سلامت و زیبایی

ماسک ورقه ای چند دقیقه باید بماند؟ [+ تایم طلایی]

ماسک ورقه ای چند دقیقه باید بماند

ماسک ورقه ای چند دقیقه باید بماند؟ به طور میانگین بین 10 الی 30 دقیقه! با ما باشید. می توان گفت تمامی ماسک ها به جز آن هایی که برچسب شبانه دارند نباید بیش از 20 دقیقه روی صورت قرار گیرند. گذاشتن ماسک برای طولانی مدت باعث می شود پوست شما رو به خشکی گرایش پیدا کند چرا که ماسک رفته رفته رطوبت پوست شما را جذب و آن را دهیدراته خواهد کرد. ماسک های ورقه ای یکی از سریع ترین و ساده‌ترین راهکارهای حفظ رطوبت، تغذیه پوست و ویتامین رسانی است.

با این نوع ماسک ها پوست خسته و آسیب دیده خود را با بی خطر ترین روش ممکن احیا می کنید اما دقت داشته باشید استفاده نادرست از ماسک های ورقه ای نه تنها بهبود بخش نخواهند بود بلکه به پوست شما آسیب خواهند رساند. پس برای داشت پوستی شفاف، هیدراته و درخشان حتما ماسک ورقه ای را به روتین پوستی خود اضافه کنید روش استفاده صحیح از آن را هم بیاموزید در ادامه با رنگدونه همراه باشید تا نکته های کلیدی در خصوص استفاده از ماسک ورقه ای را با هم مرور کنیم.

ماسک ورقه ای چند دقیقه باید بماند؟

ماسک ورقه ای چند دقیقه بماند؟

اصولا ماسک های ورقه ای بسته به دستورالعمل نوشته شده روی بسته بندی می بایست حداقل 10 دقیقه و حداکثر 30 دقیقه روی پوست بمانند بازه زمانی کلی برای انواع ماسک ها نیز 15 الی 20 دقیقه تخمین زده می شود.

دقت داشته باشید ماسک های مخصوص پوست چرب یا مختلط بین 5 الی 20 دقیقه روی پوست گذاشته شوند و استفاده از آنها برای مدتی بیش از 20 دقیقه اکیدا ممنوع است اما ماسک های مخصوص پوست خشک و ماسک های ضد پیری و رطوبت رسان تا 30 دقیقه هم می توانند روی پوست باشند. البته در نظر داشته باشید در طول استفاده از ماسک اگر خشکی پوست را حس کردید ماسک را از سطح پوست جدا کنید چرا که رفته رفته ماسک رطوبت پوست را جذب و معکوس عمل می کند.

بعد از برداشتن ماسک ماساژ و سپس مرطوب کننده و ضد آفتاب را فراموش نکنید. راستی ماهیت ماسک ورقه ای با ماسک های شبانه کاملا متفاوت است و حتما بازه طلایی یعنی 15 الی 20 دقیقه را بخاطر داشته باشید.

8 نکته طلایی برای استفاده ماسک ورقه ای

یک توصیه نهایی برای شما داریم 8 قانون استفاده از ماسک ورقه ای را هیچ گاه از یاد نبرید:

  1. قبل از گذاشتن ماسک صورت خود را با پاک کننده ها تمیز کنید. (از آب داغ برای شستن صورت استفاده نکنید.)
  2. ماسک را به آرامی از روی صورت خود بردارید.
  3. مدت زمان گذاشتن ماسک رو صورت بین 15 الی 20 دقیقه است. (حتی الامکان ماسک را بیش از 20 دقیقه روی صورت خود نگذارید.)
  4. ماسک را حین خواب روی صورت خود نگذارید چرا که پوست شما دچار آسیب خواهد شد.
  5. بعد از برداشتن ماسک نیاز به شست و شوی صورت ندارید.
  6. استفاده چندباره از ماسک ورقه ای ممنوع!
  7. بعد از برداشتن ماسک، صورت را به آرامی ماساژ داده و روتین پوستی خود را دنبال کنید.
  8. تایم طلایی استفاده از ماسک ورقه ای شب ها است.

ماسک ورقه ای را می توانید در هر ساعت از روتین شبانه روزی خود جای دهید اما اگر دوست دارید که بهترین و اثربخش ترین نتیجه را بگیرید درتایم های طلایی از آن استفاده کنید. چگونه؟

  1. قبل از خواب
  2. صبح و قبل از آرایش روزانه

چنانچه قبل از خواب تایم 15 الی 20 دقیقه ای را به ماسک ورقه ای اختصاص دهید صبح با پوستی جوان و شاداب بیدارمی شوید چرا که پس از برداشتن ماسک پوست شما همچنان در حال تغذیه شدن است، شب ها پوست به حالت ترمیم می رود و چه بهتر که این امر در شب و حین خواب صورت گیرد.

از طرفی پوست شما پاکیزه و عاری از آرایش است و مواد تشکیل دهنده ماسک در چنین حالتی اثربخش تر اند. قبل از انجام آرایش روزانه نیز می توانید از ماسک استفاده کنید البته پس از برداشتن ماسک تایمی حدود 1 الی 2 ساعت به پوستتان استراحت دهید.

نتیجه گیری

راستی در انتخاب بهترین برندهای ماسک ورقه ای هم بسیار دقت داشته باشید و ماسکی متناسب با نوع پوست خودتان انتخاب کنید برای مثال برخی از ماسک ها به عنوان حذف کننده چربی های سطح پوست و پاکسازی پوست های چرب و مختلط تولید شده و در عین حال برخی دیگر با هدف تامین نیازهای پوستی از جمله رطوبت رسانی مخصوص پوست های خشک روانه بازار شده اند اگر نمی دانید کدام ماسک برای پوست شما مناسب است همین حالا با کارشناسان رنگدونه تماس بگیرید ما منتظر شندن صدای گرم شما هستیم.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها