سلامت و زیبایی

تاریخ انقضای ماسک ورقه ای فاکتوری مهم در سلامت پوست

نحوه تشخیص تاریخ انقضای ماسک ورقه ای

ماسک ورقه ای صورت مانند هر نوع وسیله آرایشی دیگر دارای یک بازه زمانی یا اصطلاحاً تاریخ انقضا است و شما تا قبل از فرا رسیدن تاریخ انقضای ماسک ورقه ای می توانید از آن استفاده کنید. استفاده از محصولات مراقبتی و بهداشتی تاریخ گذشته می‌تواند مشکلات بسیار جدی برای پوست به دنبال داشته باشد اصولاً هر نوع لوازم آرایشی و بهداشتی دارای یک عمر مفید یا اصطلاحا عمر بهداشتی است که روی بسته بندی آن درج شده پس قبل از خرید ماسک ورقه ای و یا قبل از استفاده این تاریخ را چک کنید.

2 روش کاربردی برای تشخیص تاریخ انقضا ماسک ورقه ای

در پاسخ به این سوال که آیا ماسک ورقه ای تاریخ انقضا دارد؟ گفتیم بله اما مشکل اینجاست که اصولا روی بسته بندی ماسک های ورقه ای عمر دقیق محصول، تاریخ تولید یا تاریخ انقضا به صورت شفاف توسط تمام کمپانی های تولید کننده درج نمی شود و شما باید خودتان این موضوع را تشخیص دهید.

دقت داشته باشید به صورت کلی عمر مفید ماسک های ورقه ای بین 1 تا 3 سال است اما اینکه چطور تشخیص دهیم تاریخ انقضای ماسک ورقه ای گذشته یا بعد از خرید ماسک چه مدت فرصت داریم که از آن استفاده کنیم یک معمای چالش برانگیز است که همگی با آن دستو پنجه نرم می کنیم!

1. تشخیص تاریخ انقضای ماسک های ورقه ای کره ای

گفته می شود ماسک های ورقه ای برای اولین بار در کشورهای کره جنوبی و ژاپن ساخته و به دلیل کاربردی بودن و محبوبیت به اقسی نقاط جهان نیز نفوذ پیدا کردند اگر دقت کرده باشید روی بسته بندی برخی از ماسک های ورقه ای علائم و نمادهایی به زبان کره ای نوشته شده که طبیعتا برای ما قابل خواندن نیستند پس از کجا تاریخ انقضای ماسک را بررسی کنم؟!

به علائم و نشانه ها دقت کنید اگر از محصولات کره ای استفاده می کنید حرف M یا واژه “제조,” به معنای تاریخ تولید و حروفEXP  مخفف اکسپایر هستند که در زبان کره ای به شکل “까지,” به معنای تاریخ انقضا روی بسته بندی محصولات به ویژه ماسک ورقه ای درج می شود.

2. بررسی بچ کد درج شده روی ماسک ورقه ای

تشخیص تاریخ انقضا درج شده روی بسته بندی ماسک ورقه ای

گاها پایین بسته بندی برخی محصولات بهداشتی اعداد و ارقامی مشاهده می شود که روی محصول حک یا اصطلاحا بچ شده است. این اعداد در حقیقت یک نوع کد هستند و اصولا دارای 6 رقم می باشند به آن تاریخ ژولیسی هم گفته می شود.

این کدها ساده‌ترین و سریع ترین روش بررسی تاریخ انقضا هستند. به عنوان مثال در بچ کد 036523 026 =  عدد 026 به معنای 26 امین روز سال و 23 به معنای سال 2023 است. عدد 03 و 65 هم به معنای خط تولید و شیفت تولید هستند که با آن ها کاری نداریم. پس در بررسی بچ کدها دو رقم سمت چپ به معنای سال و سه رقم ابتدایی به معنای روز و ماه است که باید آنها را چک کنید.

انواع ماسک ورقه ای پوست

عوارض استفاده از ماسک ورقه ای تاریخ گذشته

عوارض استفاده از ماسک ورقه ای تاریخ گذشته برای صورت

علاوه بر طرز نگهداری از ماسک ورقه ای که حائز اهمیت است و نگهداری نادرست منجر به فاسد شدن ماسک می گردد باید دقت داشته باشید که گذر زمان نیز منجر می شود تا مواد درون ماسک واکنش نشان داده و پوست شما را تحریک کنند در نتیجه استفاده از ماسکی که مدت زیادی از تولید آن گذشته می توند منجر به قرمزی یا التهابات پوستی شود اصولا این امر به دلیل وجود مواد اکتیو مثل گلیکولیک و اسیدهای میوه رخ می دهد.

اکسید شدن مواد تشکیل دهنده ماسک ورقه ای

نتیجه گیری

نشانه هایی هم وجود دارد که با استناد به آنها می توان تشخیص داد که از تاریخ انقضای ماسک ورقه ای گذشته و فاسد شده است مثلا زمان استفاده از ماسک اگر بوی نامطلوبی استشمام کردید کمی از ژل را به قسمت کوچکی از پوست دست خود بزنید و مممئن شوید سوزشی در این ناحیه حس نمی کنید اگر رنگ و بوی ژل تغییر نکرده و احساس سوزش نمی کنید می توان از ماسک استفاده کرد اما اگر حتی 1 درصد به سلامت ماسک و تاریخ انقضای آن شک دارید بلافاصله ماسک را دور بیندازید. راستی رنگدونه برای انتخاب ماسک متناسب با پوست شما، در کنار شماست.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها