتی از PEG در ترکیبات خود استفاده نمی کنند. محصولات بیوآکوآ به طور ویژه برای پوست های لطیف آسیایی طراحی شده اند.

چگونه یک ماسک ورقه ای خوب بخرم؟

 ماسک ورقه ای برای صورت ضرر دارد؟

ماسک ورقه ای به تنهایی هیچ عارضه یا ضرری برای سلامت شما نخواهد داشت بلکه ترکیبات شیمیایی ماسک یا استفاده غلط از آن می تواند مشکل ساز باشد. پس چنانچه با ترکیبات تشکیل دهنده انواع ماسک ورقه ای آشنا باشید و برندهای مطرح را بشناسید و از طرفی متناسب با پوست و نیاز خود یک ماسک خوب خریداری کنید هیچ گاه دچار عوارض احتمالس مثل التهاب، خشکی، خارش و قرمزی پوست نخواهید شد. برندهایی مثل ایمیجز و بیوآکوا با کمترین میزان ترکیبات شیمایی انتخاب خوبی برای پوست حساس و آسیب دیده شما هستند. این برندها بر پایه ترکیبات گیاهی و با هدف التیام و درمان پوست تولید می شوند.

انواع ماسک ورقه ای پوست

نتیجه گیری

آیا ماسک ورقه ای ضرر دارد؟ باید بگوییم هم بله و خیر و این کاملا به برندی بستگی دارد که انتخاب می کنید. برخی از برندها دارای ترکیبات مضر هستند چنانچه برندی انتخاب کنید که از ترکیبات گیاهی در ساخت آن استفاده شده است دچار عوارض و مشکلات احتمالی نخواهید شد. محصولات بیوآکوآ و ایمیجز بر پایه اسانس و ترکیبات گیاهی می توانند انتخاب بسیار خوبی برای داشتن پوستی شفاف و درخشان باشند. بی شک و بدون اغراق می توان گفت ماسک های ورقه ای بیوآکوا و ایمیجز یک انقلاب ارگانیک هستند.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها