سلامت و زیبایی

2 راز ناگفته درباره طرز نگهداری ماسک ورقه ای

طرز نگهداری ماسک ورقه ای صورت چگونه است؟

این روزها محبوبیت ماسک های ورقه ای بین زیباجویان بسیار زیاد شده و فروش آن به نسبت افزایش داشته است اما مثل هر لوازم آرایشی و بهداشتی دیگر، تهیه و طرز نگهداری ماسک ورقه ای هم شرایط خاص خود را دارد. آیا می دانستید چنانچه ماسک های ورقه ای در شرایط نامطلوب و در دمایی غیر از دمای مناسب نگهداری شوند دچار فساد خواهند شد؟

استفاده از ماسک هایی که در شرایط نامطلوب نگهداری شده اند برای پوست مشکلات عدیده ای از جمله حساسیت و خشکی و التهابات پوستی به دنبال خواهد داشت و نه تنها پوست شما بهبود نخواهد یافت بلکه بر لیست مشکلات پوستی تان چند مورد دیگر هم اضافه می شود! اینجاست که اهمیت این موضوع و اطلاع از طرز نگهداری ماسک ورقه ای دو چندان می شود. ما در رنگدونه 2 راز مهم درباره شرایط نگهداری ماسک صورت را توضیح می دهیم که اغلب عنوان نمی شوند.

طرز نگهداری ماسک ورقه ای

همه می دادیم ماسک های ورقه ای یک لایه پارچه ای نازک هستند که به اسانس و مواد مغذی پوستی آغشته شده اند فرض کنید این ماسک به صورت نادرست یا عمودی در یک محیط گرم نگهداری شود، در چنین شرایطی چه اتفاقی می افتد؟ قطعا اسانس ته نشین شده و در اثر گرما حالتی لزجی به خود می گیرد و کاور پارچه ای هم ماهیت خود را از دست می دهد حالا اینکه در اثر گرما چه بلایی  بر سر ژل داخل بسته بندی  ماسک آمده هم بماند!

پس بعد از خرید ماسک ورقه ای صورت قطعا باید آن را در محیط و دمای مناسب نگهداری کنید. به طور کلی بهترین شیوه نگهداری از ماسک ورقه ای صورت این است که ماسک را در محیطی خنک و به دور از تابش نور خورشید (اصطلاحا جای خشک) و به صورت افقی نگهداری کنید. پس دو نکته را برای نگهداری ماسک ورقه ای می بایست رعایت کرد:

  1. دمای محیط: ماسک ورقه ای در محیطی خشک با دمای مناسب و ترجیحا خنک نگهداری شود. قطعا یخچال بهترین گزینه است.
  2. نحوه قرار گیری ماسک در محیط: ماسک ورقه ای نباید برای مدت طولانی به صورت عمودی قرار گیرد چرا که فرم خود را از دست خواهد داد.

این دو اشتباهی است که افراد در خصوص نگهداری ماسک صورت مرتکب می شوند و هر دو مورد عملکرد و اثربخشی ماسک را تا حدی از بین می برند گاها در صورتی که شرایط نگهداری ماسک به طرز درست مهیا نشود ژل درون ماسک دچار فساد و خرابی شده و بر اثر استفاده ژل فاسد، پوست به مشکلاتی مثل التهابات، خشکی و یا خارش دچار می شود.

نگهداری ماسک ورقه ای در یخچال

روش نگهداری ماسک ورقه ای مخصوص صورت

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم یخچال مناسب ترین محیط برای نگهداری ماسک های ورقه ای است چرا که ماسک ها می بایست به دور از نور خورشید و در دمایی خنک نگهداری شوند از طرفی قرار دادن ماسک در یخچال چندین مزیت دارد از جمله اینکه:

  1. پوشش پارچه ای ماسک و اسانس آن به دمای مطلوبی رسیده و حس طراوت و شادابی را به پوست شما منتقل خواهد کرد.
  2. مواد مغذی پوستی به صورت بهتری بر سطح پوست شما جذب خواهند شد.
  3. چنانچه تایپ پوستی خود را به درستی تشخیص نداده باشید و ماسک مناسبی انتخاب نکرده باشید، احساس سوزش کمتری را تجربه خواهید کرد و به تبع پوستتان ملتهب نخواهد شد.
  4. از آنجایی که ماسک های ورقه ای بر پایه ژل و اسانس هستند دمای یخچال برای نگهداری آنها مطلوب تر است.

عوارض عدم نگهداری صحیح ماسک ورقه ای

به طور کلی مطلوب ترین و بهترین شرایط نگهداری از ماسک های ورقه ای محیطی خشک، بدون رطوبت، خنک، دور از آفتاب یا بارندگی است. بهتر است که ماسک در یک فضای خشک نگهداری شود تا از نفوذ رطوبت در آن جلوگیری به عمل آید. به هیچ عنوان از ماسکی که در محیط نامناسب و در دمای نامناسب نگهداری شده استفاده نکنید چرا که ممکن است به آلژی پوستی یا التهاب دچار شوید.

نتیجه گیری

استفاده از ماسک ورقه ای خنک، حس شادابی را برای پوست خسته و آسیب دیده شما هدیه می دهد و این یکی از لذت بخش ترین تجربه هایی است که می توانید در روتین پوستی خود بگنجانید. رنگدونه مثل همیشه در کنار شماست تا ماسک مناسب نوع پوست خود را انتخاب کنید و از داشتن یک پوست شفاف و درخشان لذت ببرید.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها