سلامت و زیبایی

روغن کندش اعجوبه ای برای درمان موخوره، سفیدی و ریزش مو

روغن کندش

کسایی که به دنبال درمان ریزش و سفیدی مو هستند شاید نام روغن کندش را شنیده باشند؛ اما می دانید روغن کندش چیست؟ این روغن چه فوایدی دارد؟ تاثیر روغن کندش بر مو چگونه است؟ جواب این سوال ها کمک می کند که با این روغن شگفت انگیز آشنا شوید و تاثیر آن روی ریزش مو را بدانید.

ریزش مو مشکلی است که سالانه هزاران نفر را به چالش می کشاند و افراد برای مقابله با آن گاهی روش های تزریق یا جراحی پیش می گیرند؛ اما اگر بدانید بدون جراحی و تزریق می توانید به روشی کاملا طبیعی ریزش مو را از بین ببرید و موهای شاداب داشته باشید باز هم جراحی یا تزریق را انتخاب می کنید؟ یکی از موادی که به رویش مجدد مو کمک می کند روغن کندش است.

این گیاه شگفت انگیز محبوب ترین درمان ریزش مو است که در صورت استفاده موضعی، عوارضی ندارد. خواص روغن این گیاه فقط برای ریزش مو نیست در ادامه این مقاله با ما باشید تا با خواص جادویی روغن کندش آشنا شوید و مانند ما از خواص آن شگفت زده شوید.

کوکتل تراپی مو چیست؟روغن کندش

کندش چیست؟

کندش گیاه بومی کشور هندوستان که با نام علمی  Gypsophila struthium است که در مناطق گرم و خشک می روید . این گیاه جادویی با ساقه ای کوتاه، بوی تند، گل زرد رنگ و ریشه ای قوی تیره رنگ شناخته می شود. از ریشه گیاه کندش، روغن کندش می گیرند.  خواص این درمان در ریشه و رغن آن است. از ریشه این گیاه در طب سنتی هندوستان برای درمان ریزش مو و طاسی مو استفاده می ش به همین دلیل است دارای شهرت در طب سنتی است.

با این وجود این روغن استفاده خوراکی ندارد و در صورت خوردن باعث مسمومیت و مرگ می شود به این دلیل که ریشه این گیاه دارای آلکالوئید های سمی است و تنها 2 گرم از این آلکالوئید ها باعث مرگ می شود جدا از آلکالوئید ها این گیاه دارای ترکیباتی است که باعث منبسط شدن عروق می شود با این وجود این ترکیبات باعث محافظت از مو در برابر آفتاب می شود و همچنین روغن کندش حاوی آنتی اکسیدان هایی است که باعث تقویت و بازسازی فولیکول مو می شود.

چند ماه پس از استفاده از این روغن جادویی موها به صورت پرز رشد می کنند شاید نا امید کننده باشد اما به مرور و با مصرف مداوم این روغن این پرزها جان می گیرند و به مو سالم تبدیل می شوند.

از روغن کندش برای درمان رماتیسم استفاده می شود. پودر آن با وجود اینکه باعث حساسیت می شود اما باعث بی حسی موضعی می شود به همین دلللیل ممکن است در پزشکی از آن استفاده شود.

همه چیر درباره روغن تراپی موروغن کندش

طرز کاشت گیاه کندش

این گیاه را می توان در هر فصلی کاشت اما بهتر است کاشت آن را در بهار انجام دهید. بذر آن در گلدان و گلخانه بکارید، وقتی که به اندازه کافی رشد کرد( تقریبا 3 ماه بعد از کاشت) آن را به جایی که دوست دارید انتقال دهید.

پر فروش ترین محصولات مو

تهیه روغن کندش

این گیاه کوچک یعنی کندش چون ریشه چوبی و خشک دارد گرفتن روغن آن سخت نیست فقط به مهارت نیاز دارد. برای این کار شما به روغنی پایه نیاز دارد تا خواص کندش به آن منتقل شود ریشه کندش را داخل روغن پایه می اندازید بعد از مدتی ریشه کندش را خارج کنید اکنون شما روغن کندش دارید استفاده از روغن زیتون، جوجوبا، آرگان و نارگیل بهتر است. البته می توان از روغن گیری سرد هم برای گرفتن روغن از آن استفاده کنید.

فواید روغن آرگان برای پوست و مو

فواید روغن کندش

فواید درمانی روغن کندش فراوان هستند ولی ببیشترین استفاده ای که از آن می شود برای ارتقا کیفیت پوست و مو است اما خواص دیگری نیز دارد. از مهم ترین این خواص می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • درمان سینوزیت
  • رفع چین و چروک پوست
  • درمان دردهای مفصلی و عضلانی
  • رفع کرختی دست و پا
  • رفع سفیدی مو
  • به هوش آوردن پس از حمله صرعی
  • بهبود شکستگی و رفع ورم استخوانروغن کندش

خواص جادویی روغن کندش برای مو

خواص روغن کندش زیاد هستند اما بیشتر تاثیر آن روی مو است. این خواص باعث شده که این روغن لقب جادویی برای درمان مشکلات مو پیدا کند در زیر تاثیراتی که این روغن روی مو می گذارد را بررسی می کنیم.

افزایش سرعت رشد مو

از عواملی که باعث می شود موها سریع رشد کنند حفاظت از آنها است ولی استفاده از روغن کندش به دلیل داشتن ویتامین ها و املاح مفید، باعث محافظت از مو در برابر آفتاب می شود و سرعت رشد مو را افزایش می دهد.

دلیل کند رشد کردن مو یا ریزش مو در فولیکول مو نهفته است اگر بتوان فولیکول مو را به خوبی تغذیه کرد موها رشدی بیشتر خواهند داشت همچنین کمک می کند ریزش مو درمان شود؛ روغن کندش با ترکیبات فوق العاده خود فولیکول مو را تغذیه می کند. اگر ریزش مو دارید این روغن کمک می کند مو دوباره بروید در ابتدا این موها ضعیف و مانند پرز هستند اما رفته رفته با استفاده مداوم از این روغن به موهای سالم و طبیعی تبدیل می شوند.

روغن رشد و تقویت مو لانبنا

این محصول پر طرفدار نیز مانند روغن های کندش در  رشد سریع موها تاثیر گذار است. چون این محصول طبیعی بوده و حاوی زنجبیل و جنسینگ است خواص دیگری چون تغذیه کننده ریشه مو، ترمیم موهای آسیب دیده، تقویت کننده فولیکول مو، جلوگیری از طاسی و  ضد ریزش مو دارد.

ترکیب های جادویی برای رشد سریع مو

روغن کندشتقویت مو

رنگ شیمیایی، اشعه های پر انرژی، حرارت زیاد و برخی از شامپوهای حاوی سولفات همه مواد مضری هستند که موهای شکننده، نازک و ضعیف به بار می آورند. این مدل موها اعتماد به نفس را کاهش داده و ناخوشایند هستند. روغن کندش با خواص شگفت انگیز خود باعث تقویت این موها شده و موهایی شاداب به شما هدیه می دهد. این روغن را روی موهایتان بمالید و ماساژدهید بهتر است قبل از زدن این روغن آن را گر کرده تا به بهتر به پوست سر نفوذ کند. بعد از یک ساعت آن را با شامپوی فاقد سولفات بشویید.

بهترین شامپو فاقد سولفات

از آنجا که سولفات باعث ریزش مو می شود بهتر است از شامپوی بدون سولفات استفاده کنید، پیشنهاد متخصصان ما به شما استفاده از شامپو جنسینگ ایمیجز است. این شامپو بدون سولفات که سرشار از ترکیبات مرطوب کننده و طبیعی است که از آنها می توان به عصاره جنسینگ اشاره کرد. این شامپو نرم کننده و مرطوب کننده فولیکول مو را تغذیه می کند و مانند روغن کندش باعث درمان شوره، ریزش، موخوره و شکستگی مو است که باعث می شود شادابی به مو برگردد.

آیا شامپو بدون سولفات سبب ریزش مو می شود؟روغن کندش

از بین بردن موخوره

موخوره از مشکلات بزرگ مو است که سالانه هزاران نفر را به چالش می کشاند، استفاده از روغن آبرسان باعث می شود یک لایه محافظتی روی مو تشکیل شود و رطوبت از ساقه مو خارج نشود پس موخوره شکل نمیگیرد. روغن های کندش بهترین انتخاب برای این کار هستند می توانید در صورت احتیاج آن را با روغن آرگان و زیتون ترکیب کنید.

پر پشت کردن مو

گاهی فردی از شما تار موی کمتری دارد اما موهایش پر تر به نظر می رسد. جالب نیست؟ اینجا باید شما را با واژه پر پشت کردن آشنا کنم که موهای نازک را ضخیم می کند این برای افرادی که ریزش مو را تجربه کردند عالی است. روغن کندش با خواص آنتی اکسیدانی خود باعث می شود که موها پر پشت تر به نظر برسند.روغن کندش

تقویت ریش

عجیب نیست! موی سر و ریش هر دو حاوی فولیکول هستند و اگر به خوبی این فولیکول ها تغذیه شوند، رشد بیشتر، پر پشت شدن و رنگدانه بیشتر را در مو مشاهد می کنیم. برای استفاده از این روغن مغذی هر شب قبل از خواب آن را روی مو استفاده کنید.

تقویت ابرو

همه فوایدی که این روغن برای موی سر دارد روی ابروها نیز می توان مشاهده کرد. اگر موهای ابروی شما ریزش دارند یا کم پشت هستند گوش پاکنی را آغشته به این روغن کنید و قبل از خواب به ابروهایتان بزنید. رشد ابرو با روغن کندش سریعتر از رشد موی سر با این روغن است با این حال استفاده مداوم و صبر برای دیدن نتایج آن، نیاز است.

چگونه مژه های پر پشت داشته باشیم؟روغن کندش

محافظت از پوست سر

عدم تعادل PH سر باعث بروز مشکلات پوستی مانند بیماری، ضعیف شدن مو و حتی ریزش مو می شود این روغن شگفت انگیز حاوی موادی است که PH سر را به تعادل می رساند.

جلوگیری از سفیدی مو

این روغن به دلیل تقویت فولیکول و ساقه مو، مو را به ملانین سازی وادار می کند که این برای جلوگیری از سفیدی و دوباره رنگ دادن به موها کافی است.

هر آنچه باید در مورد سفیدی مو بدانید+ 21 درمان خانگی سفیدی مو

جلوگیری از ریزش مو

این روغن با ترکیبات ویژه، فولیکول مو را تغذیه می کند و در جلوگیری از ریزش مو موثر است در صورتی که ریزش مو اتفاق افتاده باشد این روغن باعث رویش مجدد مو می شود.روغن کندش

پی آر پی مو و تاثیر آن بر ریزش مو

درمان شوره سر

شاید عجیب باشد شوره سر از چربی و عفونت به وجود می آید اما روغن که خود چرب است آن را درمان کند. این باورنکردنی است؛ اما روغن کندش با خواص ضد باکتریایی و قارچی در صورتی که صحیح و به اندازه کافی مصرف شود شوره سر را درمان می کند.

راه رهایی از شوره سر+ 14 درمان خانگی شوره سر

نکته: بهتر است هفته ای 3 بار از این روغن استفاده کنید. به یاد داشته باشید قبل از استفاده آن را تست کنید اگر به آن حساسی نداشتید از آن روی مو استفاده کنید.

صبور باشید برای دیدن نتایج آن حداقل به دو ماه زمان نیاز است بسته به مشکلی که دارید این زمان تا یک سال متغیر است.روغن کندش

جمع بندی

روغن کندش از بهترین روغن ها برای درمان ریزش مو، سفیدی مو، موخوره و شوره است. این روغن که از ریشه گیاهی ریز با گل های زرد و سفید گرفته می شود در طب سنتی شهرت زیادی دارد. ابتدا از عصاره آن در هندوستان و روم برای بی حسی، درمان کرختی دست و پا، درمان دردهای مفصلی، رفع شکستگی و ورم استخوان استفاده می شد. مصرف خوراکی این گیاه سمی است و در روم باستان از آن به عنوان سم استفاده می شد با این وجود مصرف موضعی آن کاملا مفید و بدون عوارض است.

با گذر زمان و استفاده موضعی از روغن کندش، کسانی که طب سنتی انجام می دادند به این نتیجه رسیدند که استفاده موضعی از آن باعث رشد مجدد مو، جلوگیری از ریزش و سفیدی مو  می شود با این حال به علت مشکلاتی که در آن زمان ها وجود داشت کمتر به این خواص اهمیت داده می شد ولی این روز ها استفاده از روغن کندش برای سلامت پوست و مو شایع تر است.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها